Benzin nebo naftu ??
Moderátor: Colommbo
Re: Benzin nebo naftu ??
Až poté, co dá 6x Zdrávas...
Re: Benzin nebo naftu ??
Jezdil jsem všechny frakce:
LPG - karbecové fáčko, takový střízlík, všude se vlezl, vždy nastartoval (11 měsíců , 17tKm). Náklady na 1 km cca od 0,99Kč po 1,40Kč/1km, což záviselo jak na ceně paliva, tak na noze. Bohužel jsem byl limitován předstihem při LPG jízdě na 120km/h.Moderní jednotky si to všechno umí upravit. Jednou za rok se to ještě musí očuchat a nádrž má taky nějakou životnost (10let?).
Bionafta - O1 1,9TDI 66kW. Něco jako utržený vagón. Pomalu se rozjíždí, v zatáčce hrozí nebezpečí vykolejení, ale jede a jede a jede... až zadrhne nízko položenou vanou motoru o překážku. Za 30tKm jsem neměl závadu na samohybnosti (jednou se zavzdušnil filtr při přechodu z bionafty na běžnou naftu). Spotřeba přes 5l reálně. Ale na autě už bylo měněno snad všechno.
Benzín - fobie, favority, Carisma a jednou dokonce Space Wagon GDI... dává finanční smysl pro malé nájezdy bez starostí a bez omezení (zákazy vjezdu, dostupnost čerpaček, neomezená životnost palivové soustavy).
Do mého auta, které si platím ze svého to vidím takto: 1.LPG 2.benzín 3.nafta (ovšem 2. a 3. pořadí bude silně záviset na technice konkrétního vozidla).
LPG - karbecové fáčko, takový střízlík, všude se vlezl, vždy nastartoval (11 měsíců , 17tKm). Náklady na 1 km cca od 0,99Kč po 1,40Kč/1km, což záviselo jak na ceně paliva, tak na noze. Bohužel jsem byl limitován předstihem při LPG jízdě na 120km/h.Moderní jednotky si to všechno umí upravit. Jednou za rok se to ještě musí očuchat a nádrž má taky nějakou životnost (10let?).
Bionafta - O1 1,9TDI 66kW. Něco jako utržený vagón. Pomalu se rozjíždí, v zatáčce hrozí nebezpečí vykolejení, ale jede a jede a jede... až zadrhne nízko položenou vanou motoru o překážku. Za 30tKm jsem neměl závadu na samohybnosti (jednou se zavzdušnil filtr při přechodu z bionafty na běžnou naftu). Spotřeba přes 5l reálně. Ale na autě už bylo měněno snad všechno.
Benzín - fobie, favority, Carisma a jednou dokonce Space Wagon GDI... dává finanční smysl pro malé nájezdy bez starostí a bez omezení (zákazy vjezdu, dostupnost čerpaček, neomezená životnost palivové soustavy).
Do mého auta, které si platím ze svého to vidím takto: 1.LPG 2.benzín 3.nafta (ovšem 2. a 3. pořadí bude silně záviset na technice konkrétního vozidla).
Re: Benzin nebo naftu ??
teraz to je 2r kontrola; nova nadrz po 10r. (100-250€ ? )skodovkar píše: Jednou za rok se to ještě musí očuchat a nádrž má taky nějakou životnost (10let?).
Do mého auta, které si platím ze svého to vidím takto: 1.LPG 2.benzín 3.nafta (ovšem 2. a 3. pořadí bude silně záviset na technice konkrétního vozidla).
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Benzin nebo naftu ??
V ČR revize LPG systému každý rok. Ale je to za pár korun a aspoň se při tom zkoukne řídící jednotka a vymění plynový filtr.
Re: Benzin nebo naftu ??
Revize se dělá před STK, protože to vyžadují, zbytek se dopíše (1 rok nebo 10kkm). Mám u Prinz drahý skleněný filtr (kolem 1tis.) který jsem po 30tkm ještě neměnil, není důvod.
Na srazu jsem se jednoho majitele Chrysler Pacific 3,8 dotkl, když jsem se nechvalně vyjádřil o polských lpg systémech. Když mi řekl, že není polák jako polák, že může vyměnit jeden vstřikovač a nemusí měnit celou řadu (asi 2tis. czk), tak jsem raději musel spěchat jinam.
Jinak jsem s lpg spokojen. U takového auta bych šel raději do nafty, pokud by nádrž lpg nevešla pod auto. Pokud bych kupoval nové osobní auto, tak už jen benzín a těžko bych vybíral.
Na srazu jsem se jednoho majitele Chrysler Pacific 3,8 dotkl, když jsem se nechvalně vyjádřil o polských lpg systémech. Když mi řekl, že není polák jako polák, že může vyměnit jeden vstřikovač a nemusí měnit celou řadu (asi 2tis. czk), tak jsem raději musel spěchat jinam.
Jinak jsem s lpg spokojen. U takového auta bych šel raději do nafty, pokud by nádrž lpg nevešla pod auto. Pokud bych kupoval nové osobní auto, tak už jen benzín a těžko bych vybíral.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Benzin nebo naftu ??
dalsie naftove klamstvo - adblu
vraj bude stacit dotankovat na servis intervaloch, no realita je ina, nadrz sa vyprazdni aj v <50% intervalu.
ak je prazdna, auto odmieta nastartovat
starsie dizle maju hrdlo pod kufrom... pistol nepasuje, len lievik alebo flasa- a smrad v kufri je ..
ani nehovorim drahy servis, dpf - dvojhmota - vstreky- cerpadlo - turbo - egr...
u nas stare taxi su este dizle, ale nove len plyn, taxikari si spocitali a pochopili
vraj bude stacit dotankovat na servis intervaloch, no realita je ina, nadrz sa vyprazdni aj v <50% intervalu.
ak je prazdna, auto odmieta nastartovat
starsie dizle maju hrdlo pod kufrom... pistol nepasuje, len lievik alebo flasa- a smrad v kufri je ..
ani nehovorim drahy servis, dpf - dvojhmota - vstreky- cerpadlo - turbo - egr...
u nas stare taxi su este dizle, ale nove len plyn, taxikari si spocitali a pochopili
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin nebo naftu ??
Protože provozovat moderní nafťák pro taxislužbu je holej nesmysl... A dvouhmota, turbo, EGR s tím nemá moc společného a vstřiky + čerpadlo je jen otázka netankovat sračky.
Paradoxně, odhlédneme-li od komplikovaného systému a zacházení s močovinou, funguje to dobře. Bohužel automobilky si chtěly ulehčit práci a hlavně nezatěžovat zákazníka, takže to skončilo jak jsi napsal. Vím, že jsme ve škole počítali jen tak orientačně na kolik km vystačí 15l adblue a vycházelo to snad na 7tis. km při „běžný“ - průměrný produkci NOxů.
Paradoxně, odhlédneme-li od komplikovaného systému a zacházení s močovinou, funguje to dobře. Bohužel automobilky si chtěly ulehčit práci a hlavně nezatěžovat zákazníka, takže to skončilo jak jsi napsal. Vím, že jsme ve škole počítali jen tak orientačně na kolik km vystačí 15l adblue a vycházelo to snad na 7tis. km při „běžný“ - průměrný produkci NOxů.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Benzin nebo naftu ??
Maraki píše:Prošel jsem si dieslovým motorem s perfektní spotřebou, ale když kosa padla na kámen a musel jsem řešit vstřiky a vysokotlaké čerpadlo, tak kde byla "úspora" za spotřebu... Proto jsem šel do konstrukčně relativně jednoduchého benzínu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin nebo naftu ??
To tvrdím furt!
Re: Benzin nebo naftu ??
A proto jsem to sem překopíroval z jiného vlákna. Ono totiž o korunu nebo dvě míň na litru paliva a o litr nebo dva nižší spotřeba většinou ve finále není úspora.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin nebo naftu ??
Aneb jak říká Pedro, deciloviči
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Benzin nebo naftu ??
S tymto si dovolím nesúhlasiť, lebo aj keby riešiš vstrekovače, cerpadlo tak máš ale na 100 až 200 tisic km pokoj nie???
Re: Benzin nebo naftu ??
Jenže i kdyby toho nebylo, je tam ještě fůra dalších velmi drahých věcí jaksi navíc.
Re: Benzin nebo naftu ??
v com vidis problem s polskymi systemami LPG?Na srazu jsem se jednoho majitele Chrysler Pacific 3,8 dotkl, když jsem se nechvalně vyjádřil o polských lpg systémech.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Benzin nebo naftu ??
Misojogi: Nekvalitní elektronika,po záruce jakoby stárne,je pomalá a nedokáže už dostatečně emulovat (oblbovat) benzínovou ECU.Často je potřeba ji kalibrovat.
Podobně je na tom český Lovtec.
Za mě jen Landi Renzo,BRC,Lovato.
Podobně je na tom český Lovtec.
Za mě jen Landi Renzo,BRC,Lovato.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw