Oleje.cz

 

Návratnost denního svícení

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod NOVON » pát zář 08, 2017 5:53

Hombre píše:Ten kdo vymyslel a povolil denní svícení je kokot. Některé vemena na ně jezdí za šera, v dešti, v tunelu jim stačí taky. Když již se musí svítit i ve dne, tak ať ta kára doproti jde vidět. Na 80% plechovek v protisměru nejde vidět, až dojedou na 30 m tak je znát, že nějakou bludičku tam mají rožnutou. Jiní, co to svítí, zase to mají nabastlený nad asfaltem, že přes zvlnéní cesty nejdou vidět. Denní zakázat!!!!

Zakazat mozna ne,ale za nespravne pouzivani 2000 kc pokutu na miste a bez diskuze..
Octavia Combi 1.9TDI 66kw+chip 85 kW
Octavia Liftback 2.0 MPI 85kw
Uživatelský avatar
NOVON
 
Příspěvky: 2840
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01
Bydliště: kopr

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Brembo » sob zář 23, 2017 17:22

Mnohý kupujuci si pletu LED denné svetlá s LED obrysovkami. Vhlad maju rovnaký,o označení kupujuci samozrejme nemaju ani pary ale rozdiel v svietivosti je 2x. i ked nemožem zamietnut ani podozrenie,že mnohé síce označenie DRL alebo RL maju,no svietit tak nesvietia.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 2121
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Hombre » sob zář 23, 2017 19:41

Dnes jsem byl v dešti na Vysočině "hledat" hřiby. Déšť, sloupy vody od zadních kol a katastrofický scénář, kolik aut jelo na denní svícení, nebo dokonce nesvítilo vůbec.
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1727
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Pedro » ned zář 24, 2017 8:29

Moje sviceni bys neprehlidl.
V kazdem svetle 4diody,silne svitici, pritom neoslnujici. Nebyt blbeho manualu k zapojeni, nemel bych vytku.

Diodam a elektronice obecne, nerozumim, nezajima me v zadny podobe, jen ji pouzivam ("tv, pc, tbl, tlf, ... "). Potrebuju li neco z toho obmenit, nadstandardne pouzit, mam na to" stareho machra", co to ma jako hobby.
SHáčko-Penr. 10w50. Citygrip
Yiaruša 3dv-MO CFS NT 5w40. Quartaris
Sediš 4x4-Val. Drb. C3 5w40. Riken
SůVa 650-Val. Drb. 10w40. Angel GT
Alma 3dv, hračka-Penr. 10w50. Klb. HP3

IVECO EC 80e180 Rubia 10w40
MAN TGS 26.360 Aral 10w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 7478
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Hombre » ned zář 24, 2017 9:34

Máš pravdu, rozdíly jsou, ale v tom marastu nesvítí zadek.
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1727
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Shi » ned zář 24, 2017 16:57

Kombinace denního svícení a automatiky, která zapíná tlumená světla podle toho, kolik světla je venku, způsobuje, že člověk si odvykne se o světla starat. Člověku pak nedocvakne, že vpředu sice svítí denní světla, ale vzadu to nesvítí.
Shi
 
Příspěvky: 971
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Pedro » ned zář 24, 2017 17:15

To chapu a ani bych to nechtel. Kdyz jsem musel jezdit modernima autama co by prace,vsechny samoveci jako sterace,svetla,...mi lezly krkem. Mi vadi i samovypinani smerovek.
SHáčko-Penr. 10w50. Citygrip
Yiaruša 3dv-MO CFS NT 5w40. Quartaris
Sediš 4x4-Val. Drb. C3 5w40. Riken
SůVa 650-Val. Drb. 10w40. Angel GT
Alma 3dv, hračka-Penr. 10w50. Klb. HP3

IVECO EC 80e180 Rubia 10w40
MAN TGS 26.360 Aral 10w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 7478
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod BigBang » ned zář 24, 2017 18:22

Autosvětla se světelným senzorem jsou dobrý, ale člověk musí stále přemýšlet. Nic není samospásné ani když má auto kombinaci s dešťákem. Ani ten mlhu rozeznat neumí :mrgreen:
A2 1.4 TDI - Rav VMO, Bosch
Fabia 3 1.2TSI - Rav SSL
W353 Tourist - M2T :D
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
MX-5 - PC 10w40, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 1449
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Misojogi » pon zář 25, 2017 0:28

Člověku pak nedocvakne, že vpředu sice svítí denní světla, ale vzadu to nesvítí.
nezmenil sa nahodou v tomto predpis? pokial viem tk na STK mi hovoril ze sa to zmenilo, minimalne na Slovensku a teraz musi byt denne svietenie spolu so zadnymi svetlami
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2308
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Pitris » pon zář 25, 2017 4:51

Neměl na mysli třeba mlhovky nebo potkávačky? U nás o ničem takovém nevím. A mám čerstvou STK i denní svícení (jen vpředu☺) taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23520
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Jerry3 » pon zář 25, 2017 6:24

Misojogi píše:...na STK mi hovoril ze sa to zmenilo, minimalne na Slovensku a teraz musi byt denne svietenie spolu so zadnymi svetlami

Nic takového není legislativně možné, poněvadž i SK se musí řídit technickými předpisy EHK OSN a potažmo EU. Ale je možno národně zrušit, resp. vůbec nezavést povinnost denního svícení, jako to udělaly např. AT a CH, poněvadž tuto věc předpisy vyššího řádu neupravují.
Jerry3
 
Příspěvky: 10745
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod skodovkar » sob lis 18, 2017 11:52

Bludičky kompenzují ty, kteří běžně jezdí s mlhovkami :wink:
skodovkar
 
Příspěvky: 6273
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Pitris » čtv říj 11, 2018 5:56

Hombre píše:Při již úsporných žárovkách, bych zakázal denní s absencí zadních světel.

A proč denní světla ne za normálního dne :?:
Za to, že nějakej vůl jede na denní svícení v mlze nebo za tmy nemůžou ty denní světla, ale ten vůl :(
Krom toho výměna hlavní žárovky (xenonu) není jen ceně za kus, ale celkem často i o tom že musíš s tím autem do servisu :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23520
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 11, 2018 7:10

A bude hůř. Diody jsou prý věčné, ale měnit jednotlivě nejdou. Běžná cena jednoho světlometu 25 tis. Kč.
Jerry3
 
Příspěvky: 10745
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Návratnost denního svícení

Příspěvekod Hombre » ned říj 14, 2018 18:19

Pitris, já měl na mysli tu variantu, že při denním osvícení by měl svítit i zadek(diody- výdrž, příkon, výkon). Pak jen při snížené viditelnosti a po tmě zapnout hlavní světlomety,případně mlhovky. Nic neřešitelného, jen by o tom nesměli rozhodovat pablbi.
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1727
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků