Vsetky tieto kombinacie su sice pekne, ale su to vsetko len a len aftermarketove seriove produkty.
Seriove brzdy sa lahko prehreju a klesa trenie a tym padom aj brzdny ucinok, ci uz pri opakovanom brzdeni z vyssich rychlosti, alebo dlhodobych zjazdoch z kopca atd ...
Kto chce naozaj BRZDIT je nevyhnutne siahnut po materialoch overenych v motorsporte. V beznej premavke prakticky neunavitelna kombinacia, vysoka tepelna odolnost a vysoky brzdny ucinok, spolahnutie sa na brzdy za kazdych okolnosti.
Mam osobne 6-rocne skusenosti s tymito brzdovymi dielmi v beznej premavke:
brzdove oblozenie PAGID RS 4-2 Blue
http://www.pagid-brake-pads.co.uk/produ ... -based.php
(alternativne mozno pouzit napr. aj Ferodo DS2500, OMP 971C)
oblozenie je schvalene len na preteky (t.j. nema certifikovanie do beznej premavky), ale netreba mat ziadne obavy, najcastejsie obavy tych co neskusili, su obavy z brzdenia za studena (t.j. nezahriatych brzd), u mna ziadny problem za 6 rokov, dokonca ani v zime pri mrazoch -15stC.
+ je nutny ZABEH noveho oblozenia:
http://www.pagid-brake-pads.co.uk/beddi ... idance.php
brzdove ktouce sk.N - CTF gr.N
http://www.centertecnofreno.it/dischi_e.htm
(alternativne napr. aj OMP gr.N)
- su to kotuce pouzivane v motorsporte v ramci skupiny N kde su povolene len hladke kotuce bez dier a drazok, kotuce sk.N su ovela tepelne odolnejsie ako akekolvek seriove kotuce.
toto oblozenie a kotuce sa kupit bezne u nas nedaju, ja ich kupujem cez rakusku firmu
http://www.jansen-competition.com/
co sa tyka vydrze, tak pri mojom style jazdenia kotuce vydrzia asi tolko co seriove a oblozenie asi 2x tolko co seria.
cenovo - zavisi podla auta, ale principialne su asi rovnako ako original seriove diely, pripadne su 2x drahsie ako aftermarketove nahrady.
+ toto oblozenie a kotuce doplnene o brzdove hadice Goodridge (vnutro z PTFE, navrchu ocelove opletenie)
http://goodridge.brakes-hoses-fittings. ... ake-lines/
+ brzdova kvapalina napr. Motul RBF 600 s vysokym bodom varu urcena pre preteky.
Dalo by sa povedat, ze je to taky zakladny level sportovych brzd, kde su nahradene len seriove diely za ovela odolnejsie diely pouzivane v motorsporte, cize je zaruceny neporovnatelne lepsi vysledok ako u akejkolvek seriovej kombinacie, a je to overene aj v beznej premavke.
Ale nikomu to samozrejme nenutim, pisem len moje skusenosti (podporene aj skusenostami dalsich uzivatelov).
P.S. tie myty o brzdach od (u nas takmer neznamej) US firmy STOPTECH som cital v originale uz pred niekolkymi rokmi, vtedy to malokto poznal, dobre, ze to niekto prelozil.