Misojogi píše:zaujimalo by ma ako sa riesi bezpecnost v pripade elektrickej AC pumpy
aby v pripade poskodenia ci havarie netlacila beznn z nadrze von, ale aby sa zastavila a prestala pracovat
Dva způsoby:
- mechanický uzávěr přívodu paliva aktivovaný změnou polohy vozidla mimo předem určenou mez;
- elektrický přerušovač odpojující napájení el. čerpadla při změně polohy vozu mimo určenou mez.
Ovšem v případě, že motor má vstřikování, tak při nehodě hrozí únik paliva jen tehdy, když se na jeho trase z a do nádrže něco poškodí, jelikož systém je jinak uzavřený, tudíž z něho nemá benzín kudy vytéct.
Misojogi píše:... (chyba materialu) sa moze stat aj na inom aute - s eletrickou AC pumpou
a tiez v pripade narazu sa moze stat obdobna situacia a vtedy staci malicka iskra pretoze benzinove pary su horlave
Motor s karburátorem jede až do vyčerpání zásoby paliva v plovákové komoře, zatímco motor se vstřikováním se v případě poklesu tlaku v palivové soustavě zastaví prakticky hned. A ty benzínové páry jsou sice hořlavé vždy, ovšem snadno zápalné či dokonce výbušné pouze v určité koncentraci - nesmíš tak moc čučet na americké filmy!
Misojogi píše:...staci si pozriet zavody F1 ako dopadli niektori jazdci (zhoreli zaziva)
Kdybys měl někdy možnost se jen přiblížit k vozu F1 při zastávce v boxech, rychle bys pochopil, že tohle srovnání je úplně mimo mísu: kdyby kvůli ničemu jinému, tak přinejmenším kvůli "rozpálenosti" většiny dílů na F1 při jízdě. A tak když např. na výfukové svody motoru F1 kápne benzín, začne okamžitě hořet, zatímco u normálního motoru, zejména pak bez turba, se povětšinou jen odpaří - prakticky (nechtěně) vyzkoušeno.