Brzdové kotouče

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... ve značkovém servisu jsou schopni se o to kvalifikovaným očištěním postarat. Jenže to kvalifikované čištění stojí tolik, co nové kotouče, tak je to celkem bez významu, alespoň co do finanční stránky.
Ve značkovém servisu nic takového udělat povětšinou schopni nejsou! Značkové servisy ty jeté kotouče vozí ke kvalifikovaným a strojově vybaveným fachmanům od černého řemesla, kteří je umějí přesoustružit a hlavně následně i přebrousit. Tedy nejde o žádné "čištění". Cena této "obnovy" činné plochy tvoří zlomek ceny nového kotouče! A to, kolik si značkový servis za takovou práci vezme, je o jeho cenové politice a hodinové sazbě (výměna za nové kotouče je samozřejmě méně pracná), o ničem jiném :!:
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:To problém není a ty už jsem to zkoušel. Má to ale jeden háček, skoro vlastně hák. Orezlé okraje kotouče vydřou brzdovou destičku a když kotouč "obrezíš" odrezená část nebude ve styku s destičkou a než se destička opotřebuje a sedne na celou plochu, bude odrezená část znovu zeravá a koloběh se opakuje. Tudy cesta nevede.
Přesně tak! K tomu platí, že čím je činná plocha hladší, tím lépe brzdí. Již orezlou plochu kotouče, která je i po stržení rzi podobná měsíční krajině, žádná deska nevyhladí, tudíž to v té nerovné části stejně už nebrzdí!
modelář

Příspěvek od modelář »

Moje předchozí příspěvky stále ještě nebyly oním slibovaným elaborátem, ale jelikož se o něj žádný zájemce nepřihlásil, dlabu na to.
McMatej

Příspěvek od McMatej »

modelář píše:Moje předchozí příspěvky stále ještě nebyly oním slibovaným elaborátem, ale jelikož se o něj žádný zájemce nepřihlásil, dlabu na to.

Já ten problém nepotřebuju vyřešit teoreticky, ale prakticky. Jde mi o vaše zkušenosti s destičkami a kotouči. Osobně myslím, že je to problém hlavně destiček. Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Já ten problém nepotřebuju vyřešit teoreticky, ale prakticky. Jde mi o vaše zkušenosti s destičkami a kotouči. Osobně myslím, že je to problém hlavně destiček. Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
Už jsem tu v jiném vláknu napsal, že teorie neověřitelná praxí je nejspíše chybná. Stejně chybným je předpoklad, že tvrdá destička se nebude rzí vydírat, poněvadž záleží:
- na tom, jak je ta rez stará, tj. jak dlouho auto nejezdilo;
- jaký je materiál kotoučů;
- jaké je rozložení tlaku v činné ploše, jeká je geometrie styčné plochy, úhel náběhu desky vůči kotouči, zda má "sražené hrany" či ne, atd.;
- jak jsou brzdy dimenzovány (na předimenzovaných brzdách se rez ojede hůře, než na poddimenzovaných);
- ...

Příliš tvrdá deska sice nešpiní disk, ale má citelně horší náběh brzdného účinku, rychle odere měkký disk a zkroutí tvrdý disk :!:

Tohle je však už elaborát, který tě evidentně ani trochu nezajímá... :twisted:

P.S.: Na 1,2 HTP při jeho výkonových parametrech je nejlepší nechat to, co tam montuje výrobce a co je naprosto dostačující, cokoli jiného jsou vyhozené peníze!

P.P.S.: Pokud ti jde jen o rez a ne o brzdný účinek, kup si spec. barvu na brzdová ústrojí a tou to ošetři.
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

btw : nerez je velmi špatný vodič tepla
McMatej

Příspěvek od McMatej »

modelář píše:
McMatej píše:Já ten problém nepotřebuju vyřešit teoreticky, ale prakticky. Jde mi o vaše zkušenosti s destičkami a kotouči. Osobně myslím, že je to problém hlavně destiček. Vhodně tvrdá destička se nebude rzí vydírat.
Už jsem tu v jiném vláknu napsal, že teorie neověřitelná praxí je nejspíše chybná. Stejně chybným je předpoklad, že tvrdá destička se nebude rzí vydírat, poněvadž záleží:
- na tom, jak je ta rez stará, tj. jak dlouho auto nejezdilo;
- jaký je materiál kotoučů;
- jaké je rozložení tlaku v činné ploše, jeká je geometrie styčné plochy, úhel náběhu desky vůči kotouči, zda má "sražené hrany" či ne, atd.;
- jak jsou brzdy dimenzovány (na předimenzovaných brzdách se rez ojede hůře, než na poddimenzovaných);
- ...

Příliš tvrdá deska sice nešpiní disk, ale má citelně horší náběh brzdného účinku, rychle odere měkký disk a zkroutí tvrdý disk :!:

Tohle je však už elaborát, který tě evidentně ani trochu nezajímá... :twisted:

P.S.: Na 1,2 HTP při jeho výkonových parametrech je nejlepší nechat to, co tam montuje výrobce a co je naprosto dostačující, cokoli jiného jsou vyhozené peníze!

P.P.S.: Pokud ti jde jen o rez a ne o brzdný účinek, kup si spec. barvu na brzdová ústrojí a tou to ošetři.

Já potřebuju přijít do prodejny a říct jim jaké kotouče a destičky chci koupit. Když jim budu povídat něco o materiálech, tlacích, hranách a geometrii tak asi neuspěju.
Mohu koupit ATE za 3000 + 1700 nebo Brembo MAX za 2000 + 1800 nebo nějaké laciné noname za 800 + 600.
A nechci to na HTP ale Citroen C4. HTP má proti C4 kotouče luxusní.
Pavel Hrubý

Příspěvek od Pavel Hrubý »

To asi nebude Citroen HTP,ale THP :lol: :lol:
Pavel Hrubý

Příspěvek od Pavel Hrubý »

Já mám na Fabce TDI Brembo MAX a rez je v pohodě,ale jak jsou v kotouči drážky kvůli plynům,ktrý vzniká při brždění a tyto drážky mají za úkol tyto plyny odvádět,tak při brždění to celkem hučí,nevím jestli je to deskama,nebo těma kotoučema.Desky jsem dával origo.Jsem trošičku zklamaný :cry: :cry: :cry: Ale jenom malinko :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... ve značkovém servisu jsou schopni se o to kvalifikovaným očištěním postarat. Jenže to kvalifikované čištění stojí tolik, co nové kotouče, tak je to celkem bez významu, alespoň co do finanční stránky.
Ve značkovém servisu nic takového udělat povětšinou schopni nejsou! Značkové servisy ty jeté kotouče vozí ke kvalifikovaným a strojově vybaveným fachmanům od černého řemesla, kteří je umějí přesoustružit a hlavně následně i přebrousit. Tedy nejde o žádné "čištění". Cena této "obnovy" činné plochy tvoří zlomek ceny nového kotouče! A to, kolik si značkový servis za takovou práci vezme, je o jeho cenové politice a hodinové sazbě (výměna za nové kotouče je samozřejmě méně pracná), o ničem jiném :!:
Nevím, jak to dělají. Každopádně po 92000 km ty kotouče jsou (podle "signálů" při brzdění) dobré. Ošetřovaly se za tu dobu 2x, a to v součtu může stát asi jako nové kotouče (na naši Fábii stály asi 2300,- Kč nebo tak nějak, cenu čištění přesně neznám, ale je to dost). Nevím, jak dlouho ty čištěné (broušené nebo co) ještě vydrží, ale přijde mi lepší, mít tam za stejnou cenu už nové. Jistě nové kotouče s montáží ve značkovém servisu vyjdou dráž, nicméně uvažuji tak, že ono čištění (broušení a nevím co) si doma neudělám, kdežto kotouče doma vyměním. Mám za to, že to čištění dělají přímo v servisu, jinak by to nestihli v daném čase. Soustružení tam nebude.
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Já potřebuju přijít do prodejny a říct jim jaké kotouče a destičky chci koupit. Když jim budu povídat něco o materiálech, tlacích, hranách a geometrii tak asi neuspěju.
Tohle je už úplně jinak postavená otázka, kterou bych formuloval následovně: Jaká kombinace kotouče/desky na jakém konkrétním typu vozu "lépe" brzdí? Jenže to "lépe" se odvíjí od toho, jakým stylem kdo jezdí a co od brzd vlastně očekává. :idea: Pominu-li faktor reznutí, pak úplně jiné požadavky bude mít na brzdy pantáta v klobouku, kterého bude nejspíše zajímat náběh brzdného účinku při občasném polechtání věčně studených brzd, diametrálně odlišné pak dynamický řidič, jemuž brzdy při jízdě nikdy nevychladnou.
McMatej píše:Mohu koupit ATE za 3000 + 1700 nebo Brembo MAX za 2000 + 1800 nebo nějaké laciné noname za 800 + 600.
A nechci to na HTP ale Citroen C4. HTP má proti C4 kotouče luxusní.
Obecně platí, že výrobci brzdových kotoučů a desek by měli mít jejich řady materiálově sladěné tak, aby uvnitř té které řady bylo dosahováno optimálních vlastností, což je především o vyváženosti mixu náběh brzdného účinku/tepelná odolnost/životnost. Dle mých zkušeností tohle umí výborně "namíchat" třeba právě firma Brembo.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pavel Hrubý píše:... v kotouči drážky ... při brždění to celkem hučí,nevím jestli je to deskama,nebo těma kotoučema ...
Drážkované kotouče při brzdění hučí, někdy jsou hlučnější i ty děrované.

Pokud mají kotouče "směrové" drážkování a navíc je kotouč "pravý" a "levý" (tím nedisponují ani sportovní "tříhvězdy"!), je dobré brzdy zaběhnout krátkodobou opačnou montáží (použití "levého" na pravé straně a naopak), nouzově výraznějším brzděním při couvání. To částečně hlučnost při použití brzd sníží, ale musí se to udělat hned zpočátku.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Moje předchozí příspěvky stále ještě nebyly oním slibovaným elaborátem, ale jelikož se o něj žádný zájemce nepřihlásil, dlabu na to
napriklad mna to zaujima
mozem poprosit o hlbsi vyklad ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Nevím, jak to dělají.
Těch metod zase tolik není: Značkové servisy mají v oblibě "soustružení na ose", kteréžto jsem považoval za ideální, než jsem se na vlastní kůži přesvědčil o pravém opaku s následkem vynucené výměny kotoučů.
Itall píše:Každopádně po 92000 km ty kotouče jsou (podle "signálů" při brzdění) dobré. Ošetřovaly se za tu dobu 2x, a to v součtu může stát asi jako nové kotouče (na naši Fábii stály asi 2300,- Kč nebo tak nějak, cenu čištění přesně neznám, ale je to dost). Nevím, jak dlouho ty čištěné (broušené nebo co) ještě vydrží, ale přijde mi lepší, mít tam za stejnou cenu už nové.
Počet "rektifikací" kotoučů je limitován výhradně zbytkovou tloušťkou kotoučů, která nesmí přesáhnout výrobcem stanovený limit. Často se stává, že "srovnané" kotouče vydrží déle, než nové. Důvod je prostý:
Již "jeté" kotouče jsou už tepelně ustavené, tj. pokud se měly zkroutit, už se zkroutily, a to zkroucení bylo "srovnáno" mechanickým opracováním. :idea:
Itall píše:Jistě nové kotouče s montáží ve značkovém servisu vyjdou dráž, nicméně uvažuji tak, že ono čištění (broušení a nevím co) si doma neudělám, kdežto kotouče doma vyměním. Mám za to, že to čištění dělají přímo v servisu, jinak by to nestihli v daném čase. Soustružení tam nebude.
Ona vyšší cena odráží cenu těch nových kotoučů, naopak cena práce spojená s výměnou nových kotoučů je určitě nižší! "Rektifikaci" kotoučů si sice doma neuděláš, ale třeba já je vozím k soustružníkovi/brusiči, který si podle náročnosti práce říká o 100 - 200 Kč za "úpravu" 1ks. Soustružení je tam vždy, poněvadž žádný fachman si nebude ničit nádobíčko třeba pouhým broušením nerovných a orezlých kotoučů :!:
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Já mám zatím za favority kotouče Brembo Max. Ta překřížená drážka na ATE se mi opravdu nelíbí a tak nějak jsem na Brembo četl víc chvály. Destičky zatím nevím, nechápu proč výrobce brzd nedělá sety kotouče + destičky. Ale asi si vyberu nějaké taky od Brembo.
Odpovědět