na zhruba tyzden to postaciloJerry3 píše:Docela nebezpečné kutilství...
Co s tím?
Moderátor: Colommbo
Re: Co s tím?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Co s tím?
Shořet ti to mohlo klidně tentýž den!
Re: Co s tím?
Já měl u Mitsubishi Pajero 2,5TD dvě paralelně zapojené baterie 95Ah/720A, jiný model jen jednu. Nepociťoval jsem žádnou výhodu u startování, naopak se mi zdálo, že vydrží méně a pak 2x cena.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Co s tím?
Nejspíš šlo právě o to, co zde Mišo nedokáže dohledat. Totiž že výkon nabíjecí soustavy vs. režim používání vozu nebyl dostatečný k úplnému nabití těch akumulátorů.
Jinak hlavním důvodem, proč dva, je zvýšení spolehlivosti pro expediční účely: když ti odejde jeden, odpojíš ho, a furt ti ještě jeden zbyde na dojetí.
Jinak hlavním důvodem, proč dva, je zvýšení spolehlivosti pro expediční účely: když ti odejde jeden, odpojíš ho, a furt ti ještě jeden zbyde na dojetí.
Re: Co s tím?
Jerry3 píše: Totiž že výkon nabíjecí soustavy vs. režim používání vozu nebyl dostatečný k úplnému nabití těch akumulátorů.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Co s tím?
"V tom pripade to bude agm alebo ina hitech baterka. lacne to neni... nech ta nenapadne dat tam obycajnu baterku "
Nene, půjde tam asi tahle ( i když SS vypínám, koupím jí tam samozřejmě stejně tak)
https://autobaterie.heureka.cz/exide-st ... 30a-el752/ ,
nebo jinou?
Nene, půjde tam asi tahle ( i když SS vypínám, koupím jí tam samozřejmě stejně tak)
https://autobaterie.heureka.cz/exide-st ... 30a-el752/ ,
nebo jinou?
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Co s tím?
Můžu tě poprosit o nějaký odkaz s návodem jak to změřit? Myslíš např. těch 700A, které jsou udávané na baterii? Ani jsem nevěděl, že se ten startovací proud časem zmenšuje, nebo plácám blbosti?...omlouvám se, ale jsem naprostý laik, snažím se čerpat info kde se dá, ale je toho prostě najednou moc .skodovkar píše:Je třeba vědět i kolik Ampér ti je schopna baterka dát (startovací proud), usuzovat to pouze z napětí bych si nedovolil.Martin0912 píše:Tak dnes jsem nechal přeměřit baterii-
-před startem 12,3V
-při startu 10,1V
-těsně po startu 15V
Re: Co s tím?
Kapacita a "studený" (za studena) startovací proud spolu úzce souvisejí a jak akumulátor stárne, obojí se snižuje. Na změření zůstatkové kapacity/"studeného" startovacího proudu sice existují měřáky, ale jsou hodně drahé a běžně se na trhu moc nevyskytují. Pracují na principu poměrového měření vnitřního odporu akumulátoru.
Re: Co s tím?
Ono ani tak nejde o SS a jeho (ne)vypínání, jako především o inteligentní dobíjení, s nímž vůbec nic nenaděláš.Martin0912 píše:když SS vypínám, koupím jí tam samozřejmě stejně...
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Co s tím?
No s tím inteli dobíjením to řeší chlapi na Ford Fóru, pár lidí zkusilo vyndat tu pojistku tuším F22(P22), ale má smysl se do toho hrabat? Nemůže to naopak uškodit tomu Aku?
Ale že vypínám SS je pro auto celkově dobře ne?
Ten měřák jsem viděl předevčírem někde na YouTube, chlápek tam kombinoval multimetr, zátěžak, měřič hustoty elektrolytu - baterie vypadala dobře a pak změřil tím přístrojem o kterém mluvíš startovací proud a tím jediným zjistil, že má Aku snad už jen poloviční proud, oproti novému kusu.
Poradíš mi prosím ještě ten program na tom Cteku?
Ale že vypínám SS je pro auto celkově dobře ne?
Ten měřák jsem viděl předevčírem někde na YouTube, chlápek tam kombinoval multimetr, zátěžak, měřič hustoty elektrolytu - baterie vypadala dobře a pak změřil tím přístrojem o kterém mluvíš startovací proud a tím jediným zjistil, že má Aku snad už jen poloviční proud, oproti novému kusu.
Poradíš mi prosím ještě ten program na tom Cteku?
Re: Co s tím?
Že vypínáš SS je rozhodně dobře, určitě především pro motor vozu. Jinak silně pochybuji, že vytažením nějaké pojistky se dá inteligentní dobíjení zrušit.
A s tou nabíječkou ti bohužel neporadím, neboť ji neznám. Jak jsem však už napsal: pokud má zimní program, zvol ten. Ne proto, že teď máme zimní období, ale proto, že teploty jsou na nule.
A s tou nabíječkou ti bohužel neporadím, neboť ji neznám. Jak jsem však už napsal: pokud má zimní program, zvol ten. Ne proto, že teď máme zimní období, ale proto, že teploty jsou na nule.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Co s tím?
Já psal ten dotaz do vlákna" Baterie, nabíjení atd",teď jsem si to uvědomil...
Budu to nabíjet doma,je tam režim obnovy...Nebo nejdřív klasické dobití a změřit?
Budu to nabíjet doma,je tam režim obnovy...Nebo nejdřív klasické dobití a změřit?
Re: Co s tím?
Co to znamená? Máš vytápěnou garáž?Martin0912 píše:Budu to nabíjet doma
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Co s tím?
Nene, v bytě, jinou možnost teď nemám, takže odpojit a budu doma větrat.
Re: Co s tím?
Zjevně nekompetentní youtuber, neboť od momentu, kdy použil zátěžák, už neměřil, resp. z hlediska řádné metodiky nemohl měřit "studený" startovací proud!Martin0912 píše:Ten měřák jsem viděl předevčírem někde na YouTube, chlápek tam kombinoval multimetr, zátěžak, měřič hustoty elektrolytu - baterie vypadala dobře a pak změřil tím přístrojem o kterém mluvíš startovací proud a tím jediným zjistil, že má Aku snad už jen poloviční proud, oproti novému kusu?