Motor s Atkinsonovým cyklom

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Motor s Atkinsonovým cyklom

Příspěvek od Misojogi »

http://sk.wikipedia.org/wiki/Motor_s_At ... BDm_cyklom
http://sk.wikipedia.org/wiki/Cyklus_s_p ... _expanziou

co takto pokusit sa to zrealizovat nastavenim ventilov na normalnom aute ...
proste saci dostane mensiu volu ako ma byt a vyfukovy dostane vacsiu volu
povedzme o 0,05 mm obomi smermi ...

co poviete na to?

myslienka pochadza z realneho nastavenia ventilov noveho auta ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Zkus si to nastavit na autě ze tvé stáje sám a uvidíš. Takto dostaneš pouze " rozhašený motor", který pojede špatně. Jedině, že by si přidal další kliku- dle animace. Jediné co se používá v praxi je variabilní časování ventilů- VTEC - např.Honda nebo Ford má obdobný systém.
http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=210
Naposledy upravil(a) e-panolin.cz dne stř led 04, 2012 20:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pokud nastavíš na (kterémkoliv) ventilu menší vůli, než předepisuje výrobce motoru, tak Ti dřív nebo později hrozí podpálení toho ventilu. A když dáš vůli větší, bude to hlučnější. Ale je fakt, že už u "stodvacítek" doporučoval R.M.Cedrych pro (o trošičku) lepší výkon motoru zvětšit vůli obou ventilů o 0,05mm.....Ale nižší bych rozhodně nenastavoval.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

ide o to ze takto sacie o 0,05 menej a vyfukova o 0,05 to bolo nastavene z vyroby .....

a mam pocit ze to menej zralo ale bol mensi vykon
nevedel som pochopit preco, ale toto mi napado ako vysvetlenie

inak pre Atkinsonov motor v podstate potrebujem len vymenit vacku ...
vsetko ostatne ostava rovnake nie ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A co tak "pětitaktní" motor :?: :lol: Sání, komprese, expanze, výfuk - a odpočinek :lol:
Made in Jára Cimrman :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Je tam důležitá podmínka "avšak špeciálnym kľukovým mechanizmom s kývavou ojnicou " Já bych si na její výrobu netroufl v domácím podmínkách, ale jestli máš zápustku a kovadlo, tak směle do toho!
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..atkinsona doma neurobíš nechaj to tak,neda sa jazdiť zadarmo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Dá, ale ještě na to neuzrál čas...
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

skodovkar píše:Dá, ale ještě na to neuzrál čas...

..perpetuum mobile.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To ne, ale na vodu se dá jezdit :wink:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

skodovkar píše:To ne, ale na vodu se dá jezdit :wink:


..mne stačí jazdiť aj na naftu,niesom ako Itall
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Příspěvek od Itall »

Na vodu nejezdím ani já, bjukemene, ale je mi to líto :lol: .
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Je tam důležitá podmínka "avšak špeciálnym kľukovým mechanizmom s kývavou ojnicou " Já bych si na její výrobu netroufl v domácím podmínkách, ale jestli máš zápustku a kovadlo, tak směle do toho!
prave na WIKI je vysvetlene ze povodna specialna konstrukcia bola vymyslena kvoli obideniu Ottovho patentu
ale v sucasnosti to staci realizovat inym casovanim ventilov
(hlavne ked mas dve vacky, jednu na sacie a druhu na vyfukove ventily)

a existuje este verzia ktora ma k tomu ako plus turbo a vola sa to Milerov cyklus
a znizenie vykonu Atkinsonovho cyklu je kompenzovane zvysenim vykonu skrze turbo
pricom ostava nizka spotreba
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Itall píše:Na vodu nejezdím ani já, bjukemene, ale je mi to líto :lol: .


..ja som to vedel že tu číháš :D :D :wink: :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Příspěvek od Itall »

Bjukemen: Říkal jsem si, že je škoda být zticha, pokud je tu ještě pár lidí, kteří by si chtěli se mnou povídat. Ale že by to potěšilo zrovna Tebe, to jsem tedy nečekal ani náhodou :wink: .
Odpovědět