který je lepší

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

1616

který je lepší

Příspěvek od 1616 »

kinematická viskozita 40C 97,7 kinematická viskozita 100C 14,5 viskozní index 152 a ten druhý kinematická viskozita 40C 85 kinematicka viskozita 100C 14 viskozní index 170 který je lepší ,značku zatím neuvedu omlouvám se chci jen vědět který z nich je na tom lépe. Díky
FF

Příspěvek od FF »

Všeobecne je lepší ten olej, ktorý ma vyšší viskozitný index... ...opakujem, že len vo všeobecnosti...
P. S.: ty si asi z mnohočlennej rodiny...?! :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ten první je 10w40, a ten druhý 5w40 - že? :twisted: K tomu, říct, který je "lepší", je ale potřeba vědět o něco víc. Jakou mají normu API, příp. ACEA, kde, kdy a jak s autem budeš jezdit. Přesto se pokusím odpovědět: nezlob se, že zkusím "trefit" značku - tipl bych oba na Total. API mají v pohodě", SL/CF, ACEA je normální viskozita - pouze ta "pětka" je vhodná i pro přímovstřikový diesel - B4, a je vhodnější pro zimní starty a krátké jízdy po městě.
P.S. napíšu to jen na jedno vlákno - nevadí? :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF píše:Všeobecne je lepší ten olej, ktorý ma vyšší viskozitný index... ...opakujem, že len vo všeobecnosti...
P. S.: ty si asi z mnohočlennej rodiny...?! :)
Všeobecně ano, ale....dovolím si citovat ing. Černého:
Viskozitní index
Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. Oleje, např. SAE 10W-50 či 10W-60, jsou určeny pro motory soutěžních vozů, které jsou tepelně velmi namáhané, zejména díky vysokým otáčkám motoru. V motorech, i s turbodmychadlem, s běžnými nebo i mírně zvýšenými otáčkami je použití těchto olejů zcela zbytečné.
FF

Příspěvek od FF »

...opakujem, že len vo všeobecnosti...
1616

Příspěvek od 1616 »

ano je to Total potřebuji ACEA A3 B3 výrobce předepisuje 10 W40 nebo jako náhradu 5W 40 ale ten s emy zdá moc řídkej,myslím že na naše zimní počásko by stačilo ten 10W 40,proto sem se ptal.A stím množšstvím dotazů,nemůžu za to udělalo se my to samo,nevím proč.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jestli v zimě jenom popojíždíš po městě nebo 2-3 km do práce, tak bude rozhodně lepší ten 5W-40. Jinak na delší jízdy nebo v létě bude ten 10W-40 bohatě stačit. Co máš za auto?
FF

Příspěvek od FF »

1616 píše:...výrobce předepisuje 10 W40 nebo jako náhradu 5W 40 ale ten s emy zdá moc řídkej...
Toto je volovina, lebo SAE 5W-40 a SAE 10W-40 sú za tepla rovnako "husté" a za studena je každý olej hustejší ako za tepla - tak kedy je ten olej "moc riedky"?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, oleje 0w40, 5w40, 10w40 i 15w40 budou při provozní teplotě motoru stejně viskózní, rozdíl je v nich v tom, že čím nižší je číslo před "w", tím je olej v zimě lépe čerpatelnější, dřív "naběhne plné" mazání po startu, a motor je dříve a lépe chráněn před opotřebením.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Jestli v zimě jenom popojíždíš po městě nebo 2-3 km do práce, tak bude rozhodně lepší ten 5W-40. Jinak na delší jízdy nebo v létě bude ten 10W-40 bohatě stačit. Co máš za auto?
Ano, podle tohodle se určuje vhodná třída SAE
bio
Příspěvky: 935
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Podle tohoto parametru ten druhý . Ovšem tento parametr nevypovídá nic o výkonnostní hladině oleje.
1616

Příspěvek od 1616 »

Koupil sem TD značku psát nebudu a výrobce předepisuje A3B3 10W40 neb možnost 5W40 který myslíte že tam můžu dát.Jednalo by se o značku TOTAL myslím že je asi tak nejlepší podle tabulek.Děkuju
Martin z Kladna

Příspěvek od Martin z Kladna »

Ahoj, který olej je lepší do 96 kw benzínového auta z roku 98 japonce? Q8 5w40 nebo Q8 10w50? Co je vlastně lepší? Když je kinematická viskozita při 40 a 100 C vyšší? Já osobně rád auto točím a na dálnici jezdím také rychleji, KDYŽ TO JDE. Potřebuju olej, abych se nemusel bát trochu auto prohnat, ale zase ho neničit. Díky za každou radu Martin
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Oba dva plní normu B3, takže je jedno, který použiješ, ale jestli budeš v zimě jezdit kratší trasy tak bude lepší použít ten 5W-40.
1616

Příspěvek od 1616 »

Anonymous píše:Oba dva plní normu B3, takže je jedno, který použiješ, ale jestli budeš v zimě jezdit kratší trasy tak bude lepší použít ten 5W-40.
dík :wink:
Odpovědět