Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

36
40%
Nie/Ne
53
60%
 
Celkem hlasů: 89

quido

Příspěvek od quido »

FF píše:...ale "za tepla"... Samozrejme, že v aute sa olovený akumulátor nikdy nenabije na teoretických 100%, čo ale neznamená, že tam nemôže vydržať 10 rokov.


Ale tys nabíjel nabíječkou, když píšeš o charakteristice Wae? Mně nějak zmátlo, že píšete o 14,4 V.

Ale každopádne baterie bude sulfatovaná, takže by jí prospělo (pro odstranění sulfatace) dlouhé nabíjení malým proudem.
FF

Příspěvek od FF »

quido píše:...Ale každopádne baterie bude sulfatovaná...
To teda bude!
Pavko

sulfatace akumulátoru

Příspěvek od Pavko »

baterie vydrzí ve voze i 10 let pokud se clovek o ni dobre stará a sulfáty se nejlepe odstranují tím ze se do baterký impuznim proudem dodáva proud a zaroven se i odebíra. četl sem to v knizce o akumulatorech Je tam takový princip ze malým proudem dobijime a jednou desetinou toho proudu tu baterku vybíjime. Jestli byste chteli tak sem dam odkaz na knihu.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..minule som dobijal staru baterku impulzom cca 15V a 25A

..kolko si vzala to neviem ale pomohlo jej
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Já mám na baterky oživovač 17V/25A .... :D
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: sulfatace akumulátoru

Příspěvek od Pitris »

Pavko píše:baterie vydrzí ve voze i 10 let pokud se clovek o ni dobre stará.....
Jo, to mohu potvrdit - v mém Civicovi byla origo baterka od r. 1998 a dával jsem novou na podzim 2008 (ještě "kaput" nebyla, ale už jsem před zimou nechtěl riskovat), otec měl (taky v Civicovi) origo baterku 11let, a ve fáčku, co jsem měl před tím, jsem měl Vartu 8let, a byla v pohodě - pak "šel" favec "z domu". Všechny 3auta parkovaly venku, a jezdily celoročně. Dvakrát do roka byla vždy baterka zkontrolována, a dobita. Do té Varty byl asi po 5-ti letech přidán http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=359 (Aku byly ale "dolívací".)
A pokud jde o motorky (ano, tam ta baterka tolik "netrpí"), tak já i synátor ji máme z roku 2004, otec z 2003, a brácha z 2006 - před zimou vydělat, dobít -> a na jaře je zase "ready".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:...rok ubehol ako voda a zasa som dolieval akumulátor (absolútne bezúdržbový) a pýtal si okolo 60ml - už tradične si pýtali najviac krajné články, pritom mi to v praxi dobíja od 13,6V do 14,0V - takže od plynovacieho napätia ďaleko. Je to FIAMM TITANIUM PLUS 12V 46Ah 450A EN vápnikový - menší ako 44Ah; som si na 100% istý, že je to ten istý ako AKUMA Komfort Plus L1B 46 - akurát je strieborný, a nie čierny. Doteraz neľutujem, že som kúpil taký, ktorý má pod nálepkami zátky! :wink:
Po nabití odmeriam refraktometrom hustotu - som zvedavý ako si stojí po rokoch...


Jen hádám, ale když ubývají převážně boční články, nemohlo by to být tím, že je baterie z vnějšku zahřívána a proto se odpařují více krajní články (protože jsou více zahřívány)?
Návštěvník

Re: sulfatace akumulátoru

Příspěvek od Návštěvník »

Pavko píše:baterie vydrzí ve voze i 10 let pokud se clovek o ni dobre stará a sulfáty se nejlepe odstranují tím ze se do baterký impuznim proudem dodáva proud a zaroven se i odebíra. četl sem to v knizce o akumulatorech Je tam takový princip ze malým proudem dobijime a jednou desetinou toho proudu tu baterku vybíjime. Jestli byste chteli tak sem dam odkaz na knihu.


Asi si myslel střídavým proudem. :wink:
Pavko

dolevate baterie

Příspěvek od Pavko »

střídavým proudem ne to bys nenabil pokud se pletu opravte me. To je robene tak že to ma určitou frekvenci když to nabijiš a když tam nejde proud tak se rožne např zarovka a tim tu baterii vybíjíš ale ta zarovka by mela vzit 10% toho co si tam dodal. Je to v téhle knize Nabíječky a nabíjení je i na uloztu.
FF

Příspěvek od FF »

Anonymous píše:...Jen hádám, ale když ubývají převážně boční články, nemohlo by to být tím, že je baterie z vnějšku zahřívána a proto se odpařují více krajní články (protože jsou více zahřívány)?
...môj odhad je, že sa to deje presne z toho titulu a teda by tomu malo dochádzať najviac v lete za vedier.
Návštěvník

Re: dolevate baterie

Příspěvek od Návštěvník »

Pavko píše:střídavým proudem ne to bys nenabil pokud se pletu opravte me. To je robene tak že to ma určitou frekvenci když to nabijiš a když tam nejde proud tak se rožne např zarovka a tim tu baterii vybíjíš ale ta zarovka by mela vzit 10% toho co si tam dodal. Je to v téhle knize Nabíječky a nabíjení je i na uloztu.


Ano, střídavým nenabiješ. Myslel jsem, že na odstranění sulfatace by se mohl používá střídavý proud proto, aby jednu polovinu periody (kladnou) nabíjel a druhou polovinu periody (zápornou) vybíjel. Ale stejně se mi to zdá nějaký divný.
FF

Příspěvek od FF »

...tak som to zmeral (koncentráciu kyseliny) po nabití v každej komore zvlášť:

[kg/l]
- (mínus)
1.: 1,205
2.: 1,225 (oko - je zelené!)
3.: 1,228
4.: 1,223
5.: 1,228
6.: 1,190
+(plus)

...nič moc, ale je ťažko dopredu odhadovať v akom je stave (štaruje totiž perfektne!), mal som to odmerať aj pred doliatím - vtedy by bola koncentrácia určite vyššia. Najpresnejšie by bolo zmerať vnútorný odpor akumulátora pomerne lacným prístrojom, na ktorý som dal odkaz vyššie (ten ukáže aktuálny maximálny štartovací prúd podľa zvolenej normy). :wink:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Je tam takový princip ze malým proudem dobijime a jednou desetinou toho proudu tu baterku vybíjime. Jestli byste chteli tak sem dam odkaz na knihu.
pokial viem tak to sa pouziva na regeneraciu klasickych baterii

ale ten odkaz na knihu by som prosil
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Pavko

baterie

Příspěvek od Pavko »

tu posilam ten odkaz nechtel sem ho tu davat abych neporušil nejaké pravidlo http://www.uloz.to/11463844/nabijecky-a-nabijeni-pdf
Návštěvník

Aktivátor

Příspěvek od Návštěvník »

Aktivátor baterií prodávají u Conrada. http://www.conrad.cz/aktivator-baterii-12-v-24v.k201981
Vypadá to zajímavě, ale nevím ....
Odpovědět