Karbonové šupinky v oleji
Moderátor: Colommbo
Re: Karbonové šupinky v oleji
resp. je mozne ze olej bude fake
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Karbonové šupinky v oleji
bjukemen: Fake to snad není. Kupoval jsem to tu v Ekolube.
Ale je pravda, že Selenia 20K je polosyntetika. Třeba je to tím.
Ale je pravda, že Selenia 20K je polosyntetika. Třeba je to tím.
Re: Karbonové šupinky v oleji
V skutocnosti ma velmi zaujimave zlozenie preto je aj cenovka taka veselsia nebral by som ju ako obycajnu 10w40ku..ale vyskusaj iny olej a uvidis napr Valvoline Synpower 10w-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Karbonové šupinky v oleji
Polo nebo plná nehraje roli, ale složky rozpouštějíci bordel, budou mít hlavní slovo. Ten Valvoline bych dal, já na něj jezdím delší dobu a v pohodě.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Karbonové šupinky v oleji
No ap_t_b píše:Selenia 20K je polosyntetika.
Nemyslím si. Ale čím to je nevím Snad má pravdu Hombre a zkus něco jiného....p_t_b píše:Třeba je to tím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Karbonové šupinky v oleji
Otázkou může být i to,kde a co pravidelně tankuješ, ono se aditiva v určitém složení v benzínu nemusí kamarádit s přísadami v oleji.
Mám zkušenost z Rumunska, tři stejné mašiny BMW, já výfuk černý jak uhel jsem měl olej mezi rýskama, nějaké dvě deci na tísíc. Ti dva výfuk lesklý jak zrcadlo po 2tis.km byli na spodní rýsce.
Každému po půl litru jsem musel dát ze zásob, a to měli i svůj.
Logicky mě pak vychází to, že mně bordel vylítne výfukem, proto je černý, jim to zůstává v oleji proto mají výfuk čistý.
Mám zkušenost z Rumunska, tři stejné mašiny BMW, já výfuk černý jak uhel jsem měl olej mezi rýskama, nějaké dvě deci na tísíc. Ti dva výfuk lesklý jak zrcadlo po 2tis.km byli na spodní rýsce.
Každému po půl litru jsem musel dát ze zásob, a to měli i svůj.
Logicky mě pak vychází to, že mně bordel vylítne výfukem, proto je černý, jim to zůstává v oleji proto mají výfuk čistý.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Karbonové šupinky v oleji
Hombre: Většinou tankuju normální BA95. Přidávám VIF asi 1:1000 - 1:800.
Re: Karbonové šupinky v oleji
Udělej výměnu tým samým olejem, funguje jak má, jinak by i ty šupinky neuvolnil. Teprve jestli to udělá při další výměně, pak je otázkou, jestli se neuvolňuje bordel z dřívějška, nebo jestli to není usazenina mezi výměnama, což je méně pravděpodobné. Pak bych teprve provedl změnu oleje.
Druhou variantou je změna oleje, chování motoru po startu (pazvuky a jiné klepání), chod motoru po zahřátí a hlavně hladinu oleje. Při výměně by pak olej neměl obsahovat žádné pevné částice.
Já jsem ujetý na olej Valvoline i do 1,6 16V Esccort jsem dával i proti varování manuálu 10W40.
Druhou variantou je změna oleje, chování motoru po startu (pazvuky a jiné klepání), chod motoru po zahřátí a hlavně hladinu oleje. Při výměně by pak olej neměl obsahovat žádné pevné částice.
Já jsem ujetý na olej Valvoline i do 1,6 16V Esccort jsem dával i proti varování manuálu 10W40.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Karbonové šupinky v oleji
aj s LL kazdy motor prezije leasingove obdobie, potom rychlo predat uslintanym slovanom, co velice ochotne odkupia vylagrovany srot.bjukemen píše:Neviem preco ale vsetci si myslia co dovezu auto z nemecka ze ich auta su vzdy top stav, sam som nejake uz videl pri opravach a musim povedat ze som bol sklamany, bol som naivny ked som si myslel ze narod z adekvatnym platom sa o auta stara nejako inak ako je v skutocnosti zvykom
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Karbonové šupinky v oleji
p_t_b: zdravím tě i všechny ostatní, motory FIRE 1.2 16v 182B2000 (10w40 A3), 1.4 16v 192B2000 (10w40,5w40 A3) určitě nemají ve tvém řádném intervalu výměn problém s oleji ACEA A3 10w40 ať se jedná o Selénii, Valvoline nebo jiné výrobce osvědčené kvality a tak se tě zeptám rovnou, čistil jsi někdy drátěnku odmy?Jaký používáš olejový filtr? V drátěnce ulpívá po čase olej ten se ,,srazí,, a pokud se uvolní a částečky spadnou do oleje, kde se nestačí rozpustit tak se může stát, že je najdeš v kýblu . Snad jen kdyby jsi chvilku otálel s výměnou, tak je vzal filtr a nic jsi nezjistil to byl žert ... možná jsi to už vyřešil možná ne, ale vzhledem k najetým km přes 100tis. bude zakopaný pes právě tam. Jde o odvětrání směrem do sání. Na víku motoru je malá ,,trumpetka,, z ní stáhni hadici odvětrání a uvidíš spirálovitou záchytnou drátěnku motorového oleje velikosti průměru malíčku, úzkými kleštěmi ji z nátrubku vytáhni, vyper, osuš a dej zpět, ale jen tak hluboko jak byla. A klidně zůstaň u K20 nebo jiné 10w40 s hodnotou při 100°C blížící se k 15cSt a nejnižší odparností... bude dobře. Ještě jedna poznámka. Nemusí to být tvůj případ, ale u nekvalitních olejových filtrů se vlivem vysokého tlaku oleje třeba při krátkodobých vysokých otáčkách 6000ot/min atd. otevře ventil ve filtru a část nečistot ti hrkne do oběhu aniž by byl papír zacpaný nečistotami. Zaměřil bych se ne na změnu oleje, ale na vyčištění drátěnky odvětrání a kvalitu filtru. Neuškodilo by sejmout vanu a vyčistit ,,telefon,, pokud už nějaké nečistoty ve vaně jsou tak se část z nich zachytí také na sítku.
Re: Karbonové šupinky v oleji
Nechci ti kazit iluze , ale většina obtokových filtrů je nastavena na cca 2atm. Atmosférický benzínový motory při teplotě oleje 100°C a 3000ot/min tlačí okolo 5atm dle servisního manuálu (alespoň u aut co máme doma), což z logiky věci značí , že olejovej filtr je prakticky přemostěn někde mezi 2000 - 2500 ot/min. Nevím jak je to u dieselů a turbobenzínů.Zdenek 74 píše:... Ještě jedna poznámka. Nemusí to být tvůj případ, ale u nekvalitních olejových filtrů se vlivem vysokého tlaku oleje třeba při krátkodobých vysokých otáčkách 6000ot/min atd. otevře ventil ve filtru a část nečistot ti hrkne do oběhu aniž by byl papír zacpaný nečistotami ...
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Karbonové šupinky v oleji
preboha za akych podmienok taky kus filtracneho elementu bude mat 2atm ubytok tlaku ?
to by ho tam konstrukter ani nemusel davat
to by ho tam konstrukter ani nemusel davat
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Karbonové šupinky v oleji
Nemyslím úbytek tlaku na filtru , ale celkovej tlak oleje, kterej si ten obtokovej filtr sám otevře
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Karbonové šupinky v oleji
niektore oleje sa chvalia tym ze obsahuju teflonove supinky aby lepsie mazali
nemoze to byt podobny pripad?
alebo ze tam tie šupinky nalial predosly iniciativny majtel? (metanova, xeramic, xado, ekolube lubrifilm bischop alebo nejaky dalsi "ultrakozmicky vynalez tajnej technologie"?)
nemoze to byt podobny pripad?
alebo ze tam tie šupinky nalial predosly iniciativny majtel? (metanova, xeramic, xado, ekolube lubrifilm bischop alebo nejaky dalsi "ultrakozmicky vynalez tajnej technologie"?)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Karbonové šupinky v oleji
Můžeš být konkrétní? Které olejeMisojogi píše:niektore oleje sa chvalia tym ze obsahuju teflonove supinky aby lepsie mazali....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF