EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Thomas

EGR

Příspěvek od Thomas »

Dobrý den, co si myslíte o EGR ventilech, které mají snižovat emise, ale zároveň zanášejí celé sání. Osobně si myslím, že spoustu dnešním motorů to neprospívá, teda hlavně TDI a FSI motorů, které nemají možnost, díky přímím vstřikům do válců, udržovat v čistotě sání a sací ventily pomocí paliva, které budou po několika letech provozu řádně zakarbonované, což se projeví jak na výkonu, spotřebě, emisích tak v neposlední řadě i na našich peněženkách.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

No myslím, že máš pravdu. Třeba u 6V 1,2HTP fábie nebyl potřebný, ale u 12V už ano a má to za následek zanášení škrtící klapky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27616
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A právě proto je potřeba (a tím spíš, pokud je motor vybaven EGR) tankovat kvalitní palivo.
Thomas

Příspěvek od Thomas »

Pitris píše:A právě proto je potřeba (a tím spíš, pokud je motor vybaven EGR) tankovat kvalitní palivo.
Nebo spíš nechat EGR ventil zaslepit nebo ho tam vůbec nedávat už z výroby. Tankovat kvalitní palivo nejde vždy.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:A právě proto je potřeba (a tím spíš, pokud je motor vybaven EGR) tankovat kvalitní palivo.
Ani tá najkvalitnejšia nafta nezabezpečí čisté sanie ! Za EGR ventilom je aj odvetranie kľukovky a sadze + olejová hmla = zanesené sanie. Zvlášť pri jazdách v meste, kedy EGR prepúšťa viacej spalín, než pri jazde mimo mesta.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Thomas píše: Nebo spíš nechat EGR ventil zaslepit nebo ho tam vůbec nedávat už z výroby. Tankovat kvalitní palivo nejde vždy.
Škodovka by ho tam taky ani nedávala, ale právě ty 12V neprošly přes Eura, která to mělo splňovat. Otázka je, co by na zaslepení řekly lambda sondy.
Doporučuje se to čistit každých 50 000Km. Nedávno jsem se díval, jak vypadá 40kW fabka klapka po 50 000Km bez EGRka. Je přirozeně černá a špinavá, ale o jakýchkoliv usazeninách nebo karbonu ani řeč. Vše šlo jednoduše setřít.
Roman79

Příspěvek od Roman79 »

Však už na to doplácejí motory FSI, díky velkému množství sazí ve zpětném vedení se zakarbonovávají dříky ventilů v hlavě válců. Důsledkem toho vzniká vůle mezi dříkem ventilu a vodítkem a motor postupně ztrácí tlak ve válcích. Už sem dělal dvě hlavy na FSI a je neuvěřitelny co po 120.000 km tam bylo zapečenyho humusu. Hlavně na těch příčkách vsunutých v hlavě, z každy strany cca 5mm karbonu.
Thomas

Příspěvek od Thomas »

Roman79 píše:Však už na to doplácejí motory FSI, díky velkému množství sazí ve zpětném vedení se zakarbonovávají dříky ventilů v hlavě válců. Důsledkem toho vzniká vůle mezi dříkem ventilu a vodítkem a motor postupně ztrácí tlak ve válcích. Už sem dělal dvě hlavy na FSI a je neuvěřitelny co po 120.000 km tam bylo zapečenyho humusu. Hlavně na těch příčkách vsunutých v hlavě, z každy strany cca 5mm karbonu.
Přesně o tomhle jsem mluvil. Po přečtení spoustu diskuzí a shlédnutí spousty fotem se zanešeným EGR, jsem se rozhodnul že tento víkend vyčistím zaslepím EGR. Investice to není velká, nejvíc mě bude stát soft. úprava diagnostiky motoru, ale vyplatí se to.
Sice nejsem odborník přes oleje, ale řekl bych, že díky EGR se musí dost znehodnocovat i olejová náplň.
modelář

Příspěvek od modelář »

Sice rovněž považuji EGR za "ekoteror", ale pokud ho chceš úplně vyřadit, měl bys vědět následující:
- Zúží se Ti rozpětí mezi min. a max. průměrnou spotřebou. To může být výhoda, pokud jezdíš ostře (klesne Ti průměr). Pokud ovšem jezdíš "na spotřebu", budeš litovat...
- Zhorší se složení exhalací (stoupne hlavně podíl NOx), což může způsobit "neprůchodnost" přes emisní zkoušku. Pokud je vůz vybaven zařízením na odstraňování NOx, např. speciálním de-NOx katalyzátorem, může to pro něj být likvidační.
- Stoupne tepelné zatížení motoru, což může mít pozitivní efekt, ale také značně poškozující, pokud s tím výrobce motoru nepočítal. Zde v zásadě platí, že starým konstrukcím, na které byl vysoký podíl EGR teprve dodatečně "roubován", to prospívá, naopak novým, kde se s vysokým podílem EGR už od základů počítalo, to může škodit.

A ještě dodatek k FSI a dalším benzínovým motorům s přímým vstřikem, které pracují s chudou směsí: Klíčem k alespoň částečnému udržení čistoty sání je používání výhradně bezsirnatého benzínu a potlačení režimu chudé směsi, např. úpravou SW, resp. datového pole v ŘJ motoru, nebo alespoň permanentním honěním motoru v režimu, kdy s chudou směsí nepracuje, což bohužel jde proti logice důvodů, pro které výrobce takovou konstrukci vlastně zvolil...
Thomas

Příspěvek od Thomas »

modelář píše:Sice rovněž považuji EGR za "ekoteror", ale pokud ho chceš úplně vyřadit, měl bys vědět následující:
- Zúží se Ti rozpětí mezi min. a max. průměrnou spotřebou. To může být výhoda, pokud jezdíš ostře (klesne Ti průměr). Pokud ovšem jezdíš "na spotřebu", budeš litovat...
- Zhorší se složení exhalací (stoupne hlavně podíl NOx), což může způsobit "neprůchodnost" přes emisní zkoušku. Pokud je vůz vybaven zařízením na odstraňování NOx, např. speciálním de-NOx katalyzátorem, může to pro něj být likvidační.
- Stoupne tepelné zatížení motoru, což může mít pozitivní efekt, ale také značně poškozující, pokud s tím výrobce motoru nepočítal. Zde v zásadě platí, že starým konstrukcím, na které byl vysoký podíl EGR teprve dodatečně "roubován", to prospívá, naopak novým, kde se s vysokým podílem EGR už od základů počítalo, to může škodit.
O tom všem jsem si vědom. Mám motor 1.4 TDI PD (51kW, EU4), což je vlastně stará dobrá 1.9TDI bez jednoho válce. Už 1.9 nebyla vždy vybavována EGR, takže na tepelné zatížení je motor stavěn. NOx katalyzátor tam není. Co se spotřeby týká, tak by měla být stejná, už jenom proto že jezdím ze 70% dálnice. Na spotřebu se nesnažím jezdit, protože to motor dělá za mě, spotřeba 4,5l (benzina Top Q+VIF). Emisema motor projde bez problémů.[/quote]
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27616
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Thomas píše:
Pitris píše:A právě proto je potřeba (a tím spíš, pokud je motor vybaven EGR) tankovat kvalitní palivo.
Nebo spíš nechat EGR ventil zaslepit nebo ho tam vůbec nedávat už z výroby. Tankovat kvalitní palivo nejde vždy.
Já spíš měl na mysli se vyhýbat takovým těm "jézédáckým" pumpám, a brát u čerpaček, u kterých se dá předpokládat velký odběr paliva.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Thomas píše:
Pitris píše:A právě proto je potřeba (a tím spíš, pokud je motor vybaven EGR) tankovat kvalitní palivo.
Nebo spíš nechat EGR ventil zaslepit nebo ho tam vůbec nedávat už z výroby. Tankovat kvalitní palivo nejde vždy.
Já spíš měl na mysli se vyhýbat takovým těm "jézédáckým" pumpám, a brát u čerpaček, u kterých se dá předpokládat velký odběr paliva.
Mno možná to trošku asi omezí zanášení, ale rozhodně to není stoprocentní řešení
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

no u niektorych motorov je zaslepenie EGR jedinou cestou k spolahlivosti a znizeniu servisnych nakladov,napriklad nutnostou vymeny EGR z dovodu neopravitelnosti. Nie je zriedkave,ze cena dielu je nad 300€. U dieselov prave tento zazrak sposobuje najviac problemov,co pri problemoch je 1 odpovedou mechanika,pravdepodobne EGR. U zazihovych motorov je to takmer rovnake,lamda si to nevsimne a casto prave vdaka zaslepeniu auto emiskou prejde. Je ale nutne si overit,ci je zaslepenie mozne,u niektorych motorizacii to nie je mozne a zpstava jedine pravidelne cistenie. Napriklad u Oplov najma zazihovych je odtavenie EGR najlepsou volbou bezporuchovosti
Thomas

Příspěvek od Thomas »

Tak jsem EGR o víkendu se známým automechanikem vyčistil a zaslepil.
A výsledek. Motoru se citelně zlepšil zátah v nízkých a středních otáčkách, jde líp za plynem a podle PP to žere o 0,2l míň, to vše jsem zhodnotil po 150km (1/3 město)od zaslepení. Auto má najeto teprve 35tis., takže špíny na ventilu a v sání moc nebylo, spíš tak byla jenom mastná usazenina. Jsme spokojen a můžu všem doporučit. :)
Jak už jsem psal, tak to musí mít vliv i na kvalitu olejové náplně, když teď bude motor nasávát pouze čistí vzduch a olej se nebude znehodnocovat spalinama.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ta mastná usazenina má ovšem původ z odvětrání karteru, nikoli z EGR, takže konkrétně na ní se zaslepením EGR nic nemění.
Odpovědět