Oleje.cz

 

Jezdíme na fritovací olej

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Jezdíme na fritovací olej

Příspěvekod petrchachar@seznam.cz » sob dub 07, 2007 12:49

Mám vyskoušenou kogeneraci na řepkový olej,už šestý rok jezdín s traktory na toto palivo.Nic se nevyrovná mít vlastní zdroj paliva,je to svoboda,je to nezávislost.
Kdo může chtít víc, než spokojeného a věčně hladového zákazníka - stát
podružně ČEZ.Garantuje 24 hodinový výkup elektřiny,CO MÚŽU CHTÍT VÍC.Jsem spokojenej a ještě žádám o dotaci.Tradá.tradá.

Jenom nechápu proč je tolik předsudků že to nejde.Těch zlomyslných názorů. Tímto jsem chtěl jenom říct jděte do toho a nelitujte námahy a peněz .Vrátí se rychle a nebudete udřený ze života.
petrchachar@seznam.cz
 

Re: Jezdíme na fritovací olej

Příspěvekod Návštěvník » pon dub 09, 2007 8:43

Mám vyskoušenou kogeneraci na řepkový olej,už šestý rok jezdín s traktory na toto palivo.Nechal jsem si na vysokém učení zemědělství v Praze udělat atest spalitelnosti a od té doby jezdím na přepálený tuk z restaurací,který sám sbíram.Jezdí to dobře protože,olej má o patnáct procent výce kyslíku.Palivové filtry měním od dubna dozáří jen jednou a v zimě dvakrát.Palivo si filtruji ještě zvlášt před nalitím.V nádrži mám předehřev z oběhu motoru a jiné fígle.Prostě jezdím, jsem spokojený.
Návštěvník
 

Příspěvekod Návštěvník » ned pro 16, 2007 21:15

No a vo-votom to je :wink:
Návštěvník
 

Příspěvekod dzonnek » pon dub 07, 2008 14:05

Tak do traktoru bych se nebal lít nic. Tam proteče i sádlo. Ale mám obavy co by to udělalo v osobním autě. Ale pořád mě to láké jenže olej je dražší než nafta takže to stejne nemá cenu..
dzonnek
 

Příspěvekod TRABEC » úte dub 08, 2008 19:08

dzonnek píše:Tak do traktoru bych se nebal lít nic. Tam proteče i sádlo. Ale mám obavy co by to udělalo v osobním autě. Ale pořád mě to láké jenže olej je dražší než nafta takže to stejne nemá cenu..

Myslím, že tam nemusíš lít olivový extra virgin. Olejkáři tankují řepkový nebo sojový z Tesca :lol: :lol: :lol:
TRABEC
 

Příspěvekod drak » úte zář 21, 2010 13:24

Já mam Golf II 1,6 TD a pokud není zima jezdím na použitý fritovací olej, který pouze přeliju přes sítko. Nemám s motorem žádný problém a řeči o tom, že to může škodit apod. jsou podle mě nesmyslné. Asi něco jiného je to u nových motorů, ale tenhle můj sežere snad všechno.
A v případě, že by to motoru opravdu škodilo, zde je jednoduchá matematika : najezdím cca 50 km denně, spotřebu mám 6l / 100 km tzn. denně ušetřím tzn. že zhruba za dva měsíce ušstřím 4000 Kč (o víkendech většinou nejezdím) a za tu cenu se dá sehnat do Golfa motor. No a ten můj šlape bez problémů už dva roky :)
I proto nedám na "starší" auta dopustit. Jsou tak nějak odolnějšía člověk si s nimi může dovolit více "experimentovat".
drak
 

Příspěvekod Durex » úte zář 21, 2010 14:52

drak píše:Já mam Golf II 1,6 TD a pokud není zima jezdím na použitý fritovací olej, který pouze přeliju přes sítko. Nemám s motorem žádný problém a řeči o tom, že to může škodit apod. jsou podle mě nesmyslné. Asi něco jiného je to u nových motorů, ale tenhle můj sežere snad všechno.
A v případě, že by to motoru opravdu škodilo, zde je jednoduchá matematika : najezdím cca 50 km denně, spotřebu mám 6l / 100 km tzn. denně ušetřím tzn. že zhruba za dva měsíce ušstřím 4000 Kč (o víkendech většinou nejezdím) a za tu cenu se dá sehnat do Golfa motor. No a ten můj šlape bez problémů už dva roky :)
I proto nedám na "starší" auta dopustit. Jsou tak nějak odolnějšía člověk si s nimi může dovolit více "experimentovat".

Ono motoru je to celkem fuk. To je kotel. Tam schoří všechno. Nejvetší problém je se vstřik. Jehla dosedá velice malou plochou a je mazaná naftou. Ten mazací film se tam udrží i v těch extrémních tlacích, které tam panují (i 1000 atm) a to si myslím, že ten olej nedokáže a časem se to musí min. přidřít
Durex
 

Příspěvekod Pitris » úte zář 21, 2010 19:32

drak píše:.....pokud není zima jezdím na použitý fritovací olej.....

Jo, pokud je méně jak plus 10stupňů, začíná být z toho oleje sádlo....

drak píše:.....I proto nedám na "starší" auta dopustit. Jsou tak nějak odolnějšía člověk si s nimi může dovolit více "experimentovat".

Možná proto, že tam ještě nejsou ty "emise snižující udělátory".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21056
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Brembo.SV » pát říj 15, 2010 21:04

az dotycnemu poovie vstrekovacie cerpadlo tradadaaa. . . .
Brembo.SV
 

Příspěvekod kapitán » úte říj 26, 2010 12:04

Ono záleží na motoru.Takové předkomůrkové jako je výše zmiňovaná 1,6d a td posléze 1,9 D a TD včetně TDiPD od WV nebo třeba 1,8 or 1,9 d a td od PSA ty oleje schroustnou,vstřikovací trysky také ale horší je to s tlaky ve vstř.čerpadle.čerpadla dávaná na motory PSA zn.Lukas a Roto oleje nemaj rády ale čerpadla Bosch jsou bez problému.Osobně jsem v P405 GRD (1,9d)jezdil na čistý frit.oil se spotřebou 5litrů,cenový rozdíl byl cca 6-10kč na litru ve prospěch oleje (nejčastěji Lando z kauflandu).Problém s oleji nemají také starší dýzlové motory s řad.čerpadly od MB.
kapitán
 

Olej vs. čerpadlo a trysky

Příspěvekod Robco » pon lis 01, 2010 15:42

Ahojte,
všimol som si túto tému o oleji a nedá mi nepodeliť sa:
V lete som na BXku (archaický turbodiesel, čerpadlo Bosch) spravil z dlhej chvíle experiment s olejom. Postupne som začal do nafty pridávať repkáč z obchodu, pričom som skončil až na koncentrácií 100% repkového.

Ekonomický aspekt tohto paliva nezavážil, chcel som to jednoducho skúsiť. (k vypálenému prístup nemám, pri MO cenách bola úspora oproti nafte rádovo v pár centoch)

Čo sa stalo?

- Jazdné vlastnosti - bez zmeny k lepšiemu alebo horšiemu, motor ťahal celkom pekne, pri plnom knedlíku už nešiel z výfuku čierny hustý dym, čo mi prišlo celkom ako plus :)
- Štartovateľnosť - bola trochu horšia, ale neprisudzoval som tomu veľký význam, ono to štartuje horšie aj na naftu, keďže mám nefunkčný bimetal, čo ťahá za lanko od "sýtiča"

Až jedného dňa...

Pod autom som začal nachádzať mláčky, čo ma zarazilo, pretože na jar som robil kompletnú výmenu prepadových hadičiek k hydraulike a tak (na BXko) výnimočne nič neunikalo.

Zistil som, že začalo púšťať palivové čerpadlo - na čerpadle sú zospodu dva otvory so závitmi, na ktoré nie je nič pripojené (na internete sa mi nepodarilo nájsť, akú majú funkciu). Po vyjazdení cca. troch nádrží oleja to unikalo cca. kvapka/sekundu!

Hneď ma napadla prasácka oprava - vyrobiť na tie otvory medzikus priviesť unikajúcu naftu späť do nádrže. To sa mi však počas leta nepodarilo zrealizovať, vzhľadom na totálne blbý prístup a veľa inej roboty som sa na to vyprdol.

Asi 2 týždne dozadu som sa k tomu opäť dostal... výsledok...

Od zvyšného oleja pekne zapchatý palivový filter. Po výmene a naštartovaní takéto prejavy: Motor išiel nepravidelne, najprv ako keby vynechával niektorý z valcov. Motor sa na voľnobehu nedal vytočiť cez 3000rpm. Časom sa to trochu rozjazdilo, momentálne výkon pri jazde do kopca ako preťažená ávia. Dymové efekty zostávajú. Dotankoval som do plna nafty (takže momentálne oleja cca.30%), ale nepomohlo to tomu. Po dotankovaní nafty sa dym opäť zmenil na čierny :) ... Ako bonus - čerpadlo kvapká 3x toľko, skoro prúdom.

Toľko k môjmu experimentu. BXko je auto na hranie, takže mi to žily netrhá, ale pri min. úspore som si privodil pomerne vážne technické problémy. A poznám min. jedného ďalšieho človeka, ktorý to kedysi skúšal a začalo mu tiecť vstrekovacie čerpadlo (rovnaké BX) ... to všetko na starom "nezničiteľnom" turbodiesli :)

(Problémy s výkonom a dymivosťou sú pravdepodobne spôsobené tým, že to auto dlho stálo, boli nižšie teploty a z oleja sa povylučovali kadejaké sajrajty čo pripchali trysky. - Dajú sa v domácich podmienkach nejako "zregenerovať"?)

Prosím vyjadrite sa...


P.S.: Nesúvisí to s touto témou, ale na tečenie čerpadla mám smolu, nedávno som aplikoval STP "anti smoke" aj do AXka (hladký, čerpadlo Rotodiesel) a začalo takisto kvapkať (podotýkam že má najazdené 100 tis. a vždy jazdilo len na naftu + občas som aplikoval VIF, alebo Castrol aditívum) -- narozdiel od BXka toto zverím nejakej firme špecializujúcej sa na čerpadlá.
Robco
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát říj 08, 2010 15:07
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Itall » pon lis 01, 2010 15:59

Docela experimentátoři, čekám, že někdo za chvíli dá friťák i místo olejové náplně, schválně, co to udělá :lol:
Itall
 

Re: Olej vs. čerpadlo a trysky

Příspěvekod Pitris » pon lis 01, 2010 21:05

Robco píše:Ahojte,
všimol som si túto tému o oleji a nedá mi nepodeliť sa:
V lete som na BXku (archaický turbodiesel, čerpadlo Bosch) spravil z dlhej chvíle experiment s olejom. Postupne som začal do nafty pridávať repkáč z obchodu, pričom som skončil až na koncentrácií 100% repkového.

Prosím vyjadrite sa.....

Skoro jako magistr Kelly :lol: Holt, do nafťáku patří nafta, a do benziňáku benzin.....I když to chvíli na jakoukoliv náhradu (někdy i) pojede, následky budou nedobré.....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21056
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Brembo.SV » úte lis 16, 2010 21:16

ked tecie cerpadlo pri hriadeli,je spravidla neopravitelne. Niekedy sa da vyrobit puzdro no nie vzdy. Cerpadlari najcastejsie menia blok cerpadla a hnaci hriadel. Tecenie cerpadla pri hriadeli vraj nie je az take neobvykle,horsie je,,ze cerpadlo je uz vtedy zvacsa odsudene na GO,co nie je lacny spas. Pre toto sa oplati nalievat do nadrze olej a podobny bordel.
Brembo.SV
 

jak je to s ježděním na olej

Příspěvekod rosta.l » čtv srp 04, 2011 18:40

Většina z nás nemá letité zkušenosti a proto se ke všemu jinému chováme nedůvěřivě. Ale jezdit na olej je úplně normální a starším automobilům (ale i novým) to nemůže škodit, pokud uděláte několik úprav. Za prvé pokud vozidlo s olejem v nádrži a paliv. systému často nejezdí, olej při kontaktu se vzdušnou vlhkostí napadá těsnění v různých místech. Tyto těsnění se dají nahradit při poruše těsněním z tzv. Vitonu. Ale po 150tkm zatím nebylo třeba u MB zatím měnit. Další věc je zajistit vždy správnou teplotu oleje při distribuci do motoru. Tu zajistíte zabudováním ohřevu do nádrže a k flitru. Jsou na toto přímo i firmy, které vám toto zařízení namontují. Poslední důležitá věc je zajistit proplach naftou ze záložní nádrže (postačí 4L pro os.auto) a při startu a před dokončením jízdy. To je také dosaženo přepínáním paliva v soupravě na jízdu olejem. Pokud toto dodržíte bude váš motor mít životnost sníženou o maximálně 5% své životnosti. Spočítejte si sami na kolik Váš výrobce auto konstruoval. Pokud si vyrobíte doma své filtrační zařízení a dohodnete se s nějakou jídelnou ve svém okolí na odběru, je možné jezdit levněji než na LPG nebo CNG. U mně 0,65Kč/km.
rosta.l
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv srp 04, 2011 18:21

Další

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník