jarson1 píše: https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... ny-zoznam/
Benzin E10 vs. auta
Moderátor: Colommbo
Benzin E10 vs. auta
Kdo (ne)může E10
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin E10 vs. auta
To som pred časom stiahol priamo na zdroji ACEA
https://www.acea.be/publications/articl ... ility-list
Files: Download E10 petrol fuel: vehicle compatibility list
https://www.acea.be/uploads/publication ... bility.pdf
(Za svoju značku som tam našiel len situáciu pre vozidlá vyrobené po dátume 1.1.2000, tak si len domýšlam pre MR 1999 a motor, ktorý bol používaný vo vozidlách PSA aj pred, aj po 2000).
https://www.acea.be/publications/articl ... ility-list
Files: Download E10 petrol fuel: vehicle compatibility list
https://www.acea.be/uploads/publication ... bility.pdf
(Za svoju značku som tam našiel len situáciu pre vozidlá vyrobené po dátume 1.1.2000, tak si len domýšlam pre MR 1999 a motor, ktorý bol používaný vo vozidlách PSA aj pred, aj po 2000).
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin E10 vs. auta
napisal som do Carmaxu (zastupenie suciastok Daewoo Chevrolet GM) a oni sa obratili na vyrobcu
oficialne vyhlasenie je ze vsetky daewoo a chevrolet auta vyrobene po roku 2006 su E10 kompatibilne
ostatne maju smolu (az na nejake vynimky, dam vediet)
oficialne vyhlasenie je ze vsetky daewoo a chevrolet auta vyrobene po roku 2006 su E10 kompatibilne
ostatne maju smolu (az na nejake vynimky, dam vediet)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Benzin E10 vs. auta
Když tam nemám nikde uvedené BMW 330i, tak můžu tankovat E10 ? Nemám ho v seznamu aut co můžou a ani co nemůžou. Ptám se jen, kdyby mě došel benzín a okolo nahodou nebyla pumpa s 100 oktanem. Nicméně já budu tankovat jen 100 oktan až u nás zavedou E10. Ale myslim, že to u nas nezavedou. Zm....Babiš už nebude u moci snadPitris píše:Kdo (ne)může E10jarson1 píše: https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... ny-zoznam/
Re: Benzin E10 vs. auta
obratte sa na zastupenie svojej značky . Niektorí už reagovali na svojich stránkach. napriklad Honda, Suzuki....
https://www.honda.sk/motorcycles/owners/petrol-e10.html
https://www.suzuki.sk/automobily/novink ... musite-bat
urcite je toho viac.
https://www.honda.sk/motorcycles/owners/petrol-e10.html
https://www.suzuki.sk/automobily/novink ... musite-bat
urcite je toho viac.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Benzin E10 vs. auta
Keby sa chcel niekto "zorientovať", ako je to približne nastavené na Slovensku...
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY Spoločná správa K číslu: 1740/2019 1593a (15.10.2019)
https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/Downloa ... cID=472787
Od strany 5, sú tu uvedené aj príslušné zákony na lúštenie, aj vybrané texty
+ záujmové Združenie pre výrobu a vyžitie biopalív uvádza:
https://www.zvvb.sk/co-su-biopaliva/akt ... prostredia
P.S. To boli časy, kedy legislatíva myslela v súvislosti s biozložkami na motory, funkčné vlastnosti vozidiel, či tiež na viditeľné označovanie (také označenie som nikdy nevidel, medzičasom sa nám z benzínu N95 E5 nenápadne stal taký, ktorý obsahuje 6,4 - 7,4% biozložiek):
(2) Výrobca, ktorý ponúka pohonné látky vyrobené z obnoviteľných zdrojov energie ako zmesi motorovej nafty a biopaliva s koncentráciou nad 5 % objemových, je povinný sledovať vplyv pohonných látok najmä na funkčné vlastnosti a emisie neprispôsobených vozidiel a informovať o tom Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“). Ak je výrobca zo štátu, ktorý nie je členským štátom Európskej únie, alebo zo štátu, ktorý nie je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore, túto povinnosť má predajca.
(3) V odôvodnených prípadoch ministerstvo v spolupráci s Ministerstvom životného prostredia Slovenskej republiky môžu na základe zhodnotenia vplyvu pohonných látok vyrobených z obnoviteľných zdrojov energie na životné prostredie a na funkčné vlastnosti motora prijať opatrenia na zabezpečenie zhody pohonných látok vyrobených z obnoviteľných zdrojov energie s osobitnými predpismi
(6) Ak podiel metylesteru mastnej kyseliny alebo bioetanolu v zmesi s minerálnym olejom prekračuje hodnotu 5 % objemových, predajca je povinný viditeľne označiť odberné miesto takejto pohonnej látky slovami „benzín s obsahom bioetanolu vyšším ako 5 %“ alebo „nafta s osahom metylesteru vyšším ako 5 %“.
246/2006 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2009 do 14.10.2010 https://www.slov-lex.sk/static/SK/ZZ/20 ... 90101.html
NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY Spoločná správa K číslu: 1740/2019 1593a (15.10.2019)
https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/Downloa ... cID=472787
Od strany 5, sú tu uvedené aj príslušné zákony na lúštenie, aj vybrané texty
+ záujmové Združenie pre výrobu a vyžitie biopalív uvádza:
https://www.zvvb.sk/co-su-biopaliva/akt ... prostredia
P.S. To boli časy, kedy legislatíva myslela v súvislosti s biozložkami na motory, funkčné vlastnosti vozidiel, či tiež na viditeľné označovanie (také označenie som nikdy nevidel, medzičasom sa nám z benzínu N95 E5 nenápadne stal taký, ktorý obsahuje 6,4 - 7,4% biozložiek):
(2) Výrobca, ktorý ponúka pohonné látky vyrobené z obnoviteľných zdrojov energie ako zmesi motorovej nafty a biopaliva s koncentráciou nad 5 % objemových, je povinný sledovať vplyv pohonných látok najmä na funkčné vlastnosti a emisie neprispôsobených vozidiel a informovať o tom Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“). Ak je výrobca zo štátu, ktorý nie je členským štátom Európskej únie, alebo zo štátu, ktorý nie je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore, túto povinnosť má predajca.
(3) V odôvodnených prípadoch ministerstvo v spolupráci s Ministerstvom životného prostredia Slovenskej republiky môžu na základe zhodnotenia vplyvu pohonných látok vyrobených z obnoviteľných zdrojov energie na životné prostredie a na funkčné vlastnosti motora prijať opatrenia na zabezpečenie zhody pohonných látok vyrobených z obnoviteľných zdrojov energie s osobitnými predpismi
(6) Ak podiel metylesteru mastnej kyseliny alebo bioetanolu v zmesi s minerálnym olejom prekračuje hodnotu 5 % objemových, predajca je povinný viditeľne označiť odberné miesto takejto pohonnej látky slovami „benzín s obsahom bioetanolu vyšším ako 5 %“ alebo „nafta s osahom metylesteru vyšším ako 5 %“.
246/2006 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2009 do 14.10.2010 https://www.slov-lex.sk/static/SK/ZZ/20 ... 90101.html
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin E10 vs. auta
co bolo, to bolo.
...ale len tak mimochodom, ani aktálne platná norma ( na ktoru sa odvoláva ten spolok výrobcov, ci co to je zač...v odkaze vyssie), nejako neladí s realitou
Ako nebol som echt frajer z matiky , ale max. 5% určite nie je min.6%.
Alebo aj je, len tomu proste nerozumieme.
STN EN 228+A1
Slovenský názov: Automobilové palivá. Bezolovnatý benzín. Požiadavky a skúšobné metódy
Anglický názov: Automotive fuels. Unleaded petrol. Requirements and test methods
Dátum vydania: 1. 2. 2018
Dátum zrušenia: aktálne platná
Jazyk: SK
ICS: 75.160.20
Triediaci znak: 65 6505
Úroveň zapracovania: idt EN 228:2012+A1:2017
Vestník: 01/18
Nariadenie vlády:
Zmeny:
Nahradzujúce normy:
Nahradené normy: STN EN 228:2013-06 (65 6505)
Poznámka vo Vestníku:
Predmet normy:
Táto európska norma stanovuje požiadavky a skúšobné metódy na predávaný a dodávaný bezolovnatý benzín. Je určená pre bezolovnatý benzín používaný vo vozidlách s benzínovými motormi, ktoré sú skonštruované na spaľovanie bezolovnatých benzínov. V tejto európskej norme sa špecifikujú dva typy bezolovnatého benzínu: jeden typ s maximálnym obsahom kyslíka 3,7 % (m/m) a s maximálnym obsahom etanolu 10,0 % (V/V) v tabuľke 1, a jeden typ určený pre staršie vozidlá, pre ktoré neplatí záruka na používanie bezolovnatého benzínu s vysokým obsahom biopalív, s maximálnym obsahom kyslíka 2,7 % (m/m) a maximálnym obsahom etanolu 5,0 % (V/V) v tabuľke 2.
...ale len tak mimochodom, ani aktálne platná norma ( na ktoru sa odvoláva ten spolok výrobcov, ci co to je zač...v odkaze vyssie), nejako neladí s realitou
Ako nebol som echt frajer z matiky , ale max. 5% určite nie je min.6%.
Alebo aj je, len tomu proste nerozumieme.
STN EN 228+A1
Slovenský názov: Automobilové palivá. Bezolovnatý benzín. Požiadavky a skúšobné metódy
Anglický názov: Automotive fuels. Unleaded petrol. Requirements and test methods
Dátum vydania: 1. 2. 2018
Dátum zrušenia: aktálne platná
Jazyk: SK
ICS: 75.160.20
Triediaci znak: 65 6505
Úroveň zapracovania: idt EN 228:2012+A1:2017
Vestník: 01/18
Nariadenie vlády:
Zmeny:
Nahradzujúce normy:
Nahradené normy: STN EN 228:2013-06 (65 6505)
Poznámka vo Vestníku:
Predmet normy:
Táto európska norma stanovuje požiadavky a skúšobné metódy na predávaný a dodávaný bezolovnatý benzín. Je určená pre bezolovnatý benzín používaný vo vozidlách s benzínovými motormi, ktoré sú skonštruované na spaľovanie bezolovnatých benzínov. V tejto európskej norme sa špecifikujú dva typy bezolovnatého benzínu: jeden typ s maximálnym obsahom kyslíka 3,7 % (m/m) a s maximálnym obsahom etanolu 10,0 % (V/V) v tabuľke 1, a jeden typ určený pre staršie vozidlá, pre ktoré neplatí záruka na používanie bezolovnatého benzínu s vysokým obsahom biopalív, s maximálnym obsahom kyslíka 2,7 % (m/m) a maximálnym obsahom etanolu 5,0 % (V/V) v tabuľke 2.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Benzin E10 vs. auta
Tie normy a (pozmeňujúce) zákony sú viaceré, kde by sa malo dať vypátrať, aké rôzne kritériá sú na benzín, vrátane povolených + prikázaných minimálnych a maximálnych % obsiahnutých zložiek ETOH, ETBE... (som k tomu dalek, žeby som ich všetky prelúskal).
Mňa stále zaráža, ako sa uvádza, že u nás už od januára nebude v ponuke benzín N95 E5 (používa sa aj pri argumentácii, že nič dramatické sa neudeje, lebo už dnešný benzín "N5" má 6-7% ETOH a nový E10 bude mať 9%), keď to čo sa tu pod ním predávalo, E5 už dávnejšie nebolo.
228/2014 Z.z. § 9
Prevádzková evidencia a poskytovanie údajov
(7) Podnikateľ, ktorý predáva automobilový benzín s obsahom etanolu do 10% objemu, poskytuje spotrebiteľom informáciu o obsahu biopaliva v automobilovom benzíne, a to jej označením na mieste, kde sa uvádzajú údaje o druhu paliva. Na označení sa uvedie text: "E10" "Obsahuje od 5% do 10% objemu biopaliva". Uvedené označenie musí byť ľahko čitateľné a pevne pripevnené. Označenie musí byť umiestnené na výdajnom stojane tak, aby bolo dobre viditeľné.
https://www.noveaspi.sk/products/lawTex ... o-palivach
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 8/20170101
Mňa stále zaráža, ako sa uvádza, že u nás už od januára nebude v ponuke benzín N95 E5 (používa sa aj pri argumentácii, že nič dramatické sa neudeje, lebo už dnešný benzín "N5" má 6-7% ETOH a nový E10 bude mať 9%), keď to čo sa tu pod ním predávalo, E5 už dávnejšie nebolo.
228/2014 Z.z. § 9
Prevádzková evidencia a poskytovanie údajov
(7) Podnikateľ, ktorý predáva automobilový benzín s obsahom etanolu do 10% objemu, poskytuje spotrebiteľom informáciu o obsahu biopaliva v automobilovom benzíne, a to jej označením na mieste, kde sa uvádzajú údaje o druhu paliva. Na označení sa uvedie text: "E10" "Obsahuje od 5% do 10% objemu biopaliva". Uvedené označenie musí byť ľahko čitateľné a pevne pripevnené. Označenie musí byť umiestnené na výdajnom stojane tak, aby bolo dobre viditeľné.
https://www.noveaspi.sk/products/lawTex ... o-palivach
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 8/20170101
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin E10 vs. auta
Bloke vies vyhladat ze kto za ten eko-benzin ako zahlasoval v NRSR? idu volby tak aby som vedel ze komu podakovat
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Benzin E10 vs. auta
kto asi? koalicny mafiani-prezliekači kabatov.
Re: Benzin E10 vs. auta
Ono je to nudné čítanie (hladanie) a ešte zároveň i zdĺhavé. Pokračujem po súkromnej správe, našiel som predsa len jednu časť, ktorá bola schválená a otrela sa v ostatnom čase okolo palív. Neviem, či boli schválené "nové" zloženia palív (predpísané/povolené biozložky) aj inde v inom zákone, alebo sa na taký "akt" ešte čaká - tento rok už žiadne zasadanie/hlasovanie na programe nie je.
Parlamentná tlač 1593, Dátum schválenia 15.10.2019
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov
(Výcuc, inak zaujímavý k téme tohto vlákna je celý paragraf 7)
Čl. II
Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení zákona č. 667/2004 Z. z., zákona č. 223/2006 Z. z., zákona č. 672/2006 Z. z., zákona č. 609/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 53/2009 Z. z., zákona č. 482/2009 Z. z., zákona č. 493/2009 Z. z., zákona č. 30/2010 Z. z., zákona č. 492/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 212/2013 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 353/2013 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 268/2017 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z. a zákona č. 221/2019 Z. z. sa mení a dopĺňa takto :
4.V § 7 ods. 1 písm. a) tretí bod znie:
„3. od 1. januára 2020 v objeme 7,4 % a viac s presnosťou podľa technickej normy2ea) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami, alebo v objeme 6,9 % a viac s presnosťou podľa technickej normy2ea) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami a biogénnej látky uvedenej v § 4 ods. 7 písm. e) v objeme 0,5 % a viac s presnosťou podľa technickej normy2ea) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami,“.
Tu všetky príslušné návrhy aj hlasovania k uvádzanej zmene:
https://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?si ... =7&ID=1593
Tu je znenie tohoto zákona v platnosti od Nového roka a hlavne v pravej časti Info - Vzťahy, všetky súvisiace zákony - vykonávacie predpisy. Takýmto smerom je potrebné tiež sa orientovať, hladať, čítať.
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 00101.html
https://www.nrsr.sk/web/default.aspx?SectionId=184
P.S. Vyčítané v h.u. zákone - pekná nenažranosť + k tomu 20% DPH:
Sadzba dane sa ustanovuje takto:
a) motorový benzín kódu kombinovanej nomenklatúry (2710 1241, 2710 1245, 2710 1249)
1. do 31. decembra 2019: 547 eur/1 000 l,
2. od 1. januára 2020: 555 eur/1 000 l,
b) motorový benzín (kódu kombinovanej nomenklatúry 2710 1231 a 2710 1250): 597,49 eura/1 000 l
Parlamentná tlač 1593, Dátum schválenia 15.10.2019
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov
(Výcuc, inak zaujímavý k téme tohto vlákna je celý paragraf 7)
Čl. II
Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení zákona č. 667/2004 Z. z., zákona č. 223/2006 Z. z., zákona č. 672/2006 Z. z., zákona č. 609/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 53/2009 Z. z., zákona č. 482/2009 Z. z., zákona č. 493/2009 Z. z., zákona č. 30/2010 Z. z., zákona č. 492/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 212/2013 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 353/2013 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 268/2017 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z. a zákona č. 221/2019 Z. z. sa mení a dopĺňa takto :
4.V § 7 ods. 1 písm. a) tretí bod znie:
„3. od 1. januára 2020 v objeme 7,4 % a viac s presnosťou podľa technickej normy2ea) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami, alebo v objeme 6,9 % a viac s presnosťou podľa technickej normy2ea) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami a biogénnej látky uvedenej v § 4 ods. 7 písm. e) v objeme 0,5 % a viac s presnosťou podľa technickej normy2ea) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami,“.
Tu všetky príslušné návrhy aj hlasovania k uvádzanej zmene:
https://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?si ... =7&ID=1593
Tu je znenie tohoto zákona v platnosti od Nového roka a hlavne v pravej časti Info - Vzťahy, všetky súvisiace zákony - vykonávacie predpisy. Takýmto smerom je potrebné tiež sa orientovať, hladať, čítať.
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 00101.html
https://www.nrsr.sk/web/default.aspx?SectionId=184
P.S. Vyčítané v h.u. zákone - pekná nenažranosť + k tomu 20% DPH:
Sadzba dane sa ustanovuje takto:
a) motorový benzín kódu kombinovanej nomenklatúry (2710 1241, 2710 1245, 2710 1249)
1. do 31. decembra 2019: 547 eur/1 000 l,
2. od 1. januára 2020: 555 eur/1 000 l,
b) motorový benzín (kódu kombinovanej nomenklatúry 2710 1231 a 2710 1250): 597,49 eura/1 000 l
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
- Colommbo
- Příspěvky: 9963
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Benzin E10 vs. auta
Opel
Benzín E10 je povolený na používanie vo všetkých vozidlách Opel a Vauxhall s benzínovými motormi, s výnimkou modelov Vectra, Signum, Zafira s motorom 2,2 litra a priamym vstrekovaním paliva (kód motora: Z22YH).
Přitom když se v našich médiích začalo prvně psát o palivu E10, součástí negativní propagandy byly odkazy na výsledky "testu", jemuž němečtí "odborníci" podrobili Opel Signum právě s motorem, jenž je "díky" systému vstřikování sám o sobě poměrně choulostivý. Co na to napsat, asi víc nic...
Benzín E10 je povolený na používanie vo všetkých vozidlách Opel a Vauxhall s benzínovými motormi, s výnimkou modelov Vectra, Signum, Zafira s motorom 2,2 litra a priamym vstrekovaním paliva (kód motora: Z22YH).
Přitom když se v našich médiích začalo prvně psát o palivu E10, součástí negativní propagandy byly odkazy na výsledky "testu", jemuž němečtí "odborníci" podrobili Opel Signum právě s motorem, jenž je "díky" systému vstřikování sám o sobě poměrně choulostivý. Co na to napsat, asi víc nic...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Benzin E10 vs. auta
Páni ktorí odjazdíte na zážih kvartálne tisíce km, a všímate si čo tankujete - ako je to fakticky od začiatku roka na slovenských pumpách s ponukou?
Je niekde ešte E5? (Jarson1 totiž ešte koncom 2019 zistil, že ani v slovnaftových 100-vkách to už istý čas nebola v skutočnosti E5, ale E10)
Ktoré čerpačky majú aspoň prémiový benzín s E5? Predpoklad je OMV - a neslovnaftový zvyšok v SR sú už len nejaké ojedinelé drobky, napríklad polskú orlenovú Benzinu som v okolí hlavného mesta ešte ani nevidel, takže Verva 100 nincs.
Na Rakúsko som sa už viacraz pýtal, ale nikto mi tu neodpovedal.
Lebo na totemoch z cesty nevidno, či má značka XY na stojanoch aj E5, tak aby človek neobchádzal s autom všetky a neokukával po vystúpení z vozu nálepky na búdkach ako taký japonský turista.
[v médiách stále len také všeobecnosti: https://autobild.pluska.sk/poradca/novy ... koro-nikto]
Je niekde ešte E5? (Jarson1 totiž ešte koncom 2019 zistil, že ani v slovnaftových 100-vkách to už istý čas nebola v skutočnosti E5, ale E10)
Ktoré čerpačky majú aspoň prémiový benzín s E5? Predpoklad je OMV - a neslovnaftový zvyšok v SR sú už len nejaké ojedinelé drobky, napríklad polskú orlenovú Benzinu som v okolí hlavného mesta ešte ani nevidel, takže Verva 100 nincs.
Na Rakúsko som sa už viacraz pýtal, ale nikto mi tu neodpovedal.
Lebo na totemoch z cesty nevidno, či má značka XY na stojanoch aj E5, tak aby človek neobchádzal s autom všetky a neokukával po vystúpení z vozu nálepky na búdkach ako taký japonský turista.
[v médiách stále len také všeobecnosti: https://autobild.pluska.sk/poradca/novy ... koro-nikto]
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin E10 vs. auta
Dneska som bol v Hainburgu na JET - ke oba benzíny na stojane E5