nie, stejnu vahu nemaju. Ale ja myslím, že viem , kam Mišo mieri.
Vo finále je uplne jedno aku vahu malo auto ktore vykonalo tu istu "prácu", teda odviezlo xxxkm jedného človeka.
Dáme príklad. Extrémny. Môžem jazdit do práce na mopede alebo na ZILe ( pre mladších , co nevedia o co ide :
https://cs.wikipedia.org/wiki/ZIL-131).
Je jasné že su váhovo uplne inde a tomu zodpovedá aj spotreba. Dajme , že obaja iba vezu jedneho človeka z jedného miesta na druhé. Nic viac nekonajú. Ale náklady na tuto vykonanú "prácu" su priepastne inde.
Preco by som ale jazdil do práce na ZILe? ...pracujem snád uprostred tajgy? nie, len bežná cesta, ktoru moped zvládne hravo.
Tak ako si do lesa beriem vibramy , tak zasa do obchodu , ktorý je za rohom občas skočím aj v papučiach. Tým chcem povedať, že aj auto treba podla mna volit na základe zamýšlaného použitia. A to nielen co sa týka paliva, ale aj co sa týka konštrukcie a teda aj hmotnosti, atd., atd....až sa skončí u nákladov na prevádzku. A ja myslím , že tu je pes zakopaný. Väčšina ludí náklady ráta na palivo na 100km (dobre možno niekto je dôslednejší a zaráta aj servis a dalšie veci - to nie je podstatné v tomto kontexte). Proste rátaju to kolko ich vyšiel kilometer jazdy. Chcem povedat, že tento spôsob nie je správny. mali by brat ako parameter práve tú "prácu" ktorú za tú vzdialenost vykonalo. jazdím do práce autom so spotrebou 8l ale sme tam piati, alebo mam super stroj co žere 4,5litra ale jazdím sám?
Alebo mám dodávku ktorá realne nieco preváža a teda si na seba s prehladom zarobí, alebo len napuchnuté SUV podobnej váhy , kde však znova väčšinou sedím sám?
V tomto smere mám v poslednej dobe prerastených SUV a iných pseudo terenakov dosť v zuboch. Chápem, že staršiemu človeku môže vyhovovať vyssí posez a lahšie nastupovanie napr.zo zdravotných dôvodov....ale to má aj mrňavá Panda, lenže oni si na obyčané jazdenie do obchodu na rohlíky preventívne kupia najradšej hned nejaké ultra hovädo, ktoré potom nedokážu ani zaparkovať pred tým obchodákom.