Já jsem ji měl a mohu to potvrdit. Trojka tam skutečně stačila krom rozjezdu na celý běžný rozsah rychlostí. Jinak v mém vozovém parku mají jednotlivé vozy čtyři, pět i šest rychlostí (a jeden automat) a když už je tam konstruktéři dali, tak je využívám na každém voze všechny, nepřeskakuji. Kdysi jsem jezdil s Tatrou a jak jsem tam byl rád za deset rychlostí.VencaB píše:Já jsem stím nikdy nejel, ale stará volha prý byla "poloautomat" tzn, rozjezd na dvojku a od 30ti do 130ti trojka. Víc tam toho nebylo.
Kolik kvaltů ?
Moderátor: Colommbo
po meste naozaj staci maximalne trojka (ak je vysokoobratkovy motor ...)
ake otacky dosahovala Volga ? a aku maximalne rychlost ?
ake otacky dosahovala Volga ? a aku maximalne rychlost ?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
carevna moc netočila,byl to motor té doby a max já jel 120,ale nadala se na diagonálkách udržet na silnici.Ale jezdil jsem s ní velmi málo.
Na vojně jsem jezdil,v 18 letech s T 111 cisternou,ve Zvolenu. To byl masakr,4 kvalty+2x motor P V3S. A to celé nemělo posilovač řízení. To bylo řazení a řízení. Naučil jsem se. Musel. Pak mi v civilu přišla T 148 jako sametový kočár.
Ovšem rád vzpomínám na T 813 a její motor. Tam jsem řadil od malé 2 až nahoru vždy po půlkách.I nenaloženej. A řadil jsem i když nebylo třeba. Sekat to tam s poctivym i falešnym meziplynem bylo lábužnický pro moje uši a tenkrát i ego,bo to bylo nádherné,návykové,úchylné....ten zvuk motoru byl nádherný,žádný laďák,prostě jen drsný zvuk.Za život jsem "vojel a futr vojíždim" malé i velké káry,ale T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
Na vojně jsem jezdil,v 18 letech s T 111 cisternou,ve Zvolenu. To byl masakr,4 kvalty+2x motor P V3S. A to celé nemělo posilovač řízení. To bylo řazení a řízení. Naučil jsem se. Musel. Pak mi v civilu přišla T 148 jako sametový kočár.
Ovšem rád vzpomínám na T 813 a její motor. Tam jsem řadil od malé 2 až nahoru vždy po půlkách.I nenaloženej. A řadil jsem i když nebylo třeba. Sekat to tam s poctivym i falešnym meziplynem bylo lábužnický pro moje uši a tenkrát i ego,bo to bylo nádherné,návykové,úchylné....ten zvuk motoru byl nádherný,žádný laďák,prostě jen drsný zvuk.Za život jsem "vojel a futr vojíždim" malé i velké káry,ale T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
skodovkar: Auto se dá normálně používat po 2000 km. No a co? Snad toho tolik neřekl. Někdo ho "normálně" používá hned. Dokonalý záběh, jak také někde psáno, trvá u moderního auta třeba i desítky tisíc km. Chceš ho snad po celou tu dobu používat "nenormálně"? Ostatně - záběh 2000 km byl normální i dříve.
Motor točil 4000 ot a maximálku to mělo téměř 140 km/hod., ale to pak už docela dost žralo. Jízda s carevnou při vyšších rychlostech byla taková hodně plavná, houpavá, těžko se to dá k něčemu dnes přirovnat, ale docela to i sedělo, i když to bylo mnohdy v zatáčkách hodně nakloněné a pískaly gumy, vždy se to dalo ukočírovat. Trojka byla nejvyšší - přímý převod, neměla jich víc.Misojogi píše:po meste naozaj staci maximalne trojka (ak je vysokoobratkovy motor ...)
ake otacky dosahovala Volga ? a aku maximalne rychlost ?
Jo, stará Volha byla "carevna", ale osmsettřináctka královna. To byla suprmašinaPePe píše:.....T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
Pěkně tam ty kvalty naskládat..... Ale i "osmikolka" 815 nebyla k zahození
A co je na prvním stupínku zvuků eSVéčko
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
To nebyl motor 2 x P V3S. Bylo to obráceně. Praga V3S bylo půl motoru Tatry 111 A.PePe píše: Na vojně jsem jezdil,v 18 letech s T 111 cisternou,ve Zvolenu. To byl masakr,4 kvalty+2x motor P V3S.
Tatra 111 měla v originále 220 KS výfuky prostředkem, sání na krajích , jen jedno dynamo a jediné 12pístkové čerpadlo Bosch. Ventilátory hnané řetězy. To se po válce předělalo, ubral se výkon, (auto bylo nebezpečné, jezdilo asi 90 km/hod) a přehodilo se potrubí, místo řetězů se daly řemeny. Tím se to zjednodušilo, za to to hůře topilo. Protože Motorpal neuměl 12 pístkové čerpadlo, dostal motor 2 čerpadla 6pístková. Takže to byla Tatra 111 s motorem Tatra 111 A. Ale to věděl málokdo.
Já taky, a ani mi to nějak nepřišlo. Furt lepší než kravál ve vejtřasce.PePe píše:A to celé nemělo posilovač řízení. To bylo řazení a řízení. Naučil jsem se.
U mně na prvním.PePe píše:T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Souhlasím.Itall píše: Dokonalý záběh, jak také někde psáno, trvá u moderního auta třeba i desítky tisíc km.
Tak se podívejme co doporučuje Mauermann v Osobních automobilech Škoda (1964) "Automobil je dobře zaběhnut až po ujetí 3000km". Výměna motoráku po 500, po 1000 a po dalších 1500km. Převodovka, rozvodovka po 500km a po 2500km. Nepřetěžovat- bez plného plynu, řadit zavčas. Pak je tam tabulka kde je vztah mezi max. rychlostí na kvalt vzhledem k najetým km.Itall píše: Ostatně - záběh 2000 km byl normální i dříve.
700km.............(I) 15km/hod
700-1500km.....(I) 20km/hod
1500-3000km...(I) 25km/hod
II 25,32,40
III 35,45,60
IV 60,80,100
Zajímavý byl dodatek, že se do r.v. 1957 montovala omezovací clona mezi hrdla karbecu a sání po dobu záběhu.
Vidím to spíše na Octavie. Byla to doba, kdy byly větší vůle a málo výkonné motorové oleje a řekněme hůře řízené motory. Proto bych usuzoval kratší dobu záběhu.
Ale zase na druhou stranu jsou dnes menší tolerance a přesnější opracování ale taky vysoce výkonné oleje a hlavně turba. Pokud bych si zabíhal nějaké malé oturbené neštěstí, tak bych tomu taky přitnul, ale měnil bych častěji olej a použil nějakou odolnou viskozitu.
Dokonce jsou prý některé ŘJ dělány tak, aby motor škrtily v době záběhu.
K dnešní době bych dodal, že se chce z motoru vymáčknout maximum (1,4TSI 132kw), ale životnost trpí kvůli přehnaného honu za cenou.
Ale zase na druhou stranu jsou dnes menší tolerance a přesnější opracování ale taky vysoce výkonné oleje a hlavně turba. Pokud bych si zabíhal nějaké malé oturbené neštěstí, tak bych tomu taky přitnul, ale měnil bych častěji olej a použil nějakou odolnou viskozitu.
Dokonce jsou prý některé ŘJ dělány tak, aby motor škrtily v době záběhu.
K dnešní době bych dodal, že se chce z motoru vymáčknout maximum (1,4TSI 132kw), ale životnost trpí kvůli přehnaného honu za cenou.
skodovkar píše:.....Osobní automobily Škoda (1964).....Výměna motoráku po 500, po 1000 a po dalších 1500km. Převodovka, rozvodovka po 500km a po 2500km.....
Tady bych souhlasil možná spíš s Itall-em - jsme už "trochu" jinde.....leč na první tisícovce kilometrů zaleží nejvíc, jak motor pojede.....Itall píše:Abys navěky nezamrzl u Š1000/Š100. Dnes je přecejen jiná doba, technologie, materiály, konstrukce jednotlivých dílů i celku.
A tady se skodovkarem - ne vždy je nejlepší cesta k vysokému výkonu (a výdrži) motor s malým objemem a velkým přeplňováním......skodovkar píše:.....se chce z motoru vymáčknout maximum (1,4TSI 132kw), ale životnost trpí kvůli přehnaného honu za cenou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Když přišel v polovině devadesátých let Viper se šestikvaltem,který měl v té době z běžných aut široko,daleko pouze Fiat Punto s 1,1 benzínovým motorem(na tu dobu velice odvážný kousek),tak jsem při prvnich testech četl,že ten desetiválcový motor disponuje takovým přebytkem výkonu,že je od rychlosti 40 km/h úplně jedno,který kvalt zařadíme.
To Punto jsem na vlastní oči nikdy neviděl.Bude to dnes asi raritní záležitost.Má někdo osobní zkušenost?
To Punto jsem na vlastní oči nikdy neviděl.Bude to dnes asi raritní záležitost.Má někdo osobní zkušenost?
..ty kokoso clovek sem chvilu nepride a vic ich aka debata..
..no ale pri citaní ma i tak dobre nekleplo vraj naco je v aute kopec kvalotov,neviem tak ale az niekto jazdí ako lekvar a iba po rovine tak mu fakt staci 2 a 4 aj ked to utrpenie zotrvacník atd si ani nejdem predstavovat,ale skus ist niekde kus na hrane nejaky vrsok alebo sa niekde s nikym ponahanat ci budes stale chvaliť ked 4 bude vela a 2 malo...
..neviem ale ja sa snazim vyuzivat vsetky rychl. stupne kedze tam na nieco su,a skoda bude hubiť auto uz i tak dostava dost za usi...
..ps: ne osobne na moj styl jazdy vyhovuje viac a kratsich kvaltov bohuzial mam menej a dlhych este ze to motor zvlada
..no ale pri citaní ma i tak dobre nekleplo vraj naco je v aute kopec kvalotov,neviem tak ale az niekto jazdí ako lekvar a iba po rovine tak mu fakt staci 2 a 4 aj ked to utrpenie zotrvacník atd si ani nejdem predstavovat,ale skus ist niekde kus na hrane nejaky vrsok alebo sa niekde s nikym ponahanat ci budes stale chvaliť ked 4 bude vela a 2 malo...
..neviem ale ja sa snazim vyuzivat vsetky rychl. stupne kedze tam na nieco su,a skoda bude hubiť auto uz i tak dostava dost za usi...
..ps: ne osobne na moj styl jazdy vyhovuje viac a kratsich kvaltov bohuzial mam menej a dlhych este ze to motor zvlada
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw