nabíječka,tady baterií

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Elektronická nabíječka by bez zátěže neměla vůbec sepnout, tedy nemá na výstupu dávat nic!
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Misojogi »

skus si stisnut ten mikrospinac
na chvilku sa zopne ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Tak jsem to právě zkoušel na té mé, nikoli z Lidlu: u diodového měřáku napětí pouze mžikově probliknou diody, digitální avomet stihne na zlomek sekundy ukázat napětí 0,54 V. Samotná nabíječka pak do cca 10 sec. ohlásí zapípáním a rozsvícením kontrolky chybu zapojení. Proto mi není jasné, o jakém "klidovém napětí" se v případě elektronické nabíječky hovoří. :?
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Odstupom casu zistujem, ze ta nabijacka je dost FAIL...
Ona sa riadi tym, ake je napatie na baterke pocas nabijania. A ked na baterke vzrastie napatie, tak sa nabijacka vypne, ze je baterka nabita - co ale nieje pravda. To, ze na baterke vylezie napatie na 14V este neznamena, ze je nabita. Mala by sa nabijat, az kym cez nu vlastnym odporom prestane tiect prud. Neviem, ci robim nieco ja zle, ale proste nabijacka mi na baterkach vypise, ze Full a baterky niesu nabite ani zdaleka na plnu kapacitu.

Ked napatie vyleze na 13V, tak sa nabijacka prepne na 0.8A - lenze pri nabijani napatie vylezie na 13V za totalne kratku chvilu, ak je bateria v dobrom stave, nieje stara. A to hned na zaciatku sa potom prepne nabka na 0.8A a v zasade do prazdnej baterky nic netlaci. Potom, ked vylezie napatie na 14.4V, tak sa nabijacka uplne odstavi, ako keby bola baterka nabita - lenze plne nabita baterka nieje tym, ze dosiahne napatia 14.4V, ale tym, ze pri udrziavanom napati 14.4V do nej uz neide tlacit ziaden prud, kvoli vysokemu odporu. Si myslim.

Ked nabijam s "hlupou" nabijackou, tak tam tiez rychlo vzrastie na dobrej baterke napatie, ale az potom neskor zacne klesat prud, az kym neklesne na nulu = vtedy povazujem baterku za plne nabitu. A rozdiel je vo velkom zbadat na kapacite baterky. Napriklad pri vybijani 12V ziarovkami mi svietila 9Ah baterka z UPSky 3 hodiny, ale ked som tu baterku znovu nabil nabijackou z lidlu, tak mala sice napatie OK, ale svietila len hodinu. Po druhom nabiti svietila uz len pol hodinu. Po nabiti na "hlupo" svietila znovu niekolko hodin.

Cize nabijacka Vam nabije baterku na pozadovane napatie, ale co sa tyka kapacity baterky, tak tam ta nabijacka ako keby zlyhavala.

Tato nabijacka je dobra akurat tak na to, ze na nej clovek necha visiet nabitu baterku dlhy cas a nabijacka bude branit proti samovybijaniu.

Ked sa nabijacka odstavila s hlaskou "full", tak na baterke zostalo napatie asi 13.2V a nechal som tam tu baterku este niekolko dni. Kazdy den to vyrastlo o jednu-dve desatiny. Naposledy som tam nameral 13.8V. Som z toho celeho nejaky zmateny...

Edit: a trochu FAIL je aj to, ze nabijacka nieje schopna nabijat plne vybite baterky. co sa cloveku dost casto stava, lebo 1 nabijanie z 3 je vacsinou kvoli tomu, ze sa clovek pozabudol a nechal v aute svietit a a za tyzden mu vydrbalo baterku do mrtva. nechal som ziarovku celu noc na baterke. rano, po odpojeni ziaroviek som nameral 0.2V, co za chvilu ledva vyliezlo na 3-4V, ale vyssie uz baterka nebola schopna. nabijacka nesla na baterke zapnut, nevedela zacat nabijanie. ked sa cloveku vybije baterka na komplet, tak ne nahrany, potrebuje bud dalsiu nabijacku, alebo dalsiu dobru baterku. musel som tej baterke pomoct a dvihnut jej napatie aspon na tych 7.5V, aby sa nabijacka spamatala. kedze baterka bola v dost dobrej kondicii celkovo, tak napatie na nej rychlo islo hore [normalny jav], cize nabijacka ju ozivovala pulzne asi pol minutu a hned do nej zacala tlacit normalne. potom za par hodin vypisala, ze full a baterka na 1/3 kapacite :D
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

Tomas-SA píše:...Ona sa riadi tym, ake je napatie na baterke pocas nabijania. A ked na baterke vzrastie napatie, tak sa nabijacka vypne, ze je baterka nabita - co ale nieje pravda. To, ze na baterke vylezie napatie na 14V este neznamena, ze je nabita. Mala by sa nabijat, az kym cez nu vlastnym odporom prestane tiect prud. ...
To je dáno použitou nabíjecí charakteristikou. V daném případě je ovšem problém v samotné baterce, nikoli v té nabíječce. Pokud totiž akumulátor přijímá náboj tak, jak má, napětí na jeho svorkách roste dostatečně pomalu, nikoli naopak, jak píšeš Ty (citace se mi někde ztratila).
Tomas-SA píše:...trochu FAIL je aj to, ze nabijacka nieje schopna nabijat plne vybite baterky. co sa cloveku dost casto stava, lebo 1 nabijanie z 3 je vacsinou kvoli tomu, ze sa clovek pozabudol a nechal v aute svietit a a za tyzden mu vydrbalo baterku do mrtva. nechal som ziarovku celu noc na baterke. rano, po odpojeni ziaroviek som nameral 0.2V, co za chvilu ledva vyliezlo na 3-4V, ale vyssie uz baterka nebola schopna. nabijacka nesla na baterke zapnut, nevedela zacat nabijanie. ...
Ani tohle není chybou té nabíječky, ale její standardní vlastností! A popisovaný akumulátor je na odpis, jelikož je už nevratně poškozený. :idea:
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

Ale ono sa to deje aj na uplne novej baterke. A vlastne skoro na vsetkych baterkach, ktore som skusal.
neviem preco, ale mne sa proste zda, ze ta nabijacka strasne rychlo prepne do "Full" a prestane nabijat. Pricom do baterky by este kludne mohlo tlacit dalej.
A nerozumiem, preco by mala byt baterka na odpis, ked ju dobijem s "hlupou" nabijackou a nasledne slape ako hodinky a ma aj kapacitu dost velku. Hm... :(
Návštěvník

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Návštěvník »

To je pak divné... :?
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

budem to este testovat na roznych baterkach a uvidim. v praci uz vyrabame udrzovaciu nabijacku, ktora bude presne na mieru :) nakoniec asi ta pojde do garaze nad auto a nie tato z lidlu :)
Quido

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Quido »

Tomas-SA píše:budem to este testovat na roznych baterkach a uvidim. v praci uz vyrabame udrzovaciu nabijacku, ktora bude presne na mieru :) nakoniec asi ta pojde do garaze nad auto a nie tato z lidlu :)


Co si sám neuděláš, to nemáš. :D Já jsem použil stavebnici stabilizovaného zdroje http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... text=zdroj trafíčko 4 W z GESu za 100 Kč, krabička GES 55 Kč.

Radost z dobře odvedené práce - k nezaplacení. :D
FF

@Tomas-SA

Příspěvek od FF »

Tá Lidl nabíjačka je na nabíjanie štartovacích akumulátorov a ty nabíjaš akumulátory z UPS, čo sú v podstate trakčné...

...a na 0,8A sa prepne až pri 14,0V, a nie pri 13,0V - pri 13,0V prepne z 3,8A na 3,0A...
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

nabijal som s tym aj autobaterky. inak ta nabijacka je urcena jak na autobaterky, tak aj na vrla - cize to je nepodstatne. ked to raz na to urcuju, tak by to malo zvladat. [na vrla baterky by mal byt vhodny aj ten zimny rezim, aspon tak sa mi zda - potrebuju trochu vyssie napatie]
nieje mozne, ze mi to prepina skor ? mozno divny kus. ale okolo 14V to ani nepachlo este nikdy :D
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od skodovkar »

Tak teď jsem to sledoval na automobilovém akumulátoru a vyšlo to na 14,36V a pak to spadlo.
FF

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od FF »

Tomas-SA píše:...inak ta nabijacka je urcena jak na autobaterky, tak aj na vrla...
:?: :?: :?:
To je ako keby si napísal, že: tento kompresor je ako na pneumatiky, tak aj na zimné.
Tomas-SA

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od Tomas-SA »

samozrejme som myslel bezne autobaterky WET [ktore su snad v 95% zastupeni v autach] v porovnani s VRLA [GEL, AGM]
Edit: lebo zase z VRLA bateriek su mozno 5% baterky do auta ;) vacsina su trakcie do strrojov, do zdrojov, na cyklicke vybijanie, atd...
NOP

Re: nabíječka,tady baterií

Příspěvek od NOP »

Jen pro zajímavost. V posledním čísle časopisu AUTO TIP vyšel test 8. nabíječek, které provedla něměcká zkušebna GTÜ. Budu citovat. Hodnotilo se 25 disciplín, kdy nejdůležitejším kriteriem bylo samo nabíjení, jeho kvalita, způsob a šetrnost procesu k akumulátoru. Oživování hluboce vybitých zdrojů znamenalo je "zvednout" ze zbytkového napětí ve výši 9,6,5,4 a 3 V.
Vítězem se stala vysokofrekv. švédská nabíječka CTEK MXS 5.0. Nabízí osmistupňové plně automat. nabíjení (včetně udržovacího) bez nabíjecích špiček. Může být trvale připojena, zpětný proud je velmi slabý. Umí si poradit se zasulfátovanými akumulátory nebo s těmi relativně zcela vybitými. Má diagnostiku oživované baterie, ochranu elektroinstalace vozidla při nabíjení atd...
Na dalších místech se umístily (dle pořadí) JMP 4000, Bosch C3, GYS Tech 3800, Cartrend MP 3800, 4 Load Charge Box 3.6, Waeco Perfect Charge IU 6, Eingell BT-BC 30. (Nabíječky cenově nejvýše se umístily na posledních místech). Modely CTEK a JMP mají schopnost rozpoznat, jaký typ a velikost akumulátoru plní a podle toho změnit charakteristiku celého procesu. Jako jediné dokázaly přivést k životu baterie se zbytkovým napětím ve výši pouhých 3 V. :shock:
Odpovědět