Oleje.cz

 

Jaký olej pro mazání motoru motorové pily?

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 09, 2011 21:40

dostačující je všechno krom té sračky M2T :wink:
Návštěvník
 

Příspěvekod Pitris » sob bře 19, 2011 22:32

Já koupil do dvoutaktní motorovky http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1474
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22344
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pkod » sob bře 19, 2011 23:41

To ja se snazim pouzivat Mogul TS. Asi nejlepsi dostupnost a cena/parametry. Navic mam tak nejak pocit, ze podporuju mistniho vyrobce levnych a pritom konkurenceschopnych maziv. Navic nemam duvod verit, ze zahranicni olej bude v necem lepsi jen kvuli "puvodu".

Ale rad bych se vyjadril k te tolikrat zminovane "kourivosti".

Realne nejde o kourivost (zbytky po horeni) pri spalovani oleje, ale spise o podil nespaleneho oleje, tedy toho pouze odpareneho. Prave pary nespaleneho oleje davaji "kouri" charakteristickou namodralou barvu a zapach.

Mozna budu za ekobarbara (ac jinak vse pro prirodu), ale v tomto ohledu je pozadavek na dokonale spaleni oleje zrejme ustupek technickym pozadavkum motoru (hlavne pistni skupiny) 2T motoru.

Vysvetlim to...
Olej ma mazat a u 2T je nejnarocnejsi na mazivo okoli (prvniho) pistniho krouzku. Je tam dost vysoka teplota i u 4T, 2T maji casto navic vzduchem chlazeny valec a tim take vyssi teplotni namahani oleje. Takze tepelna odolnost oleje by mela byt co nejvyssi.

Jenze pokud olej vydrzi vysoke teploty, zaroven se nedokonale spaluje nebo dokonce vyteka ze spalovaciho prostoru do vyfuku.
K nedokonalemu spalovani dochazi hlavne v chladnejsich castech spalovaciho prostoru v blizkosti sten. Cast oleje se dostane ven take vyplachovanim s palivovou smesi.

Aby motor resp. olej nekouril, musi mit olej snizeny bod vzplanuti, resp. nize posazenou destilacni krivku. Myslim si, ze kvuli tomu bude mit takovy olej vetsi problemy dostatecne mazat tepelne nejzatizenejsi body motoru.

Takze to je duvod, proc pouzivam 2T oleje bez vylepseni "kourivosti". Zaroven povazuji za znamku kvalitniho mazani, pokud se zbytky oleje dostavaji i do vyfuku.

Kdo z diskutujicich to vidi stejne? Moc vas asi nebude, protoze jak tu ctu diskuze napodobne tema, je nizka kourivost povazovana za priznak kvality oleje...

A prosim nezamenovat s karbonizacnim zbytkem a jeho vlivem (zanaseni).

Mopeda mam 4T, ale kourivost zahradni techniky nejak moc neresim. Zas tolik paliva/oleje motor nespotrebuje.
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Příspěvekod skodovkar » ned bře 20, 2011 0:22

To je zajímavá úvaha :idea:
A nebude mít na kouřivost vliv také množství daného oleje?
Auto mi bere 3l/1000Km a z výfuku jde modrý dým, ale ostatním to nežere tak moc a jde jim méně modrý až bílý dým.
skodovkar
 
Příspěvky: 6220
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvekod Pkod » ned bře 20, 2011 1:14

skodovkar píše:To je zajímavá úvaha :idea:
A nebude mít na kouřivost vliv také množství daného oleje?
Auto mi bere 3l/1000Km a z výfuku jde modrý dým, ale ostatním to nežere tak moc a jde jim méně modrý až bílý dým.


Ano, jiste jde o objem oleje prochazejiciho motorem.

Ja v prvni rade volim vhodny 2T olej. A pak davkovani... Tvrdim, ze pro motor je lepsi vice oleje nez mene. Negativum vetsiho mnozstvi oleje je z meho pohledu hlavne zanaseni a pak take cena. Vsechny moje 2T motory si klidne vycistim (zatim vsak nebylo nutne), protoze jsou opravdu jednoduche. Pouzivam levne oleje, takze cena take neni zasadni problem.
Davkuji neco mezi 1:20 a 1:50. U noveho zacinam na 1:20 a pomer zvysuji, dokud z vyfuku vyteka olej. Pokud olej z vyfuku nevyteka ani pri 1:20, zustavam u 1:20. Teprve nekde kolem 1:15 zacina byt problem s kourivosti. Je ale fakt, ze 2T motory pouzivam v dost rovnomernem zatizeni s minimem prechodu, ve kterych se kourivost vice uplatnuje.

U 4T ma na projev spalovani oleje zasadni vliv misto "vniku" oleje do motoru. Olej prichazejici do sani kourivos zvysuje minimalne i ve vetsim mnozstvi, od pistni skupiny je svetlejsi a ten protekajici kolem driku vyfukovych ventilu barvi nejvice do modra a to i pri relativne malem objemu. Jde tedy o teplotu, kterou olej projde.
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Re: Jaký olej pro mazání motoru motorové pily?

Příspěvekod FF » ned bře 20, 2011 21:32

Nefrit píše:Poraďte mi jaký olej používáte pro mazání řetězové motorové pily?
Používal jsem Stihl HP Ultra. Je nějaký ekvivalent tohoto oleje?
Děkuju za rady

...áno je: STIHL HP (bez ULTRA) - ten ULTRA je zbytočne drahý, aj keď je "najmazivejší" :wink: .
Uživatelský avatar
FF
 
Příspěvky: 1798
Registrován: pát čer 12, 2009 10:03
Bydliště: Áno, mám!

Re: Re:

Příspěvekod Dvoutakták » ned bře 06, 2016 11:50

Pkod píše:To ja se snazim pouzivat Mogul TS. Asi nejlepsi dostupnost a cena/parametry. Navic mam tak nejak pocit, ze podporuju mistniho vyrobce levnych a pritom konkurenceschopnych maziv. Navic nemam duvod verit, ze zahranicni olej bude v necem lepsi jen kvuli "puvodu".

Ale rad bych se vyjadril k te tolikrat zminovane "kourivosti".

Realne nejde o kourivost (zbytky po horeni) pri spalovani oleje, ale spise o podil nespaleneho oleje, tedy toho pouze odpareneho. Prave pary nespaleneho oleje davaji "kouri" charakteristickou namodralou barvu a zapach.

Mozna budu za ekobarbara (ac jinak vse pro prirodu), ale v tomto ohledu je pozadavek na dokonale spaleni oleje zrejme ustupek technickym pozadavkum motoru (hlavne pistni skupiny) 2T motoru.

Vysvetlim to...
Olej ma mazat a u 2T je nejnarocnejsi na mazivo okoli (prvniho) pistniho krouzku. Je tam dost vysoka teplota i u 4T, 2T maji casto navic vzduchem chlazeny valec a tim take vyssi teplotni namahani oleje. Takze tepelna odolnost oleje by mela byt co nejvyssi.

Jenze pokud olej vydrzi vysoke teploty, zaroven se nedokonale spaluje nebo dokonce vyteka ze spalovaciho prostoru do vyfuku.
K nedokonalemu spalovani dochazi hlavne v chladnejsich castech spalovaciho prostoru v blizkosti sten. Cast oleje se dostane ven take vyplachovanim s palivovou smesi.

Aby motor resp. olej nekouril, musi mit olej snizeny bod vzplanuti, resp. nize posazenou destilacni krivku. Myslim si, ze kvuli tomu bude mit takovy olej vetsi problemy dostatecne mazat tepelne nejzatizenejsi body motoru.

Takze to je duvod, proc pouzivam 2T oleje bez vylepseni "kourivosti". Zaroven povazuji za znamku kvalitniho mazani, pokud se zbytky oleje dostavaji i do vyfuku.

Kdo z diskutujicich to vidi stejne? Moc vas asi nebude, protoze jak tu ctu diskuze napodobne tema, je nizka kourivost povazovana za priznak kvality oleje...

A prosim nezamenovat s karbonizacnim zbytkem a jeho vlivem (zanaseni).

Mopeda mam 4T, ale kourivost zahradni techniky nejak moc neresim. Zas tolik paliva/oleje motor nespotrebuje.

Ta problematika mazání dvoutaktů je poněkud složitější.
Obecný předpoklad že čím více to maže, tím lépe je irelevantní.
Směs benzínu s olejem je nasávána do motoru a na teplých stěnách motoru se benzín vypařuje - páry se pak spalují. Ale obsah oleje ve směsi kondenzuje a "maže" - to především část klikovky a ojničních ložisek.
Co se týče spalování oleje ve spalovací komoře je důležité, aby olej shořel beze zbytku , přesněji bez pevného zbytku. Klasické a méně kvalitní minerální oleje totiž po shoření vytvářejí síru, která se usaztuje v hlavě válce a na pístu. A v konečném důsledku může způsobit problém ve formě "brusiva" a tím přispívá k opotřebení motoru. Proto je důležité používat pro nové motory kvalitní fullsyntetické oleje, které při spalování nevytváří pevné zbytky. Takový motor je pak i po rozebrání čistý, vršek pístu a hlava válce jako nové. I pokud se to u plné syntetiky přežene s mazáním, olej při vysokých teplotách nevytváří pevné zbytky a jediný důsledek je vyšší obsah nespáleného oleje ve výfukových plynech. Norma pro označení oleje by měla obsahovat API TC a TC-W3 ( nebo lépe ) pro lodní motory, nebo pro použití oleje v chráněných oblastech pak ještě NMMA .
Ovšem pozor na kombinaci minerálníjho, nebo polosynt. oleje a plné syntetiky. Pozdější použití fullsyntetického oleje způsobuje rozpouštění pevných zbytků ve spalovacím prostoru.
Další a velmi podstatná věc, kterou tu nikdo nezmínil je životnost směsi benzínu s olejem. Ta je pro použití s kvalitními oleji API TC TC-W3 maximálně 2-3 měsíce!!!! Olej pak ztrácí svoje schopnosti a je třeba připravit novou směs, v nouzi tu starou přimazat, ale nedoporučuje se to.
Dvoutakták
 

Re: Jaký olej pro mazání motoru motorové pily?

Příspěvekod Pedro » stř bře 09, 2016 22:01

Primazavam i do paliva cca 1:50-60. Ac je u motoru samoregulace mazani z nádržky.
Pist cisty, najeto pres 20tkm. Oleje TC.
Jo, trosku cudí, ale to je mi fuk. Když neprimazu, motor je hlučnější a tupejsi. Takže mazani vitezi nad ekologií.
SH 300 Valv. All cl.10w40. Citygrip
YARIS 3dv Valv. All cl.10w40. Quartaris 5
SEDICI 4x4 Valv. All cl. C3 5w40. Eskimo 3
SV 650 Valv. Dur. 10w40. Angel GT
ALMERA 3dv (stodola) Penrite10w50.

IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6816
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Předchozí

Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků