Jaké pneu?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
AAA

Příspěvek od AAA »

:wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:....v rozměru 195/60x15 si dnes v případě, že potřebuješ gumu ve V (z legálních důvodů nemůžeš mít nižší SI) nevybereš. :(
V letních (a celoročních) 195/60x15 s rychlostním indexem "V" jsou normálně. Zimní ne, tam bys asi musel 195/55-16 (např. KUMHO KW23 XRP), nebo 205/55-15 (HANKOOK W300)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:....Představ si, že gumy šířky 195 můžeš mít v T, H a V.....Ty gumy mohly být jedné značky od jednoho výrobce (tj. stejného dezénu), a přece každá měla dle rychlostního indexu rozdílné vlastnosti, poněvadž konstrukce kostry byla jiná.....
Třeba http://www.e-pneu.cz/hledej_pneu.php?s= ... &ra=c&po=v nebo http://www.e-pneu.cz/hledej_pneu.php?s= ... &ra=c&po=v nebo i třeba Fulda Carat Progresso
A u celoročních taky - třeba http://www.e-pneu.cz/hledej_pneu.php?tp ... &po=v&ds=n
Naposledy upravil(a) Pitris dne ned říj 02, 2011 21:01, celkem upraveno 2 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Quido píše: Traction A, temperature A, tradewar 400. JE to dobrá nebo špatná pneu?
V posleních letech sice gumy udělaly velký pokrok, ale i tak se mi treadwear 400 zdá už celkem dost - bál bych se chování za mokra. To je nějaký Michelin, že se tak málo sjíždí ?
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Existuje na to speciální mašinka. U plášťů pro osobní vozy se ovšem jedná o přísně zapovězený postup, a to z důvodu bezpečnosti Exclamation Navíc není žádný problém na první pohled poznat, že guma byla takto upravena. Osobně bych za tento postup stíhal mnohem přísněji, než za jízdu na nerovnoměrně sjetých pneumatikách.
ako to mozu zistit ?
ked sa guma trocha ojazdi nebud problem
navyse islo len o jemne lamely cize hlavne lamely su OK
nic som s nimi nerobil
a robil som to zubarskou vrtackou cize naozaj jemna praca
karbobrusny kotucik ma hrubku pol milimetra a priemer 1 cm
a isiel som maximalne do hlbky 2 mm
cize pokazit sa nemalo co ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:mam starsie gumy a dezen uz je trocha vydraty
hlavne na bokoch
v strede je to stale este min 3 mm
ale na bokoch uz zanikaju jemne lamely....
NEDĚLEJ TO !!! A....
.....Pokud je dezén "vydraty na bokoch", tak je guma stejně na vyhození.
.....Když máš sjeté kraje, a "v strede je to stale este min 3 mm", tak si jezdil na podhuštěných.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

Misojogi píše:ako to mozu zistit ?
ked sa guma trocha ojazdi nebud problem
Ty drážky mají z formy určitou strukturu povrchu. Dokážeš ji snad napodobit? Ale hlavně, na většině pneumatik máš TWI po celé šířce dezénu, byť třeba ne spojitě. Co uděláš s tím?
Misojogi píše:navyse islo len o jemne lamely cize hlavne lamely su OK
nic som s nimi nerobil
a robil som to zubarskou vrtackou cize naozaj jemna praca
karbobrusny kotucik ma hrubku pol milimetra a priemer 1 cm
a isiel som maximalne do hlbky 2 mm
cize pokazit sa nemalo co ....
Absolutní nesmysl :!: :x Každá pneumatika má stanovenu nějakou minimální tloušťku spojité vrstvy materiálu nad prvním plátnem v ploše běhounu, zejména pak v rameni, kde nejvíce "pracuje". Tuhle tloušťku samozřejmě popsaným způsobem porušíš. Ostatně to je také hlavní důvod, proč se osobní pláště tímto způsobem obnovovat nesmějí: v kritickém místě, tj. v rameni, není dost materiálu, a není ho tam dost kvůli hmotnosti a požadovaným vlastnostem pneu! :idea:
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:.....Když máš sjeté kraje, a "v strede je to stale este min 3 mm", tak si jezdil na podhuštěných.
Nebo jsou na příliš širokých discích.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Ty drážky mají z formy určitou strukturu povrchu. Dokážeš ji snad napodobit?
ano
je to len taka kratka rovna ciarocka ... cca 2cm dlha
priecne na behun

Každá pneumatika má stanovenu nějakou minimální tloušťku spojité vrstvy materiálu nad prvním plátnem v ploše běhounu,
ved hovorim ze toto ostane zachovane
siroke priecne zarezy su originalne
ja by som len spravil take jemne zarezy medzi nimi
lebo tie sa vydrali
v ziadnom pripade by som nesiel pod hrubku tych hrubych(originalnych) zarezov
je to len taka kozmeticka uprava aby polisi nepindali a nezbadali na prvy pohlad ze moje gumy sa zacinaju blizit k hranici 3 mm (a nasledne k hranici 1,6 mm co je limita u nas)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
modelář

Příspěvek od modelář »

Nejspíše si nerozumíme:
Misojogi píše:
Ty drážky mají z formy určitou strukturu povrchu. Dokážeš ji snad napodobit?
ano
je to len taka kratka rovna ciarocka ... cca 2cm dlha
priecne na behun
Jde o to, že boční stěny a dno každé z drážek mají z formy, kde se pneu "peče", nějakou strukturu povrchu, kterou je nemožné ruční úpravou věrně zreplikovat.

Ani zde si asi nerozumíme:
Misojogi píše:
Každá pneumatika má stanovenu nějakou minimální tloušťku spojité vrstvy materiálu nad prvním plátnem v ploše běhounu,
ved hovorim ze toto ostane zachovane
siroke priecne zarezy su originalne
ja by som len spravil take jemne zarezy medzi nimi
lebo tie sa vydrali
v ziadnom pripade by som nesiel pod hrubku tych hrubych(originalnych) zarezov
je to len taka kozmeticka uprava aby polisi nepindali a nezbadali na prvy pohlad ze moje gumy sa zacinaju blizit k hranici 3 mm (a nasledne k hranici 1,6 mm co je limita u nas)
Prakticky žádná pneumatika nemá stejnou hloubku všech drážek a je tomu tak zcela záměrně (důvody zde nebudu rozebírat, třebaže bezprostředně souvisejí s tím, co jsem už zmínil). Z hlediska hodnocení míry opotřebení pak je důležitá hloubka pouze těch z nich, kde se nachází TWI. :idea: A to by měl vědět každý policajt!

Závěr: Podle Tebou čerstvě podaných informací to vypadá, že ty pneu nejsou nerovnoměrně opotřebené, tedy s nimi ani není zapotřebí nic dělat a už vůbec ne je prořezávat :!:
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Misojogi píše:Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Něco se mi tím vyjasňuje. Moje auto bylo 2x nabouráno a v obou případech to byl Daewoo Matiz.

Pokud máte na krku nějakého Matize, tak ho prosím obujte do nějakých prémiových gum, protože ten krám pořádně nebrzdil už jako nový (v testech brzdné dráhy byl na chvostě). Kombinace Matiz + bůh ví jak staré gumy (nejspíš tvrdé jako kámen) stály mou partnerku už dvakrát několik měsíců života v dost nepříjemných bolestech hlavy a krku, coby důsledek nárazu krámu bez deformačních zón do našeho auta.

Minulý týden jeden Matiz opět málem nedobrzdil. Ani v jednom případě moje auto nebrzdilo nouzově, tedy mohlo brzdit ještě o poznání více. Moje pneumatiky nejsou žádný zázrak, na jaře hodlám měnit za lepší. Z toho mi plyne, že starý Matiz je prostě totální katastrofa, která brzdí asi tak jako přetížený kamion.

Takže lidé, když už máte na krku Matize, tak se aspoň snažte, aby brzdil aspoň trochu normálně. Protože při příští nehodě se půjdu podívat na to, co ten narážející má obuto. Jestli to budou staré gumy, tak partnerku nebudu přesvedčovat, aby urputné bolesti hlavy zamlčela. Ve výsledku řidiči bude hrozit ublížení na zdraví - urputné bolesti hlavy a zad po první nehodě trvaly tři měsíce, po druhé to bylo lepší a trvaly jen měsíce dva. Letní dovolenou jsme zrušili, a místo toho jsme trčeli doma s límcem na krku. To vše jen proto, že Matiz nebrzdí. Nakolik za to mohly staré gumy, se mohu jen domýšlet, ale obávám se, že za to mohly celkem dost.
AAA

Příspěvek od AAA »

Proč sis nekoupil auto?
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Já auto mám, bohužel běžné auto nemá vzadu deformační zóny, takže díky tomu, že Matiz vpředu nemá nic, co by se mohlo měkce deformovat, tak je to náraz "nosník na nosník" - výsledkem prudkého trhnutí hlavou při nárazu je zranění nazývané whiplash. Různí lidé jsou na whiplash různě náchylní a nic moc se s tím dělat nedá. To, že si řidič(ka) dovolí nesedět s hlavou permanentně opřenou o opěrku, je taky běžné a těžko jí to mohu vyčítat. Na druhou stranu, když má někdo auto, které blbě brzdí, tak by řidič měl podle toho jezdit a dodržovat odstup, aby nenarážel do lidí před sebou.

Dvouapůltunového rangerovera si na ježdění po městě kupovat nebudu - nemám na to, navíc si myslím, že auta jako RR do města nepatří. Chápu, že někdo nemá na lepší auto, než je Matiz, ale když už má na benzín a povinné ručení, tak by si taky mohl pořídit jednou za pár let slušné nové gumy.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Matador MP12 podla Teba nie su slusne gumy ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:Matador MP12 podla Teba nie su slusne gumy ?
Není to adresováno sice mě, ale NEJSOU :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět