Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27614
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:To platí i pro motor s variabilním časováním a nastavením ventilů?Ptám se proto,že jsem byl upozorněn,že nalitím nevhodného(rozuměj normálního)oleje by mohlo dojít k rozhození časování ventilů.Proto jsem také postupoval pomalými krůčky,tedy nejdřív 5W-30 s normální HTHS a teprve poté 5W-40.....
Ani u Civica, ani u Accorda to nemá sebemenší vliv (a krom toho, u nich není ACEA ani specifikována)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:To platí i pro motor s variabilním časováním a nastavením ventilů?
Ten můj má variabilní časování na obou vačkách a nejspíše i nastavování zdvihu na sací straně. Jak má řešené vymezování ventilové vůle, to nevím.
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...Citroen má pro tyhle případy pojistku,kterou to okamžitě odpálí a celá sranda vyjde na 7 tis :!:
Tak to tedy zírám! Proč takhle, vyloženě hloupě, když už škodovky řady 105/120/130 to měly řešené nejjednodušším možným způsobem (mechanicky ve spínací skříňce) a u dnešních systémů s tlačítkem se jeho opětovným stiskem za běžícího motoru prostě vypne zapalování?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9996
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Jištění nemožnosti pootočit klíčkem ve spínačce do startovací polohy při již běžícím motoru má snad už naprostá většina automobilů... :? Ale řešit to nějakou extra pojistkou za takový prachy - no, potěš koště... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1883
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Hombre »

Ano, z pohledu toho, když nemá co v motoru čistit. I z mé zkušenosti mohu potvrdit že přísadami v jednotlivých olejích, je jeden olej po výměně více , druhý méně černý. Je pravda, že i olej výborné kvality nemusí zčernat /sportovnější oleje, které se v motoru moc neohřejí/, ale to pak nesplňuje jeden z bodů, co po oleji požaduji při koupi já, čistící a konzervační..... :?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27614
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

lefort píše:edit: je to celé nějak OT, prosím admina o přesun do "Jaké auto?"
Jo, to pokračování je tam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
MagnaWoX

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od MagnaWoX »

Zdravím všechny,

po přečtení všeho možného, jsem se rozhodl, že při další výměně oleje už do motoru ford voda nepůjde, potřeboval bych, ale poradit, jaký olej by jste mi doporučili do motoru v c-maxu 2.0i 107 kw, cng, 2008, najeto cca 94000 km.

Všem moc děkuju :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27614
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Jo, voda tam nepatří, je potřeba ji namíchat s Fridexem :P Ne - vážně: a je to v podstatě i tady :arrow:
1) olej ACEA A3 (nebo C3-10)
2) v případě krátkých jízd 5w30 nebo 5w40 s výměnou po 10-ti tkm, při dlouhých 5w40 a max. 15tkm
3) úplně klidně třeba to Yacco VX 1000 FAP 5w40 (nebo jinou renomovanou - Tobě "nejbližší" - značku)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
MagnaWoX

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od MagnaWoX »

díky za odpověď

a z 5w30 by jsi mi doporučil nějaký konkrétní?

Mám se řídit i podle API nebo je to jedno?

Někde jsem četl, že hydraulický napínák rozvodového řetězu s olejem se sníženou HTHS počítá, normální viskozita tomu tedy nevadí?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27614
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Normální HTHS viskozita nemůže napínáku rozvodového řetězu vadit, protože i olej se sníženou HTHS viskozitou je při nezahřátí na provozní teplotu "hustší" než olej s HTHS viskozitou normální zahřátý na 100°C - a ten napínák musí fungovat při jakékoliv teplotě oleje / potažmo motoru....

Ten origo olej Ford (nebo olej s normou Ford nebo s ACEA A1/B1) se použít dá, ale (když už tak jen) na krátké popojížďky, kdy se olej dostatečně neprohřeje a nezřídne natolik aby hrozilo poškození / trhání olejového filmu na teplotně nejvíc zatěžovaných mazaných místech....
Pokud jde o API, hledal bych olej od SJ výš (SL, SM, SN).
A v 5w30 (s A3) třeba Yacco LUBE O, Shell Helix Ultra ECT, Millers Oils XF nebo EE, Mobil 1 ESP Formula, Valvoline SynPower, Eni i-sint, MOL Dynamic Essence, Panolin Exclusive GO, Divinol Syntholight SL GM.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
MagnaWoX

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od MagnaWoX »

Díky moc za rady, půjdu do toho Valvoline, jako jedinej má API SJ, SM už tak dobře prý nečistí.
Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27614
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ten Valvoline SynPower 5w30 je asi už - nebo ještě - API SL, ale to je v pohodě ! Je to dobrý olej :wink:
Pokud jde o ty čistící (a mazací) schopnosti, tak vrchol je SJ nebo SL. Dále SM či SN už je o emisích a limitních hodnotách některých prvků. http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... ower_5w-30

Jinak, když nebudou v létě "na pořadu dne" dlouhé jízdy a nebude znatelný problém, klidně bych tam ten origo olej nechal. Když by ale bylo třeba Chorvatsko nebo jízdy s karavanem, tak bych to předtím vyměnil a ten event. zkrácený interval výměny bral jako proplach motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5803
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

MagnaWoX píše:Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?
Chlapi zas nestresujte s tym pouzivanim Ford Formula F :!: Ak nedavate motoru extremne zabrat a menite ho v rozumnych intervaloch tak sa da v pohode pouzivat. Kolega ho dava do S-Maxu 2.0TDCi meni po roku a pohoda. Hodne je to aj o ludoch 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27614
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Však ano - dá se, ale právě při tepelné nebo výkonové zátěži je vhodnější použít olej A3 (C3) (5w40)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kiko

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od kiko »

MagnaWoX píše:Díky moc za rady, půjdu do toho Valvoline, jako jedinej má API SJ, SM už tak dobře prý nečistí.
Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?
Oleje so zníženou HTHS majú tenší mazací film, no až pri vysokých teplotách. Jeho hrúbka je znížená len o niekoľko percent, pričom na opotrebenie moderných motorov toto vplyv nemá, pretože pevnosť filmu je zrovnateľná až vyššia s olejmi s normálnou HTHS, no odpor pohybujúcich častí je nižší, čo spôsobuje nižšiu spotrebu PHM a nižšie opotrebenie motora. Ich ďalšou veľkou výhodou je rýchly nábeh mazania po naštartovaní, rýchly odvod tepla z mazacích miest z dôvodu vysokej viskozity a tým aj rýchleho odtekania z mazacích miest a vysoká strihová viskózna stabilita. U motorov kde je výrobcom predpísané ich použitie je potrebné to dodržať. Zvoliť iný olej sa javí ako vhodné pri nadmernej spotrebe oleja alebo pri prevádzke za extrémnych podmienok.
Odpovědět