Zdravím všechny... nejen pro NO HITS
ještě se vrátím malinko k filtraci a tlaku motorového oleje.To bys tomu dal nap-del, kdyby jsi slučoval tlak oleje před regulátorem tlaku a tlakovým obtokovým ventilem ve spin filtru
. Nedá se jednoznačně říct, že obtokové ventily ve filtrech otevírají ve 2barech. Každý motor má v tomto ohledu jiné potřeby a proto výrobci filtrů šijí filtr na míru konkrétnímu motoru. Je jedno jestli turbo-diesel,-benzin nebo atmosféra. Například tvoje auta... Mazda 2.5 má v kvalitním filtru ventil 2,5bar a Almera 1.4 okolo 1bar , protože to tak mazací soustava prostě potřebuje. Dotazovaný motor FIRE 192B2000 má pro montáž na trhu filtry od 0,7 po 1,7 dle značky. Obtokový ventil se otevírá pouze ve dvou případech (bohužel ne u nekvalitních a nevhodně namontovaných), při promrzlém mazivu a při nadměrně znečištěné filtrační vložce, aby bylo zaručené mazáni motoru. Pokud olej v provozní teplotě motoru ve 2000-3000 ot/min jde obtokovým ventilem je zde něco špatně
. U tzv. spin filtrů - jednofiltračních , ale i dvoufiltračních se o přetlak za olejovým čerpadlem v bloku motoru stará malá kulička s pružinkou vždy!!! měkkčí než pružina obt.ventilu ve filtru (pokud se na ni zatlačí vyteče ještě malá část starého oleje) tj. regulátor tlaku oleje, který se otevře, když filtrační papír v dostatečné míře nepropouští olej a tím reguluje tlak i pro filtr a vše co je za ním. Pak je potřeba taky rozlišovat plnoprůtokový filtr, který je předmětem debaty a obtokový a to skutečně obtokový, který mám třeba ve stovárně a jeho účinnost je oproti novějšímu typu pramalá.
Jináč bezbečný tlak oleje v mazací soustavě osobního auta je zhruba 2,5 až 4bar podle typu a objemu motoru, je pravdou pokud se namontuje nekvalitní nebo nepředepsaný filtr a že jsem jich na dílně už pár demontoval nadělá to časem paseku. ptb měl problém s nečistotami tak jsem chtěl poradit, protože mám s těmito Fiaty osobní zkušenost a pokud jde o mazání není místo pro nějaké ,,iluze,, jak píšeš
. Zdar jak sviňa do Brna