Motorky a o motorkách všeobecně

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

ABS ano,ale nemusí to mít duální systém brzd (posilovač). Může to mít jen ABS a klasický hydraulický okruh. To ABS musí po každým nastartování blikat a po rozjetí musí zhasnout. Taky ještě záleží,jestli máš starý ABS co bylo třeba na R1100GS už od 90-tých let (to po rozjetí zarachotí,jako když kopneš do plechovky plné hřebíků :lol: ) a nebo už to novější co bylo na R1150 GS,kde je naprosto tichý. Čidlo vadný být nemusí. Někdy dělá jen neplechu zašpiněné čidlo v předu a nebo vzadu - tam prochází skrz kardan a chytá na sebe špony z oleje ... Jasně,uděláme náplně a ventily a pak to doladíme :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Tak jsem slyšel, když mám problém s adhezí zadního kola v zatáčce, že na tom blbě sedím (moc vzadu). A že je důležité mít pneumatiky jako sadu a obě stejně staré a ne moc staré. No nevim. Spíš bych zkusil přenést maximum váhy na vnější stupačku. Když se tak dívám na silniční závody, jezdci mají prdýlky vzadu i v zatáčce. Jináč by moc nezalehli. Ale prdýlkami kmitají, takže nejspíš moc nesedí a váhu přenášejí do stupaček. Pokud jde o pneu, nyní sadu nemám, každou pneu jsem měnil jindy a proti staré sadě je to nebe a dudy (pravda, ta byla starší a hlavně blbá), takže na sady bych moc nevěřil, na stejně staré pneu ne tak moc a na nové pneu ano.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Při střelbě po rovině si vzadu,ale při jízdě v zatáčkách koulema nalepenej na nádrži ...Stejná sada je stejná sada,o tom žádná. Stejně se zahřívá,drží atd. Někdy je jen špatně nastavené tlumení a nebo pak už jedeš líp,než je schopný motorka (podvozek a rám) zvládnout ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Tož, sada - jak stejně drží? Není např. výjimka, že v sadě je zadek dvojsměs a předek ne. Je to přizpůsobeno různým podmínkám na předku a zadku. To si pak mohu přizpůsobit i nesadu a možná lépe pro mě.
S tím sezením na nádrži se mi to moc nezdá. To je tam pak člověk zaražený jako prd. Pokud se jen sedí, je to asi nejlepčí. Ale chce to, podle mě, spíš volnost a váhu na vnější nohu, i když je to obtížné.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

No protože máš použitou stejnou směs a tak se předek i zadek ohřívá stejně resp ty pneu spolu fungují. A za stejných klimatických podmínek tě nic nepřekvapí,jako když by si měl na předku měkkou race pneu a vzadu sport turistiku ... Dvousměs nebo i 3-směs vzadu je tak,že po bokách máš stejnou směs jako na předku a jen střed je tvrdší,aby ta pneu vydržela víc v přímém směru. Ale v zatáčce jedeš stejnou směs ... proto když si kupuješ pneu a máš na to peníze (jako že dnes je to už sranda) tak rozhodně koupit sadu a většinou jeden předek vydrží 2 zadky ...
A s tím sezením: Když to víš,tak proč se vlastně ptáš? :D A já o sezení nic nepsal. Jen že si nalepenej ve předu ... Ale přece i tak se můžeš hýbat a přenášet váhu ne? :D A já někdy ani nesedím a sem jen na stupačkach,když tě třeba hrboly kopou do motorky a při změně směru jízdy jen přesuneš půl prdele na druhou stranu ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Já mám naopak vzadu sportku a vpředu ST, páč vpředu s adhezí problém nemám. Někdo to dává naopak, že se mu sjedou stejně a mění pak obě. To mi nepřijde ideální. Důležitější je snad adheze než měnit obě gumy najednou.
Ohledně sezení nevím, ale myslím si. Když jsem na nádrži, tak se hýbat nemůžu, ty jo? Rozkrok je těsný a nádrž velká. Asi vy střelci jezdíte s roztaženými koleny a šoupete je rádi po zemi, já jsem zvyklý na úzký posaz z terénu. A chránit si určité části těla... :roll:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

V předu je lepší mít lepivku,protože při brždění a nebo půl zatáčky jedeš s větší vahou na předku. Když se ti smekne zadek,tak se vetšinou nic neděje,ale když předek,tak většinou jdeš k zemi. Tak jako tak je prostě nejlepší sada a dnes ST pneu jsou na dost dobré úrovni a dá se s nima dost rychle povozit aniž by člověk měl mokro v trenkách ... Já moc svůj jezdecký styl popsat neumím a vlastně bych se nad tím musel dost zamyslet. Když sednu na moto,tak jedu tak nějak automaticky a vůbec o tom nepřemýšlím co jak dělám,nebo co bych měl dělat...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Itall »

Snažím se v zatáčce už nebrzdit a i kdyby, nebrzdím na krev. Zkrátka s předkem nemám problém, a Dunlop SM Roadsmart se mi zdá dobrá. Tvrdá není, ve vedru se objevily po okraji i "kapičky" - to si u dunlop D220T nedovedu ani představit. Je fakt, že sice nebrzdím moc a vždycky předkem. Zadek mě nějak přešel, od té doby, co mi to před zatáčkou klouzlo a jel jsem mimo silnici. Se sportovní Michelinkou by se takové příhody asi nestaly, ale radši to moc nezkouším. V zatáčce umí trochu klouznout i tahle.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od lengy60 »

Omlouvám se,že vám vstupuji do debaty :oops: ,ale jaký stroj byste doporučili staršímu muži pro občasné klidné vyjížďky s manželkou?Ne nějakou vosu,spíše nějakého brumlu na kterém se neleží,ale pohodlně sedí a dá se při jízdě kochat krajinou. :wink: Díky Lengy
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Pitris »

Já jsem teda spíš právě na ty "vosy" a z druhého konce choppery mě neříkají vůbec nic, ale přesto jeden tip mám. Suzuki V-Strom 650....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od lengy60 »

Já vosu nemohu,jednak kvůli sobě(brzy bych si dal někde na držku) a abych vůbec polovičku na stroj dostal,tak musí vypadat "nevinně" jako klidná síla. :D Mně osobně by se líbila Kawasaki EN 500 Vulcan,ale ta se vyráběla asi před 20-ti lety. :?
P.S.Ale dovedu si představit i něco na tento způsob.
Obrázek
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9993
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Colommbo »

Nejdřív úvahy o japonským autě, pak jezdit na pitomým skůtru - Míro, ty vole, nějak (ti) přestávám rozumět... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Nemusíš se vůbec omlouvat. Je třeba si nejdřív ujasnit co opravdu chceš. Víme jen,že to silnice nebude. Máme tu pak cestovní endura,choppery a naháče popřípadě cesťáky. Co se vzpřímeného posazu a pohodlí při cestování týká,ta tam je to u výše zmíněných tak nějak podobně i když jsou tam i dost brutální vyjímky :D Každopádně dopředu říkám,že na nějaký 5-ti kilo zapomeň. Vím,že to myslíš dobře,ale ve dvou lidech cesta po horách nedej bože někam dál bude utrpení a budeš naštvanej. Ještě by výběr dost usnadnilo,kdyby sem věděl,kolik do toho chceš dát? Pak bych ti sem mohl naházet asi nejlepší volby v daných kategoriích ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od Durex »

Itall píše:Snažím se v zatáčce už nebrzdit a i kdyby, nebrzdím na krev.
V zatáčce se taky nebrzdí! Brzdíš před zatáčkou a to je motorka dost ponořená a váha na předním kole,pak je nájezd do zatáčky a tam jedeš bez plynu a nebo s málo plynem a pořád je více váhy na předku. Od půlky zatáčky začneš tahat a tam se situace začíná měnit. Ale to je jen teorie a v praxi kolikrát když koukám na svoje videa z jízd,tak se nestačím divit :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorky a o motorkách všeobecně

Příspěvek od lengy60 »

Colommbo: Jirko klídek,jen mě tak napadlo(občas mívám i slabší chvilky) :D ,že bych nemusel na nějakou kratší vyjížďku a při hezkém počasí tahat velkou boudu,ale jen tak se projet s větrem ve "vlasech". A mé úvahy o japonském autě jsou pouze v tom směru,že moje značka nenabízí smysluplné,respektive vůbec žádné benzínové motory,ale mám ten dojem,že než dojde na věc,tak na tom budou ti japonci úplně stejně.
Durex: No já vlastně nevím nic, :( naposledy jsem sedlal před cca 40-ti lety :shock: Jawu 250 a kdo měl tehdy 350 byl King. :mrgreen: Jak jsem napsal výše,tak půjde o občasné klidné vyjížďky do vzdálenosti max. 50 km,takže jestli pojedu poněkud pomaleji vůbec nevadí,ba právě naopak. :P Pokud bych totiž měl dostatek výkonu a vzal za to pořádně,tak už v životě manželku na mašinu nedostanu. :lol: Vše je ve velmi raném stádiu,ze všeho nejdříve budu muset sehnat nějaký prostor k ustájení,protože parkovat před panelákem asi není to pravé ořechové. :idea: :D Za kolik lze koupit solidní motocykl také netuším,ale když řeknu max. 100 tis. tak se snad dá koupit něco slušného,ne? :idea: Když to bude za menší peníz jenom dobře,ale zase nechci nějakou ochechuli,která bude víc v servisu nebo mě nechá někde u krajnice.A času na rozmýšlení je dost,pokud do toho půjdu,tak příští rok.Když tak koukám na to co jsem napsal,tak asi nejvhodnější by byl opravdu nějaký skútr.Místo do auta hupsnout na sedlo,nasadit blembák a mohu vyrazit. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět