Štastní to lidé co nic netuší o stojatém vlnění podhuštěné bočnice:
desive
Přesně tohle dělá bočnice při rychlosti blízké limitu daného rychlostním indexem. Pokud není adekvátně upraven tlak v pneumatice, tak se bočnice poměrně rychle přehřeje a povolí.
Na gumách s indexem H (do 210 km/h) jsem nervózní, jakmile na tachometru vidím 180 km/h.
Přesně tohle dělá bočnice při rychlosti blízké limitu daného rychlostním indexem. Pokud není adekvátně upraven tlak v pneumatice, tak se bočnice poměrně rychle přehřeje a povolí.
co treba robit? zvysit tlak?
alebo preventivne ma clovek zvysit tlak na dialnici?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Pneumatik rychlostních indexů T, H, V je potřeba pro jízdu rychlostí nad 160 km/h upravit tlak podle tabulek. Pro indexy W a Y se tlaku upravuje až pro rychlosti nad 200 km/h respektive 220 km/h.
Pokud jsem v autě sám, tak je to z hlediska zatížení pneumatik něco jiného, než když je auto plné lidí nebo nákladu - proto se taky často tlak na zadní nápravě uvádí různý pro různé naložení auta (já mám předepsáno vpředu 2,1 a vzadu 2,1 až 2,6 podle zatížení)
Naposledy upravil(a) Shi dne sob led 12, 2019 19:49, celkem upraveno 1 x.
Pedro píše:Jogi-
Vojak...., napsals to presne. Jsem netusil, ze toto poznas
ja som si nastastie zazil az soft verziu.
najhorsie boli 50 roky ked bola tvrda studena vojna a PTP - este im to aj predlzili o dalsi rok
mnohi si myslia ze Svandrlik prehanal ale on to naopak zjemnil
realita majora Halusku bola ovela tvrdsia
a poznam aj dalsie
krystalova noc,
Sudruh vypinac, dovolte mi prerusit s Vami kontakt
sahara
pochvala pred nastartovanou V3S
cistenie WC zubnou kefkou
atd atd
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Shi píše: Když jsem měl možnost porovnat si informace na bočnicích u stejného modelu zimní pneu, tak skutečně oproti T jsem u H viděl údaj, že je tam vrstva navíc. Tak se tím řídím a na zimu si důsledně beru "H" - cenový rozdíl je mnohdy minimální.
To je sice pravda, nicméně platí přesný opak: zimní guma musí mít poddajnou kostru! To proto, že se musí umět přizpůsobit povrchu (tzv. ho "vykopírovat") při jízdě po zmrazcích, ve vyjetých sněhových kolejích spod. Jinak řečeno, čím nižší rychl. index zimních gum, tím lepší předpoklady pro jízdu ve skutečně zimních podmínkách.
ako dobre rozumiem tak nizka hlucnost znamena velku poddajnost a teda zimna guma s nizkou hlucnostou ma pravdepodobne poddajnu kostru a teda je vhodna v zime?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
a co je teda vhodnejsie? radsej uzsie v zime aby bol silnejsi pritlak? alebo radsej sirsie aby bola vacsia kontaktna plocha?
ak si dobre pamatam tak na kasu a brecku v meste su lepsie uzsie ale na sneh a lad cize v terene mimo mesta su lepsie sirsie
ale nieje to prilisne zjednodusenie?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Pedro píše:Jo tak nějak.
Bohužel za cenu nižšího najezdu. Nez umřou na tuhost
to myslis tak ze stvrdnu a prestanu byt makke ?
inak pozeram ze Nokiany maju hlucnost dost vysoku cca 71dB zatial co taka Sava alebo Fulda ma len 67-68dB
takze co si vybrat?
zrejme zavisi od pouzitia, na makky sneh je asi dobre tvrdsi behun a opacne
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Široká zimní guma s jemným vzorkem, což je nynější trend, je udělaná na namrzlé cesty, proto mají dobré výsledky na mokru, suchu a mají menší hlučnost. Ale jak vjedou do sněhu, katastrofa, viz poslední dny na našich cestách.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50