Co s tím?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Martin0912 píše:Nene, v bytě, jinou možnost teď nemám, takže odpojit a budu doma větrat.
A tohle
Jerry3 píše:Ať tě ani nenapadne ten akumulátor z auta odpojovat!!!
jsi četl?
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Co s tím?

Příspěvek od pepoh »

Martin0912 píše:"V tom pripade to bude agm alebo ina hitech baterka. lacne to neni... nech ta nenapadne dat tam obycajnu baterku :idea: "


Nene, půjde tam asi tahle ( i když SS vypínám, koupím jí tam samozřejmě stejně tak)
https://autobaterie.heureka.cz/exide-st ... 30a-el752/ ,
nebo jinou?
a co som povedal ? :lol: obycajna to nebude, tu znicis rychlo.
http://www.autobaterie24.sk/varta-start-stop-efb/
mam tam agm od vyroby, zda sa mi to technicky lepsie jak efb, no mozem sa mylit.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Martin0912
Příspěvky: 58
Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08

Re: Co s tím?

Příspěvek od Martin0912 »

Ne, nečetl. Proč to nemůžu vyndat z auta?Asi mi něco uniklo :(.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Tak proč se ptáš na totéž ve dvou vláknech, ale sleduješ jen jedno? :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Martin0912 píše:Proč to nemůžu vyndat z auta?Asi mi něco uniklo :(.
Můžeš, ale musíš zapojit náhradní zdroj, a to tak, aby nedošlo ani k mžikovému výpadku napětí v palubní síti vozidla. Dokážeš to?

Neboť jinak hrozí, že různé ŘJ zapomenou to, co si mají stále pamatovat a co obvykle není úplně snadné je znovu "naučit". :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:mam tam agm od vyroby, zda sa mi to technicky lepsie jak efb
Ano, tak. :wink:
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Co s tím?

Příspěvek od Misojogi »

Kapacita a "studený" (za studena) startovací proud spolu úzce souvisejí a jak akumulátor stárne, obojí se snižuje.
nuz toto je dovod preco pouzit akumulator a vyssou kapacitou aby sme dosiahli dlhsiu zivotnost
lenze toto moze byt problem pri jazdeni po meste (kratke jazdy, pretoze akumulator sa nedobije)
Totiž že výkon nabíjecí soustavy vs. režim používání vozu nebyl dostatečný k úplnému nabití těch akumulátorů.
od momentu, kdy použil zátěžák, už neměřil, resp. z hlediska řádné metodiky nemohl měřit "studený" startovací proud! :idea:
ako teda spravne metodicky merat zatazovy prud za studena?
Zalezi predsa na tom ako sa to pripoji. Ked multimeter prepoji s zatazovym odporom a az potom to pripoji k akumulatoru tak je to predsa rovnake ako ked startuje za studena? A porovnanim s meranim naprazdno (bez zataze) moze vypocitat(aspon priblizne kvoli nelinearite) vnutorny odpor akumulatora
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Jerry3 píše:Pracují na principu poměrového měření vnitřního odporu akumulátoru.
To slovo "poměrové" (měření) tam není bezdůvodně: vždy se to totiž, tedy pokud se bavíme a správně aplikované metodice, poměřuje s výrobcem akumulátoru deklarovanou hodnotou "studeného" startovacího proudu. :idea:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Co s tím?

Příspěvek od pepoh »

Misojogi píše:
Kapacita a "studený" (za studena) startovací proud spolu úzce souvisejí a jak akumulátor stárne, obojí se snižuje.
nuz toto je dovod preco pouzit akumulator a vyssou kapacitou
....ti je to hovno platne, ked je zostarnuty a tym padom vysoky vnutorny odpor:
Obrázek
taky aku sa tvari na nabijacke a slabej zatazi uplne ok, ale na starteri napatie pada rychlo dole.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Co s tím?

Příspěvek od Misojogi »

....ti je to hovno platne, ked je zostarnuty a tym padom vysoky vnutorny odpor:
ano ale velky akumulator starne pomalsie, pretoze jednak nie je namahany na hranici vyrobcom povoleneho prudu a tak isto ked zostarne (a vnutorny odpor stupne) tak bod zlomu ked bude vnutorny odpor neprimerane a nepouzitelne velky, nastane ovela neskorsie
(porovnaj pripady aj tu na fore, ked v jednom aute bol akumulator vyradeny ako nepouzitelny a v inom este stale roky veselo startoval)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Co s tím?

Příspěvek od Misojogi »

pokud se bavíme a správně aplikované metodice, poměřuje s výrobcem akumulátoru deklarovanou hodnotou "studeného" startovacího proudu. :idea:
OK potom je to jasne (da sa predpokladana zataz a zmera sa vysledny prud a napatie) - ale to je len priblizne zmeranie

presne zmeranie je ked sa mera premenlivou (elektronicky riadenou) zatazou pre vopred definovany prúd a vysledok sa berie z nameranej krivky podla definicie
(napatie nesmie klesnut pod 7,5V a prud musi byt dodavany po dobu minimalne 10s a mera sa v mraze)

som si nasiel definiciu
KAPACITA (AH)

Ampérhodinová kapacita definuje schopnost baterie dodávat elektrický proud po určitou dobu při stanovené teplotě 25°C. Časový standard pro startovací baterie je 20h (kapacita C20). U trakčních baterií je vybíjecí čas podstatně kratší, 1h až 5h (C1 respektive C5) a pro baterie staniční naopak až 100h. Napětí baterie v průběhu vybíjení klesá, přičemž limitní hodnotou kapacitní zkoušky je 10,5V. Při testování kapacity starší baterie se musí dle naměřené vybíjecí doby vypočítat odhad kapacity.

PŘÍKLAD: Zjistíme, že u startovací 100Ah baterie klesne při zátěži 5A (100Ah/20h) napětí pod 10, 5V již po 15 hodinách. Víme tedy, že 100Ah již nemá. Skutečnou hodnotu však lze zjistit pouze odhadem a to interpolací následných pokusů s nižší zátěží (např. 3A a 4A).

Pro startovací baterie se tak mnohem jednodušeji pracuje s údajem RC rezervní kapacita (v USA je RC používána jako jediný údaj o kapacitě).
http://www.autopotrebymk.cz/?dulezite-pojmy,22
STARTOVACÍ PROUD (A)

Startovací baterie jsou konstruovány v první řadě pro poskytování maximálního proudu po krátkou dobu. Čím větší proud je baterie schopna poskytnout, tím snadněji by se měl motor uvést do chodu. V případě teplého motoru u aut se systémem stop-start jde pouze o start dlouhý 8 desetin vteřiny, start studeného motoru staršího auta však může trvat i několik dlouhých vteřin. Při nízkých teplotách probíhá navíc chemická reakce uvnitř každé baterie podstatně pomaleji. Olověná baterie je prozatím jediná, která je v mrazech vůbec schopna potřebný startovací proud poskytnout. Startovací proud (CCA) (Cold Cranking Ampere) má proto u všech používaných norem předepsanou testovací teplotu -18˚C (0° F). Podle normy EN musí baterie při -18°C dodávat deklarovaný proud po dobu 10s, aniž by napětí kleslo pod 7,5V.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Co s tím?

Příspěvek od pepoh »

aj to ma velkostne limity, skor by som hifi kapacitor. kolega hovoril ze v starom aute mal hifi, a ze kapacitor zlepsil starty v zime.
ale radsej pod kapotou, a kratke, hrubsie kable.

Obrázek
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Co s tím?

Příspěvek od Misojogi »

kapacitor zlepsil starty v zime.
to by mohlo fungovat ak kapacitor pokryje prudovu spicku pri starte
aka velka je kapacita?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Co s tím?

Příspěvek od Pedro »

Směšovací kapacitator. To je jasny. Nic novyho.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Co s tím?

Příspěvek od Jerry3 »

Bývá to 1F.
Odpovědět