Brzdové kotouče

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

V 90 procentech případů jsou vibrace ve volantu dané tím, že destičky (a kotouče) nebyly zajety postupem, který je běžně k nalezení na internetu.
mate nejaky popis v CZ alebo SK jazyku ?

alebo napiste sami ako to robite Vy ..
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27499
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:
V 90 procentech případů jsou vibrace ve volantu dané tím, že destičky (a kotouče) nebyly zajety postupem, který je běžně k nalezení na internetu.
mate nejaky popis v CZ alebo SK jazyku ?
"Strýček Google" určitě pomůže.....ale úplně ten nejjednodušší způsob, který by měl každý řidič vždycky použít, je třeba tady: http://www.brzdove-desticky.com/aktualita.asp?id=30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

modelář píše: Pro zájemce stvořím k tématu kotoučů vs. desky elaborát. Pokud se zájemci nenajdou, žádný tvořit nebudu a ušetřím si čas i zbytečně vynaložené úsilí.



..ja sa hlasím..brzdy su moja oblubena tema :)
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..z brzdamy mi to pride alchymia ako aj s prevod. olej vela krat aj to značkove nesplna očakavania,velka škoda je že u väčšiny bežnych značiek sa neda dopatrať k tvrdostiam zmesi na platničkach a podobne,napr ako som už niekde uvadtal ja na pažovte mam v predu brzdy teda aj brzdovy system Brembo 4piest kotuč ma rozmer 305x28 kotuče som dostal tak povediac k daru a to značky Valeo a k nim som pridelil platničky Brembo po zabehnuti musim konštatovať že nabeh brzd je velmi slaby teda na moj vkus,aj ked je to danne skorej tou konštrukciou brzdiča a HBV ale i tak je to bieda platničky su fakt tvrde takmer neprašia,či už su origo alebo padelok to sa nedozviem ale nabuduce skusim zase ine...
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Pitris píše:ale úplně ten nejjednodušší způsob, který by měl každý řidič vždycky použít, je třeba tady: http://www.brzdove-desticky.com/aktualita.asp?id=30
Bohužel to je jen začátek. Po těch 200 km až 400 km se destičky a kotouče zbrousí tak, že je možné přikročit ke kroku č. 2 a tím je vypečení destiček.

Takže to chce minimálně 5x zpomalit z rychlosti cca 120 km/h na cca 30 km/h, tak, aby brždění nebylo prudké, ale bylo středně ostré (brzdit cca 5 sekund), potom je nezbytné dát brzdám 10 až 15 minut pauzu a dochladit je jízdou bez intenzivního brždění a bez zastavení. Následně opět cca 5x až 8x zpomalit ze 120 km/h na 30 km/h a dalších 10 minut jet bez zastavení. Tím jsou destičky definitivně zapečené.

Ten druhý cyklus není nutný pokud člověk nejezdí jako magor. Ale ten první cyklus je hodně důležitý. Počet brždění závisí na typu destiček, vhodné je dělat takový počet brždění, aby začaly smrdět, nebo aby začaly mírně vadnout - to se z nich vypaluje pojivo, které by jinak skončilo nalepené na kotouči.

Že to je potřeba dělat někde kde je minimální provoz snad nemusím dodávat. Je mimořádně důležité s rozžhavenými brzdami nezastavit do úplného zastavení, jinak dojde k tomu co popisoval modelář.

Pokud člověk destičky nezajede výše uvedeným způsobem, a pak je nucen na dálnici zastavit, tak jedním bržděním může brzdy odsoudit k vibracím volantu, což se ale obvykle neprojeví hned, ale až po čase.
Uvedený postup - rozžhavení a pozvolné vychladnutí je důležité i pro kotouče.
modelář

Příspěvek od modelář »

Shi píše:... tak, aby brždění nebylo prudké, ale bylo středně ostré ...
Jenom poznámka: Tohle je o "středním zpomalení", které se u některých vozů špatně odhaduje. Např. u většiny novějších škodovek znamená každé polechtání brzdového pedálu prakticky hned max. brzdný účinek, aniž by si to řidič, který nemá srovnání s jinými vozy, vlastně uvědomoval. Je to tak nafixlováno schválně: řidič má pocit, jak "dobře to brzdí", bohužel si neuvědomuje, že pokud by potřeboval skutečně brzdit "na krev", nic víc než to, co se dělo v případě "lechtání" brzdového pedálu, tam už k dispozici není.

Velkou chybou je zabíhat brzdy jejich minimálním používáním a opravdovým lechtáním: obvykle se chytne do materiálu ještě "nevypečených" desek nějaký kamínek, který vydře do kotouče drážku. Jeden můj kolega měl takhle po ujetí 2000 km na novém voze přední kotouče (vzadu bubny) úplně zrasované.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ja som sa čiastočne tohoto držal ale nie vždy to okolie resp. situacia dovoli sa takto babrať,ale tiež som za zabeh brzd...

..ja som svoje dozabehal naposledy asi 2x z rychlosti 210km ale už začali vadnuť :( takže bieda
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše:..ja som sa čiastočne tohoto držal ale nie vždy to okolie resp. situacia dovoli sa takto babrať,ale tiež som za zabeh brzd...

..ja som svoje dozabehal naposledy asi 2x z rychlosti 210km ale už začali vadnuť :( takže bieda
Já se taky musel spokojit s 6x bržděním ze 120 km/h na 30 km/h a na víc nebyl prostor a čas. Ale to je zahřálo dost na to, abych měl jistotu, že prošly vyšší teplotou, než jakou by dosáhly při nouzovém brždění ze 170 km/h.

Mám Ferodo DS2500, drahé, ale po těch 6x zpomalení za sebou bylo poznat, že ještě zdaleka nejsem na jejich limitu.
Odpovědět