5W-30 LL, tak si myslím že 0W-30 tomu môže oproti fabrickej náplni len prospieť. 0W skôr maže po štarte motora a je redšia keď motor ešte nie je zohriaty. Ostatné parametre budú viacmenej rovnaké.
--------------------------------------------- Průběh viskozitní křivky olejů zmíněných tříd je značně odlišný.
prosim rozviest a vysvetlit
v com je ta odlisnost a ako sa prejavuje
ake su plusy a minusy ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
žeby si s castrolom pridrel motor?? mám Ducato kúpené za nova a je tam castrol edge turbo diesel 5W-40 a už má najazdené 350 000 km a ide ako šepot kvetin,,,,,dalej 10 ročné punto jtd ,kde lievam castrol magnatec diesel 5W-40 - výmena po dákych 12-14 000km a takisto total bez poruchy....a to máš aký fiat ??
samozrejme špičkové double ester oleje ako motul sú niekde inde ako bežné komerčné oleje....u nás v RS "odborníci" naliali do nového Ducata JTD magnatec 10W-40 a ked im svietila kontrolka tlaku oleja ,tak radšej vymenili čidlo,akoby sa zamýšlali nad slabým olejom.....motul je motul
..nizku teplotu oleja pripisuj hlavne pocasiu keby bolo von 30°C tak by to vyzeralo inak..a tam uz ta 30ka by nestihlala, teraz uz to bolo tak na hrane si mylim
Čidlo teploty oleje by mělo být ve vaně, takže to je pořád na zamyšlenou. Navíc olej dosahuje svých nejvyšších teplot v okolí pístů. Možná tam bude i tepelný výměník olej-voda, který výsledným nízkým teplotám napomáhá.
..presne tak, cize k teplote na exponovanych mozes pripocitat tych +10°C a to je dost by som povedal..ale nedbam najlepsie by bolo dat olej na rozbor a tam by sa videlo v akom je stave
e1H píše:Povrch sa vyhladil a okraje sú trochu ako žuvačka...
Pokud jsou okraje "odrolené", ale povrch se vyhladil, tak jsi se jenom vozil, nikoli proháněl. Primární je teplota pneumatiky vlivem jejího namáhání, teplota vozovky je druhotná!
e1H píše:... úplne sériový podvozok, takže pneu nešli na limit. Slabým článkom bol podvozok.
Limit pneu při jízdě na okruhu souvisí s jejich rychlostním indexem a rozměry naprosto minimálně, hlavní je kostra a směs. Navíc sériový podvozek namáhá pneu v těchto podmínkách o dost více.