Jednak netuším, co je VSC, ale hlavně nechápu, jaký vliv, tedy kromě vyhození hlášky o chybě, mohou všechny ty elektronické systémy mít na použití čistě mechanické ruční brzdy.NO HITS píše:Při zatažení ručky na sněhu hned zabere VSC a auto se vůbec nesklouzne
Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Re: Ostatní
VSC je kontrola stability (Vehicle Stability Control). Když zatáhneš za ručku na sněhu auto se jako jakýkoliv jiný chce sklouznout, ale ta stabilizace začne přibržďovat jednotlivý kola tak aby smyk srovnala do přímýho směru. Takže po zatažení ručky to auto jakoby kopne zpět do roviny.
Lajcky řečeno je to právě ochrana proti smyku.
https://www.youtube.com/watch?v=bZDURAe3Ncw
Lajcky řečeno je to právě ochrana proti smyku.
https://www.youtube.com/watch?v=bZDURAe3Ncw
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Ostatní
Tedy jenom jiné pojmenování pro ESP.NO HITS píše:VSC je kontrola stability (Vehicle Stability Control)
NO HITS píše:Když zatáhneš za ručku na sněhu auto se jako jakýkoliv jiný chce sklouznout, ale ta stabilizace začne přibržďovat jednotlivý kola tak aby smyk srovnala do přímýho směru. Takže po zatažení ručky to auto jakoby kopne zpět do roviny.
Naprostý nesmysl, takhle to nefunguje! Použitím mechanické ručky zcela zrušíš možnost ESP zasahovat/rovnat smyk s využitím brzd na zadních kolech (kromě Citroenu nikdo jiný, alespoň pokud je mi známo, nepoužíval ručku na jiných než zadních kolech). Systém krátce nato vyhodí na palubku chybovou hlášku a deaktivuje se, a to buď po dobu působení ručky na zadní kola, nebo až do příštího startování motoru.
Re: Ostatní
aky dovod mal na to Citroen? pocul som horovove pribehy ludi ktorym auto robil presny opak toho co cakali pretoze netusili, ze brzdia predne kolesa namiesto zadnych(kromě Citroenu nikdo jiný, alespoň pokud je mi známo, nepoužíval ručku na jiných než zadních kolech).
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ostatní
To fakt netuším.
Re: Ostatní
Určitě to byl Citroen?Já pamatuji,že to měl osel(Oltcit) a to byl Rencek nebo ne?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ostatní
Ne, to byl rovněž Citroen.
Re: Ostatní
ESP nebo VSC to je jedno, určitě funguje i při zatažení mechanické ruční brzdy, v praxi se to chová jakoby někdo chytil auto za zadek a snažil se ho zastavit (brzdí i omezuje výkon motoru). Ještě bych poopravil, že stabilizace auto "nenarovná do přímého směru" ale snaží se ho udržet ve směru kam jsou natočená přední kola.
Citroen používal ručku na předek kvůli hydro podvozku, kde byli na zadku vlečná ramena a při zvedání/klesání bylo potřeba aby se kola mohla pootáčet, jinak by se zadní náprava nezvedala/neklesala. Na modelech bez hydro podvozku to bylo taky, protože proč vyrábět několik variant brzdičů...
Citroen používal ručku na předek kvůli hydro podvozku, kde byli na zadku vlečná ramena a při zvedání/klesání bylo potřeba aby se kola mohla pootáčet, jinak by se zadní náprava nezvedala/neklesala. Na modelech bez hydro podvozku to bylo taky, protože proč vyrábět několik variant brzdičů...
Re: Ostatní
A mohu požádat o technické vysvětlení? Jde mi v zásadě jen o to zvědět, jakým že to způsobem může ESP hydraulicky operovat se zadními brzdami, když jsem (mu) je mechanicky zablokoval ručkou?nomacorc píše:určitě funguje i při zatažení mechanické ruční brzdy, v praxi se to chová jakoby někdo chytil auto za zadek a snažil se ho zastavit (brzdí i omezuje výkon motoru)
Re: Ostatní
Tak při přetáčivém smyku stabilizace stejně zasahuje přibrzděním kol na přední nápravě (protilehlého kola dle směru přetáčení) do zadních kol nezasahuje. Při blokaci obou zadních kol zareaguje brzdami na přední nápravě a omezením výkonu motoru auto v podstatě zastaví.
Re: Ostatní
Tedy z hlediska potřeb řidiče naprostý nesmysl, resp. "marný boj z třípísmenkovými systémy"!nomacorc píše:...Při blokaci obou zadních kol zareaguje brzdami na přední nápravě a omezením výkonu motoru auto v podstatě zastaví.
P.S.: U mého Fordu Mondeo to ještě naštěstí funguje tak, jak jsem to již popsal. Protože pokud už při jízdě použiju ručku a zároveň se nedotknu pedálu provozní brzdy či dokonce k tomu tlačím na pedál plynu, pak nejspíše potřebuji něco úplně jiného, než zastavit.
Re: Ostatní
Také záleží jak "agresivně" je celý systém nastaven, někde reaguje pozvolna a dovolí řidiči celkem hodně a někde je prostě nekompromisní.
Re: Ostatní
Ano, pak ovšem platí, že jízdně tu dnes už máme pouze auta špatná a ještě horší (i kdyby to mělo být pouze nastavením ESP).
Re: Ostatní
Mně to funguje úplně stejně,samozřejmě předtím deaktivuji stabilizaci,která se pak podle zvolené režimu v určité rychlosti aktivuje automaticky.Jerry3 píše:Tedy z hlediska potřeb řidiče naprostý nesmysl, resp. "marný boj z třípísmenkovými systémy"!nomacorc píše:...Při blokaci obou zadních kol zareaguje brzdami na přední nápravě a omezením výkonu motoru auto v podstatě zastaví.
P.S.: U mého Fordu Mondeo to ještě naštěstí funguje tak, jak jsem to již popsal. Protože pokud už při jízdě použiju ručku a zároveň se nedotknu pedálu provozní brzdy či dokonce k tomu tlačím na pedál plynu, pak nejspíše potřebuji něco úplně jiného, než zastavit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ostatní
Nemusím ESP vůbec deaktivovat, abych mohl použít ručku k zamýšlenému účelu. V případě deaktivace přes menu PP zůstává v tomto stavu do opětovné aktivace přes menu, nebo do dalšího nastartování. Holt ještě starý, rozumný systém, který jaksi respektuje vůli řidiče.