Olej do 1.2 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do 1.2 TSI
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
xW-30 do akehokolvek turbomotora, tym duplom tsicka je nerozum. Ale je to tvoje auto.. Za mna jednoznacne 5W-40 celorocne. Urcite lepsie chrani pistalku
Re: Olej do 1.2 TSI
..presne tak a raz som to uz interpretoval kupit tsick koli spotrebe je divne,kedze s normal olejom je tento motor dost pazravy, zachranuju to iba vodicky..len
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej do 1.2 TSI
kaskader píše:xW-30 do akehokolvek turbomotora, tym duplom tsicka je nerozum. Ale je to tvoje auto.. Za mna jednoznacne 5W-40 celorocne. Urcite lepsie chrani pistalku
Dovolím si nesouhlasit. Řidší olej lépe teče = více chladí.
Re: Olej do 1.2 TSI
uz tak problemove rozvody v 1.2TSI este viac namahat extra "riedkym" nizkoviskoznym olejom, je chcat proti vetru.. kupit si auto a laborovat aky olej tam naliat, len aby som mal o 0,5l nizsiu spotrebu ale budis no
P.S naviac tu ani tak nejde primarne o chladenie..ked uz sa to spomenulo.. Ale tu (u TSI..) ma vacsi vyznam resp. je podstatnejsia unosnost a pevnost mazacieho filmu.
P.S naviac tu ani tak nejde primarne o chladenie..ked uz sa to spomenulo.. Ale tu (u TSI..) ma vacsi vyznam resp. je podstatnejsia unosnost a pevnost mazacieho filmu.
Naposledy upravil(a) kornel dne úte říj 09, 2012 19:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
Dovolím si nesouhlasit s nesouhlasem. Průtok bude závislý na otáčkách olejového čerpadla (ergo motoru) nikoliv na viskozitě oleje. Proto bych tam i já dal s klidem Mobil1 5W-50 nebo jiný plnící VW normu s danou viskozitou.Návštěvník píše:Dovolím si nesouhlasit. Řidší olej lépe teče = více chladí.
Re: Olej do 1.2 TSI
Je celkem logické, že se "čtyřicítkou" bude oproti "třicítce" spotřeba paliva "o něco" vyšší, protože od momentu, kdy se začne olej ohřívat, bude 40 mírně "hustší" než 30. Na oplátku nabízí 40 vyšší teplotní odolnost a pevnost olejového filmu při vyšších teplotách a delších jízdách, což ocení třeba právě to turbo.....Pokud ale jezdíš "krátke jazdy, 5-10 km pri pokojnej jazde", tak ta "třicítka" vadit asi nebude - to se prohřát nestačí.e1H píše:Nakoniec som zobral ten Mobil1 0W-40. Aktuálne som s ním už odjazdil cca. 1500 km a mám pocit že spotreba na krátke trasy išla hore. Keď sa presúvam po meste (krátke jazdy, 5-10 km), tak mám naozaj problém sa dostať pod 6,5 litrov. S Castrol EDGE 0W-30 som nemal problém pri pokojnej jazde dostať priemernú spotrebu v meste niekam na úroveň 6 litrov.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Keby toto platilo, v podstate si napisal, ze olej xW-30 bude este viac tepelne namahany. Diky BronaNávštěvník píše:kaskader píše:xW-30 do akehokolvek turbomotora, tym duplom tsicka je nerozum. Ale je to tvoje auto.. Za mna jednoznacne 5W-40 celorocne. Urcite lepsie chrani pistalku
Dovolím si nesouhlasit. Řidší olej lépe teče = více chladí.
Re: Olej do 1.2 TSI
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
skodovkar píše:Dovolím si nesouhlasit s nesouhlasem. Průtok bude závislý na otáčkách olejového čerpadla (ergo motoru) nikoliv na viskozitě oleje. .....Návštěvník píše:Dovolím si nesouhlasit. Řidší olej lépe teče = více chladí.
To není pravda.
1) U studeného tj. u "hustějšího" oleje dochází po nastartování k zaolejování motoru mnohem později než u "řidšího" (tekutějšího oleje).
2) Při teplém motoru je u "řidšího" oleje v mazací soustavě nížší tlak. A proč?? Protože "řidší" olej snáze vytéká mazanými místy.
Re: Olej do 1.2 TSI
Není to pravda.kaskader píše:Keby toto platilo, v podstate si napisal, ze olej xW-30 bude este viac tepelne namahany. Diky BronaNávštěvník píše:kaskader píše:xW-30 do akehokolvek turbomotora, tym duplom tsicka je nerozum. Ale je to tvoje auto.. Za mna jednoznacne 5W-40 celorocne. Urcite lepsie chrani pistalku
Dovolím si nesouhlasit. Řidší olej lépe teče = více chladí.
Například když budeš mít rozbitý (naplno otevřený) termostat chlazení (nebo vymontovaný),tak se motor a chladící kapalina ani neohřejí na provozní teplotu.
Re: Olej do 1.2 TSI
Zvolené konstrukční řešení je citlivé zejména v momentě startování, kdy záleží na tom, jaký zbytkový tlak zůstal v napínáku a jak rychle se ho podaří znovu natlakovat.e1H píše:Napínak v tomto motore je olejový a vzhľadom na to že olej sa nedá stlačiť bez ohľadu na to akú má viskozitu, pre napínak reťaze je úplne jedno aký tam bude olej.
Řetěz neničí "špinavý" olej, ale olej degradovaný, tj. takový, který provozem změnil své vlastnosti (včetně viskozity!), že na řádné mazání řetězu už nestačí.e1H píše:Čo sa týka samotnej reťaze, pre ňu je zase podstatné aby mala čistý olej, aby sa reťaz "neobrúsila" špinavým olejom.
Průběh viskozitní křivky olejů zmíněných tříd je značně odlišný.e1H píše:5W-30 LL, tak si myslím že 0W-30 tomu môže oproti fabrickej náplni len prospieť. 0W skôr maže po štarte motora a je redšia keď motor ešte nie je zohriaty. Ostatné parametre budú viacmenej rovnaké.
Re: Olej do 1.2 TSI
Ano, pokud jsou nízké teploty, tak může být rozdíl velký. Ovšem tento rozdíl se po zahřátí oleje téměř anuluje.Návštěvník píše: 1) U studeného tj. u "hustějšího" oleje dochází po nastartování k zaolejování motoru mnohem později než u "řidšího" (tekutějšího oleje).
Nemyslím si, že nižší tlak znamená větší průtočnou rychlost. Nejedná se o zúžení průtočného profilu. Znamená to, že se pouze čerpadlo méně nadře. Jinak množství oleje, které čerpadlo propustí bude téměř shodné.Návštěvník píše:2) Při teplém motoru je u "řidšího" oleje v mazací soustavě nížší tlak. A proč?? Protože "řidší" olej snáze vytéká mazanými místy.
Navíc může docházet k přehřátí oleje a jeho degeneraci. Právě vyšší letní číslo poskytne lepší ochranu proti tepelné degradaci oleje.
Re: Olej do 1.2 TSI
Toto bych si dovolil zdůraznitNávštěvník píše:Zvolené konstrukční řešení je citlivé zejména v momentě startování, kdy záleží na tom, jaký zbytkový tlak zůstal v napínáku a jak rychle se ho podaří znovu natlakovat.e1H píše:Napínak v tomto motore je olejový a vzhľadom na to že olej sa nedá stlačiť bez ohľadu na to akú má viskozitu, pre napínak reťaze je úplne jedno aký tam bude olej.
Řetěz neničí "špinavý" olej, ale olej degradovaný, tj. takový, který provozem změnil své vlastnosti (včetně viskozity!), že na řádné mazání řetězu už nestačí.....e1H píše:Čo sa týka samotnej reťaze, pre ňu je zase podstatné aby mala čistý olej, aby sa reťaz "neobrúsila" špinavým olejom.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
On je spíš "zvyk moderní doby" používat i za tepla nízkoviskóznější oleje - hlavně kvůli emisím......e1H píše:.....Medzičasom tu máme moderné motory, niektoré dokonca majú predpísanú viskozitu 0W-20 (japonské) alebo 5W-20 (nový Ford Ecoboost 1.0 Turbo 92 kW), ale ten zvyk dávať husté oleje u nás nejako zostal.
Je fakt, že u zmíněných motorů se doporučují "dvacítky", ale ty motory docela dobře "překousnou" i 5w30, a věřím tomu, že by se nic nestalo ani s 5w40 (kromě mírně nižšího výkonu a mírně vyšší spotřeby paliva, který viskóznější olej průtokem motoru chtícnechtíc způsobí.....ono z litru dostat 125 kobyl přece jen není jen tak; a srovnávat moderní japonské motory a jejich konstrukční řešení s TSI - no nevím....).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF