Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Mi to pořád nedá ale jako elektrikář bych rád vlastnil baterkoauto. Dal bych si na pěkně situovanou střechu fotovoltaiku s baterií (časem i tak bude) a dobíjel bych to doma v létě "zadara", v zimě na levný proud. Koupil bych něco ojetýho, tak kolem 500.000,-czk, sice bych nemohl jezdit všechny trasy ale měl bych šetřit nejen životní prostředí (ojetý je prý už ekologičtější) ale i peněženku. Tak jsem to z hlavy začal počítat za jízdy v rozchlastaný americe a zjistil jsem, že ročně mne stojí PHM asi 50.000,-czk a tak by se mi baterkoojetina vrátila za deset let, pokud by ta baterka ještě vydržela. Pak bych koupil novou za 250.000,-czk a dalších 5 let to odečítal. A to jsem počítal jen městské vozidlo, tedy žádný požitek z jízdy v podobě Tesly.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Kluci z koncernu to myslí vážně https://www.garaz.cz/clanek/skoda-zacal ... &source=hp
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

ja to hovorim furt, mam 2011 htc, a uz som 3x menil baterku...
a to nelezi v zime /lete na balkone v teplotnych extremoch ci rychlonabijanie.. :idea:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jezevcik »

Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Zajímavé a poučné! :wink:

Doporučuji projít si též diskusi:
https://www.idnes.cz/auto/magazin/mazda ... dv/diskuse

Je z ní cítit, že někteří již dobře chápou, jiní jsou alespoň na správné cestě k pochopení, a vidím tam i jednoho koncerňáka - ten samozřejmě nechápe nic.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Misojogi »

z diskusie
Takže otázka: kde japonští soudruzi dělají chybu,co tak zásadního nepochopili, že se dobrovolně vyřazují z největšího kšeftu tohoto století,což nepochybně výměna spalovacího motoru za vozy na baterie bude? VW na to vsadil budoucnost a není prý cesta zpět..
a doslo aj na moje slova: spomina sa tam elektromobil s wankelovym motorom na dobijanie baterie
:oops: 8) :D
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Mišo, měl jsi si to patentovat.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše:
Doporučuji projít si též diskusi:
https://www.idnes.cz/auto/magazin/mazda ... dv/diskuse

Je z ní cítit, že někteří již dobře chápou, jiní jsou alespoň na správné cestě k pochopení, a vidím tam i jednoho koncerňáka - ten samozřejmě nechápe nic.
Někteří diskutující na iDnesu jsou opravdu pitomci. To ale nic nemá na novinky.cz a úplný kreténismus jede kupodivu na lidovkách.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

na fotke vidiet wankel 1 "valec", hluk a vibracie nebude problem. co piestovy 2 valec, napr nafta uz je hlucna. vid xl1
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Vědci nespí a hledají alternativní palivo, které transformuje Oxid uhličitý ... https://fontech.startitup.sk/toto-by-mo ... /?sfns=xmo
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Byrokracie - sázka na elektro-mobilitu - končící velké elektrárny https://www.seznamzpravy.cz/clanek/do-d ... &source=hp
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Misojogi »

nuz nechcel by som vojst do vody v elektromobile kde su 400V baterie Bezpecne napatie pre pracu vo vode (vlhkom prostredi) je 12V. Spominanych 400V na cloveka zaposobi ako elektricke kreslo. Cloveka caka pomala muciva smrt (elektricke kreslo ma ale vyssie napatie aby clovek dlho netrpel, takze 400V sice cloveka zabije ale chvilku to bude trvat, zatial co telo bude posobit ako elektrolyt pod napatim, v ktorom sa rozkladaju chemikalie na zlozky elektrolyzou)
dakujem neprosim
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Další novinářský omyl: voda bezkomutátorovému motoru nevadí, a to dokonce vůbec. Tedy zbytečné obavy o něco úplně jiného, než o to, o co tu primárně jde, tj. právě o ty akumulátory. Aneb "všechno je úplně jinak"! :x
Odpovědět