Třeba hned v tomhle:Misojogi píše:mylim sa v niecom?
Šířka běhounu totiž není nikde technicky definovaná. Atd. Atd.Misojogi píše:by aspon priblizne mala sediet celkova sirka behuna v ramci doporuceni vyrobcu
Moderátor: Colommbo
Třeba hned v tomhle:Misojogi píše:mylim sa v niecom?
Šířka běhounu totiž není nikde technicky definovaná. Atd. Atd.Misojogi píše:by aspon priblizne mala sediet celkova sirka behuna v ramci doporuceni vyrobcu
pozweram ze v minulosti sme uz o tom na fore debatovali (rok 2013)Poloměr rejdu
Všechna přední, řízená kola jsou upevněna na otočných čepech. Vzdálenost od průsečíku jejich osy se zemí a svislice ze středu kola se nazývá poloměr rejdu. Je-li průsečík osy rejdu před rovinou středu kola, je kladný, opačně záporný. Uvažujeme-li kladný poloměr rejdu a vozidlo pojede rovně, hnací síly budou působit přes čepy kola, kdežto valivé odpory v opačném směru. Výsledné síly působící kolem rejdové osy se budou snažit vytáčet kola ven, tedy do rozbíhavosti. Pokud pojedeme po hladké vozovce, síly na obou stranách se přes řízení vykrátí a pojedeme rovně. Při přejezdu nerovností se však rovnováha poruší a k udržení rovného směru bude muset zasahovat řidič. Proto se nastavuje záporný poloměr rejdu, který stabilizuje řízení.
Když se nezmění ET, tak se nezmění poloměr rejdu.
ET je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku (na brzd. kotouč př. buben). ET je udáváno v milimetrech. Čím je ET větší, tím je kolo více schováno v podběhu (zapuštěné dovnitř). Čím je ET menší, tím kolo více vystupuje ven z podběhu (vystupuje z blatníků).
keby som to vyhnal do extremu havaria so zimakmi na ledu - mali si obut hrotyJerry3 píše:Samozřejmě. Jenže kdyby měla správně obuto, nejspíše by dobrzdila. Stačilo totiž několik málo metrů.
Uplynulo více jak 15 let. Navíc jí na tom tehdy novém autě dost záleželo. A pokud si vzpomínám, tak rovněž mlela něco o M+S, tj. splnění legálního požadavku...pepoh píše:za tretie, dneska normalka mobil v ruke- sms -fejsbuky, a na soferovanie uz neostali volne koncatiny. reakcna doba o hovne- ak mu decko skoci cez cestu, nestihne zareagovat..
naopak v diskusii tvrdia ze stred (rovina prechadzajuca stredom pneumatiky) je bez ohladu na sirku pneumatiky stale ta ista, pretoze nezmenilo sa ET a teda sa nemeni ani polomer rejduvolba širšího disku téměř vždy znamená změnu poloměru rejdu
toto je dobry postreh, ale vznika otazka ako zistit ze ake su konkretne gumy a zaroven ze aky mam podvozok"kulatá" guma si rozumí s pozitivním poloměrem rejdu, hranatá s negativním. A s přihlédnutím k tomu, jaké provedení má vůz podvozek, by se měly volit pneu. Jenže tohle neví skoro nikdo! To je ostatně také důvodem, proč si některé gumy s podvozky některých vozů rozumí a jiných ne
To je přímo geniální myšlenka! Problém spočívá "pouze" v tom, že většina aut má zavěšení řešené pomocí vzpěr McPherson, které jaksi "překážejí". Jinak řečeno, širší disk se stejným ET tam prostě nenarveš.Misojogi píše:...naopak v diskusii tvrdia ze stred (rovina prechadzajuca stredom pneumatiky) je bez ohladu na sirku pneumatiky stale ta ista, pretoze nezmenilo sa ET a teda sa nemeni ani polomer rejdu
mal som na mysli sirku ako ju definuje vyrobca pneumatiky, cize napriklad 175 155 145 135 atd atd atdTřeba hned v tomhle:
Misojogi píše:Šířka běhounu totiž není nikde technicky definovaná. Atd. Atd.by aspon priblizne mala sediet celkova sirka behuna v ramci doporuceni vyrobcu
Taková docela jednoduchá pomůcka:Misojogi píše:...vznika otazka ako zistit ze ake su konkretne gumy a zaroven ze aky mam podvozok
aby som to vedel zladit
ale uzsi anoširší disk se stejným ET tam prostě nenarveš.
Ta čísla udávají šířku pneumatiky tzv. V RAMENI, obuté na ráfku odpovídajících parametrů a nahuštěné na obvyklý tlak. Šírka běhounu s tím samozřejmě souvisí, nicméně není normovaná a je plně ponechána na libovůli výrobce pneu.Misojogi píše:mal som na mysli sirku ako ju definuje vyrobca pneumatiky, cize napriklad 175 155 145 135 atd atd atd
Ano beriem co som pochopil z diskusie, ze pre vyrobcom udavanu sirku napriklad 155 moze byt realna sirka behuna v kontakte s asfaltom odlisna podla konstrukcie pneumatiky, jej nahustenia, sirky disku a dalsich parametrov
skor to poviem opacneTaková docela jednoduchá pomůcka:
- Musíš auto do zatáček rvát a stejně se ti furt volant rovná do přímého směru? = Musíš používat "kulaté" gumy.
- Auto jde do zatáček s chutí, ale musíš ho z nich vždy "vyndavat",