Ani u Civica, ani u Accorda to nemá sebemenší vliv (a krom toho, u nich není ACEA ani specifikována)lengy60 píše:To platí i pro motor s variabilním časováním a nastavením ventilů?Ptám se proto,že jsem byl upozorněn,že nalitím nevhodného(rozuměj normálního)oleje by mohlo dojít k rozhození časování ventilů.Proto jsem také postupoval pomalými krůčky,tedy nejdřív 5W-30 s normální HTHS a teprve poté 5W-40.....
Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Ten můj má variabilní časování na obou vačkách a nejspíše i nastavování zdvihu na sací straně. Jak má řešené vymezování ventilové vůle, to nevím.lengy60 píše:To platí i pro motor s variabilním časováním a nastavením ventilů?
Re: Olej s Ford normou
Tak to tedy zírám! Proč takhle, vyloženě hloupě, když už škodovky řady 105/120/130 to měly řešené nejjednodušším možným způsobem (mechanicky ve spínací skříňce) a u dnešních systémů s tlačítkem se jeho opětovným stiskem za běžícího motoru prostě vypne zapalování?lengy60 píše:...Citroen má pro tyhle případy pojistku,kterou to okamžitě odpálí a celá sranda vyjde na 7 tis
- Colommbo
- Příspěvky: 9996
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Jištění nemožnosti pootočit klíčkem ve spínačce do startovací polohy při již běžícím motoru má snad už naprostá většina automobilů... Ale řešit to nějakou extra pojistkou za takový prachy - no, potěš koště...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
Ano, z pohledu toho, když nemá co v motoru čistit. I z mé zkušenosti mohu potvrdit že přísadami v jednotlivých olejích, je jeden olej po výměně více , druhý méně černý. Je pravda, že i olej výborné kvality nemusí zčernat /sportovnější oleje, které se v motoru moc neohřejí/, ale to pak nesplňuje jeden z bodů, co po oleji požaduji při koupi já, čistící a konzervační.....
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Jo, to pokračování je tam....lefort píše:edit: je to celé nějak OT, prosím admina o přesun do "Jaké auto?"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Zdravím všechny,
po přečtení všeho možného, jsem se rozhodl, že při další výměně oleje už do motoru ford voda nepůjde, potřeboval bych, ale poradit, jaký olej by jste mi doporučili do motoru v c-maxu 2.0i 107 kw, cng, 2008, najeto cca 94000 km.
Všem moc děkuju
po přečtení všeho možného, jsem se rozhodl, že při další výměně oleje už do motoru ford voda nepůjde, potřeboval bych, ale poradit, jaký olej by jste mi doporučili do motoru v c-maxu 2.0i 107 kw, cng, 2008, najeto cca 94000 km.
Všem moc děkuju
Re: Olej s Ford normou
Jo, voda tam nepatří, je potřeba ji namíchat s Fridexem Ne - vážně: a je to v podstatě i tady
1) olej ACEA A3 (nebo C3-10)
2) v případě krátkých jízd 5w30 nebo 5w40 s výměnou po 10-ti tkm, při dlouhých 5w40 a max. 15tkm
3) úplně klidně třeba to Yacco VX 1000 FAP 5w40 (nebo jinou renomovanou - Tobě "nejbližší" - značku)
1) olej ACEA A3 (nebo C3-10)
2) v případě krátkých jízd 5w30 nebo 5w40 s výměnou po 10-ti tkm, při dlouhých 5w40 a max. 15tkm
3) úplně klidně třeba to Yacco VX 1000 FAP 5w40 (nebo jinou renomovanou - Tobě "nejbližší" - značku)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
díky za odpověď
a z 5w30 by jsi mi doporučil nějaký konkrétní?
Mám se řídit i podle API nebo je to jedno?
Někde jsem četl, že hydraulický napínák rozvodového řetězu s olejem se sníženou HTHS počítá, normální viskozita tomu tedy nevadí?
a z 5w30 by jsi mi doporučil nějaký konkrétní?
Mám se řídit i podle API nebo je to jedno?
Někde jsem četl, že hydraulický napínák rozvodového řetězu s olejem se sníženou HTHS počítá, normální viskozita tomu tedy nevadí?
Re: Olej s Ford normou
Normální HTHS viskozita nemůže napínáku rozvodového řetězu vadit, protože i olej se sníženou HTHS viskozitou je při nezahřátí na provozní teplotu "hustší" než olej s HTHS viskozitou normální zahřátý na 100°C - a ten napínák musí fungovat při jakékoliv teplotě oleje / potažmo motoru....
Ten origo olej Ford (nebo olej s normou Ford nebo s ACEA A1/B1) se použít dá, ale (když už tak jen) na krátké popojížďky, kdy se olej dostatečně neprohřeje a nezřídne natolik aby hrozilo poškození / trhání olejového filmu na teplotně nejvíc zatěžovaných mazaných místech....
Pokud jde o API, hledal bych olej od SJ výš (SL, SM, SN).
A v 5w30 (s A3) třeba Yacco LUBE O, Shell Helix Ultra ECT, Millers Oils XF nebo EE, Mobil 1 ESP Formula, Valvoline SynPower, Eni i-sint, MOL Dynamic Essence, Panolin Exclusive GO, Divinol Syntholight SL GM.
Ten origo olej Ford (nebo olej s normou Ford nebo s ACEA A1/B1) se použít dá, ale (když už tak jen) na krátké popojížďky, kdy se olej dostatečně neprohřeje a nezřídne natolik aby hrozilo poškození / trhání olejového filmu na teplotně nejvíc zatěžovaných mazaných místech....
Pokud jde o API, hledal bych olej od SJ výš (SL, SM, SN).
A v 5w30 (s A3) třeba Yacco LUBE O, Shell Helix Ultra ECT, Millers Oils XF nebo EE, Mobil 1 ESP Formula, Valvoline SynPower, Eni i-sint, MOL Dynamic Essence, Panolin Exclusive GO, Divinol Syntholight SL GM.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Díky moc za rady, půjdu do toho Valvoline, jako jedinej má API SJ, SM už tak dobře prý nečistí.
Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?
Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?
Re: Olej s Ford normou
Ten Valvoline SynPower 5w30 je asi už - nebo ještě - API SL, ale to je v pohodě ! Je to dobrý olej
Pokud jde o ty čistící (a mazací) schopnosti, tak vrchol je SJ nebo SL. Dále SM či SN už je o emisích a limitních hodnotách některých prvků. http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... ower_5w-30
Jinak, když nebudou v létě "na pořadu dne" dlouhé jízdy a nebude znatelný problém, klidně bych tam ten origo olej nechal. Když by ale bylo třeba Chorvatsko nebo jízdy s karavanem, tak bych to předtím vyměnil a ten event. zkrácený interval výměny bral jako proplach motoru....
Pokud jde o ty čistící (a mazací) schopnosti, tak vrchol je SJ nebo SL. Dále SM či SN už je o emisích a limitních hodnotách některých prvků. http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... ower_5w-30
Jinak, když nebudou v létě "na pořadu dne" dlouhé jízdy a nebude znatelný problém, klidně bych tam ten origo olej nechal. Když by ale bylo třeba Chorvatsko nebo jízdy s karavanem, tak bych to předtím vyměnil a ten event. zkrácený interval výměny bral jako proplach motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Chlapi zas nestresujte s tym pouzivanim Ford Formula F Ak nedavate motoru extremne zabrat a menite ho v rozumnych intervaloch tak sa da v pohode pouzivat. Kolega ho dava do S-Maxu 2.0TDCi meni po roku a pohoda. Hodne je to aj o ludochMagnaWoX píše:Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Však ano - dá se, ale právě při tepelné nebo výkonové zátěži je vhodnější použít olej A3 (C3) (5w40)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Oleje so zníženou HTHS majú tenší mazací film, no až pri vysokých teplotách. Jeho hrúbka je znížená len o niekoľko percent, pričom na opotrebenie moderných motorov toto vplyv nemá, pretože pevnosť filmu je zrovnateľná až vyššia s olejmi s normálnou HTHS, no odpor pohybujúcich častí je nižší, čo spôsobuje nižšiu spotrebu PHM a nižšie opotrebenie motora. Ich ďalšou veľkou výhodou je rýchly nábeh mazania po naštartovaní, rýchly odvod tepla z mazacích miest z dôvodu vysokej viskozity a tým aj rýchleho odtekania z mazacích miest a vysoká strihová viskózna stabilita. U motorov kde je výrobcom predpísané ich použitie je potrebné to dodržať. Zvoliť iný olej sa javí ako vhodné pri nadmernej spotrebe oleja alebo pri prevádzke za extrémnych podmienok.MagnaWoX píše:Díky moc za rady, půjdu do toho Valvoline, jako jedinej má API SJ, SM už tak dobře prý nečistí.
Mám teď za sebou čerstvou výměnu, bohužel za Formula F 5w30, můžu ho tam těch 10 tis. nechat nebo radši před létem vyměnit?