Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Nechci se ve svých úvahách pouštět na tenký filosofickopsychologický led, avšak že člověk (z)mění názor(y), není nic zas tak neobvyklého a osobně na tom nevidím nic špatného. Důvodů pro to může být neúrekom, většinou to souvisí se stupněm/úrovní poznání. Někdy je ta změna k lepšímu, jindy k horšímu, to záleží na úhlu pohledu a osobě pozorovatele. Budeme-li Martina hodnotit "naším pohledem", říkáme si, co blbne, co se s ním stalo, naopak panna Greta by zajásala, že Martin konečně dostal rozum. Co je důvodem v tomto konkrétním případě, ví jen Martin sám a já jen doufám, věřím, že za tím nejsou prachy. Možná by víc věděl Lefort...
P.S. Filip Turek mě v posledních dnech taky poněkud překvapil - ani tak ne tak snahou dostat se do Evropského parlamentu, jako spíš politickými subjekty, jejichž jménem se kandidovat rozhodl.
P.S. Filip Turek mě v posledních dnech taky poněkud překvapil - ani tak ne tak snahou dostat se do Evropského parlamentu, jako spíš politickými subjekty, jejichž jménem se kandidovat rozhodl.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Názor a "orientácia" na realitu vplyv nemajú. Dôsledky rozhodnutí ľudí "s názorom" na budúcu veľký. Či pozitívny teraz ešte nevedia ani srnky v lese. Ani môj názor, podmienený mojim poznaním to neovplyvní. Elektromobilom fandím. Umiernene.
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Tiež sa priklánam na stranu,že netreba pána Vaculíka hneď zatracovať. On je motoristický novinár a musí,alebo mal by pravdivo informovať svojich priaznivcov o všetkom čo sa v motorizme deje. Asi aj tie elektromobily musíme zaradiť do motorizmu. Aj keď motor nie je na fosílne palivá,ale elektrický Je to motor a hotovo Podľa mňa sa dlho tomu novému bránil aj on sám,ale už keď predával svoj staručký Mercedes, už tam bol riadne nahlodaný otvoriť sa novým technológiam. A popravde ani sa mu moc nedivím. Aj tu na fóre je isto kopec ľudí,ktorí nechcú dopustiť na svoje staršie autá,ale možno by stačilo sa previezť aj v tom elektromobile a možno by zmenili názor.
Takže ja si myslím,že pán Vaculík úplne nezatratil autá na naftu alebo benzín,skôr dokáže citlivejšie vnímať pokrok techniky. Za mňa klobúk dolu
Takže ja si myslím,že pán Vaculík úplne nezatratil autá na naftu alebo benzín,skôr dokáže citlivejšie vnímať pokrok techniky. Za mňa klobúk dolu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Bohužel doba je zlá a elektrika se prostě tlačí nahoru a musí to brát jako fakt... Co je ale špatně je fakt, že se nám to tlačí a moc velkou silou a vnucuje se to kdekoli jde, i nejde...
Pro mě to ale zatím cesta rozhodně není. Neexistuje solidně rychlý nabíjení, neexistuje distribuční síť, neexistuje jednotná nabíjecí zařízení a zásuvky, v zimně to nevydrží... Až jednou... Někdy... Za pár pětiletek, možná...
Pro mě to ale zatím cesta rozhodně není. Neexistuje solidně rychlý nabíjení, neexistuje distribuční síť, neexistuje jednotná nabíjecí zařízení a zásuvky, v zimně to nevydrží... Až jednou... Někdy... Za pár pětiletek, možná...
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Bol si prv, v podstate nemusím všetko tak len:
Hodinu som sa vozil v Tesle Y. Nemám na ňu zbytočné peniaze na dôchodku no ak by som aj mal a nevedel čo s nimi, nekúpil by som si ju ani podobné auto. Viel som nemálo videí pána VAculíka, s väčšinou jeho uzáverov sa stotožňujem no nie so všetkými. Je človek a ľudia sa občas mýlia, aj špičkoví odborníci, nie len skúsení motoristickí novinári. Som fanda moderných technológií, pokroku aj ekológie, len nie lámaných cez koleno. Čas ukáže.
Hodinu som sa vozil v Tesle Y. Nemám na ňu zbytočné peniaze na dôchodku no ak by som aj mal a nevedel čo s nimi, nekúpil by som si ju ani podobné auto. Viel som nemálo videí pána VAculíka, s väčšinou jeho uzáverov sa stotožňujem no nie so všetkými. Je človek a ľudia sa občas mýlia, aj špičkoví odborníci, nie len skúsení motoristickí novinári. Som fanda moderných technológií, pokroku aj ekológie, len nie lámaných cez koleno. Čas ukáže.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Souhlasím. Dost se na to tlačí ale zatím je to nedotažené do konce, nedomyšlené. Jednoho dne to třeba bude fungovat kvalitně a bude to srovnatelné s fosilními palivy, nebo taky třeba vyletí jiná technologie... Já věřím ve vodík.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Ja tiez vodik pripadne iny v buducnosti objaveny zdroj/prenos energie, e-paliva.
Hromadna "baterkova" elektromobilita nie je realna, dovody odzneli mnohokrat.
Hromadna "baterkova" elektromobilita nie je realna, dovody odzneli mnohokrat.
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Presne takPitris JUNIOR píše: ↑čtv úno 08, 2024 18:12 Bohužel doba je zlá a elektrika se prostě tlačí nahoru a musí to brát jako fakt... Co je ale špatně je fakt, že se nám to tlačí a moc velkou silou a vnucuje se to kdekoli jde, i nejde...
Pro mě to ale zatím cesta rozhodně není. Neexistuje solidně rychlý nabíjení, neexistuje distribuční síť, neexistuje jednotná nabíjecí zařízení a zásuvky, v zimně to nevydrží... Až jednou... Někdy... Za pár pětiletek, možná...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Já rozumím tomu,že třeba ve městech to dává smysl. Rozumím,že si to lidi chtějí koupit. Nikomu to nezazlívám a beru to. Já mám v krvi ale spalovací motory. Baví mě ten ohromný kus strojařiny.Mechaniky. Baví mě to teplo z výfuku i jak lupou po jízdě svody. Baví mě ten hluk a vibrace. To mi prostě žádný elektrický auto nedá. Žádný na tebe nebude tak mluvit. Neucítíš to,jak se mu chce do otáček a a gradaci výkonu. Nebo naopak když motor vadne. Mě nikdo nepředělá.
A mám na to jasný osobní postoj. Podotýkám,že sem čistokrevný heterák. Když za mnou někdo přijde a říká,jak je to super a že je to luxusní. Představte si,že je někde chlap,co ti to dokáže luxusně udělat. Vlastně daleko líp,než ženská. Ale fakt si to necháš udělat od chlapa?
A mám na to jasný osobní postoj. Podotýkám,že sem čistokrevný heterák. Když za mnou někdo přijde a říká,jak je to super a že je to luxusní. Představte si,že je někde chlap,co ti to dokáže luxusně udělat. Vlastně daleko líp,než ženská. Ale fakt si to necháš udělat od chlapa?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Elektromobil-ita
A preto je pán Vaculik automobilový novinár, ktorý toto všetko dokáže odfiltrovať,povzniesť sa cez to a spraví reláciu ako správny profesionál, což ty nedokážeš,lebo si "fosílne" pozitívny
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Elektromobil-ita
Snáď len doplním, že osobne nechem ani automatickú prevodovku a ESP (VDC), ktoré neide u môjho krámu deaktivovať, vypnúť mi už tak dosť kazí radosť z jazdy hlavne v zime.
Možno pan Vaculík vníma dobro vo vyšších sférach no ja žijem svoj život vo svojej "prízemnej"
Re: Elektromobil-ita
A preto ani z teba nebude nikdy automobilový novinár
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Navíc já mám s elektromobilitou problém ten,že moje auto je dodávka. A když sem jel třeba pro Hombreho do Řecka s nepojízdnou moto,tak sem vyrazil v pátek v 18 hodin a za 3200 km poté sem byl v neděli v 18 hodin zase doma ...
Nebo že mi zákazník zavolá a ráno od HK vyrazíme do Ostravy pro moto,otočka a zase zpět. Já nemůžu nikde čekat na nějaký dobíjení ... kdo to zaplatí? Z tohodle pohledu je ta elektrika v současné době nesmysl pro mě... Taky prázdné auto mi váží 2700 kg. Elektro by bylo daleko těžší. Když tam naložím 400 kg motorku,2 cestující,tak bych se pak ani nevešel do 3,5 tuny ...
Nebo že mi zákazník zavolá a ráno od HK vyrazíme do Ostravy pro moto,otočka a zase zpět. Já nemůžu nikde čekat na nějaký dobíjení ... kdo to zaplatí? Z tohodle pohledu je ta elektrika v současné době nesmysl pro mě... Taky prázdné auto mi váží 2700 kg. Elektro by bylo daleko těžší. Když tam naložím 400 kg motorku,2 cestující,tak bych se pak ani nevešel do 3,5 tuny ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Subjektivní (v tomto případě tedy tvůj) pohled/názor na elektromobilitu je zcela pochopitelný a odůvodnitelný. Je to však jen část. Ze širšího pohledu elektromobilita své opodstatnění má, ovšem, aspoň tedy dle mého soudu, ohraničené účelem, způsobem po(vy)užití. Pro malá auta sloužící na pojížďky "kolem komína" (v městském provozu, doprava do zaměstnání, na nákupy, dětí do školských a zájmových zařízení, o víkendu klidně i sto kilometrů na chaloupku apod.) má čistě elektrický pohon význam. Za předpokladu, že je možnost pravidelně dobíjet nejlépe doma. Při dlouhých cestách (kupř. dovolená u moře) či slouží-li vůz jako pracovní prostředek v rámci většího regionu nedejbože celé republiky logicky získává navrch spalovací motor. Což je třeba i tvůj případ, Jene. Takže elektromobily ano, avšak ryze účelově, uvažovat o náhradě spalovacích motorů všeobecně považuju za, slušně řečeno, zcestné, nesmyslné, chucpe. Tedy mám na mysli čisté elektromobily, ne kombinaci se spalovacím motorem. V takovém případě nemusí být od věci hybridní pohon, kde si elektrickou energii pro pohon vyrábí vůz sám. Čisté elektro je kapitola sama pro sebe.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Však já tomu rozumím. Osobně se mi ionig 5 sakra líbí a třeba 15km do práce a z práce co sem dojížděl bych ho bral taky. Akorát je potřeba myslet na to,že paušálně to elektrifikovat nejde.
A ještě mě baví to,jak se tvrdí,že servis na elektroautě je řádově levnější. Ten dotyčný zapoměl na to,že je potřeba k tomu mít normu a těch servisaků tolik není. Pak úplně jiný nářadí a taky kolem auta musí být bezpečný prostor. Takže v servisu na konvenční auta mám 4 stání,ale na elektro jen 2 na stejném prostoru...
A ještě mě baví to,jak se tvrdí,že servis na elektroautě je řádově levnější. Ten dotyčný zapoměl na to,že je potřeba k tomu mít normu a těch servisaků tolik není. Pak úplně jiný nářadí a taky kolem auta musí být bezpečný prostor. Takže v servisu na konvenční auta mám 4 stání,ale na elektro jen 2 na stejném prostoru...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis