Přesně, souhlas.Colommbo píše:V případě dutin zastávám názor, co je mastné, nerezaví...
Ošetření dutin a podvozku
Moderátor: Colommbo
Re: Ošetření dutin a podvozku
Re: Ošetření dutin a podvozku
Nepředpokládám že tam dáváš vyjetej olej; ale jak to "mastné" dostaneš do "mikro"dutin, kde vzniká koroze nejdřív Tam je potřeba něco, co do nich vyvzlíná, vytlačí vlhkost a zůstane tam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Pitris: Překvapuješ předsedo.Olej jako nevzlíná nebo co?Udělej si pokus.Postav kus plocháče do vaničky z olejem a dej na slunko.Za 2 dny máš ten olej vyvzlínaný půl metru vysoko..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ošetření dutin a podvozku
Novon: 1) v dutinách není slunko. 2) Do dutin se dostává vlhko, slaná voda, atd. které se s olejem jaksi moc nemusí. 3) Docela rád bych ten "šplhající" olej viděl
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ošetření dutin a podvozku
Delam to tak leta. Na vsem,co si hodlam nechat dele nez 2roky. Coz jsou nyni obe dve. (jedno uz je ulozeno k zimnimu spanku).
Spodek radne umyt od usazenin,co se kde loupe mechanicky ocistit,fouknout zakladem a dve vrstvy,po nekolika hodinove pauze,dle teploty. Rezistin nebo Bitumen.
Dutiny ,,zanetou,, s upravenou hadickou,dvere,sloupky,prahy,kapoty. Vse olejem. Ze svych aut a moto. Pak postavit mirne cumakem dolu a po nejake dobe obracene. Pod boky auta davam napr.pruhy ze stareho koberce. A dva dny s nim nejedu.
Ovsem nevhodne pro ty,co auta mejou,casto,protoze oil leze po kastli i z venku,prahy ap.,nebo nutno otrit benzinem.
Ja auta nemeju vubec,staci ze na ne prsi,proc pridavat dalsi vodu,motor a mechanicke casti celeho vozu ciste udrzuji,stejne tak jako namazane hejblatka,lanka,klouby,zamky....,myti pouze po zimni sezone poradne i spodek. Nikoli vsak prudkym tlakem. Olej samozreje vzlina,sice ve dverich zevnitr ne pul metru,tedy me nikdy,ale peknych par centaku jo. A to staci. Jeste pripominam,ze na vsech autech jsem mel nebo daval zasterky,ne kvuli ostatnim okolo,ale pro ochranu exponovanych mist. Napojeni podlahy,prahu a podbehu vpredu a ochranu zadnich blatniku a kaps dole vzadu. Rovnez mam vzdy natrene necim lemy blatniku a olejem profoukle napojeni blatniku a podbehu zevnitr motoru a kufru. Jsou tam ruzne otvory,kudy se tam dostat.
Spodek radne umyt od usazenin,co se kde loupe mechanicky ocistit,fouknout zakladem a dve vrstvy,po nekolika hodinove pauze,dle teploty. Rezistin nebo Bitumen.
Dutiny ,,zanetou,, s upravenou hadickou,dvere,sloupky,prahy,kapoty. Vse olejem. Ze svych aut a moto. Pak postavit mirne cumakem dolu a po nejake dobe obracene. Pod boky auta davam napr.pruhy ze stareho koberce. A dva dny s nim nejedu.
Ovsem nevhodne pro ty,co auta mejou,casto,protoze oil leze po kastli i z venku,prahy ap.,nebo nutno otrit benzinem.
Ja auta nemeju vubec,staci ze na ne prsi,proc pridavat dalsi vodu,motor a mechanicke casti celeho vozu ciste udrzuji,stejne tak jako namazane hejblatka,lanka,klouby,zamky....,myti pouze po zimni sezone poradne i spodek. Nikoli vsak prudkym tlakem. Olej samozreje vzlina,sice ve dverich zevnitr ne pul metru,tedy me nikdy,ale peknych par centaku jo. A to staci. Jeste pripominam,ze na vsech autech jsem mel nebo daval zasterky,ne kvuli ostatnim okolo,ale pro ochranu exponovanych mist. Napojeni podlahy,prahu a podbehu vpredu a ochranu zadnich blatniku a kaps dole vzadu. Rovnez mam vzdy natrene necim lemy blatniku a olejem profoukle napojeni blatniku a podbehu zevnitr motoru a kufru. Jsou tam ruzne otvory,kudy se tam dostat.
Re: Ošetření dutin a podvozku
lefort: No tak jasně,slunko tam není,ale teplo,když je auto na slunci ano..Věř tomu,je to osvědčené,byť neekologické..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ošetření dutin a podvozku
Že olej vzlíná, o tom nepochybuji. Ale že vždy a za všech okolností chrání proti korozi, o tom nejsem ani trochu přesvědčen. Zvláště pak když poškodí původní antikorozní ochranu. Např. na starých škodovkách byl krycí plech v pravé části motorového prostoru neustále naolejovaný (jak chcal olej přes osku podávacího čerpadla benzínu), přesto dokázal proreznout naskrz.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Neviem si príliš predstavit aplikáciu oleja-všetky otvori je nutné poriadne utesnit a i tak tu hrozí,že to bude mastné i tam,kde to nemá byt. Vela káblov je v sučastnosti vedených v lištách,pripevnených k podbehom a podobne. A tam by ten olej zrejme prenikal,navyše olej naleptáva povozkovu ochranu na báze bituménu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ošetření dutin a podvozku
Ahoj, pořídil jsem si starší auto a známý mi doporučil, ať si mrknu na podvozek a dutiny. Nejsem na to specialista, tak jsem trochu zagooglil a našel tohle - http://kralmotoru.cz/media/nastrik-podv ... rana-dutin. Může to udělat lajk jako já, co byste doporučovali, má to vůbec smysl nebo je lepší to přenechat někomu znalejšímu? Díky
Re: Ošetření dutin a podvozku
Tak dobrej profík to s odpovídajícím vybavením udělá asi líp, ale návod samodomo tam je taky.
A já používám od Valvoline Tectyl.
A já používám od Valvoline Tectyl.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ošetření dutin a podvozku
Zdá se mi, že moc profíků se tomu už nevěnuje. Buď je pakárná s životním prostředím nebo si to každý dělá doma sám. Přitom bych to rád svěřil firmě, která spodek pořádně omyje a nastříká.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Aktuálně jsem potřeboval novodobou Arvu (z převodů míchačky mi po létech vytekl olej) a při této příležitosti jsem zjistil, že takový přípravek se dnes velmi obtížně "přes pult" shání.
Re: Ošetření dutin a podvozku
Spodek vystříkat naftou a projet prašnou polňačkou. Někdo do nafty přidává vyjetý olej. Tato kaše se dostane všude,zatvrdne a i kamínky jí neporuší. Na tuto mastnotu se stále nalepuje prach a vrstvu obnovuje.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ošetření dutin a podvozku
a co takto asfalt alebo smola?
ja som naopak pocul ze to je to najhorsie co moze byt
ja som naopak pocul ze to je to najhorsie co moze byt
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Ošetření dutin a podvozku
Nejhorší to je, to máš pravdu, když to pak musíš očistit na STK.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50