motor s premenlivým kompresným pomerom

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

motor s premenlivým kompresným pomerom

Příspěvek od Misojogi »

Technická dokonalosť a ekológia
Technická dokonalosť a ekológia
Naše články

Nový motor s premenlivým kompresným pomerom má pôsobivé parametre.

25.01.2012


Pravda publikovala 24.1.2012 na svojom webe auto.pravda.sk článok "Francúzi vyvíjajú motor s premenlivým kompresným pomerom".
Tlačovú správu o svojom motore a cieli sériovo ho vyrábať spoločnosť MCE 5-Development zverejnila už 11.10.2011. Je dobre že ju našli aj Slováci, pretože jej obsah je veľmi zaujímavý.

V správe sa uvádza, že spoločnosti MECACHROME and MCE-5 DEVELOPMENT uzavreli partnerstvo s cieľom sériovej výroby motorov MCE-5 VCRi – motorov s variabilným kompresným pomerom.

Prototyp motora VCRi, ktorý má objem 1,5 l, je prepĺňaný dvoma turbami a dosahuje výkonové parametre:
pre viacbodové vstrekovanie (MPI)
výkon 160 kW (217 k) pri 5 000 ot./min, krútiaci moment 420 Nm pri 1 800 ot./min, priemerná spotreba 6,5 l/100 km,
pre priame vstrekovanie paliva (GDI)
výkon 180 kW (245 k) pri 5 300 ot./min, krútiaci moment 480 Nm pri 1 800 ot./min, priemerná spotreba 6,4 l/100 km.

Konkurencia
Podobný výkon dosahuje napríklad motor v BMW 530i, ale to je šesťválec V6 s objemom 3.0 l, má 200 kW a 310 Nm, spotreba 7,6-7,8 l/100 km (podľa www.bmw.sk zo dňa 24.1.2012).

Na stránkach http://www.vcr-i.com je motor MCE-5 podrobne predstavený a nájdete tu aj porovnanie rôznych výkonových verzií tohto motora s aktuálnymi konkurentmi.

Variabilný kompresný pomer je to najlepšie čo tento motor ponúka.
Maloobjemové motory s prepĺňaním od koncernu Volkswagen využívajú priame vstrekovanie paliva a tubro, silnejšie kompresor a turbo. Kompresor zvyšuje plniaci tlak pri nízkych otáčkach, vo vysokých otáčkach vzduch do válcov ženie tubro.
Plynulá zmena kompresného pomeru umožňuje jednoduchšiu konštrukciu len s turbom a zároveň veľkým výkonom.

Porovnanie publikované na http://www.vcr-i.com uvádza, že motor 1.3 by mal stačiť aj na limuzíny.

Blízka budúcnosť
Sériová výroba by mala byť pripravená v rokoch 2016 až 2017.
Obrázek
Už v septembri minulého roku však Audi zverejnilo údaje o vynovenom motore 1.8 TSI. Ten má priame vstrekovanie benzínu a parametre:
výkon 125 kW (170 k) pri 3 800 ot./min., krútiaci moment 320 Nm pri 1 400 ot./min.
Motor má v porovnaní so svojim predchodcom o 10 k vyšší výkon pri nižších otáčkach (3 800 ot./min namiesto 4 500), o 70 Nm viac, je o 3,5 kg ľahší, má nižšiu spotrebu a spĺňa emisnú normu UE6.

Pre pôvodný motor existuje úprava riadiacej jednotky - chip tuning, ktorá pridá 48 k a 80 Nm. Určite sa bude dať niečo s tými koňmi robiť aj pri novom motore a jeho parametre sa ešte zlepšia.

O štyri až päť rokov bude určite aj tento motor opäť dokonalejší a rozdiel oproti VCR-i bude menší.

Výrobné náklady
Ďalšou výhodou motorov MCE-5 VCR-i majú byť aj nižšie výrobné náklady v kategórii výkonných motorov. Jeho vývoj prebieha už od roku 2000 a náklady do začatia sériovej výroby sa určite prenesú aj do jeho ceny. Ostatní výrobcovia už majú veľkosériovú výrobu – zabehnutú organizáciu práce, výrobné technológie, dodávateľov a množstvo skúseností s prevádzkou a servisom. A svoje motory tiež neustále zdokonaľujú. Zápas s nimi nebude jednoduchý.

Konkurencia je nám všetkým na osoh. Posúva techniku automobilov k dokonalosti. Ešte keby tak niekto vymyslel prázdne cesty.

Zdroj: http://www.vcr-i.com
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

SAAB zkrachoval, tak hurá nakrást patenty :wink: Kde není žalobce, není soudce.
Pavko

saab

Příspěvek od Pavko »

Jelikož sem příznivcem saabu tak mohu říct toto patenti nikdo okopirovat nemuze protoze patrí s****** GM. A kvuli tem patentum taky zkrachoval. Protože GM nechteli pustit patenti do číny.Protoze všecni auta od gm mají patenty od saabu protoze americani nic nevymyslí.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Myšlenka to byla kdysi u Saabu zajímavá,už je to sice pár let a nic z toho.
A co tvrzení klasiků,že objem ničim nenahradíš....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Četl jsem, že (cituji) :arrow: "proč Honda, která vyráběla nejlepší přeplňovaný motor pro formuli1 (motor RA168E vyhrál v sezóně 1988 15 závodů ze 16!), nezavedla turbomotory do sériové výroby. Za 5 let (1983-1988) strávených s přeplňovanými motory ve formuli 1 se o nich technici Hondy dozvěděli prakticky vše a dospěli k názoru, že nejsou pro sériovou výrobu vhodné. Tento závěr však nastolil základní otázku, jak tedy naplnit filozofii Hondy - motory malého obsahu s vysokým výkonem - aniž bychom použili turbo? Odpověď nalezli v systému VTEC. Díky použití systému VTEC vykazuje třeba 1.6 motor pozoruhodné parametry. Maximální výkon dosahuje 118kW při 7600 ot/min (z objemu 1595cm3 !!!) a 150 Nm při 7000 ot/min. Křivka točivého momentu je tak plochá, že v rozsahu mezi 2100 až 8000 neklesá pod hodnotu 135 Nm (90% maxima).Tato skutečnost v kombinaci s přesně odstupňovanou převodovkou zajišťuje motoru dostatečnou pružnost. Motor tak pohotově reaguje v širokém spektru otáček a podává nadprůměrné výkony ve všech provozních režimech. Hranice výkonu motoru B16Ax byla v průběhu let posunuta směrem vzhůru a tak se verze určená pro japonský trh mohla pochlubit výkonem 125kW při 7800 ot/min. Vrcholem, který byl v produkci sériových automobilů překonán až roadsterem Honda S2000, je motor B16Bx Type-R. Jeho výkon 136kW při 8200 ot/min z něj činí nejvýkonnější nepřeplňovaný motor o objemu 1,6 l na světě." :arrow:

Je to další cesta, jak dostat z nízkoobjemového motoru vysoký výkon. Někdo "na to jde" VTEC-em nebo systémem GDI - bez turba, jiní jedním turbem nebo kompresorem, někdo dvojitým přeplňováním, někdo variabilním kompresním poměrem.....Každý systém má své pro i proti, ale díky za ně :wink: :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Quido

Příspěvek od Quido »

Pitris píše:Četl jsem, že (cituji) :arrow: "proč Honda, která vyráběla nejlepší přeplňovaný motor pro formuli1 (motor RA168E vyhrál v sezóně 1988 15 závodů ze 16!), nezavedla turbomotory do sériové výroby. Za 5 let (1983-1988) strávených s přeplňovanými motory ve formuli 1 se o nich technici Hondy dozvěděli prakticky vše a dospěli k názoru, že nejsou pro sériovou výrobu vhodné. Tento závěr však nastolil základní otázku, jak tedy naplnit filozofii Hondy - motory malého obsahu s vysokým výkonem - aniž bychom použili turbo? Odpověď nalezli v systému VTEC. Díky použití systému VTEC vykazuje třeba 1.6 motor pozoruhodné parametry. Maximální výkon dosahuje 118kW při 7600 ot/min (z objemu 1595cm3 !!!) a 150 Nm při 7000 ot/min. Křivka točivého momentu je tak plochá, že v rozsahu mezi 2100 až 8000 neklesá pod hodnotu 135 Nm (90% maxima).Tato skutečnost v kombinaci s přesně odstupňovanou převodovkou zajišťuje motoru dostatečnou pružnost. Motor tak pohotově reaguje v širokém spektru otáček a podává nadprůměrné výkony ve všech provozních režimech. Hranice výkonu motoru B16Ax byla v průběhu let posunuta směrem vzhůru a tak se verze určená pro japonský trh mohla pochlubit výkonem 125kW při 7800 ot/min. Vrcholem, který byl v produkci sériových automobilů překonán až roadsterem Honda S2000, je motor B16Bx Type-R. Jeho výkon 136kW při 8200 ot/min z něj činí nejvýkonnější nepřeplňovaný motor o objemu 1,6 l na světě." :arrow:

Je to další cesta, jak dostat z nízkoobjemového motoru vysoký výkon. Někdo "na to jde" VTEC-em nebo systémem GDI - bez turba, jiní jedním turbem nebo kompresorem, někdo dvojitým přeplňováním, někdo variabilním kompresním poměrem.....Každý systém má své pro i proti, ale díky za ně :wink: :wink:


A pak že objem ničím nenahradíš. :lol:
Odpovědět