BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Zajímavý článek,to by člověk neřekl...úplná alchymie.. :shock:

http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf


S tím cementitem je to nějaký divný. Tady http://ime.fme.vutbr.cz/files/Studijni% ... ?chapter=3 píšou, že je to nestabilní struktura. Ale nejsem metalurg.

A co to, čím to vzniká zopakovat několikrát a vytvrdit si celý povrch kotouče?
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

.tak vytvrdiť sa da ale časom to začne praskať a i tak je to nanič..


..članok je celkom gut len mi chýbajú v nom nejake konkretne info
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:.....nakolko na bmw e39 ktore važi kopec kíl a jazdí otec bežne brzdí zo 180 na 50 a držia ako svina žiadne vlnenie kotučov ani nič sa neudialo.....
A to je možná ono - ze 180-ti na 50, a pak jedeš dál. Pokud ale po intenzivním brždění zastavíš, a zůstaneš na pedálu stát, tak to nemá možnost se ochladit, a můžou se ty kotouče zvlnit. Ale na kvalitě kotoučů - potažmo i desek - samozřejmě záleží.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Zajímavý článek,to by člověk neřekl...úplná alchymie.. :shock:

http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
Ptal jsem se zkušeného profesionála metalurga a potvrdil mé pochybnosti. Cementit může vznikat až od teploty 750 stupňů a po prudném ochlazení!! Takže s teotií o sešlápnutém pedálu po zastavení to nejde moc dohromady.

Já mám obrys destičky na kotouči obtisknutý po každé, když auto stojí na dešti. Pod destičkou se drží asi víc vlhkosti a vždycky tam kotouč orezne víc než jinde. A chvíli to trvá než se to obrzdí.

Ale v podstatě je mi to jedno, teorii o nanášení materiálu destiček na kotouč věřím víc, než se kotouč pouze kroutí. I zkroucený kotouč má pořád stejnou tloušťku.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....I zkroucený kotouč má pořád stejnou tloušťku.
Ale KOPE.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Anonymous píše:Ptal jsem se zkušeného profesionála metalurga a potvrdil mé pochybnosti. Cementit může vznikat až od teploty 750 stupňů a po prudném ochlazení!! Takže s teotií o sešlápnutém pedálu po zastavení to nejde moc dohromady.
Zkušený profesionál metalurg by ti neměl kvalifikovaně odpovědět bez znalosti konkrétního materiálu. Ale u klasické Fe-C litiny jsme ideálně kolem 727 C.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:
Anonymous píše:Ptal jsem se zkušeného profesionála metalurga a potvrdil mé pochybnosti. Cementit může vznikat až od teploty 750 stupňů a po prudném ochlazení!! Takže s teotií o sešlápnutém pedálu po zastavení to nejde moc dohromady.
Zkušený profesionál metalurg by ti neměl kvalifikovaně odpovědět bez znalosti konkrétního materiálu. Ale u klasické Fe-C litiny jsme ideálně kolem 727 C.


A není to jedno jestli 727 nebo 728?? Podstatné je, že cementit vzniká po zahřítí nad teplotu xxx a rychlém ochlazení!!!
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak ja na aktualno m aute co mam a to je bmw e36 aj v predu aj v zadu brzdove platne znacky QH a to je prebalovacia firmy ,o to horsie ze ich dali na stare grbate kotuce tak som si ich dal stocit a uvidim ale na moj vkus nevydrzia vysiu teplotu a vadnu, ale teraz to nieje objektivne kedze kotuce su nerovne uvidi sa po stocení a zabehnutí

..ps: pitris nemohol by si sem dat tie prispevky z temy ake brzdove dosticky co zalozit misojogi.?..bolo by dobre keby je vsetko ohladom brzd v jednej teme
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

suhlas
spojit dve rovnake temy je prospesne
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
paddy

Příspěvek od paddy »

Vsetky tieto kombinacie su sice pekne, ale su to vsetko len a len aftermarketove seriove produkty.
Seriove brzdy sa lahko prehreju a klesa trenie a tym padom aj brzdny ucinok, ci uz pri opakovanom brzdeni z vyssich rychlosti, alebo dlhodobych zjazdoch z kopca atd ...
Kto chce naozaj BRZDIT je nevyhnutne siahnut po materialoch overenych v motorsporte. V beznej premavke prakticky neunavitelna kombinacia, vysoka tepelna odolnost a vysoky brzdny ucinok, spolahnutie sa na brzdy za kazdych okolnosti.

Mam osobne 6-rocne skusenosti s tymito brzdovymi dielmi v beznej premavke:

brzdove oblozenie PAGID RS 4-2 Blue
http://www.pagid-brake-pads.co.uk/produ ... -based.php
(alternativne mozno pouzit napr. aj Ferodo DS2500, OMP 971C)
oblozenie je schvalene len na preteky (t.j. nema certifikovanie do beznej premavky), ale netreba mat ziadne obavy, najcastejsie obavy tych co neskusili, su obavy z brzdenia za studena (t.j. nezahriatych brzd), u mna ziadny problem za 6 rokov, dokonca ani v zime pri mrazoch -15stC.
+ je nutny ZABEH noveho oblozenia: http://www.pagid-brake-pads.co.uk/beddi ... idance.php

brzdove ktouce sk.N - CTF gr.N
http://www.centertecnofreno.it/dischi_e.htm
(alternativne napr. aj OMP gr.N)
- su to kotuce pouzivane v motorsporte v ramci skupiny N kde su povolene len hladke kotuce bez dier a drazok, kotuce sk.N su ovela tepelne odolnejsie ako akekolvek seriove kotuce.

toto oblozenie a kotuce sa kupit bezne u nas nedaju, ja ich kupujem cez rakusku firmu http://www.jansen-competition.com/

co sa tyka vydrze, tak pri mojom style jazdenia kotuce vydrzia asi tolko co seriove a oblozenie asi 2x tolko co seria.
cenovo - zavisi podla auta, ale principialne su asi rovnako ako original seriove diely, pripadne su 2x drahsie ako aftermarketove nahrady.

+ toto oblozenie a kotuce doplnene o brzdove hadice Goodridge (vnutro z PTFE, navrchu ocelove opletenie)
http://goodridge.brakes-hoses-fittings. ... ake-lines/
+ brzdova kvapalina napr. Motul RBF 600 s vysokym bodom varu urcena pre preteky.

Dalo by sa povedat, ze je to taky zakladny level sportovych brzd, kde su nahradene len seriove diely za ovela odolnejsie diely pouzivane v motorsporte, cize je zaruceny neporovnatelne lepsi vysledok ako u akejkolvek seriovej kombinacie, a je to overene aj v beznej premavke.
Ale nikomu to samozrejme nenutim, pisem len moje skusenosti (podporene aj skusenostami dalsich uzivatelov).

P.S. tie myty o brzdach od (u nas takmer neznamej) US firmy STOPTECH som cital v originale uz pred niekolkymi rokmi, vtedy to malokto poznal, dobre, ze to niekto prelozil.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:....ps: pitris nemohol by si sem dat tie prispevky z temy ake brzdove dosticky co zalozit misojogi.?..bolo by dobre keby je vsetko ohladom brzd v jednej teme
V této verzi fóra slučovat témata bohužel nejdou - lze to udělat pouze formou citace :(
Takže tady jsou příspěvky z vlákna "Ake brzdove dosticky?" od Misojogi-ho.
Misojogi píše:jeden kamarat radi tie najdrahsie a druhy zasa tie najlacnejsie
:-(
ma to byt na citroen Xantia

stacia nejake Ferodo alebo treba nieco ine ?
skodovkar píše:Zatím jezdím azbestové PALy. Na fobii jsou myslím Feroda. Jenom je třeba dát pozor, aby to nebyly závodní fošny, ty totiž brzdí až když se zahřejí.
Pitris píše:Já bych volil v prvé řadě podle stylu jízdy, a až pak podle ceny. A třeba to Ferodo, ATE, TRW.
bjukemen píše:....uz sa tu o tom vyjadrili viaceri... ocovi som dal teraz do alfy Mintex a brzdia paradne
NOVON píše:Teď jsem montoval na jedno Mondeo kotouče+desky BREMBO a pak na oktávku komplet TRW a ten komplet BREMBO brzdil výrazně lépe..Až mě ten rozdíl překvapil..
Mirek1 píše:Nevím, jestli pomohu radou, spíš se omezím na svou zkušenost. Barchetty jsou známy tím, že jejich originální brzdy při ostřejší jízdě poměrně brzy vadnou. Proto jsem zkusmo v minulém roce namontoval kotouče Power Disc - ATE a destičky ATE a myslím, že rozdíl je velmi znát i po delší jízdě s častým bržděním. Můj dobrý pocit z brzd ATE dospěl až k tomu, že letos jsem rozhodnut je namontovat i na Stilo. Tolik má zkušenost a mé doporučení.
emge píše:Aj tu dnes prevládajú koncerny, ktoré fungujú ako "baliči". Keď som naposledy menil predné brzdy, vybral som si ATE. Kotúče boli vyrobené v Taliansku, brzdové doštičky v Španielsku. S kvalitou som spokojný.

Ferodo je tiež len značka, neviem či niečo aj reálne vyrába. Niekde som čítal, že dovážajú aj z Číny, ale určite záleží aj na cenovej kategórii. Kamarát menil pred cca 2 rokmi komplet Ferodo a na kotúčoch má hrdzavé "letokruhy". Takže niekde bude chyba.

Dnes by som sa orientoval na reálnych výrobcov a nie značkové balenie. Väčšinou je to lacnejšie. V Španielsku je niekoľko výrobcov (Galfer, Icer, RoadHouse...), ku kvalitným bude patriť aj nemecký Textar.
Brembo má zlieváreň a vyrába kvalitné kotúče, ale pochybujem, že vyrába aj doštičky. Bude to pravdepodobne niečo prebalené.

Hlavne nekupovať čínu.
ka-spel píše:Na škodováckém fóru dost chválí desky od Fri-tech (mimo jiné i od náročných uživatelů - jezdích vrchy, kteří je používají se závodními kotouči). Přitom cenově vychází velice dobře. Levnější jak základní Feroda.
NOVON píše:emge: FERODO je výrobce brzdových komponentů..,to si pleteš s FEBI..,ne??
emge píše:NOVON: Všetci sa prezentujú ako výrobcovia, ale čo reálne vyrábajú, to je otázne. Kvôli cene sa oplatí vyrábať vo veľkom a potom predávať pod rôznymi značkami. Potvrdila mi to aj skúsenosť s ATE. Ale napríklad brzdové čeľuste ATE (zadné bubnové brzdy) boli vyrobené v Nemecku. Takže možno aj ATE niečo vyrába.

Čo Ferodo naozaj vyrába, neviem. Podľa informácií, ktoré som si v minulosti prečítal, toho asi veľa nie je.

Tu som našiel narýchlo diskusiu k diskom:
http://www.nissanclub.cz/forum-tema/brz ... 77?kols=22
P.S. Misojogi, kdyby si ten svůj první příspěvek hned napsal do tohoto vlákna, nemusel si zakládat to nové, které teď chceš sloučit s tím prvním.....
bjukemen píše:....ps: pitris nemohol by si sem dat tie prispevky z temy ake brzdove dosticky co zalozit misojogi.?..bolo by dobre keby je vsetko ohladom brzd v jednej teme
Misojogi píše:suhlas
spojit dve rovnake temy je prospesne
.....ono je hlavně prospěšné nezakládat nové téma, když už jedno stejné je :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

dík pitris som zabudol o zlucovaní si už raz pisal ze as to neda.. :/


to paddy: to je sice pekne ale cena za kategoriu brzd ako si uvidol je pre vela ludi doslova smrtelna , tu islo skorej o kombinaciu beznych komponentov za dostupnu cenu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A hlavně ty sportovní kombinace (nepopírám, že brzdí DOBŘE a s "výdrží") většina lidí nevyužije. Pro běžné řidiče, kteří málokdy brzdí ze stoosmdesáti, a kteří ví, že třeba při dlouhém klesání je potřeba brzdit i motorem, tak kvalitní, ale "klasické" brzdové desky a kotouče dobře dostačují.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

tak na terajsom aute mam v predu platnicky Tomex a v zadu someste neskumal, kazdopadne pri kus tuhsom brzdeni pekne smrdia...ale svetoborne to nebude darmo je to polsko :(
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvek od bjukemen »

..tak aby ste mali o com rapotat a nadavat ze je to smejd tak na terajsie auto som nahodil kotuce Starline ;) a platnicky RH po spravnom zabehnuti je brzdy ucinok dobry davkovatelonst ucinku tiez solidna, brzdenie z rychlosti cca 160 platnicky zvladaju bez akeho kolvek dymu a smradu, narozdiel od zadnych QH prebalovacov co bude nejaka china zrejme
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět