Lambda sonda
Moderátor: Colommbo
Re: Lambda sonda
mam suvisiacu otazku
niekto tu pisal ze je potrebne aby sa katalyzator zahrialna pracovnu teplotu
ma teda vyznam zabalit katalyzator v zime do nejakeho obalu aby sa rychlejsie zahrial?
(napriklad obalit alobalom)
niekto tu pisal ze je potrebne aby sa katalyzator zahrialna pracovnu teplotu
ma teda vyznam zabalit katalyzator v zime do nejakeho obalu aby sa rychlejsie zahrial?
(napriklad obalit alobalom)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Lambda sonda
Protože směšuješ příčiny a následky: ten motor má bez řízení lambdou špatný předstih zážehu (neboť se ŘJ snaží "dohnat" chybný signál z lambdy), proto žere, nejede a může se i přehřívat (v případě špatně dimenzované chlad. soustavy).Tomas-SA píše:Preco ale ked mi odisla lambda, tak motor zral prehnane moc benzinu a prehrieval sa ? Mal sa tym padom ochladzovat. Nie ?
P.S.: A kdybys tu neměl ty odkazy, tak tomu stejně nejspíš nebudeš věřit... Jenže fyzika není o odkazech, ta je o nepopiratelných skutečnostech a zákonitostech
Re: Lambda sonda
Kam na ty píčo.iny furt chodíš? Každý katalyzátor už "zabalený" je! A pokud chceš zase experimentovat, jen si koleduješ o další požárMisojogi píše:...teda vyznam zabalit katalyzator v zime do nejakeho obalu aby sa rychlejsie zahrial?
(napriklad obalit alobalom)
Re: Lambda sonda
Pokial viem, tak lambda sa musi zahriat na pracovnu teplotu, aby pracovala spravne. Preto ma aj dva droty na vlastne "kurenie". Ale o katalyzatore som to este nepocul, ze by nepracoval pri nizsej teplote. Ci ?
Edit: mna by zaujimal nejaky sposob, ako vycistit katalyzator, resp. cely vyfukovy system [najlepsie bez demontaze, pretoze vymontovat to z toho auta ide velmi tazko]. kvoli tej zlej lambde mi trochu zadrbalo vyfuk ciernotou a nechcem aby mi ta ciernota hned sadla aj na nove lambdy, ked ich tam namontujem. niekde som cital, ze nastartovat motor a do sania jemne striekat vodu, ze para to vycisti. ale taketo drasticke sposoby nejak moc nechcem na svojom aute robit ako experimenty
Edit: mna by zaujimal nejaky sposob, ako vycistit katalyzator, resp. cely vyfukovy system [najlepsie bez demontaze, pretoze vymontovat to z toho auta ide velmi tazko]. kvoli tej zlej lambde mi trochu zadrbalo vyfuk ciernotou a nechcem aby mi ta ciernota hned sadla aj na nove lambdy, ked ich tam namontujem. niekde som cital, ze nastartovat motor a do sania jemne striekat vodu, ze para to vycisti. ale taketo drasticke sposoby nejak moc nechcem na svojom aute robit ako experimenty
Re: Lambda sonda
Ano, lamda se musí ohřát na pracovní teplotu, ale není nezbytně nutné, aby byla vyhřívaná, jen to déle trvá. A katalyzátor rovněž potřebuje být zahřátý na pracovní teplotu.Tomas-SA píše:Pokial viem, tak lambda sa musi zahriat na pracovnu teplotu, aby pracovala spravne. Preto ma aj dva droty na vlastne "kurenie". Ale o katalyzatore som to este nepocul, ze by nepracoval pri nizsej teplote. Ci ?
Sazemi zanešený katalyzátor jde "vyčistit" ostrou jízdou ve stylu "co to dá", a to minimálně na trase několika desítek km. Katalyzátor s degradovanou aktivní vrstvou (např. následkem jízdy s poškozenou lambdou) "vyčistit" nelze nijak, je třeba ho vyměnit!Tomas-SA píše:Edit: mna by zaujimal nejaky sposob, ako vycistit katalyzator...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda sonda
Nebudu za hyenu a zbytečně napadat. Opravdu k nárustu teploty a možnému zadření dojde vlivem chudé směsi. Benzín krom hoření ještě chladí spalovací prostor. Když ho bude víc,tak motor tak dobře nepojede,bude to chlastat,víc karbonovat,ale v zásadě se nic tak hrozného nestane,jako v případě chudé směsi,která lehce může propálit píst. Na 2T běžná záležitost …
Co se vyčištění výfukového potrubí bez demontáže týká,tak bych to viděl takto:
(už sem to sem jednou dával,ale opakování je matka moudrosti )
http://www.youtube.com/watch?v=tuX8msryuyg
Co se vyčištění výfukového potrubí bez demontáže týká,tak bych to viděl takto:
(už sem to sem jednou dával,ale opakování je matka moudrosti )
http://www.youtube.com/watch?v=tuX8msryuyg
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Lambda sonda
O dekarbonizaci motoru vodou toho bylo popsáno dost - když budeš hledat, najdeš. Třeba tady.
Já osobně jsem zastáncem "klasiky" - za tepla ho při delší jízdě vypálit. "Podržet" ho při téměř maximálních otáčkách (vyzkoušeno 2-3km při 6-ti t/ot.), nebo zkusit něco přímo k tomu určené.
Já osobně jsem zastáncem "klasiky" - za tepla ho při delší jízdě vypálit. "Podržet" ho při téměř maximálních otáčkách (vyzkoušeno 2-3km při 6-ti t/ot.), nebo zkusit něco přímo k tomu určené.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Lambda sonda
Misojogi píše:mam suvisiacu otazku
niekto tu pisal ze je potrebne aby sa katalyzator zahrialna pracovnu teplotu
ma teda vyznam zabalit katalyzator v zime do nejakeho obalu aby sa rychlejsie zahrial?
(napriklad obalit alobalom)
aby katalyzator pracoval spravne , musi byt zahriaty na teplotu minimalne cca 300 °C
Davnejsie, ked neslo tak o emisie, sa katalyzator umiestnoval daleko od motora, zvycajne bol az niekde v strede auta, nikoho netrapilo ze sa zahrieva pomaly - pokial sa nezahreje tak ma motor zvysene emisie.
V modernych autach je katalyzator prakticky na vyfukovych zvodoch, alebo niekolko cm za nimi, tym padom sa zahreje podstatne rychlejsie. Samozrejme pouzivaju sa aj ine "metody" ako rychlejsie zahriat kat, zvycajne je to vecou RJ, alebo napr. bmw niekedy davno to riesilo tak, ze sa katalyzator vyhrieval elektricky.
Ja vo svojom 20 rocnom bmw mam tiez katalyzator niekde pod stredovym tunelom, ale tam to automobilka vyriesila aspon tak, ze pouzila vyfukove potrubie s dvojitymi stenami, (vnutorna trubka + 3 mm vzduchova medzera + vonkajsia trubka), cielom bolo aby vyfukove plyny menej chladli, resp. udrzali si svoju teplotu a tym padom rychlejsie zahriali kat.
Bezne su v autach keramicke katalyzatory, tie sa pomalsie zahrievaju, mozes ten svoj keramicky nahradit kovovym, mal by sa zahriat rychlejsie a vydrzi aj vyssie teploty (keramicky sa zvykne pri teplote nad cca 800 - 900 °C roztavit).
Ked uz spekulujes s tym alobalom ( ), tak radsej vyfukove potrubie pred katalyzatorom
obal niecim co sa pouziva na tento ucel, existuje termo izolacna paska na vyfuky. Ale len potrubie, NIE katalyzator!
napr: http://jfauto.sk/Termo%20izola%C4%8Dn%C ... c,%20biela
Re: Lambda sonda
Sorry, ale "turovat" motor v neutrali je podla mna jedna z najvacsich k*kotin, co moze niekto motoru urobit... Verim, ze si to sem dal, ako ironicky prispevokDurex píše:http://www.youtube.com/watch?v=tuX8msryuyg
Re: Lambda sonda
Pokud je dobře mazán a je zajištěno dobré chlazení, tak se mu (když je to občas) nic nestane....
....krom toho za jízdy ten výfuk (když ho chceš vyčistit) takhle nezahřeješ
....krom toho za jízdy ten výfuk (když ho chceš vyčistit) takhle nezahřeješ
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Lambda sonda
Asi taky pokus prenecham niekomu inemu a prinajhorsom vyskusam trochu tej vody do sania.Pitris píše:Pokud je dobře mazán a je zajištěno dobré chlazení, tak se mu (když je to občas) nic nestane....
O zachranovanie katalyzatoru mi az tak neide [ten ktovie ako je na tom pri svojom veku], len o vycistenie ciernej sadze z vyfuku. Aby to nesadlo na nove lambdy a aby som ich nemusel za dva mesiace menit znovu. Chcem to najprv dobre prefuknut, potom osadim nove lambdy.
Re: Lambda sonda
Stará dobrá kontruktérská poučka praví, že každý motor by měl být schopen bez poškození přežít dlouhodobého přetáčení o 10% nad otáčkami max. výkonu, ale POD ZÁTĚŽÍ! Jen si nejsem jistý, zda tahle poučka dnes ještě platí...
Re: Lambda sonda
Ano, aj ja to viem tak, ako pises - pod zatazou OK.
Ale v neutrali vytacat do otacok a este na obmedzovac, no neviem neviem..
Ale v neutrali vytacat do otacok a este na obmedzovac, no neviem neviem..
Re: Lambda sonda
tak preco mu nepomoct a nezababusit ho ?A katalyzátor rovněž potřebuje být zahřátý na pracovní teplotu.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Lambda sonda
Protože už zababušený je, a mnohem lépe, jak jsem ostatně již napsal!