Výborně NO HITS... u tohoto typu motoru Nissan a že je parádní je přesto vhodné čas od času kontrolovat, vyčistit případně vyměnit slábnoucí pružinku obtokového ventilu (setkal jsem se i s již prasklou). Jestli Nissan zvolil tuto konstrukci z hlediska kvality či spolehlivosti těžko hádat, v jejich ostatních typech najdeš i další známé druhy nejen tento. Kdežto u toho FIRE a řadě dalších (Nissan taky) je malá výhoda, že v kvalitním filtru má motor novou dobře fungující pružinku ventilu obtoku každý rok
, proto jsem se autora ptal jaký filtr používá, ty co jsi vypsal jsou ok. Kvalitní jsou oba ventily dle umístění jen to chce malinko odlišný přístup v servisování. Sám mám ve stodole stařičký Nissan Sunny 2.0 D motor CD20, kde je dokonce filtr s dvojitou filtrací náplň 5 litrů a výrobce přímo nařizuje výměnu motorového oleje při normál provozu 10tis. km nebo 6 měsících, při těžkém provozu dokonce 5tis. km a 3 měsíce!!! (servisní interval skoro jak Š100 přesto je plnoprůtokový)
a to se psal rok 94, (i v pozdějších Almerách, Primerách) spousta majitelů podceňila... taky dojezdila
tak vím... není radno podceňovat filtraci. Důležité je zvolit vhodné mazivo vzhledem k stavu, konstrukci motoru a nezapomínat na doporučení výrobce. Lidem je někdy zatěžko vyměnit svíčky natož si nechat změřit tlak oleje mazání, kontrolka zhasne tak co řešit
?