Neumím používat mazací lis
Moderátor: Colommbo
Neumím používat mazací lis
Dobrý den, asi neumím používat mazací lis. Když tlačím mazací tuk zkrz mazničku, jde většina okolo a jen malá část zkrz. Zkoušel jsem to na vyšroubovaný mazničce. Koupil jsem i novou spojku na šlaufek a nepomohlo. Maznička je kulová M6 a spojka https://www.praktis.cz/z/spojka-mazaci- ... 94401.html V čem může být chyba?
Re: Neumím používat mazací lis
hmm, dekalamitka sa tomu kedysi hovorilo ....
na ake auto sa to este pouziva v dnesnej dobe ?
na ake auto sa to este pouziva v dnesnej dobe ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Neumím používat mazací lis
Nejsi sám, někdy se to nepodaří pořádně utáhnout, zůstává to na maznici volný. Pokud to jde, používám raději mazací lis ruční přítlačný http://www.olejecz.cz/pritlacny-mazaci-lis-150cm3.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Neumím používat mazací lis
Když jsem měl Pajero v servisu, chtěl jsem ho i promazat. Mechanik se se mnou hádal, že se to dnes už nemaže, tak jsem mu mesel každou maznici ukázat i na kardanu. Staré Pajero co jsem měl před tím mělo dokonce přední nápravu uloženou v jehlových ložiskách.Misojogi píše: na ake auto sa to este pouziva v dnesnej dobe ?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Neumím používat mazací lis
U Volhy jsem při každé výměně oleje mazal i přední osu. A že tam toho bylo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Neumím používat mazací lis
Pro pochopení popíšu konstrukci sklíčidla: Sklíčidlo má 3 posuvné odpružené čelisti, které jej v první fázi přidržují na mazničce. Mezi čelistmi je pístek s vnitřní kuželovou těsnicí plochou,. která při použití dosedne na kulovou plochu mazničky. Jakmile se vytvoří ve sklíčidle tlak mazacího tuku, pístek tímto tlakem dosedne na mazničku a spoj se utěsní, a to tím víc, čím je větší tlak mazacího tuku. Tolik teorie, praxe ale bývá zcela jiná. První zásadní chyba, kterou dělá značná část uživatelů, je to, že před nasazením na mazničku uvolní rýhovaný kroužek, přidržující čelisti. Tím většinou dojde k jejich vzpříčení a znemožní se správný kontakt pístku a mazničky. Sklíčidlo se zásadně nerozšroubovává, ale nastrkuje se na mazničku v její ose a snímá se „vykloubením“ do strany. Při mazání se sklíčidlo přidržuje tak, aby bylo stále v ose mazničky, což je většinou problém, protože scházejí ruce. Další možnost netěsnosti je potlučená kulová plocha mazničky nebo nečistota v sedle pístku. Při správné funkci sklíčidla a maznice může dojít k tomu, že při ucpaných mazacích kanálech se soustava natlakuje tak, že sklíčidlo nejde sejmout, Kvůli tomu mají lepší mazací lisy na spodní straně ventil pro odpuštění tlaku. Faktem však zůstává, že obecně promazávání kulových mazniček („píchacích“) je spojeno s problémy s těsností. Přítlačný mazací lis je většině případů vhodný pouze pro krátké a široké mazací kanály a řidké mazací tuky, dosažitelný tlak je ve srovnání s pákovým lisem mizivý. Pokud to lze, je lepší kulové maznice nahradit plochými („škodováckými“), kde je problém s utěsněním podstatně menší.Pro nácvik mazání doporučuji někde v muzeu sehnat starý lanový bagr RY1 a vyzkoušet to na něm, bylo tam kolem stovky maznic a podle návodu se mělo mazat 2x za šichtu....
Franta
Re: Neumím používat mazací lis
Potřebuji to hlavně na vozík PAv 41, ale hodí se mi to i na dalších místech. Na základě popisu od Františka Smíška to zkusím snad s lepším výsledkem. Pokud by to nepomohlo, asi bych to zkusil řešit plochými mazničkami. Už mě nebaví vše kvůli mazání rozebírat.
Re: Neumím používat mazací lis
Tie gulové maznice su oničom. Zvačša je uplne nemožné dodržat,aby to netieklo vedla,pretože i ked je hlava na hadičke,nie je lahké ak prinajmenšom velmy obtiažne dodržat správny uhol. Tieto hlavyce maju spravidla krátku životnost,niekedy pomože,ked sa po nasadení hlavice dotiahne takmer na doraz. optimálnym riešením je ale plochá maznica,tá má problém s netesnostou málokedy a i ked tam je,je pomerne malá,a do mazacieho kanála ide velká vačšina tuku. U gulových mazníc toto samozrejme neplatí-ked netesnia,ide vačšina alebo všetok tuk vedla. U gulových mazníc je tiež nemožné prerazit upchatý kanál zvyšovaním tlaku na maximum,u plochých sa to spravidla podarí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Neumím používat mazací lis
Mazal jsem si přední nápravu a je fakt, že je třeba trochu laborovat a najít správnou konstelaci. Poté už to funguje bez problému.