LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Moderátor: Colommbo
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
mne sa najviac ako náhrada za celosklenky W9,5 njviac osvedčili od Osramu. Maju vysoku svietivost a skvelu životnost. čo sa Ali náhrad týka,tak tam je to závislé kus od kusu. Nahradil som 6 kusov v interieri a svietia už len 4. V špz už len jedna.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Souhlas, jen k tomu mam jeste dve pioznamky:jarson1 píše:Miso, prepac , ale tie tvoje otazky su fakt usmevne.
Za prve nic z ciny nebude mat homologizaciu. Za druhe plati aj u nich , ze za malo penazi - malo muziky.
Za tretie , ak na to nie ke stavany reflektor, nikdy to nebude ono.
Za mna kup co najlepsie halogeny a skratenu zivotnost vykompenzuj dennym led svietenim.
Alebo ako chces....ale toto si o tom myslim ja. Ledku do auta kde nebola z vyroby mozno niekam do interieru ,alebo tam kde ide len o to " byt videny". Ale " vidiet" - rozumej bezpecne jak pre teba , tak aj pre ostatnych sa ti pri takychto dodatocnych upravach nikdy na 100% nepodari. Teda urcite nie stylom alliexpress a spol.
Ale mozno sa mylim.
- z venkovnich zarovek bych asi nehomologovanou LED snesl misto couvaci zarovky
- i do interieru sehnat ledky s peknou teplou barvou podobnou jako halogen (2700K?) je na AliExpressu temer nemozne, zkousim to uz 10 let jejich nejpresnejsi specifikace je "Warm White", "White", "Cool White" je o nicem, a neni to jen barva, ale i spektrum svetla, ktere byva viditelne katastrofalni (a odpovidajici cene).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Souhlas, vždycky zvednu ruku pro klasické teplé světlo, ze studených bílých hnusů akorát bolí oči...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Mal som v honde v cuvackach led-ky. A fakt dobre. Ale aj tak som ich vymenil za povodne. Ja som videl prd tak či tak a naopak tych za mnou normalne oslňovali.
Je to proste konstrukciou samotneho svetlometu.
V carine su klasicke povodne ziarovky a cuvacky svietia pomaly ako niektorym svetla do predu
Je to proste konstrukciou samotneho svetlometu.
V carine su klasicke povodne ziarovky a cuvacky svietia pomaly ako niektorym svetla do predu
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Jasne, pokud to nezvysi viditelnost, tak to smysl nema. Ja si na to jen vzpomnel, protoze kamos si uz kdysi (2015) do Octavie 2 kupoval LED do zpatecky a byl to velky rozdil (taky byly tehdy dost drahe, ne z Alika). Mam pro to pochopeni, protoze treba kdyz clovek vycouvava v noci na zahrade, kde obcas nekdo necha neco lezet kde by nemel, tak se hodi videt vic, nez min. Chtel jsem je tehdy taky koupit, ale uz na to nejak nedoslo. Dnes mam couvaci kameru ktera v noci vidi lip nez ja i tak.jarson1 píše:Mal som v honde v cuvackach led-ky. A fakt dobre. Ale aj tak som ich vymenil za povodne. Ja som videl prd tak či tak a naopak tych za mnou normalne oslňovali.
Je to proste konstrukciou samotneho svetlometu.
V carine su klasicke povodne ziarovky a cuvacky svietia pomaly ako niektorym svetla do predu
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Ano, suhlasim. Ked uz , tak kamerka.
Ked je totiz dizajn svetlometu taky aky je, teda total neprakticky, - vid foto
...tak ti nepomoze ani suprnova. Proste nic neuvidis. Mrnava parabola, navyse na vnutornej strane , do stran absolutne nesvieti , takze ani nevidis obrys vozidla ( zadku) a priamo dozadu ti je to naprd, ked sa potrebujes niekam trafit.
Ked je totiz dizajn svetlometu taky aky je, teda total neprakticky, - vid foto
...tak ti nepomoze ani suprnova. Proste nic neuvidis. Mrnava parabola, navyse na vnutornej strane , do stran absolutne nesvieti , takze ani nevidis obrys vozidla ( zadku) a priamo dozadu ti je to naprd, ked sa potrebujes niekam trafit.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
V poslednej dobe ma vytáčajú nové Peugeoty s ich LED svetlami. Podľa mňa svietia až brutal agresívne
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1875
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Nejen Pugy. Spousty nových aut s full LED oslňují jak kráva. Příjde mi, že výrobce „splní“, protože světlo proti zdi dělá „lom“, ale fakt, že ve vystíněné ploše to oslňuje jako hovado už nikdo neřeší. Zlatý starý xenony, na který všichni nadávali, ale takhle nikdy neoslňovaly
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Colommbo píše:Vy všichni "dříve narození", taky míváte pocit, že všechna "moderní" protijedoucí vozidla vás v noci oslňují...? Já jednoznačně ano a za zhoršených povětrnostních podmínek (déšť, sněžení) je to (logicky) ještě horší. A tutok je odborné vysvětlení, jež by měli znát všichni výrobci moderních vozů potažmo jejich světlometů: https://www.youtube.com/watch?v=ckiuSQ7gMRE
Ale buď neznají nebo znát nechtějí. Jinými slovy ať žije byznys, vše okolo nám je ukradené.
... Jdu blejt, velebnosti...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
ako píše Bigbang. Preto sa držím xenonov. Tie led skrátka oslepuju,nech si výrobca píše,čo chce.Najlepšie je,že tie ledky už tlačia i do hmloviek. čo sa spatných svetiel týka, ja som tam mal 15W halogén.ale svietilo to až príliš daleko,takže som cucal naslepo. Na ali som našiel led reflektor,dal som ho zapojit a namontovat a vidím paradne. Akurát pred STK musí dole,samozrejme nemá homologizáciu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Video k teme
Halogén či xenón za LED - je to vhodné a legálne?
TOPSPEED. sk
https://www.youtube.com/watch?v=bM8LE8CHdBk
....
aj oni vo videu konstatuju, ze LED namiesto ziarovky zvycajne oslepuje ostatnych (ked ma viac ako 2000 lumenov na reflektor) - mozno riesenim by bolo zohnat LED co maju 3500 max 4300 farbu svetla a lumeny menej ako 2000 co by mohlo situaciu riesit (ak ich niekto zacne vyrabat - nechame sa prekvapit)
-
na druhej strane LED namiesto xenonov je prakticky plnohodnotna nahrada ktorej chyba jedine formalna homologizacia
Halogén či xenón za LED - je to vhodné a legálne?
TOPSPEED. sk
https://www.youtube.com/watch?v=bM8LE8CHdBk
....
aj oni vo videu konstatuju, ze LED namiesto ziarovky zvycajne oslepuje ostatnych (ked ma viac ako 2000 lumenov na reflektor) - mozno riesenim by bolo zohnat LED co maju 3500 max 4300 farbu svetla a lumeny menej ako 2000 co by mohlo situaciu riesit (ak ich niekto zacne vyrabat - nechame sa prekvapit)
-
na druhej strane LED namiesto xenonov je prakticky plnohodnotna nahrada ktorej chyba jedine formalna homologizacia
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Super video, spoustu veci jsem nevedel (napr. ze potreba ostriku svetel a autonivelace je potreba od svitivosti 2000 lm).
Jinak jo, ale jakej by byl duvod pro lidi si koupit LEDku, ktera sviti stejne (lumeny) a ma stejnou barvu svetla (Kelviny) jako halogen? Lidi chteji at to sviti co nejvic a kdyz to je ledove bile svetlo, tim lip. Aspon mi to tak prijde. Pak je jedinym benefitem spotreba samotnych zarovek, vzhledem k rozdilu ceny halogenu vs. LED to pak stejne nedava smysl.
U tech xenonu je samozrejme o dost lepsi vychozi situace, protoze tam uz je nivelace+ostrik atd., ale uplne se mi to stejne nezda. Borec sice rikal ze mu to sviti mnohem lip a lip se mu jezdi (mozna protoze ma studenejsi LED nez mel vybojku), ale u xenonu byva problem krome vysvicene vybojky i v spalene parabole, a tam je pak jedno jestli clovek da novou vybojku nebo LED, pokud prvne nevyresi parabolu, tak vysledek bude stejne jen polovicni. Kdyz uz bych mel na takovem starsim aute (bi)xenony, tak bych spis preferoval poradny repas od nekoho jako SvitLip.cz, nova parabola, nove vybojky a 100 % legal. Ale jasne, to neni za 100 EUR.
Kdyz se ale vratim k te spotrebe LED vs halogeny, tak to je jediny duvod, proc jsem resil (a resim) LEDky do interieru.
Kdyz vezmu nejakou klasickou W5W, tak halogenka bere 0,72 A, LED pak 0,17 A (tj. cca 1/4). Ve VW T4, se kterym jezdim kempovat pak casto vecer stojim a vevnitr svitim. Tech zarovek je tam celkem 6 nebo 7, a kdyz vecer sviti vsechny, tak to uz je rozdil ve spotrebe 60 W vs. 15 W. Tzn. 45 W odberu bezi luftem pryc uplne zbytecne, a abych to dal do kontextu – kazdou hodinu kdy svitim halogenkama s vypnutym motorem prichazim o energii, ktera mohla skoro dve hodiny pohanet 12V kompresorovou lednicku. A to uz neni zase tak malo.
Takze ja chci LEDky, ktere budou mit uplne stejnou barvu svetla a svitivost jako halogenky ciste kvuli tomuhle. Ale proste to nikdo nevyrabi (nebo asi vyrabi, ale nenasel jsem ), protoze to nikdo nevyrabi. Vsichni jen „oslepujici svitivost, supr cupr ledove bila barva“… Jako chapu ze nekterym lidem se to asi libi, ze jakoze tuning nebo neco, ale…
Jinak jo, ale jakej by byl duvod pro lidi si koupit LEDku, ktera sviti stejne (lumeny) a ma stejnou barvu svetla (Kelviny) jako halogen? Lidi chteji at to sviti co nejvic a kdyz to je ledove bile svetlo, tim lip. Aspon mi to tak prijde. Pak je jedinym benefitem spotreba samotnych zarovek, vzhledem k rozdilu ceny halogenu vs. LED to pak stejne nedava smysl.
U tech xenonu je samozrejme o dost lepsi vychozi situace, protoze tam uz je nivelace+ostrik atd., ale uplne se mi to stejne nezda. Borec sice rikal ze mu to sviti mnohem lip a lip se mu jezdi (mozna protoze ma studenejsi LED nez mel vybojku), ale u xenonu byva problem krome vysvicene vybojky i v spalene parabole, a tam je pak jedno jestli clovek da novou vybojku nebo LED, pokud prvne nevyresi parabolu, tak vysledek bude stejne jen polovicni. Kdyz uz bych mel na takovem starsim aute (bi)xenony, tak bych spis preferoval poradny repas od nekoho jako SvitLip.cz, nova parabola, nove vybojky a 100 % legal. Ale jasne, to neni za 100 EUR.
Kdyz se ale vratim k te spotrebe LED vs halogeny, tak to je jediny duvod, proc jsem resil (a resim) LEDky do interieru.
Kdyz vezmu nejakou klasickou W5W, tak halogenka bere 0,72 A, LED pak 0,17 A (tj. cca 1/4). Ve VW T4, se kterym jezdim kempovat pak casto vecer stojim a vevnitr svitim. Tech zarovek je tam celkem 6 nebo 7, a kdyz vecer sviti vsechny, tak to uz je rozdil ve spotrebe 60 W vs. 15 W. Tzn. 45 W odberu bezi luftem pryc uplne zbytecne, a abych to dal do kontextu – kazdou hodinu kdy svitim halogenkama s vypnutym motorem prichazim o energii, ktera mohla skoro dve hodiny pohanet 12V kompresorovou lednicku. A to uz neni zase tak malo.
Takze ja chci LEDky, ktere budou mit uplne stejnou barvu svetla a svitivost jako halogenky ciste kvuli tomuhle. Ale proste to nikdo nevyrabi (nebo asi vyrabi, ale nenasel jsem ), protoze to nikdo nevyrabi. Vsichni jen „oslepujici svitivost, supr cupr ledove bila barva“… Jako chapu ze nekterym lidem se to asi libi, ze jakoze tuning nebo neco, ale…
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
kup si kvalitnu G4 LED u nas a mas to vyriesenei do interieru sehnat ledky s peknou teplou barvou podobnou jako halogen (2700K?) je na AliExpressu temer nemozne, zkousim to uz 10 let jejich nejpresnejsi specifikace je "Warm White", "White", "Cool White" je o nicem, a neni to jen barva, ale i spektrum svetla, ktere byva viditelne katastrofalni (a odpovidajici cene).
napriklad tuto mas tri
https://www.gme.cz/vysledky-vyhledavani?q=led%20G4
G4 je patica ktora je pre 12V napajanie
samozrejme musis pouzit paticu zo povodnej ziarovky a do nej to napajkovat cinom
povodne som myslel ze si musim davat pozor na polaritu ale su navrhovane tak ze jeto jedno
dalsi problem je chladenie - ja som musel odstranit plastovy kryt aby neodisla po letnej sezone - az potom prestali odchadzat
hovorime o interierovej ziarovke - staci 1W a mas krasne silne a hlavne kvalitne svetlo s vysokym CRI (Ra faktor) cize ako ty hovoris kvalita svetla - a dalsi benefit je ze neblika (na rozdiel od regulovanych LED)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
nuz co sa tyka spotreby ak rano nechas zapnutu klasicku ziarovku (cca 10W-15W) v interieri tak na poobede mas vybitu baterkuJinak jo, ale jakej by byl duvod pro lidi si koupit LEDku, ktera sviti stejne (lumeny) a ma stejnou barvu svetla (Kelviny) jako halogen? Lidi chteji at to sviti co nejvic
Kdyz se ale vratim k te spotrebe LED vs halogeny, tak to je jediny duvod, proc jsem resil (a resim) LEDky do interieru.
Takze ja chci LEDky, ktere budou mit uplne stejnou barvu svetla a svitivost jako halogenky ciste kvuli tomuhle. Ale proste to nikdo nevyrabi (nebo asi vyrabi, ale nenasel jsem ), protoze to nikdo nevyrabi.
ak zabudnes vypnut LED ziarovku v interieri (1W) tak aj na druhy den v pohode nastartujes (a co svietenim vybilo, akumulator v pohode pri jazde dobije)
--------
preco hladat LED H4 ?
nuz bezna svetelnost H4 je cca 1200 lumenov, cize 2 000 je stale o dost viacej
nehovoriac o odolnosti voci otrasom a dalsim benefitom
---------
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: LED-ky (aj namiesto žiaroviek)
Jasny, tu prvni cast jsem smeroval k tem venkovnim LED do svetlometu. Ja pravda, ze odolnost vuci otresum me treba nenapadla. Ale stejne, tech homologovanych moznosti je tak malo (jedna ), ze v tomhle ohledu je to pro me porad takova dost teoreticka diskuze.
Ad interier - jo, vsak to prave pisu. Akorat ty spotreby nejsou tak dramaticke aby to behem hodin vybilo baterku do mrtva, W5W halogenka zere 4 W, C10W potom kolem 9 W (oboji jsem meril). LEDky co jsem zkousel tak byly vzdy zhruba na 1/4 spotreby. Navic moje auta po hodine zarovky zhasnou, at uz jsou rucne rozsvicene nebo ne (ale jasne, starsi auta to treba nedelaji). edit: Ok, ted koukam na Daewoo Matiz, ten ma asi miniaturni startovaci baterku, ze?
Jinak dik za tip, kouknu se na to, ale moznost zbastleni jsem si prave chtel nechat az uplne nakonec, presne jak pises i skrz chlazeni, navic tam mam ruzne patice (W5W, C5W, C10W), no nevim. Je ale fakt ze LEDky s vysokym CRI by byly sen a dost bych za to priplatil, ale o tom jsem zatim ani nesnil, kdyz vidim jaky problem je matchnout jenom barvu svetla a svitivost.
Ad interier - jo, vsak to prave pisu. Akorat ty spotreby nejsou tak dramaticke aby to behem hodin vybilo baterku do mrtva, W5W halogenka zere 4 W, C10W potom kolem 9 W (oboji jsem meril). LEDky co jsem zkousel tak byly vzdy zhruba na 1/4 spotreby. Navic moje auta po hodine zarovky zhasnou, at uz jsou rucne rozsvicene nebo ne (ale jasne, starsi auta to treba nedelaji). edit: Ok, ted koukam na Daewoo Matiz, ten ma asi miniaturni startovaci baterku, ze?
Jinak dik za tip, kouknu se na to, ale moznost zbastleni jsem si prave chtel nechat az uplne nakonec, presne jak pises i skrz chlazeni, navic tam mam ruzne patice (W5W, C5W, C10W), no nevim. Je ale fakt ze LEDky s vysokym CRI by byly sen a dost bych za to priplatil, ale o tom jsem zatim ani nesnil, kdyz vidim jaky problem je matchnout jenom barvu svetla a svitivost.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso