Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Olej je důležitý v drážkách.
DD, já to aplikuji již 8 let na Nokianech Hakapelita Hk1 ( původně vzorek 10mm, to byla v hlubokém sněhu brutální síla,) 4 roky jsem jezdil do práce na Boží Dar ve dne v noci a v autě jsem nevozil řetězy. Ani jsem je neměl, protože jsem je nepotřeboval. Teď jsem si jedny koupil, protože vzorek je 4,6 mm, a již to není ono.
Před montáží celé pneu napustím sonaxem lesklým s přídavkem čistého glycerýnu, hlavně drážky vzorku - nastříkat + vpravit do mezer vzorku štětcem. Nahrazuje to výborně leštěné drážky, sníh se nedrží na zpuchřelé gumě a ochotně letí z pneu ven. Musí se to udělat před uskladněním na jaře, pak 2x před montáží se 14 denním předstihem, aby se to vsáklo.
problémy na silnici na suchu po vyjetí s mastnou pneu nejsou, jen jednou to klouzalo na námraze, ale víme jak jezdit, po 40 km je mastnota pryč.
Výsledek je dvojí - skvělý výkon na sněhu a břečce, i po 7 letech je tvrdost pryže v normě, měřil mi to před rokem známý v barumce, ani pojišťovna nemůže kecat podobné nesmysly jako 4+4+4. to asi platí u gum z číny, ne ze Staré, dobré EVROPY.
Na zimu nechci již nic jiného, než nokiany, HK1 říkají němci - Reifen mit schneeketten. pneu se řetězy z výroby, akorát na suchu trochu zpívají....
Před montáží celé pneu napustím sonaxem lesklým s přídavkem čistého glycerýnu, hlavně drážky vzorku - nastříkat + vpravit do mezer vzorku štětcem. Nahrazuje to výborně leštěné drážky, sníh se nedrží na zpuchřelé gumě a ochotně letí z pneu ven. Musí se to udělat před uskladněním na jaře, pak 2x před montáží se 14 denním předstihem, aby se to vsáklo.
problémy na silnici na suchu po vyjetí s mastnou pneu nejsou, jen jednou to klouzalo na námraze, ale víme jak jezdit, po 40 km je mastnota pryč.
Výsledek je dvojí - skvělý výkon na sněhu a břečce, i po 7 letech je tvrdost pryže v normě, měřil mi to před rokem známý v barumce, ani pojišťovna nemůže kecat podobné nesmysly jako 4+4+4. to asi platí u gum z číny, ne ze Staré, dobré EVROPY.
Na zimu nechci již nic jiného, než nokiany, HK1 říkají němci - Reifen mit schneeketten. pneu se řetězy z výroby, akorát na suchu trochu zpívají....
Re: Jaké pneu?
Vyzkoušel jsem Barum polaris 3. Na suchu a mokru jsou dobré, podle mě. Vzhledem k dezénu a směsi (od oka a od prstu ) bych typl, že na sněhu a kluzku by mohly být také dobré.
Re: Jaké pneu?
co je to SONAX leklý a kde sa da kupitcelé pneu napustím sonaxem lesklým s přídavkem čistého glycerýnu, hlavně drážky vzorku - nastříkat + vpravit do mezer vzorku štětcem. Nahrazuje to výborně leštěné drážky, sníh se nedrží na zpuchřelé gumě a ochotně letí z pneu ven. Musí se to udělat před uskladněním na jaře, pak 2x před montáží se 14 denním předstihem, aby se to vsáklo.
pripadne prosim nejake blizsie info
pripadne da sa pouzit pripravok na gumy z Lidla?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaké pneu?
No, Brembo s tím dozérem jsi střelil kapku vedle.....Brembo píše:najlepšia pneumatika http://www.youtube.com/watch?v=xj26KsRk ... re=related
Perfektní pneu mají Rusové na svých Trekolech. http://www.trecol.ru/shini/1350700_533/#center
na videu http://www.youtube.com/watch?v=uRXmNXeheN0 můžeš vidět, že i přejetá myš zůstane živá, /5:30/protože měrný tlak této pneu je minimální....
Člověk taky http://www.youtube.com/watch?v=qZ0IpUaG ... r_embedded zůstane bez problémů.
Když už sem dáváš video, tak dej aspoň něco, co stojí za to......
Koukni se na pořádnej pásák.... http://www.youtube.com/watch?v=3HyZ-raQseg
Náhražky pneu máš tady: http://www.youtube.com/watch?v=4jYcX_D09ig
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=4yp ... ature=fvwp
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Pořádný pásák: To srovnávání přemotorovaného relativně lehkého pásového speciálu s nějakým polonáklaďákovitým off-roadem nebylo moc korektní. Přemotorovaná lehká kolová buggy (a ten pásák nebyl nic jiného) by terénní nástrahy zvládala také elegantně.
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Třebas totok... http://www.youtube.com/watch?v=kDx4n8sHtIM I když nakonec...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Ta je dobrá, co lidi nevymyslí za kraviny .Colommbo píše:Třebas totok... http://www.youtube.com/watch?v=kDx4n8sHtIM I když nakonec...
Re: Jaké pneu?
Pitrisi,
já nezavrhuji asymetrickou konstrukci pneu obecně, vím dobře,jaké klady přináší.
Ovšem s ní "se veze" asymetrický desén, což je jiná káva.
Pokud není směrově neutrální, a není zároveň směrový, tedy nedělají se pravé a levé pneu tak,jako v F1 nebo pro zemědělské stroje, dojde zde k absurdní nevyváženosti desénů na voze. Namísto aby vzorky dvou pneu na jedné ose byly zrcadlově shodné, a tvořily spolu na jedné ose šíp, ať tak /\ , či opačně \/ , jsou díky asym. desénu, bez rozlišení pravých a levých pneu shodné absolutně, což vede k nepřirozeným stavům nejen pohledově, ale hlavně stabilisačně.
/ / nebo \ \
Prostě vypadá to jak kořala z výčepu se potácející....... Což je ovšem to nejmenší, jak to vypadá, horší je, jak tomůže dopadnout.
Jednak je to proti přírodě, tedy proti zákonům fysiky, a hlavně to může způsobit boční posun vozu při nepříznivých a nestejnoměrných adhesních podmínkách, tedy zvláště na tající zledovatělé vozovce navíc klasicky v našich zemích bombírované v příčném profilu z důvodu odvodu vody.
Málokdo asi jezdí pouze z pražských Vinohrad na brněnské Vinohrady, že by tedy míjel všechny okresní silnice, a cestoval pouze po dálnici.
Okraje běžných okresek jsou vždy níže než střed, silnice je v příčném profilu téměř kruhovou výsečí, a na tom se mohou projevit takovéto extrémní vzorky, jako Michelin Pilot Primacy 2 (na blátíčku) nebo Nokian WR G2 (na břečce), zvláště v zatáčce velmi nešťastně.
Ovšem i na té dálnici to v kolejích vyjetých kamiony autu zrovna nepomůže.....
Kritisuji pouze to, co si kritiku zaslouží, a zavrhuji pouze zavrženíhodné.
já nezavrhuji asymetrickou konstrukci pneu obecně, vím dobře,jaké klady přináší.
Ovšem s ní "se veze" asymetrický desén, což je jiná káva.
Pokud není směrově neutrální, a není zároveň směrový, tedy nedělají se pravé a levé pneu tak,jako v F1 nebo pro zemědělské stroje, dojde zde k absurdní nevyváženosti desénů na voze. Namísto aby vzorky dvou pneu na jedné ose byly zrcadlově shodné, a tvořily spolu na jedné ose šíp, ať tak /\ , či opačně \/ , jsou díky asym. desénu, bez rozlišení pravých a levých pneu shodné absolutně, což vede k nepřirozeným stavům nejen pohledově, ale hlavně stabilisačně.
/ / nebo \ \
Prostě vypadá to jak kořala z výčepu se potácející....... Což je ovšem to nejmenší, jak to vypadá, horší je, jak tomůže dopadnout.
Jednak je to proti přírodě, tedy proti zákonům fysiky, a hlavně to může způsobit boční posun vozu při nepříznivých a nestejnoměrných adhesních podmínkách, tedy zvláště na tající zledovatělé vozovce navíc klasicky v našich zemích bombírované v příčném profilu z důvodu odvodu vody.
Málokdo asi jezdí pouze z pražských Vinohrad na brněnské Vinohrady, že by tedy míjel všechny okresní silnice, a cestoval pouze po dálnici.
Okraje běžných okresek jsou vždy níže než střed, silnice je v příčném profilu téměř kruhovou výsečí, a na tom se mohou projevit takovéto extrémní vzorky, jako Michelin Pilot Primacy 2 (na blátíčku) nebo Nokian WR G2 (na břečce), zvláště v zatáčce velmi nešťastně.
Ovšem i na té dálnici to v kolejích vyjetých kamiony autu zrovna nepomůže.....
Kritisuji pouze to, co si kritiku zaslouží, a zavrhuji pouze zavrženíhodné.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Hlavně najít rezervu v případě potřeby http://www.stream.cz/zavodohrad/773876- ... obosikovou nevím jestli je to moc OT, ale dlouho jsem neviděl nic tak tupého.
bylo
je
je
Re: Jaké pneu?
Něco na tom asi bude, ale problém může nastat jen při souhře špatných náhod - čímž ale v žádném případě netvrdím, že se to nestává.....a (možná) taky proto mám zimáky "symetrické šípáky" (dříve Bridgestone Blizzak LM-20, nyní Nokian WR D3), a letní asymetrické (Dunlop SP Sport FastResponse).Harry píše:.....asymetrický desén.....může způsobit boční posun vozu při nepříznivých a nestejnoměrných adhesních podmínkách, tedy zvláště na tající zledovatělé vozovce.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Bylo by hezké, kdybys pěkně vydloubal kamínky, pak vzal hen ten kýbl s vodou, smetáček a trochu je umyl. Aby se jim pěkně spinkalo a neměly bordel mezi zubama ... Ony pak lépe jezdíPePe píše:Moc hezký.
Já je sundám z auta,mrsknu na balkon tak jak jsou,bahno tady nikde neni,provozní špínu neřešim. přikreju je starým ige ubrusem s větracíma dírama a takto chrní a čekají na svůj čas. Hlavně na ně nesmí zbytečně svítit hen to slnko.
Re: Jaké pneu?
Jj..... Aspoň ty kamínky vydloubat.Itall píše:Bylo by hezké, kdybys pěkně vydloubal kamínky, pak vzal hen ten kýbl s vodou, smetáček a trochu je umyl. Aby se jim pěkně spinkalo a neměly bordel mezi zubama ... Ony pak lépe jezdíPePe píše:Moc hezký.
Já je sundám z auta,mrsknu na balkon tak jak jsou,bahno tady nikde neni,provozní špínu neřešim. přikreju je starým ige ubrusem s větracíma dírama a takto chrní a čekají na svůj čas. Hlavně na ně nesmí zbytečně svítit hen to slnko.
To se má.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
To si piš,že se to stane...... Většinou máš v zimě kolem při teplotě kolem 0°C, a ta je u nás velmi často, více rozježděné středy silnice a více kluzké kraje........ Tak to jsou ty nepříznivé podmínky = předpoklad MÚ (= mimořádné události, Kefalín ).Pitris píše:Něco na tom asi bude, ale problém může nastat jen při souhře špatných náhod - čímž ale v žádném případě netvrdím, že se to nestává.....Harry píše:.....asymetrický desén.....může způsobit boční posun vozu při nepříznivých a nestejnoměrných adhesních podmínkách, tedy zvláště na tající zledovatělé vozovce.....
Je vidět, že si pneu vybíráš pečlivě, a dobře. Bridgestone Blizzak LM-20 byly v době svého vzniku absolutní špice, Dunlop SP Sport FastResponse přesně totéž.Pitris píše:a (možná) taky proto mám zimáky "symetrické šípáky" (dříve Bridgestone Blizzak LM-20, nyní Nokian WR D3), a letní asymetrické (Dunlop SP Sport FastResponse).
V zimě je třeba dávat pozor na desény bez podélných drážek. Ty vyslovené šípáky typu Good Year UG, ať s jakýmkoliv pořadovým číslem (měl jsem UG 2 i UG 7,) nepodrží v rychle projeté zatáčce, páč nemají kvalitní boční vedení. Díky svému desénu jdou na sněhu rvavě kupředu, čímž vyhrávají testy, to ale v denní praxi není všechno.....
Já naposled kupoval zimáky DUNLOP SP WinterSport 3D a letní klasický evergreen Pirelli P6-Cinturato. http://www.apneu.cz/images/pirelli_p6_zoom1.gif Pirelli P6 je totiž universální nejstarší, osvědčený, "nejdéle sloužící", a stále vítězící desén.
EDIT:
Na sníh se mi nejvíce zdají Bridgestone BLIZZAK DM-V1 http://pneumatiky.heureka.cz/bridgeston ... 0-r15-96r/
obecně na zimu Continental ContiWinterContact TS850 http://www.conti-online.com/generator/w ... ts850.html
Jak vidno, i tak velký koncern, jako Continental, neustále tápe v zimních gumách mezi směrovými (TS 780, TS 800, TS830, TS 850) a asymetrickými (TS 790, TS 810, TS 830P) pneu..... Nakonec "pro jistotu" dělá Semperit Speed-Grip 2, na kterém si asi "prubli" TS 850, a nejnověji Semperit Master-Grip http://pneumatiky.heureka.cz/semperit-m ... t/galerie/
což může být v budoucnu TS 870........
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Jaké pneu?
Ano, i "šípák" by měl mít podélné drážky. Jinak se to v zatáčce "vozí" Ty Blizzaky 20 byly fakt ale už skončily s výrobou, tak jsem "šel" po - byť krátké, ale velmi pozitivní - zkušenosti do těch Nokianů http://www.epneu.cz/hledej_pneu.php?s=1 ... &ra=c&po=v tam to boční vedení na rozdíl třeba od Good-Year-ek UG-7 JE http://www.epneu.cz/hledej_pneu.php?s=1 ... &ra=c&po=v A je fakt, že na ty letní FastResponsky http://www.epneu.cz/hledej_pneu.php?s=1 ... &ra=c&po=v nemůžu říct křivé slovo - jsouHarry píše:.....V zimě je třeba dávat pozor na desény bez podélných drážek. Ty vyslovené šípáky typu Good Year UG, ať s jakýmkoliv pořadovým číslem (měl jsem UG 2 i UG 7,) nepodrží v rychle projeté zatáčce, páč nemají kvalitní boční vedení.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF