Benzíny na Slovensku
Moderátor: Colommbo
Benzíny na Slovensku
Je tu už veľa tém a palivách, ale vždy sa tu riešia hlavne palivá v ČR. Tak ma zaujíma, že aké máte skúsenosti s benzínmi na ČS na Slovensku.
Dlho som bral Shell FuelSave, ale odkedy som videl ich slabé testy, radšej sa im vyhýbam. Nejaký čas už tankujem v Rakúsku (sieť Avanti, spadajú pod ÖMV), ale jazdím tam iba z dôvodu, že majú nižšie ceny točia tam veľké objemy palív (jazdí veľké percento Bratislavčanov). Ak ale náhodou nemám možnosť sa zastaviť v Rakúsku, tak väčšinou beriem palivo na Lukoilke v Bratislave na Slovnaftskej. Tam chodím primárne z dôvodu, že majú akceptovateľnú cenu a točia tam veľké množstvo paliva (dokonca zrušili aj N98, majú iba N95 a D).
Mám ale problém, že kde natankovať N95, ak nie som v Bratislave. Mám hľadať Lukoil, ísť na ÖMV alebo radšej Slovnaft? Aké máte skúsenosti?
A nakoniec najväčšie dilema. Z času na čas kupujem aj prémiové palivo. Tým myslím palivá N98+. Jeden čas som kupoval Shell V-Power Racing Nitro+ (alebo ako sa to volá), ale rozdiel som necítil žiaden a cena bola tiež úplne mimo. Raz som takto za plnú nádrž do Fabie platil viac ako 100 €.
Potom som raz skúsil MaxxMotion 100, a nedávno som zase zobral EVO99+ na Slovnafte, lebo si plánujem cez víkend trochu zajazdiť.
Otázkou zase je, ktoré palivo je lepšie, a kde ho je najlepšie brať. Shell totiž svoje V-Power Racing Nitro+ takmer nikde nemá, a kde ich má, tak iba na jednom stojane, čo u mňa evokuje, že toho paliva veľa nepredávajú. ÖMV je na tom trochu lepšie, ale zase majú tak hustú sieť ČS v Bratislave, že neviem ktorú uprednostniť, ak nechcem benzín ktorý stojí v podzemnej nádrži posledné 2 zimné sezóny. A nakoniec Slovnaft. V ČR v teste prémiových palív dopadli veľmi dobre, ale oni zase naopak majú v Bratislave dosť divnú sieť ČS. Mám hneď jednu za domom na konci sídliska (nechápem že z čoho žijú) a jednu 2 km od nás na výpadovke z mesta, potom dlho-dlho nič, až na 2-3 malé stanice v blízkosti centra mesta s minimálnou návštevnosťou. Zašiel som nakoniec na tú výpadovku, lebo tam toho ešte môžu točiť trochu viac (aj keď sa pamätám, že dávno tam jazdilo oveľa viac áut), ale tiež mám pocit, že toho prémiového paliva moc nepredajú.
No, nejak moc som sa rozpísal, tak dajte vedieť, že čo na Slovensku tankujete, prečo, resp. aké máte skúsenosti. A keď máte nejaké informácie, že ktorá sieť čo a od koho kupuje, alebo iné zaujímavé informácie, určite sa podelte.
Čo ja viem je to, že ÖMV v Bratislave bralo nejaké 2-3 roky dozadu N95 zo Slovanftu (to mám od tety za pultom).
Dlho som bral Shell FuelSave, ale odkedy som videl ich slabé testy, radšej sa im vyhýbam. Nejaký čas už tankujem v Rakúsku (sieť Avanti, spadajú pod ÖMV), ale jazdím tam iba z dôvodu, že majú nižšie ceny točia tam veľké objemy palív (jazdí veľké percento Bratislavčanov). Ak ale náhodou nemám možnosť sa zastaviť v Rakúsku, tak väčšinou beriem palivo na Lukoilke v Bratislave na Slovnaftskej. Tam chodím primárne z dôvodu, že majú akceptovateľnú cenu a točia tam veľké množstvo paliva (dokonca zrušili aj N98, majú iba N95 a D).
Mám ale problém, že kde natankovať N95, ak nie som v Bratislave. Mám hľadať Lukoil, ísť na ÖMV alebo radšej Slovnaft? Aké máte skúsenosti?
A nakoniec najväčšie dilema. Z času na čas kupujem aj prémiové palivo. Tým myslím palivá N98+. Jeden čas som kupoval Shell V-Power Racing Nitro+ (alebo ako sa to volá), ale rozdiel som necítil žiaden a cena bola tiež úplne mimo. Raz som takto za plnú nádrž do Fabie platil viac ako 100 €.
Potom som raz skúsil MaxxMotion 100, a nedávno som zase zobral EVO99+ na Slovnafte, lebo si plánujem cez víkend trochu zajazdiť.
Otázkou zase je, ktoré palivo je lepšie, a kde ho je najlepšie brať. Shell totiž svoje V-Power Racing Nitro+ takmer nikde nemá, a kde ich má, tak iba na jednom stojane, čo u mňa evokuje, že toho paliva veľa nepredávajú. ÖMV je na tom trochu lepšie, ale zase majú tak hustú sieť ČS v Bratislave, že neviem ktorú uprednostniť, ak nechcem benzín ktorý stojí v podzemnej nádrži posledné 2 zimné sezóny. A nakoniec Slovnaft. V ČR v teste prémiových palív dopadli veľmi dobre, ale oni zase naopak majú v Bratislave dosť divnú sieť ČS. Mám hneď jednu za domom na konci sídliska (nechápem že z čoho žijú) a jednu 2 km od nás na výpadovke z mesta, potom dlho-dlho nič, až na 2-3 malé stanice v blízkosti centra mesta s minimálnou návštevnosťou. Zašiel som nakoniec na tú výpadovku, lebo tam toho ešte môžu točiť trochu viac (aj keď sa pamätám, že dávno tam jazdilo oveľa viac áut), ale tiež mám pocit, že toho prémiového paliva moc nepredajú.
No, nejak moc som sa rozpísal, tak dajte vedieť, že čo na Slovensku tankujete, prečo, resp. aké máte skúsenosti. A keď máte nejaké informácie, že ktorá sieť čo a od koho kupuje, alebo iné zaujímavé informácie, určite sa podelte.
Čo ja viem je to, že ÖMV v Bratislave bralo nejaké 2-3 roky dozadu N95 zo Slovanftu (to mám od tety za pultom).
Naposledy upravil(a) e1H dne stř črc 01, 2015 11:27, celkem upraveno 1 x.
Re: Benzíny na Slovensku
Asi bych se měl zeptat, na kolik litrů má Fabia nádrž, ale dá se předpokládat, že to bude okolo 50 - 55 litrů. Tak se zeptám jinak. Za kolik, proboha, byl litr toho paliva?? Mně to vychází zhruba na 2 €. Je to vůbec možné?e1H píše:Jeden čas som kupoval Shell V-Power Nitro+ (alebo ako sa to volá), ale rozdiel som necítil žiaden a cena bola tiež úplne mimo. Raz som takto za plnú nádrž do Fabie platil viac ako 100 €.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Benzíny na Slovensku
Fabia má 45 litrovú nádrž, ale ide do nej natankovať asi o 12 litrov viac ak vieš ako sa správne dotknúť klitorisu na hrdle nádrže (odvzdušňovací ventil).
Vtedy to konkrétne bolo 55,38 litrov benzínu celkom za 102,95 €. Ten V-Power stál 1,859 € za liter. Písal sa 4. október 2012.
Vtedy to konkrétne bolo 55,38 litrov benzínu celkom za 102,95 €. Ten V-Power stál 1,859 € za liter. Písal sa 4. október 2012.
Naposledy upravil(a) e1H dne stř črc 01, 2015 11:28, celkem upraveno 2 x.
Re: Benzíny na Slovensku
Nevím, jaký byl v té době kurs Eura vůči Koruně, ale vychází mi to skoro na 50 Kč. Takové rekordy tu nemáme ani na předražené Jižní spojce. Když jsem byl v popradském Tescu, tak cokoli jsem přepočítal, bylo dražší než u nás - mnohdy dost výrazně. To se Vám to slavné Euro opravdu vyplatilo. Když si vzpomenu na ty jásající davy, tak bych je chtěl vidět dnes.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Benzíny na Slovensku
Kurz ČNB bol v ten deň 24,96 CZK za 1 EUR, takže po prepočte to je 46,40 Kč za liter. Treba si ale uvedomiť, že to bol ten 100 (98+) oktánový V-Power Racing, nie ten lacnejší (ale tiež drahý) 95-kový V-Power. Každopádne cena bola naozaj vysoká, to je fakt. Čo sa týka eura a jeho dopadov na slovenskú ekonomiku po kríze, je to na dlhšiu debatu. Môžeme to prebrať, ale založ na to iné vlákno. Tu sa držme voňavého benzínu.
Naposledy upravil(a) e1H dne stř črc 01, 2015 11:29, celkem upraveno 2 x.
Re: Benzíny na Slovensku
e1H, vlákno zakládat nebudu, to by se zvrhlo v politiku a ta by tu měla být tabu. Nechal jsem se unést, ale ta cena mě fakt dostala - tak pardon K tématu více nemám, na Slovensku jsem tankoval u ÖMV a z jedné zkušenosti se nedají dělat závěry.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Benzíny na Slovensku
Za taku cenu u nás Nitro ani v 2012 nebolo. Max rekord bol na hrane 1,7 €. Tankoval som už kde kade a kde čo,ale problém som mal len s Jurki,jednou benzínkou nedaleko-spotreba o 3 litre vačšia a Benzinou v CR. Benzinu mám 25 km od domu,takže tam tankovat nechodím.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Benzíny na Slovensku
V Bratislave a okoli tankujem asi tak 75% na Avanti vo Wolfstahli (asi ako aj ty) alebo potom Benzinol na Rybnicnej, Metro v Ivanke a Tesco na Zlatych a obcas ine pumpy podla potreby.
Na mojom aute nebadat ziaden citelny rozdiel, ci natankujem 95ku na Tescu, ci 100ku na OMV, ci na Slovensku, ci v Rakusku, pocitovo ide stale rovnako. Ked tankujem neaditivovanu 95ku (takmer vzdy) tak zvyknem pridat VIF. Nikdy som nemal ziaden problem, ktory by zapricinil nekvalitny benzin. Vyhybam sa Jurki a pumpam na druzstve, vo dvore, atd. Radsej beriem tam, kde je velky obrat.
Rovnake druhe auto v rodine tankuje takmer vylucne Shel V-Power 95 a tiez nikdy ziadny problem nenastal.
Na mojom aute nebadat ziaden citelny rozdiel, ci natankujem 95ku na Tescu, ci 100ku na OMV, ci na Slovensku, ci v Rakusku, pocitovo ide stale rovnako. Ked tankujem neaditivovanu 95ku (takmer vzdy) tak zvyknem pridat VIF. Nikdy som nemal ziaden problem, ktory by zapricinil nekvalitny benzin. Vyhybam sa Jurki a pumpam na druzstve, vo dvore, atd. Radsej beriem tam, kde je velky obrat.
Rovnake druhe auto v rodine tankuje takmer vylucne Shel V-Power 95 a tiez nikdy ziadny problem nenastal.
Re: Benzíny na Slovensku
mozes prosim dat link?odkedy som videl ich slabé testy
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Benzíny na Slovensku
Možno aj viac, ako 3/4 najazdených km na mojom aktuálnom vozidle, som to nabehal na Slovnaft EVO 99+.. vždy len spokojnosť. Neviem objektívne posúdiť nejaké rozdiely vo výkone, kedže výkonu tam je celkovo habadej, ale tomu motoru tento benzín asi podľa prejavu sedí a podľa všetkého je zrejme aj dosť čistý, nakoľko koncovky výfuku nemajú takmer žiadnu tendenciu sa zasierať.
Snažím sa tankovať len na hlavných ťahoch, resp. tam, kde je zjavná veľká "návšťevnosť" a výtoč, a nikdy nebol najmenší problém.
Snažím sa tankovať len na hlavných ťahoch, resp. tam, kde je zjavná veľká "návšťevnosť" a výtoč, a nikdy nebol najmenší problém.
Re: Benzíny na Slovensku
slovnaft má dobré benziny na svk .. podobne ako benzina v čr .. výhybať sa treba snáď len jurky (benzín z vyradených hmotných rezerv)
Re: Benzíny na Slovensku
Moja a kamarátova moto má na Benzinu iný názor. Ale to može suvisiet so zlou udržbou nádrží alebo pančovaním,prípadne phm z neznámich zdrojov-dovoz a pašovanie.Návštěvník píše:slovnaft má dobré benziny na svk .. podobne ako benzina v čr .. výhybať sa treba snáď len jurky (benzín z vyradených hmotných rezerv)
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Benzíny na Slovensku
Brembo,ta nafakt na SV 1.,poznáš? Nebo mi něco uniklo a máš inačie moto.? Kujva,SV 1,bych mohl. Stejně tak jako MM Corsaro.
Re: Benzíny na Slovensku
Jo vidim podpis. Ale nemáš ho tam dlho....
Re: Benzíny na Slovensku
hej,dnes som sa s tím pohral. A áno,dá sa to poznat podla chodu motora-iný prejav a rozne symtomi.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta