V podstatě všechny ty čističe by měly být na bázi petroleje.bjukemen píše:..teraz mi jeden cavo mechanik poradil nech pred vymenou oleja mrzknem do oleja liter petroleja, vsetko sa vycisti a bude to krasne
Blato v motore
Moderátor: Colommbo
Re: Blato v motore
bylo
je
je
Re: Blato v motore
to pepe: tak to rozhodne nehodlam nechat len tak, taky zasraty motor ja nechem, vsetky boli doteraz ciste tak bude aj tento..radsej do toho investujem ako nechat hydrostely zalepene...trpezlivost mam to je hlavne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Blato v motore
Na foto (poslal mi začiatkom týždňa kamarát z Oplu) je Opel benzínový turbomotor, z ktorého vytiekla (presnejšie vygrcala) miesto oleja doslova ropa Motor ma nábeh cca 100tkm, jazdené v zmiešaných podmienkach (mesto:okresky cca 50:50, do toho občas aj dialnica a dlhšie trasy). Olej dáva meniť cca 20-25tkm. Chlapík prišiel do servisu s tým, že postupne (z jemu neznámych príčin) začal mať motor zvýšenú hlučnosť, hrubší chod, niečo v ňom akoby búcha a viac klepoce + pod vekom sa začali postupne objavovať badateľné tmavšie úsady tzv. blato, pozorované aj na merke oleja.
Postupne sa "dopátralo" (majiteľ priznal), že tesne po poslednej výmene do oleja nalial nejaké aditívum ktoré malo vylepšiť ochranu motora, znížiť trenie, zvýšiť mazacie schopnosti.. no neprezradil aké konkrétne, dosť pravdepodobný vinník. (agregát už nie je v záruke samozrejme).
Postupne sa "dopátralo" (majiteľ priznal), že tesne po poslednej výmene do oleja nalial nejaké aditívum ktoré malo vylepšiť ochranu motora, znížiť trenie, zvýšiť mazacie schopnosti.. no neprezradil aké konkrétne, dosť pravdepodobný vinník. (agregát už nie je v záruke samozrejme).
Re: Blato v motore
Tak to byly ti nejinteligentnější molekuly.
Re: Blato v motore
Kdyby místo toho aditiva radši olej měnil po 15-ti tkm, tak udělal daleko líp. Pro sebe i pro motor. Protože tohle....
A jen tak na okraj - ano, to aditivum do oleje tomu taky "pomohlo" Když je někdo blbe-y, proč mu to neprodat.
je příčina Bez ohledu na to, jak dlouhé intervaly výměn oleje Opel předepisujekornel píše:Olej dáva meniť cca 20-25tkm....
A jen tak na okraj - ano, to aditivum do oleje tomu taky "pomohlo" Když je někdo blbe-y, proč mu to neprodat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Blato v motore
Výměny po 25-30 tkm jsou asi největší blbost. Jedna z nejlevnějších věcí do auta je právě ta výměna oleje, která ve většině případu nemusí přesahovat hranicí 1000,-Kč.
U mě konkrétně svépomocí za 600-700 a v dílně za 900,-Kč takže cenově cca 20-30litru paliva například.
Oproti pořizovací ceně auta úplně zanedbatelná a směšná částka.
Jak jsem tento příspěvek psal "předběhl" mě Pitris.
U mě konkrétně svépomocí za 600-700 a v dílně za 900,-Kč takže cenově cca 20-30litru paliva například.
Oproti pořizovací ceně auta úplně zanedbatelná a směšná částka.
Jak jsem tento příspěvek psal "předběhl" mě Pitris.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Blato v motore
Chybami se člověk učí, někteří poté pochopí a jiní ne
Re: Blato v motore
spytaj sa ake konkretne, nech viem comu sa vyhybatdo oleja nalial nejaké aditívum ktoré malo vylepšiť ochranu motora, znížiť trenie,
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Blato v motore
Do motorového oleje nepatří navíc NIC
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Blato v motore
..Túto informáciu sa nepodarilo zistiť ani kamarátovi (prijímací technik v Opel) od dotyčného zákazníka. Dosť dlho trvalo, kým z neho vôbec vyšla info, že nejaké dodatočné opičie kvapky do oleja nalial.. čo konkrétne nepovedal. Koniec koncov je to len možný vinník, prípadne prispievateľ.Misojogi píše: spytaj sa ake konkretne, nech viem comu sa vyhybat