Favorit - hori elektroinstalacia

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:cca 15 rokov uz jazdim takmer denne a doteraz som nepotreboval ziaden hasiaci pristroj ......

ale zasa teraz by sa naozaj zisiel ....
Už 15 let jsem parašutistou a doposud jsem žádný záložní padák nepotřeboval, tak jsem si ho přestal brát. Ku.va, jak by se mi právě teď hodil! :twisted:

Vnímáš tu pointu? :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Pedro »

Asi budu divnej,ale hasičák vozim už i od 90let. stejně jako přepravku s nářadim,nutnejma páskama,drátama,sponkama,spoj.mat.,cca 12 kg to má dophromady.
To samé,v menšim,i v moto.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše:....jednou kdysi ještě v Práglu jsem (u)hasil protijedoucímu autu oheň v motorovém prostoru. Pán byl moc rád a děkoval mi... :oops:
P.S. Kontrolní otázka, soudruzi: co to bylo za auto...? :?
Asi nějaký velký Opel :D
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

PePe píše:Asi budu divnej,...
Tak to je nás víc! :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Colommbo »

Já taky... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Colommbo »

Jezevcik píše: ...Asi nějaký velký Opel :D
Vedle, jak ta jedle, Tomáši, byl to Favorit... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Pitris »

PePe píše:Asi budu divnej,ale hasičák vozim už i od 90let. stejně jako přepravku s nářadim,nutnejma páskama,drátama,sponkama,spoj.mat.,cca 12 kg to má dophromady.
To samé,v menšim,i v moto.
To není divnost, ale zkušenost a prozíravost. Když se Ti podělá auto / moto třeba někde v noci,
tak ten "pitomej" kousek drátu, šroubovák, stranovej klíč nebo "cípant" může mít cenu zlata....
Taky s sebou "něco málo" vozím :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše:
Jezevcik píše: ...Asi nějaký velký Opel :D
Vedle, jak ta jedle, Tomáši, byl to Favorit... :mrgreen:
Vždyť já jsem věděl, že myslíš Favorita, jen Tě trochu zlobím :wink:

Jednou jsem viděl krásné nové Subaru Outback na laně a hádejte, co ho táhlo - no přeci starý a nespolehlivý Favorit. V tabulkách TUV auta z opačných konců. A pak se v tom vyznej.... :mrgreen:
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Tak to dopadá, když tupý ovladač natankuje do auta s dieselovým motorem benzín. :mrgreen:

Můj příbuzný takhle do zánovního Superba TDI natankoval benzín, ale včas si to uvědomil a zavolal odtahovku. Přestože do této události parkoval na sídlišti cca půl roku, právě po tomhle servisním zásahu (vypláchnutí nádrže) slušně zajištěný Superb najednou do týdne zmizel - někdo ho ukradl...
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

právě po tomhle servisním zásahu
zeby suvislost? alebo okopirovanie klucov ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:... okopirovanie klucov ?
a také kódu imobilizéru. :evil:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

dam este jednu otazku

na skodovkach (skoda 1000 - skodaFavorit)
je mechanicka AC pumpa cize v pripade ze motor prestane pracovat tak prestane aj pritok benzinu
cize v pripade havarie a otoceneho kluca nehrozi ze AC pumpa dodava benzin dalej a ten vzplanie
je to dost dobre bezpecnostne opatrenie

zaujimalo by ma ako sa riesi bezpecnost v pripade elektrickej AC pumpy
aby v pripade poskodenia ci havarie netlacila beznn z nadrze von, ale aby sa zastavila a prestala pracovat

lebo nie je sranda zhoriet v havarovanom aute
a nieco podobne ako sa stal mne (chyba materialu) sa moze stat aj na inom aute - s eletrickou AC pumpou
a tiez v pripade narazu sa moze stat obdobna situacia a vtedy staci malicka iskra pretoze benzinove pary su horlave

staci si pozriet zavody F1 ako dopadli niektori jazdci (zhoreli zaziva)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:zaujimalo by ma ako sa riesi bezpecnost v pripade elektrickej AC pumpy
aby v pripade poskodenia ci havarie netlacila beznn z nadrze von, ale aby sa zastavila a prestala pracovat
Dva způsoby:
- mechanický uzávěr přívodu paliva aktivovaný změnou polohy vozidla mimo předem určenou mez;
- elektrický přerušovač odpojující napájení el. čerpadla při změně polohy vozu mimo určenou mez.

Ovšem v případě, že motor má vstřikování, tak při nehodě hrozí únik paliva jen tehdy, když se na jeho trase z a do nádrže něco poškodí, jelikož systém je jinak uzavřený, tudíž z něho nemá benzín kudy vytéct.

Misojogi píše:... (chyba materialu) sa moze stat aj na inom aute - s eletrickou AC pumpou
a tiez v pripade narazu sa moze stat obdobna situacia a vtedy staci malicka iskra pretoze benzinove pary su horlave
Motor s karburátorem jede až do vyčerpání zásoby paliva v plovákové komoře, zatímco motor se vstřikováním se v případě poklesu tlaku v palivové soustavě zastaví prakticky hned. A ty benzínové páry jsou sice hořlavé vždy, ovšem snadno zápalné či dokonce výbušné pouze v určité koncentraci - nesmíš tak moc čučet na americké filmy! :mrgreen:
Misojogi píše:...staci si pozriet zavody F1 ako dopadli niektori jazdci (zhoreli zaziva)
Kdybys měl někdy možnost se jen přiblížit k vozu F1 při zastávce v boxech, rychle bys pochopil, že tohle srovnání je úplně mimo mísu: kdyby kvůli ničemu jinému, tak přinejmenším kvůli "rozpálenosti" většiny dílů na F1 při jízdě. A tak když např. na výfukové svody motoru F1 kápne benzín, začne okamžitě hořet, zatímco u normálního motoru, zejména pak bez turba, se povětšinou jen odpaří - prakticky (nechtěně) vyzkoušeno. :lol:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

A tak když např. na výfukové svody motoru F1 kápne benzín, začne okamžitě hořet, zatímco u normálního motoru, zejména pak bez turba, se povětšinou jen odpaří - prakticky (nechtěně) vyzkoušeno.
ano to sa na uvedenom favorite stalo aj mne, mechanik zabudol utiahnut hadicku karburatora a kvapkalo na zvody. a nic - veselo sa jazdilo az sa to nahodne objavilo ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

Ovšem v případě, že motor má vstřikování, tak při nehodě hrozí únik paliva jen tehdy, když se na jeho trase z a do nádrže něco poškodí, jelikož systém je jinak uzavřený, tudíž z něho nemá benzín kudy vytéct.
no ale presne toto sa stalo mne, uvolnila sa hadicka od AC pumpy do karburatora
kebyze mam elektricku AC pumpu tak nema dovod sa zastavit (pretoze som nenarazil an nemal havariu) a bude pumpovat bez prestania pomerne vykonne a zhori cele auto (privela benzinu skodi ....)

u mne ked sa prestal otacat motor tak aj AC pumpa prestala fungovat a bol pokoj
kebyze sa nepokusam nastartovat znova tak ani nezacnem horiet
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět