Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Já v těch normách ACEA docela plavu, takže pokud je ve specifikaci C2 nebo C3, tak to znamená low SAPS olej vhodný do motorů s filtrem pevných částic?
Já bych na C3 chtěl přejít především, protože najedu ročně kolem 15kkm a rád bych měnil jednou ročně na jaře. S vodičkou C1 mám pocit, že je to na hraně (nejezdím vyloženě krátké cuky a motor se vždycky dostane na provozní teplotu) a navíc raději oželím zvýšení spotřeby o nějaké dcl s pocitem, že se stroj má dobře...
Já bych na C3 chtěl přejít především, protože najedu ročně kolem 15kkm a rád bych měnil jednou ročně na jaře. S vodičkou C1 mám pocit, že je to na hraně (nejezdím vyloženě krátké cuky a motor se vždycky dostane na provozní teplotu) a navíc raději oželím zvýšení spotřeby o nějaké dcl s pocitem, že se stroj má dobře...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Cituji ze zdroje Millers oils: Máme čtyři kategorie "high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Oleje se sníženou HTHS viskozitou (některé xw20 a některé xw30) jsou v C1 a C2,
s normální viskozitou (některé xw20, některé xw30 a všechny xw40 a výš) C3 a C4.
Ve třídě 5w50 vím o jednom oleji s C3 (Millers XF Longlife) a xw60 se pro DPF nedělají....jsou to "závoďáci".
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4.
Oleje se sníženou HTHS viskozitou (některé xw20 a některé xw30) jsou v C1 a C2,
s normální viskozitou (některé xw20, některé xw30 a všechny xw40 a výš) C3 a C4.
Ve třídě 5w50 vím o jednom oleji s C3 (Millers XF Longlife) a xw60 se pro DPF nedělají....jsou to "závoďáci".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Díky Pitrisi za rychlou reakci a vyčerpávající rady
Víš o nějaké 5w40 v opravdu low saps - tj. C1, C4 ??
Víš o nějaké 5w40 v opravdu low saps - tj. C1, C4 ??
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: Olej s Ford normou
ACEA C4 je pro Renaulty a mám pocit, že to jsou všechny 5w30. Např. http://www.liquimoly.cz/vyrobek/3750-mo ... 4400-5w-30 V SAE 5w40 se dělají oleje C3 - což pro DPF stačí; a v těch je dobrý výběr.
Jinak v 5w30 C1 je třeba http://www.liquimoly.cz/vyrobek/3724-mo ... 4500-5w-30 (Snížená HTHS viskozita)
Pro DPF "stačí" mid saps, a pro všechno ostatní v motoru je "low saps" horší, pokud se jezdí na max. výměnné intervaly. Kdo je ochotný je kilometrově zkrátit, tak to až tak nevadí, protože právě ta (hlavně) síra a fosfor má vliv na kilometrovou životnost oleje - jenže zase bohužel ničí ten DPF.
Jde to "proti sobě" - (zjednodušeně) - pro motor má síra o fosfor pozitivní, a pro DPF negativní vliv.
A ty oleje se sníženou HTHS viskozitou (jejichž propagátorem byl/je) hlavně Ford jsou především na úsporu paliva a tím pádem na nižší emise. Jenže zase mají nevýhodu ve vyšší své vlastní spotřebě, a při zátěži mohou "zřídnout" natolik, že již nedokáží zajistit adekvátní ochranu motoru....
Jinak v 5w30 C1 je třeba http://www.liquimoly.cz/vyrobek/3724-mo ... 4500-5w-30 (Snížená HTHS viskozita)
Pro DPF "stačí" mid saps, a pro všechno ostatní v motoru je "low saps" horší, pokud se jezdí na max. výměnné intervaly. Kdo je ochotný je kilometrově zkrátit, tak to až tak nevadí, protože právě ta (hlavně) síra a fosfor má vliv na kilometrovou životnost oleje - jenže zase bohužel ničí ten DPF.
Jde to "proti sobě" - (zjednodušeně) - pro motor má síra o fosfor pozitivní, a pro DPF negativní vliv.
A ty oleje se sníženou HTHS viskozitou (jejichž propagátorem byl/je) hlavně Ford jsou především na úsporu paliva a tím pádem na nižší emise. Jenže zase mají nevýhodu ve vyšší své vlastní spotřebě, a při zátěži mohou "zřídnout" natolik, že již nedokáží zajistit adekvátní ochranu motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Tak jsem to do jara nevydržel s nervama a po 11500km jsem vyměnil "vodičku". Už mi zbývá zásoba jen 5l na dalších 10 000km (dohromady 20 000km). Pak přejdu na nějaký 5W-40 s normální HTHS. DPF mě netankuje, ten se dá regenerovat nebo vykuchat nebo koupit nový. Pálka za motor je větší...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Já vodičku měním po 10 tis km, teď tam půjde Shell helix ultra AF, prý ma dobre čisticí vlastnosti, pak po uvažuji o oleji s nesniženou HTHS v 5w40 C2/C3.
Pak se ukáže co je pro motor lepší
Pak se ukáže co je pro motor lepší
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: Olej s Ford normou
Rousini môžeš použiť miesto vodičky olej a zároveň chrániť DPF. Stačí použiť ACEA C3, najlepšie C3-10 a všecko bude v richtiku
Re: Olej s Ford normou
ACEA C3 je mid SAPS nikoliv Low,jestli tomu dobře rozumím a je to hodnota, která by nemusela atakovat životnost DPF.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Pro DPF "stačí" mid saps, a pro všechno ostatní v motoru je "low saps" horší.
Ideální "kompromis" je fakt 5w40 ACEA C3-10
Ideální "kompromis" je fakt 5w40 ACEA C3-10
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Olej specifikace dle Ford WSS M2C-913-C nemusí a většinou ani neodpovídá ACEA Cx.
Dle ACEA odpovídá A1/A5 tedy má stejnou výkonost jako olej ACEA A3, liší se nižší HTHS
tady
Výkonnostní třídy olejů dle ACEA
a tady
Dle ACEA odpovídá A1/A5 tedy má stejnou výkonost jako olej ACEA A3, liší se nižší HTHS
tady
Výkonnostní třídy olejů dle ACEA
a tady
Re: Olej s Ford normou
WSS M2C-913-C by měla být pro filtry pevných částic.
A3/B3 jsou výkonější oleje než A1/B1, a A1/B1 a A5/B5 mají sníženou HTHS viskozitu:
ACEA A1/B1 - standardní olej - snížená HTHS
ACEA A3/B3 - vysoká zátěž - normální HTHS
ACEA A5/B5 - vysoká zátěž - snížená HTHS
A3/B3 jsou výkonější oleje než A1/B1, a A1/B1 a A5/B5 mají sníženou HTHS viskozitu:
ACEA A1/B1 - standardní olej - snížená HTHS
ACEA A3/B3 - vysoká zátěž - normální HTHS
ACEA A5/B5 - vysoká zátěž - snížená HTHS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Tak se pomalu nachýlil čas další výměny oleje a já bych vás chtěl poprosit, jestli se v mezidobí něco nezměnilo na popisované situaci a jestli je stále Yacco VX1000 FAP 5W-40 nejlepší volbou s kompromisním množství SAPS a rozumné HTHS.
Můj garážmistr říkal, že si sám do 2.0 HDI leje SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... a-5W-30-5l
Já jsem ještě objevil Yacco LUBE DE 5W-30
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-30-5l
Olej se týká auta v podpisu s DPF. Díky
Můj garážmistr říkal, že si sám do 2.0 HDI leje SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... a-5W-30-5l
Já jsem ještě objevil Yacco LUBE DE 5W-30
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-30-5l
Olej se týká auta v podpisu s DPF. Díky
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Jak ten Shell ECT, tak i Yacco LUBE DE jsou ACEA C3 a měly by být s normální HTHS viskozitou 5w30 je dobře použitelná na spíš kratších jízdách, na delší a vyšší zatížení je lepší 5w40 a Yacco VX1000 FAP je a navíc je ACEA C3-10. A měnil bych při krátkých jízdách do 10-ti, a při dlouhých po 15-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
No já mám většinu jízd 25km, občas 50, málokdy nad 100. Vyloženě cuky se studeným motorem nejezdím.
Pitris: mě když argumentuješ těma normama, tak je to jako by si mě nadával. Já se v tom, mimo tepelného rozpětí nechytám...
Prosím tě napiš mi to v řeči mého primitivního kmene. Který je nejlepší pro motor s tím, že je dejme tomu mid SAPS a který je víc vodička s low SAPS
Pitris: mě když argumentuješ těma normama, tak je to jako by si mě nadával. Já se v tom, mimo tepelného rozpětí nechytám...
Prosím tě napiš mi to v řeči mého primitivního kmene. Který je nejlepší pro motor s tím, že je dejme tomu mid SAPS a který je víc vodička s low SAPS
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
C3 a C2 jsou mid saps - střední obsah popela, fosforu a síry. Pro filtr pevných částic to stačí....
C1 a C4 jsou low saps - nízký obsah popela, fosforu a síry.
C3 - normální HTHS viskozita -> nad 3,5mPa.s -> "normální" olej.
C2 - (v drtivé většině) snížená HTHS viskozita -> nad 2,9mPa.s -> "eko"olej.
C"x"-10 - pro motor (mimo DPF) již neškodná aditivace (z hlediska kilometrové výdrže oleje).
Já bych to nekomplikoval a dal třeba ten Yacco VX1000 FAP 5w40 (ale dá se i Yacco LUBE DE 5w30)....
Yacco jsou velmi kvalitní oleje
Byť Ford povoluje použití olejů se sníženou HTHS viskozitou (A1/B1/A5/B5), tak pro motor je lepší HTHS viskozita normální; jde o to že snížená HTHS viskozita je v podstatě slabší olejový film na nejvíce teplotně zatížených mazaných částech motoru, a hrozí jeho trhání - a tím dřív, čím víc je olej teplotně namáhán a čím víc má motor najeto....
C1 a C4 jsou low saps - nízký obsah popela, fosforu a síry.
C3 - normální HTHS viskozita -> nad 3,5mPa.s -> "normální" olej.
C2 - (v drtivé většině) snížená HTHS viskozita -> nad 2,9mPa.s -> "eko"olej.
C"x"-10 - pro motor (mimo DPF) již neškodná aditivace (z hlediska kilometrové výdrže oleje).
Já bych to nekomplikoval a dal třeba ten Yacco VX1000 FAP 5w40 (ale dá se i Yacco LUBE DE 5w30)....
Yacco jsou velmi kvalitní oleje
Byť Ford povoluje použití olejů se sníženou HTHS viskozitou (A1/B1/A5/B5), tak pro motor je lepší HTHS viskozita normální; jde o to že snížená HTHS viskozita je v podstatě slabší olejový film na nejvíce teplotně zatížených mazaných částech motoru, a hrozí jeho trhání - a tím dřív, čím víc je olej teplotně namáhán a čím víc má motor najeto....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF