Kolik kvaltů ?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirek1

Příspěvek od Mirek1 »

VencaB píše:Já jsem stím nikdy nejel, ale stará volha prý byla "poloautomat" tzn, rozjezd na dvojku a od 30ti do 130ti trojka. Víc tam toho nebylo.
Já jsem ji měl a mohu to potvrdit. Trojka tam skutečně stačila krom rozjezdu na celý běžný rozsah rychlostí. Jinak v mém vozovém parku mají jednotlivé vozy čtyři, pět i šest rychlostí (a jeden automat) a když už je tam konstruktéři dali, tak je využívám na každém voze všechny, nepřeskakuji. Kdysi jsem jezdil s Tatrou a jak jsem tam byl rád za deset rychlostí.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

po meste naozaj staci maximalne trojka (ak je vysokoobratkovy motor ...)
ake otacky dosahovala Volga ? a aku maximalne rychlost ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

carevna moc netočila,byl to motor té doby a max já jel 120,ale nadala se na diagonálkách udržet na silnici.Ale jezdil jsem s ní velmi málo.
Na vojně jsem jezdil,v 18 letech s T 111 cisternou,ve Zvolenu. To byl masakr,4 kvalty+2x motor P V3S. A to celé nemělo posilovač řízení. To bylo řazení a řízení. Naučil jsem se. Musel. Pak mi v civilu přišla T 148 jako sametový kočár.
Ovšem rád vzpomínám na T 813 a její motor. Tam jsem řadil od malé 2 až nahoru vždy po půlkách.I nenaloženej. A řadil jsem i když nebylo třeba. Sekat to tam s poctivym i falešnym meziplynem bylo lábužnický pro moje uši a tenkrát i ego,bo to bylo nádherné,návykové,úchylné....ten zvuk motoru byl nádherný,žádný laďák,prostě jen drsný zvuk.Za život jsem "vojel a futr vojíždim" malé i velké káry,ale T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar: Auto se dá normálně používat po 2000 km. No a co? Snad toho tolik neřekl. Někdo ho "normálně" používá hned. Dokonalý záběh, jak také někde psáno, trvá u moderního auta třeba i desítky tisíc km. Chceš ho snad po celou tu dobu používat "nenormálně"? Ostatně - záběh 2000 km byl normální i dříve.
Mirek1

Příspěvek od Mirek1 »

Misojogi píše:po meste naozaj staci maximalne trojka (ak je vysokoobratkovy motor ...)
ake otacky dosahovala Volga ? a aku maximalne rychlost ?
Motor točil 4000 ot a maximálku to mělo téměř 140 km/hod., ale to pak už docela dost žralo. Jízda s carevnou při vyšších rychlostech byla taková hodně plavná, houpavá, těžko se to dá k něčemu dnes přirovnat, ale docela to i sedělo, i když to bylo mnohdy v zatáčkách hodně nakloněné a pískaly gumy, vždy se to dalo ukočírovat. Trojka byla nejvyšší - přímý převod, neměla jich víc.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

PePe píše:.....T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
Jo, stará Volha byla "carevna", ale osmsettřináctka královna. To byla suprmašina :wink:
Pěkně tam ty kvalty naskládat.....:wink: Ale i "osmikolka" 815 nebyla k zahození :P
A co je na prvním stupínku zvuků :?: eSVéčko :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

PePe píše: Na vojně jsem jezdil,v 18 letech s T 111 cisternou,ve Zvolenu. To byl masakr,4 kvalty+2x motor P V3S.
To nebyl motor 2 x P V3S. Bylo to obráceně. Praga V3S bylo půl motoru Tatry 111 A.
Tatra 111 měla v originále 220 KS výfuky prostředkem, sání na krajích , jen jedno dynamo a jediné 12pístkové čerpadlo Bosch. Ventilátory hnané řetězy. To se po válce předělalo, ubral se výkon, (auto bylo nebezpečné, jezdilo asi 90 km/hod) a přehodilo se potrubí, místo řetězů se daly řemeny. Tím se to zjednodušilo, za to to hůře topilo. Protože Motorpal neuměl 12 pístkové čerpadlo, dostal motor 2 čerpadla 6pístková. Takže to byla Tatra 111 s motorem Tatra 111 A. Ale to věděl málokdo. :)
PePe píše:A to celé nemělo posilovač řízení. To bylo řazení a řízení. Naučil jsem se.
Já taky, a ani mi to nějak nepřišlo. Furt lepší než kravál ve vejtřasce.:wink: :lol:
PePe píše:T 813 nic nenapodobí. Ten zvuk mám na druhém stupínku pomyslné "bedny".
U mně na prvním. :D
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše: Dokonalý záběh, jak také někde psáno, trvá u moderního auta třeba i desítky tisíc km.
Souhlasím.
Itall píše: Ostatně - záběh 2000 km byl normální i dříve.
Tak se podívejme co doporučuje Mauermann v Osobních automobilech Škoda (1964) "Automobil je dobře zaběhnut až po ujetí 3000km". Výměna motoráku po 500, po 1000 a po dalších 1500km. Převodovka, rozvodovka po 500km a po 2500km. Nepřetěžovat- bez plného plynu, řadit zavčas. Pak je tam tabulka kde je vztah mezi max. rychlostí na kvalt vzhledem k najetým km.
700km.............(I) 15km/hod
700-1500km.....(I) 20km/hod
1500-3000km...(I) 25km/hod

II 25,32,40
III 35,45,60
IV 60,80,100

Zajímavý byl dodatek, že se do r.v. 1957 montovala omezovací clona mezi hrdla karbecu a sání po dobu záběhu.
Itall

Příspěvek od Itall »

Abys navěky nezamrzl u Š1000/Š100. Dnes je přecejen jiná doba, technologie, materiály, konstrukce jednotlivých dílů i celku.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Vidím to spíše na Octavie. Byla to doba, kdy byly větší vůle a málo výkonné motorové oleje a řekněme hůře řízené motory. Proto bych usuzoval kratší dobu záběhu.
Ale zase na druhou stranu jsou dnes menší tolerance a přesnější opracování ale taky vysoce výkonné oleje a hlavně turba. Pokud bych si zabíhal nějaké malé oturbené neštěstí, tak bych tomu taky přitnul, ale měnil bych častěji olej a použil nějakou odolnou viskozitu.
Dokonce jsou prý některé ŘJ dělány tak, aby motor škrtily v době záběhu.
K dnešní době bych dodal, že se chce z motoru vymáčknout maximum (1,4TSI 132kw), ale životnost trpí kvůli přehnaného honu za cenou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:.....Osobní automobily Škoda (1964).....Výměna motoráku po 500, po 1000 a po dalších 1500km. Převodovka, rozvodovka po 500km a po 2500km.....
Itall píše:Abys navěky nezamrzl u Š1000/Š100. Dnes je přecejen jiná doba, technologie, materiály, konstrukce jednotlivých dílů i celku.
Tady bych souhlasil možná spíš s Itall-em - jsme už "trochu" jinde.....leč na první tisícovce kilometrů zaleží nejvíc, jak motor pojede.....
skodovkar píše:.....se chce z motoru vymáčknout maximum (1,4TSI 132kw), ale životnost trpí kvůli přehnaného honu za cenou.
A tady se skodovkarem - ne vždy je nejlepší cesta k vysokému výkonu (a výdrži) motor s malým objemem a velkým přeplňováním......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Když přišel v polovině devadesátých let Viper se šestikvaltem,který měl v té době z běžných aut široko,daleko pouze Fiat Punto s 1,1 benzínovým motorem(na tu dobu velice odvážný kousek),tak jsem při prvnich testech četl,že ten desetiválcový motor disponuje takovým přebytkem výkonu,že je od rychlosti 40 km/h úplně jedno,který kvalt zařadíme.
To Punto jsem na vlastní oči nikdy neviděl.Bude to dnes asi raritní záležitost.Má někdo osobní zkušenost?
Itall

Příspěvek od Itall »

O Puntu jsem jen slyšel - že ta převodovka větší rozpětí ani nemá, ale pořád se řadí. Takže prý žádná výhoda. Nevím.
Mirek1

Příspěvek od Mirek1 »

S Puntem také nemám žádnou zkušenost, ale mám Stilo se šestikvaltem a vzhledem k tomu, že má poměrně slabý motor (95 HP), tak to nemohu než nepochválit. Díky těm převodům a pružnosti motoru se s tím dá jezdit docela dost svižně.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ty kokoso clovek sem chvilu nepride a vic ich aka debata..

..no ale pri citaní ma i tak dobre nekleplo vraj naco je v aute kopec kvalotov,neviem tak ale az niekto jazdí ako lekvar a iba po rovine tak mu fakt staci 2 a 4 aj ked to utrpenie zotrvacník atd si ani nejdem predstavovat,ale skus ist niekde kus na hrane nejaky vrsok alebo sa niekde s nikym ponahanat ci budes stale chvaliť ked 4 bude vela a 2 malo...

..neviem ale ja sa snazim vyuzivat vsetky rychl. stupne kedze tam na nieco su,a skoda bude hubiť auto uz i tak dostava dost za usi...


..ps: ne osobne na moj styl jazdy vyhovuje viac a kratsich kvaltov bohuzial mam menej a dlhych este ze to motor zvlada
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět