oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Moderátor: Colommbo
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Ahoj.
Líh tam nelijte. S největší pravděpodobností už v něm bude z obchodu tolik vody, že se to nesmíchá. Museli by jste k tomu mít ještě aceton nebo butanol. Lijte E85 tku. Okt cca 104 až 105. Pokud to myslíte vážně, místo do toho aditiva investujte do toulenu. Tuším ná 130 okt. Za ty peníze na rozdíl od toho aditiva na to alespoň kus ujedete.
Ale, aby jste se nedivili co si ve skutečnosti kupujete. Na začátku zimy mi najednou přestalo startovat auto na benzín. Chvilku trvalo než mi došlo, že prostě jsem si u značkové pumpy s (nájemcem) koupil lihosměs místo benzínu. (u LPG chvíli trvá než benzín vyjedeš, kdoví jak dlouho to tam bylo, nejspíš od léta). Ještě že mi to na LPG chytá i za mrazu. Musel jsem to vyjet, natankovat jinde a bylo to OK.
Líh tam nelijte. S největší pravděpodobností už v něm bude z obchodu tolik vody, že se to nesmíchá. Museli by jste k tomu mít ještě aceton nebo butanol. Lijte E85 tku. Okt cca 104 až 105. Pokud to myslíte vážně, místo do toho aditiva investujte do toulenu. Tuším ná 130 okt. Za ty peníze na rozdíl od toho aditiva na to alespoň kus ujedete.
Ale, aby jste se nedivili co si ve skutečnosti kupujete. Na začátku zimy mi najednou přestalo startovat auto na benzín. Chvilku trvalo než mi došlo, že prostě jsem si u značkové pumpy s (nájemcem) koupil lihosměs místo benzínu. (u LPG chvíli trvá než benzín vyjedeš, kdoví jak dlouho to tam bylo, nejspíš od léta). Ještě že mi to na LPG chytá i za mrazu. Musel jsem to vyjet, natankovat jinde a bylo to OK.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Už to tu bylo řečeno, ale poněvadž opakování je matkou moudrosti, zopakuji, že motor nejezdí na oktany (přesněji na oktanové číslo paliva), ale na energii v palivu uloženou (obsaženou), tj. na jeho výhřevnost.Petr H. píše:... Lijte E85 tku. Okt cca 104 až 105. Pokud to myslíte vážně, místo do toho aditiva investujte do toulenu. Tuším ná 130 okt. Za ty peníze na rozdíl od toho aditiva na to alespoň kus ujedete...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
v nadpise stojí, že chce zvýšit oktanové číslo ne výhřevnost... to bych mu poradil něco jiného.
Mimochodem pokud má dost inteligentní motor s čidlem klepání, tak to pomůže alespoň tím, že zvedne předstih, a tím dosáhne... atak dále.
Mimochodem pokud má dost inteligentní motor s čidlem klepání, tak to pomůže alespoň tím, že zvedne předstih, a tím dosáhne... atak dále.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Ještě upřesním:
Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle nejméně 95 (v Evropě) nebo 87 (v USA) V Americe ale udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt. čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
Letecký benzín: cca 87–107
Závodní benzín: cca 95–130
Benzín používaný ve Formuli 1: 95–102 (stanoveno pravidly)
LPG: cca 110
Toluen C7H8 92 110,6 480 39,4 13,75 104
Xyleny C8H10 106 138,8 464 39,3 13,66 100
Etanol C2H6O 46 78,3 450 26,8 9,0 107
Tak toulen to nebyl. Ten má 104 okt. CNG má 130 okt.
Aromáty, jako benzen, toluen a xylen mají oktanové číslo 108 – 112. Benzen je kvůli rakovinotvornému účinku omezen na 5 obj. %. Metylterciální butyléter má oktanové číslo 110 – 115. Nízkým bodem varu 55°C zlepšuje odolnost paliva proti detonačnímu hoření především v dolní oblasti varu. K palivu se ho přidává cca 10 – 15 %.
Vlastnosti MTBE a ETBE Oktanové číslo VM 116 a 118.
Okysličený benzín s technologicky nejvyšším možným oktanovým číslem. http://www.elfracing.cz/elf-perfo-105-50l Oktanové číslo 113 a také krásná cena.
Koukám každý má ty oktany trochu jinak. A těch 130 bude asi jen teoreticky možných z řádnou dávkou olova...
Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle nejméně 95 (v Evropě) nebo 87 (v USA) V Americe ale udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt. čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
Letecký benzín: cca 87–107
Závodní benzín: cca 95–130
Benzín používaný ve Formuli 1: 95–102 (stanoveno pravidly)
LPG: cca 110
Toluen C7H8 92 110,6 480 39,4 13,75 104
Xyleny C8H10 106 138,8 464 39,3 13,66 100
Etanol C2H6O 46 78,3 450 26,8 9,0 107
Tak toulen to nebyl. Ten má 104 okt. CNG má 130 okt.
Aromáty, jako benzen, toluen a xylen mají oktanové číslo 108 – 112. Benzen je kvůli rakovinotvornému účinku omezen na 5 obj. %. Metylterciální butyléter má oktanové číslo 110 – 115. Nízkým bodem varu 55°C zlepšuje odolnost paliva proti detonačnímu hoření především v dolní oblasti varu. K palivu se ho přidává cca 10 – 15 %.
Vlastnosti MTBE a ETBE Oktanové číslo VM 116 a 118.
Okysličený benzín s technologicky nejvyšším možným oktanovým číslem. http://www.elfracing.cz/elf-perfo-105-50l Oktanové číslo 113 a také krásná cena.
Koukám každý má ty oktany trochu jinak. A těch 130 bude asi jen teoreticky možných z řádnou dávkou olova...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Nepomůže, jelikož ŘJ je nastavena na palivo o určitém o.č. a v případě detonačního spalování předstih sníží, tj. obvykle se nesnaží maximalizovat předstih, když dostane palivo o vyšším o.č. Jedinou výhodou bez dodatečných úprav je to, že ke snižování předstihu nedochází tak často. Palivo o vysokém o.č. má smysl jen pro vysoce laděné motory.Návštěvník píše:Mimochodem pokud má dost inteligentní motor s čidlem klepání, tak to pomůže ...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Ne každý motor(řj) díky snímači klepání umí předstih zvětšovat,spíš motor chrání před nekvalitním benzínem..
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Pokud je mi známo, tak tohle uměly pouze motory BMW 850i z počátku 90. let a MPI motory Mitsubishi z 90. let, dnes už asi žádný. Ono to totiž vyžaduje, aby si ŘJ průběžně vytvářela vlastní adaptované datové mapy, podle kterých potom jede. Jde svým způsobem o chiptuning za pochodu.Mick 1 píše:Ne každý motor(řj) díky snímači klepání umí předstih zvětšovat,...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
No já v té době chodil na základku,ale právě v té době se dělaly poslední dobrý motory. A tenkrát třeba předpokládali vzestupný vývoj kvality paliv. Dnes v čr je tomu naopak.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Já jsem v oné době najezdil s vozy Mitsubishi 60 tis. km ročně, tak k tomu dodám následující:Mick 1 píše:... A tenkrát třeba předpokládali vzestupný vývoj kvality paliv. ...
- daná značka byla navzdory relativně malému objemu produkce osobních vozů již tehdy typicky tím, čemu se dnes říká globální, tzn. že auta nesoucí její logo musela umět jezdit jak někde v Africe či LA, tak např. ve Skandinávii či ve Švýcarsku se super kvalitními palivy, kde ta paliva bylo vhodné využít ku prospěchu vylepšení parametrů motoru (díky tomu jsem nejprve s patnáctistovkou dával na frak osmnáctistovkám konkurence a držet krok s dvoulitry od Audi, později s dvoulitrem už byl prakticky králem levého pruhu německé dálnice a horských průsmyků);
- použitý systém umožňoval "naučit se" nejen palivo, ale především obvyklý jízdní styl řidiče;
- nevýhodou bylo to, že chroničtí podtáčeči nechápali, proč motor v případě pro ně zcela zřídkavé potřeby prudké akcelerace reaguje velmi laxně - vysvětlit jim, že je potřeba podřadit o dva kvalty a podržet plyn bylo nemožné;
- systém nebyl ani dostatečně servisně blbuvzdorný - individuálně vytvořené mapy optimalizované pro daný konkrétní motor totiž zmizely v momentě, kdy nějaký blbec odpojil akumulátor bez zálohy napájení ŘJ;
- čidlo klepání bylo natolik citlivé a navíc umístěné v uzlu torních kmitů, že za detonační spalování považovalo i špatně nastavenou ventilovou vůli, vadné hydroštely či nějakou jinou vůli na pohyblivých dílech motoru.
Můj závěr: To nejdokonalejší, s čím jsem se kdy v oblasti řízení a regulace motoru setkal, opět odstřelili tupí ovladači a neschopní servisáci.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Oprava: ...torzních kmitů...Návštěvník píše:...navíc umístěné v uzlu torních kmitů,...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Jeden takový japonský motor z 90 let mám v dosluhujícím autě na LPG. Podle údajů výrobce by měl umět přenastavit předstih podle kvality paliva. Navíc tam lze předstih ještě celkem jednoduše přenastavit polohou snímače jednoduché váhy vzduchu. A rozdíl je to pořádný, troufnu říct i víc tak 10% výkonu navíc. Samozřejmě s rizikem toho, že při neopatrném zastartování střelí do sání. U auta ze sací rourou plnou plynu je to pak docela mazec.... . U ruského karburátorového auta co jsem měl předtím, pootočení rozdělovačem pomohlo jen nepatrně.
K plynovým autům autům dnes existuje variátor předstihu, tak proč ne.
K plynovým autům autům dnes existuje variátor předstihu, tak proč ne.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Bude hackovat algoritmy v ŘJNávštěvník píše:Mimochodem pokud má dost inteligentní motor s čidlem klepání, tak to pomůže alespoň tím, že zvedne předstih, a tím dosáhne... atak dále.
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Petr H. píše:Líh tam nelijte....
Ano, pokud berete obyč. N95, tak tam už líh je....
Ovšem se všemi riziky http://www.oleje.cz/forum/ethanol-e85-t2458.htmlPetr H. píše:Lijte E85 tku....
Krom toho, více oktanů neznamená nutně, že to pojede líp....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
asi si chcel napisat na kmitni torznych kmitovNávštěvník píše:Oprava: ...torzních kmitů...Návštěvník píše:...navíc umístěné v uzlu torních kmitů,...
lebo na uzle to nekmita tam je naopak klud ale na kmitni to kmita najviac
ale ide len o slovicka, je jasne co si chcel povedat
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
je zábavné jak se dá krásně vše překroutit... také jsem kdysi slýchával na plyn nejezdi odděláš si motor.... dneska mám na LPG bezmála půl mega... úspora na palivu se započtením obrovského rozdílu v nákladech na počátku bude možná milion. Auta sežral rez, motory i s pokusama OK do poslední chvíle. To samé jsem slýchal o topné naftě a rostlinném oleji.... Vždy zvítězila nad technikou koroze.... Stačí jen používat zdravý rozum.
Takže líh tam určitě nelijte, v obchodě je moc drahý a není bezvodý, prostě se to nesmíchá, kdežto E85 vždy. (dokud někoho nenapadne jí tou vodou trochu poředit).
Ale jinak ho tam vlastně také nelijte, protože váš prodejce už to udělal za vás, protože vám chce oddělat motor...
Mimochodem proč by měl hackovat ŘJ ? prostě si jen koupí variátor předstihu. (zřejmě by byl vhodný i při provozu na E 85)
Já to v minulých a současných vozech s předstihem pořešil ručně a jestli další nový vůz co je na obzoru bude benzín určitě půjde do E85 a plynu i s variátorem předstihu.
Za mě tedy palivo s vysokými oktany určitě ano.
Takže líh tam určitě nelijte, v obchodě je moc drahý a není bezvodý, prostě se to nesmíchá, kdežto E85 vždy. (dokud někoho nenapadne jí tou vodou trochu poředit).
Ale jinak ho tam vlastně také nelijte, protože váš prodejce už to udělal za vás, protože vám chce oddělat motor...
Mimochodem proč by měl hackovat ŘJ ? prostě si jen koupí variátor předstihu. (zřejmě by byl vhodný i při provozu na E 85)
Já to v minulých a současných vozech s předstihem pořešil ručně a jestli další nový vůz co je na obzoru bude benzín určitě půjde do E85 a plynu i s variátorem předstihu.
Za mě tedy palivo s vysokými oktany určitě ano.