Hlavní problém vidím v neexistenci skladového hospodářství firem. Před mnoha lety fungovalo, včetně závozu zboží v pravidelných termínech/intervalech včetně přispění železniční dopravy. Jenže... Nakoupené zboží ve skladech jsou (aktuálně) mrtvé/spící peníze, proto se v nové době veškeré "zásoby" přesunuly na silnice do nákladních prostor aut přepravců. Je to operativnější (dnes objednáš, zítra dodají), ale to množství nákladních aut pendlujících sem a tam vadí nejen ostatním řidičům. Všechno souvisí se vším, společnost velmi zlenivěla a rychle odvykla starému systému.Brembo píše:...Lobbing ale musí vyhrat,ved dopravcovia nemaju vodičov...
Logistika ??
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Logistika ??
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon led 28, 2019 16:50, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Přesunuto
Důvod: Přesunuto
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Logistika ??
Problém je hlavně v nedostatečné kapacitě železniční sítě pro nákladní dopravu. Po Evropě lze zboží poslat kamionem, nebo letadlem - poslat ho vlakem je z mnoha důvodů až třetí možnost.
Když se např. v Brně řešilo nové nádraží, tak na existenci železniční nákladní dopravy experti pro jistotu úplně zapomněli, takže studie za mnoho peněz skončila v koši.
Bohužel české republice ujíždí dlouhodobě vlak - v tomto případě doslova:
http://publications.europa.eu/webpub/ec ... /#chapter5
Skladové hospodářství s tím souvisí jen minimálně - kamiony nejspíš nejezdí poloprázdné.
Když se např. v Brně řešilo nové nádraží, tak na existenci železniční nákladní dopravy experti pro jistotu úplně zapomněli, takže studie za mnoho peněz skončila v koši.
Bohužel české republice ujíždí dlouhodobě vlak - v tomto případě doslova:
http://publications.europa.eu/webpub/ec ... /#chapter5
Skladové hospodářství s tím souvisí jen minimálně - kamiony nejspíš nejezdí poloprázdné.
Re: Logistika ??
Byl jsem na letišti na jakési akci, abych k mému údivu zjistil, že "letecké kargo" chodí po Evropě vcelku běžně kamionem, akorát přes leteckými společnostmi nasmlouvané služby letištní (tedy i celní) obsluhy karga.Shi píše:...Po Evropě lze zboží poslat kamionem, nebo letadlem - poslat ho vlakem je z mnoha důvodů až třetí možnost.
Re: Logistika ??
Jerry: Kamion + dva řidiči jsou napříč evropou neuvěřitelně rychlí, takže se ani nedivím, že jsou schopní konkurovat letadlům - do druhého dne je náklad na druhém konci evropy.
Kdysi (je tomu cca 10 let) jsem se ptal ředitele jedné firmy generující několik kamionů denně proč zboží neposílají na druhý konec evropy po železnici. A ten mi vyprávěl, že to není podstatně levnější a navíc je to mnohem pomalejší a nejhorší bylo, že železnice se na rozdíl od kamionů nebyla ochotna zavázat k nějakým dodacím termínům. Ve výsledku sice snahu měli, ale železnice se ukázala zoufale nekonkurenceschopná.
Kdysi (je tomu cca 10 let) jsem se ptal ředitele jedné firmy generující několik kamionů denně proč zboží neposílají na druhý konec evropy po železnici. A ten mi vyprávěl, že to není podstatně levnější a navíc je to mnohem pomalejší a nejhorší bylo, že železnice se na rozdíl od kamionů nebyla ochotna zavázat k nějakým dodacím termínům. Ve výsledku sice snahu měli, ale železnice se ukázala zoufale nekonkurenceschopná.
Re: Logistika ??
železnice v čR i SK zaspali kdesi v roku 1980 a i jej zamestnanci s managmentom. Stále platia neuveritelné a nepodstatné birokratické smernice,to že sa modernizuje technika ešte neznamená,že sa modernizuje i celá spoločnost. Zamesstnanci su lenivý,platia nezmyselné smernice,je to Bangladéž v EU. Napríklad pretažený vagon zo zahraničia je v poriadku,ked sa nakladá v SK,nesmie byt pretažený,inak ho železnica neprevezme. Za náklad je zodpovedná železnica do doby,kým sa náklad nevyloží,nech už vagon stojí kdekolvek.Pri preberaní vlakovej supravy od sukromného dopravcu alebo carga musia byt vagony poskladané v správnom poradí-ručná brzda,pri vlakovej suprave zo zahraničia to neplatí. Pri meškaní nákladného vlaku čo i len 5 minut-prvý príchod na 1. železničnu stanicu je vlak odtavený a musí počkat na najbližší volný termín. A takto by sa dalo pokračovat. železnice a ani Cargo nikdy nebudu konkurencie schopné- o kaminoch ani nehovorím. Ked sa jedná o urgentný náklad,je lacnejšie poslat celý náklad kamionmi,než vlakom. Odstavenie výroby stojí podstatne viac,než prevoz materiálu kamionmi.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Logistika ??
Však ano, jsou plné zboží, jež dřív leželo už několik dnů/týdnů navezené ve skladech výrobních či obchodních firem, zatímco teď se potlouká po silnicích.Shi píše:...kamiony nejspíš nejezdí poloprázdné.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Logistika ??
ano, na zeleznici zbytocne zdrzuje nakladka a vykladkaKamion + dva řidiči jsou napříč evropou neuvěřitelně rychlí,
na Slovensku to riesili(chceli riesit) predpismi a buzeraciou kamionov, ale nefungovalo to ....
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Logistika ??
Akorátže dva řidiči jsou už dááávná minulost. Dneska jezdí každej sám, kvůli financím. Jo, když jsem byl malej, taky jsem chtěl jezdit TIRákem, hlavně proto, že byli dycky dva.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Logistika ??
Tomu se říká" Štíhlá výroba" až to dorazí,tak se zjistí až na montáži, že díl je nesmontovatelný, posunut závit M8 o 5mm. Čeká se na další závoz, dříve se vzal jiný ze skladu, nebo na náklady dodavatele nechal upravit v sousední výrobní firmě.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Logistika ??
To není úplně pravda. Někdy jede skoro prázdný auto jen s jedním dílem přes půl Evropy ...Colommbo píše:Však ano, jsou plné zboží, jež dřív leželo už několik dnů/týdnů navezené ve skladech výrobních či obchodních firem, zatímco teď se potlouká po silnicích.Shi píše:...kamiony nejspíš nejezdí poloprázdné.
Ono je to těžký. Takový sklady a v takový míře něco stojí. A vůbec né málo! Navíc v některých místech už se stavět nedá. Takže tohle je vlastně jediná možnost. Nestojí to nic. Ušetří místo,nemalé peníze a případné náklady spojené se zastavením linky jsou na dodavateli. Takže je to vlastně nejlepší možná varianta. Tím nemyslím sebe nebo Vás ...Hombre píše:Tomu se říká" Štíhlá výroba" až to dorazí,tak se zjistí až na montáži, že díl je nesmontovatelný, posunut závit M8 o 5mm. Čeká se na další závoz, dříve se vzal jiný ze skladu, nebo na náklady dodavatele nechal upravit v sousední výrobní firmě.
Ještě bych doplnil,že Česká republika nemá vůbec málo skladovacích prostor. Naopak. Sme velmoc! Ale poptávka je taková,že nabídka nestačí. Ceny jdou nahoru a už není skoro kde stavět (místo,povolení).
Každý,kdo si myslí,že přesune kamiony na železnici je blázen! Železnice je hrozně drahá. Navíc pomalá. Já třeba vím,že pokud jedou nový škodověnky kratší dráhu než 1500 km,tak vůbec nemá smysl se zabývat vlakem. Navíc to přijede na nádraží a co? Zase kamionem...Misojogi píše:ano, na zeleznici zbytocne zdrzuje nakladka a vykladkaKamion + dva řidiči jsou napříč evropou neuvěřitelně rychlí,
na Slovensku to riesili(chceli riesit) predpismi a buzeraciou kamionov, ale nefungovalo to ....
Takhle se to u výrobce naloží a před salonem skládá ...
Ono lidi na to koukají ze své pozice,že je to opruz. Z pozice firmy do hry vstupují věci jako kalkulace,flexibilita, konkurenceschopnost, kvalita. A pro koho se to dělá? No přece pro nás. Aby sme si to mohli co nejlevněji nebo nejrychleji koupit. A nejde jen o auta. Třeba máslo,hadříky,léky, plastový okna. Prostě všechno ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Logistika ??
No a pak přijdu do nějakého ráje konzumu a mám pocit, že snad všechny obchody jsou tam výhradně pro ženy...
Re: Logistika ??
zeleznica ma vyznam medzi dvomi zavodmi ktore maju kolaje az do zavodu, cize priamo vyrobca nalozi vagony a prijemca si ich vylozi (napr kedysi Poldi-Kladno versus VSZ, alebo ostravske bane a tepelna elektraren) ale kolko je takych pripadov ked je to vyhodne a ma vyznam to takto robit?Navíc to přijede na nádraží a co? Zase kamionem...
Takhle se to u výrobce naloží a před salonem skládá ...
co ale mozno raz vyskusam je autovlak
nalozim sa v BA vecer, idem do spacieho vozna a rano som v KE aj s autom a cerstvy
skoda ze to nefunguje medzi BA a Prahou, pripadne az do Nemecka (Drazdany Berlin atd)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Logistika ??
Kdyby jsi si koupil pořádný auto, tak nebudeš vymýšlet ptákoviny s vlakem.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Logistika ??
znamy jazdi zavodne (slovakiaRing) a on ma na tuto moznost upozornil pretoze on ju vyuzivapořádný auto
suvis s autom tu teda nie je
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Logistika ??
Misojogi: Na co autovlak?Dyť matizek se vleze i přes okno do kupéčka )))
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw