pevny vs longlife interval
Moderátor: Colommbo
Re: pevny vs longlife interval
misojogi:
tak priatelu, a mas to vyriešené
osud a hviezdy sú ti naklonené. Od zajtra zacina v Lidli akcia - kup sebe pekne cerpadielko na oil a ako bonus kluc na oil filter ( neviem teda ako to ma matiz , ale dufam že to zhora das )a môžes smelo meniť. Navyse rosnicky práve ohlásili aj teplý víkend.
Si štastný človek
...a nezabudni - zuby 2x denne (to ked sa budeš po úspešnej výmene od spokojnosti usmievať od ucha k uchu
Olejom zdar a vymenenému zvlášť!
tak priatelu, a mas to vyriešené
osud a hviezdy sú ti naklonené. Od zajtra zacina v Lidli akcia - kup sebe pekne cerpadielko na oil a ako bonus kluc na oil filter ( neviem teda ako to ma matiz , ale dufam že to zhora das )a môžes smelo meniť. Navyse rosnicky práve ohlásili aj teplý víkend.
Si štastný človek
...a nezabudni - zuby 2x denne (to ked sa budeš po úspešnej výmene od spokojnosti usmievať od ucha k uchu
Olejom zdar a vymenenému zvlášť!
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: pevny vs longlife interval
Nazdar
Děláme si p***l, ale opravdu není nic přínosnějšího pro motor než včas vyměnit olej
Děláme si p***l, ale opravdu není nic přínosnějšího pro motor než včas vyměnit olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Vubec nic se kvuli 1000km nestane!Dnesni oleje jsou kvalitnejsi nez pred 40 rokama.Misojogi píše:co sa stane ked predlzim vymenu oleja o 1000km? takze namiesto po 15 000 vymenim olej az po 16 000km ?prodloužená výměna oleje je blbost....
Re: pevny vs longlife interval
Otázka je, co si představujete pod pojmem kvalitnější......
Re: pevny vs longlife interval
No přece Kastról
Ne, vážně. Při dlouhých klidných jízdách je 15 tkm už tak akorát. U krátkých je to MOC !! Pro jednou se asi moc nestane, i když by ten olej byl už pár tisíc kilometrů přejížděn, ale když to bude po druhé a po třetí atd., tak si to motor bude pamatovat a 'odvděčí se' třeba 'chycenými' ložisky....
Ne, vážně. Při dlouhých klidných jízdách je 15 tkm už tak akorát. U krátkých je to MOC !! Pro jednou se asi moc nestane, i když by ten olej byl už pár tisíc kilometrů přejížděn, ale když to bude po druhé a po třetí atd., tak si to motor bude pamatovat a 'odvděčí se' třeba 'chycenými' ložisky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
A no tak já si ani nemyslím, že by to byl Mišův případ. On se jen tak ptá, jako obvykle na cokoliv bez dalšího využití. Má hold široký záběr
Edit: Jejda to je hanba, že prý hold. Holt jsem blbej a přitom jsem na to myslel.
Edit: Jejda to je hanba, že prý hold. Holt jsem blbej a přitom jsem na to myslel.
Naposledy upravil(a) rousini dne pát úno 15, 2019 8:04, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: pevny vs longlife interval
pouzivam Mannol Ester a Mobile LIfe1 oba 0W40Dnesni oleje jsou kvalitnejsi nez pred 40 rokama.
tentoraz zial nie, priznavam s hanbou ze sa to tyka mojho matiza kde namiesto standardu 10 000km pouzivam 11 000-12 000km intervalOn se jen tak ptá, jako obvykle na cokoliv bez dalšího využití.
idealny podla zafarbenia oleja by bol asi 8 000 kedze jazdim prevazne v meste
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: pevny vs longlife interval
Nevadí, nech je ti však známe, začo ti bude v najbližšom termíne krátený Žolt
Niečo podobné z opačnej strany, pri malých nájazdoch prevažne krátkych jázd som menil po 12-14, max raz asi po 16 mesiacoch. Najazdené trebárs len 5000 km, tzn. snáď dostatočná rezerva pre krátke časové predlžovanie. V zime som často po pár dňoch odstavenia počúval po naštartovaní nesympatické zvuky sprevádzané až trasením heganím, ktoré po nejakej chvíli odozneli.
Posledné roky na obdobné zložky jázd mením vždy do 12 mesiacov, niekedy po 6 mesiacoch, niekedy po 8-9, teraz asi potiahnem do jari 12.
Ale ten prekvapivo krásny štart motora v zime aj po pár dňoch parkovania, to som už ani neočakával že nastane, pritom nič významné som na motore nerobil. Decentne pradie od začiatku, bez akéhokolvek trasenia.
A to mávam olej, ktorým neználkovia na iných fórach strašia, že si s ním "zničíš motor" - ako vždy ACEA A3, ale hypermarketový Carlson (5W-40). Predtým očividne vymenené donesené Moguly, Totaly, ešte predtým snáď i lepšie (ak mi pri výmenách bez kontrol, skutočne liali moje Araly, Liqui Moly..., - vtedy bývalo v zime tiež všetko all right).
Jediný nový kladný prvok ostatných rokov boli výmeny vlastnou svojpomocou, t.j. snaha o poriadne vypustenie pôvodnej náplne, s tým sa predtým nekašlali.
Aj malý krok pri nepreťahovanej výmene môže byť velkým krokom pre fit motora.
P.S. aj keď som s tou carlsonovskou "neznačkou" spokojný, asi prejdem už i na iné - príliš som sa predzásobil bargainmi, pre môj len "trojliter" čaká v špajzi ešte asi 21 l oleja (Gulf, Total, Mobil, Mogul).
Nuž a k veci, za 1000 km navyše sa už asi "nič nestane", ak sa jazdí na nepríliš ideálne zloženie trás a času, teda kedy už 15000 km bolo vela, tak 16000 je už rovnaká, len zaklincovaná mizéria. Nič by sa nemalo stať pri ideálnom nájazde, dlhé trasy bez špičkovania.rousini píše:Edit: Jejda to je hanba, že prý hold. Holt jsem blbej a přitom jsem na to myslel.
Niečo podobné z opačnej strany, pri malých nájazdoch prevažne krátkych jázd som menil po 12-14, max raz asi po 16 mesiacoch. Najazdené trebárs len 5000 km, tzn. snáď dostatočná rezerva pre krátke časové predlžovanie. V zime som často po pár dňoch odstavenia počúval po naštartovaní nesympatické zvuky sprevádzané až trasením heganím, ktoré po nejakej chvíli odozneli.
Posledné roky na obdobné zložky jázd mením vždy do 12 mesiacov, niekedy po 6 mesiacoch, niekedy po 8-9, teraz asi potiahnem do jari 12.
Ale ten prekvapivo krásny štart motora v zime aj po pár dňoch parkovania, to som už ani neočakával že nastane, pritom nič významné som na motore nerobil. Decentne pradie od začiatku, bez akéhokolvek trasenia.
A to mávam olej, ktorým neználkovia na iných fórach strašia, že si s ním "zničíš motor" - ako vždy ACEA A3, ale hypermarketový Carlson (5W-40). Predtým očividne vymenené donesené Moguly, Totaly, ešte predtým snáď i lepšie (ak mi pri výmenách bez kontrol, skutočne liali moje Araly, Liqui Moly..., - vtedy bývalo v zime tiež všetko all right).
Jediný nový kladný prvok ostatných rokov boli výmeny vlastnou svojpomocou, t.j. snaha o poriadne vypustenie pôvodnej náplne, s tým sa predtým nekašlali.
Aj malý krok pri nepreťahovanej výmene môže byť velkým krokom pre fit motora.
P.S. aj keď som s tou carlsonovskou "neznačkou" spokojný, asi prejdem už i na iné - príliš som sa predzásobil bargainmi, pre môj len "trojliter" čaká v špajzi ešte asi 21 l oleja (Gulf, Total, Mobil, Mogul).
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: pevny vs longlife interval
Ked je filter- pripadne vlozka z hora tak odsatie aj ok, aj ked vypustenie cez srob mi pride rozumnejsie. Ale ak zo spodu, ak sa musim babrat s filtrom zo spodu tak srob uz je brnkacka. Nechapem co vedie- viedlo pri 1,6 tdi ist s filtrom dolu a este na sikmo, z krasneho pristupu pri 1,9 tdi .
Re: pevny vs longlife interval
dam dolu aj filter a necham poriadne vypustit a na zaver este pretocim motor na 10 sekund aby aj posledne zvysky isli precsnaha o poriadne vypustenie pôvodnej náplne, s tým sa predtým nekašlali.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: pevny vs longlife interval
10 vteřin je MOC Ale dělej si jak chceš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: pevny vs longlife interval
Kolik tím protočením ještě vyhrkáte nebo jinak, kde ten olej ještě může být nahromaděný, že nestekl do vany? Čerpadlo je na suchu a tak asi nepomůže.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: pevny vs longlife interval
pokial dobre viem, aj filter ma v sebe ventil-zaklopku aby nestiekol do vane. nemam na mysli pretlakovy ventil.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: pevny vs longlife interval
mozno som ten cas zle odhadolPitris píše:10 vteřin je MOC Ale dělej si jak chceš.
robim to tak ze len pretocim motor bez toho aby naskocil, cize otocim klucikom a hned vypnem
co bude asi menej sekund ako 10 (zle som to odhadol)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: pevny vs longlife interval
Ja to zkousel asi 2x a vyprsklo to sotva par kapek, tak uz to nedelam.rousini píše:Kolik tím protočením ještě vyhrkáte nebo jinak, kde ten olej ještě může být nahromaděný, že nestekl do vany? Čerpadlo je na suchu a tak asi nepomůže.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso