Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Nejsem úplně stejného názoru. Nechat 5tkm běhat špínu v okruhu nebo se snažit co nejvíce rozpustit za 15 minut a pak tu další výměnu zkrátit? Jsou to vše jen teorie a každý si dělá to, čemu uvěří nebo komu věří.
Já věřím, mám vyzkoušeno a zůstanu u nich od Bishops https://www.aditivujeme.cz/zvyhodnene-s ... 60015.html, MO https://www.millersoils.cz/engine-flush a BG https://www.bgpoint.cz/naftovy-motor/epr/
Motorové oleje měním všeobecně do 10tkm a do mých amerik max do 8tkm.
Já věřím, mám vyzkoušeno a zůstanu u nich od Bishops https://www.aditivujeme.cz/zvyhodnene-s ... 60015.html, MO https://www.millersoils.cz/engine-flush a BG https://www.bgpoint.cz/naftovy-motor/epr/
Motorové oleje měním všeobecně do 10tkm a do mých amerik max do 8tkm.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Kdyby já tak dám do toho motoru Yacco VX 1000 LL FAP, Ravenol RUP, Millers EE nebo Amsoil European Car Formula Improved ESP Synthetic v 5w40, a měnil do 10-ti tkm.capo56 píše:No a kdybys sis měl vybrat ty....
A když vezmeš 10-ti litrový balení, tak půlka rok vydrží....
PS: beru to ovšem podle toho, že zakladatel tohoto vlákna psal že olej v tomto motoru je dost teplotně namáhan a pokud mu Ty ještě "přiložiš" karavan....?
Jestli se ale olej drží někde u stovky, dala by se i ta 5w30 (0w30) 507 s tím, že bych zůstal u psaných značek olejů, a samozřejmě u té včasné výměny.
Ravenol 5w30 VMP, SMP nebo 0w30 VSW, příp. Yacco, Amsoil a Millers EE s VW 507 má třeba alfi na http://www.znackoveoleje.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
dať mu zahul 900 km + s karavanom mal byt olej vymenený este pred tou dovolenkou..., môj pohľad- aj keby nebol este nájazd alebo rok, hoci aj 5w30 použiť
mne na 1,6 v týchto 35 stupňoch vonku pri 130 kmh ide olej ku 110 stupňov a viac, pri vyššej rýchlosti ku 115 a viac, pri ubratí plynu velmi rýchlo teplota síce klesá , ale predsa vystupuje vyššie,
to bi-turbo musí ísť vysoko tiez ,hlavne s karavanom ,o tom niet pochýb
mne na 1,6 v týchto 35 stupňoch vonku pri 130 kmh ide olej ku 110 stupňov a viac, pri vyššej rýchlosti ku 115 a viac, pri ubratí plynu velmi rýchlo teplota síce klesá , ale predsa vystupuje vyššie,
to bi-turbo musí ísť vysoko tiez ,hlavne s karavanom ,o tom niet pochýb
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Otázka je jestli jde o názor nebo zkušenost.. Já jako laik si nějak neumím představit že stejnej olej menenej dřív něco vyčistí... Pokud epr nijak nelepta těsnící či jiné části, tedy není nesetrne, věřím mu více.PHiLiPZ píše:Pitris by na priskoky po meste nenechal olej ani 10 tisic km. A je jedno aky.
Druha vec - cistenie skorsimi vymenami oleja je setrnejsie k motoru ako snazit sa rozpustit necistoty za 10-15 minut preplachom.
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
A proč tedy myslíš že olej provozem černá?capo56 píše:....si nějak neumím představit že stejnej olej menenej dřív něco vyčistí....
Takže začnu tak nějak od začátku. Olej má > mazat, chladit, čistit, chránit a třeba i tlumit hluk. A v rámci toho čištění je "povinností" i udržovat nečistoty ve vznosu a nedovolit jim se usadit. Ty nečistoty se tam dostanou nejenom přes airfiltr, ale hlavně spalováním paliva a postupně ten olej kontaminují. Tím olej postupně chemicky degraduje (klesá schopnost odolávat kyselinám, oxiduje - tím se zase snižuje tepelná odolnost), a taky ke konci intervalu už nemá aditiva na čištění. A zjednodušené napsáno -> v první třetině 15-ti tisícového intervalu nový olej odstraňuje i starší úsady, ve druhé už starší nerozpouští ale ještě nové nedělá, a v té třetí třetině už i úsady zanechává. Nebudu tady popisovat víc proč a jak, ale pokud Tě to zajímá tak si přečti "základy tribologie" (třeba tady) https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku (a doporučuji odspodu)
PS: Longlife intervaly je opravdu jen výmysl od stolu a s negativním dopadem na motor. Jo, záruku ten motor zvládne. A při klidných delších jizdách s málo starty asi olej dá i 20 tkm, ale potom v motoru protéká něco co je více než oleji podobné kyselé brusné pastě Dál k tomu asi už nemám co napsat, jaký olej i interval výměn zůstane stejně na Tobě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Ano. Súhlasím. A keďže tu padla otázka či názor, alebo skúsenosť, potom za mňa skúsenosť.
Pri takýchto výmenách ( do 10tkm) a s olejmi , ktoré majú relatívne vyššie čistiace schopnosti ( už v základe ich zlozenia- nič sa nepridáva), je skúsenosť taká, že každou výmenou je olej a aj motor čistejší.
Osobne používam Shell a Ravenol. Môžem potvrdiť , že to tak je. Teraz už oveľa pomalšie tmavne aj počas prevadzky. Kľudne aj pred koncom intervalu má stále farbu piva alebo medu. Dávno nebol ciernocierny. Pohľad pod veko ventilov napríklad je ako u nového motora.
Bavíme sa o autách s nájazdom 350 a 265 tkm.
Na margo - ani jedno olej neberie.
Pri takýchto výmenách ( do 10tkm) a s olejmi , ktoré majú relatívne vyššie čistiace schopnosti ( už v základe ich zlozenia- nič sa nepridáva), je skúsenosť taká, že každou výmenou je olej a aj motor čistejší.
Osobne používam Shell a Ravenol. Môžem potvrdiť , že to tak je. Teraz už oveľa pomalšie tmavne aj počas prevadzky. Kľudne aj pred koncom intervalu má stále farbu piva alebo medu. Dávno nebol ciernocierny. Pohľad pod veko ventilov napríklad je ako u nového motora.
Bavíme sa o autách s nájazdom 350 a 265 tkm.
Na margo - ani jedno olej neberie.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Na tom mi není jasná jedna věc. Jestli má olej v první třetině intervalu něco rozpustit (a tím vyčistit motor), tak ty rozpuštěný věci budou černý. Tedy už po těch 5tis by měl být olej špinavej a černej. Po těch 5tis se to už jen zhoršuje, protože se přidávají další a další bordely. Ne?Pitris píše: v první třetině 15-ti tisícového intervalu nový olej odstraňuje i starší úsady
Každopádně už jsem se rozhodl že vezmu EPR a RUP. A první interval RUPu teď udělám hodně krátký.
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Ze začátku je (nový) olej plný (nejen) detergentů, které vedle čistících schopností mají za úkol i novým nečistotám nedovolit se usadit - proudí spolu s olejem a část jich skonči ve filtru. Časem - a ujetými kilometry ale ochabuje i tato schopnost oleje, a event. i filtru, bo se naplní jak starými, tak i novými nečistotami a potom to zůstává v motorucapo56 píše:....už po těch 5tis by měl být olej špinavej a černej. Po těch 5tis se to už jen zhoršuje, protože se přidávají další a další bordely. Ne?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Vzhledem k cene a schopnostem Rup 5w40 bych ho nechal az na vymeny oleje po 10 tis km. A na kratky interval cca 4 tis km treba levnejsi ale i tak kvalitni oil. A Epr ted do olejecapo56 píše:Na tom mi není jasná jedna věc. Jestli má olej v první třetině intervalu něco rozpustit (a tím vyčistit motor), tak ty rozpuštěný věci budou černý. Tedy už po těch 5tis by měl být olej špinavej a černej. Po těch 5tis se to už jen zhoršuje, protože se přidávají další a další bordely. Ne?Pitris píše: v první třetině 15-ti tisícového intervalu nový olej odstraňuje i starší úsady
Každopádně už jsem se rozhodl že vezmu EPR a RUP. A první interval RUPu teď udělám hodně krátký.
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
To uz budu disperzanty, nie detergentyPitris píše:Ze začátku je (nový) olej plný (nejen) detergentů, které vedle čistících schopností mají za úkol i novým nečistotám nedovolit se usadit
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Tak jsem dal EPR a poté RUP. O víkendu s karavanem na kouli teplota oleje chvílemi na 120°C...Ještě uvidím po kolika ho budu měnit.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Myslim ze si udelal dobre s Rup 5w40 a predtim epr 109. 120st a karavan je dobry duvod. Ani nevim kolik tam muzu mit ja stupnu pokud v lete prasim...ale tolik asi ne. U me jde stejne olej po 7 tis km ven. Davam dobry 10w40 ( motul, sunoco, valvoline) a 10w50 total, ravenol.
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Prepáčte pani, ale vy nemáte prídavný chladič oleja?
Neviem, nejak som predpokladal, že pokiaľ ho treba , tak už výrobca namontuje.
Ja u oboch Toyot roky 92 a 96 ho tam mám.
Nemám síce žiadny teplomer oleja, ale súdiac z výmien a stavu ( čistoty ) motora to vyzerá , že ok. Žiadne pripaleniny nikde. Práve som včera kuchal 7afe motor z jednej z nich a aj keď ma 500tkm, bolo to všetko nečakane čisté.
Neviem, nejak som predpokladal, že pokiaľ ho treba , tak už výrobca namontuje.
Ja u oboch Toyot roky 92 a 96 ho tam mám.
Nemám síce žiadny teplomer oleja, ale súdiac z výmien a stavu ( čistoty ) motora to vyzerá , že ok. Žiadne pripaleniny nikde. Práve som včera kuchal 7afe motor z jednej z nich a aj keď ma 500tkm, bolo to všetko nečakane čisté.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
No jestli tam je, tak asi moc nefungujejarson1 píše:Prepáčte pani, ale vy nemáte prídavný chladič oleja?
nogis píše:Při venkovních 15°C je teplota oleje při nejmenší zátěži kolem 95°C, při nepatrně větším zatížení leze ke 110°C a dostává se až ke 117°C....
capo56 píše:O víkendu s karavanem na kouli teplota oleje chvílemi na 120°C....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?
Ale jasně že to má chladič oleje, viz např. https://www.automobilovedily24.cz/vw/pa ... vy_chladic
Ale to auto má 240HP a 1900kg (pohotovostní), jak to chceš srovnávat s těmi vašemi rejžemi
Ale to auto má 240HP a 1900kg (pohotovostní), jak to chceš srovnávat s těmi vašemi rejžemi