Automatická převodovka. Jakou?
Moderátor: Colommbo
Re: Automatická převodovka. Jakou?
po rokoch uplne zrusili robota , uz sa take auto neda kupit. iba klasicky automat aisin, chvalabohu.
neviem ci vsetky fejslift c4 maju tie special tlmice,alebo je to za priplatok..
neviem ci vsetky fejslift c4 maju tie special tlmice,alebo je to za priplatok..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Automatická převodovka. Jakou?
to Jerry3 to je mozne lebo 1 tam je furt vrazena ale v podstate len pustam brzdu nakolko sa to len vlece nemusim ani pridat a auto sa pomali vali vpred prevodovku mam takuto
Zazil som robota v C3 nevedl presne co ma spravit trvalo to dlho az zaradil dalsiu rychlost to sa mi teda vobec nepacilo.
Ja osobne by som prijal este jednu rychlost a 7 ale len na dialnicu . nakolko 6 toci 2500 .
ostatne mi presne vyhovuju .
Zazil som robota v C3 nevedl presne co ma spravit trvalo to dlho az zaradil dalsiu rychlost to sa mi teda vobec nepacilo.
Ja osobne by som prijal este jednu rychlost a 7 ale len na dialnicu . nakolko 6 toci 2500 .
ostatne mi presne vyhovuju .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatická převodovka. Jakou?
On hdm při stání se zařazeným D trpí (točí se jen jedno oběžné kolo),ale v podstatě né víc,než při rozjezdu. Daleko větší rána je pro něj podle mě změna z D na R ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Automatická převodovka. Jakou?
nejake konkretne auta kde je to super? nejake odporucania?věř tomu, že s povedeným automatem je skvělé svezení.
je velmi dolezite kombinacia motor / automat
Bohužel je jen velmi málo skutečně povedených automatů, přesněji agregátů, tj. kombinací motor/automat.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Třeba MB E320 CDI
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Automatická převodovka. Jakou?
https://auto.pravda.sk/jazdene-auta/cla ... -dietatom/Ako jedno z prvých sériových vozidiel totiž dostal model MB E320 CDI W211 do vienka elektrohydraulické brzdy Sensotronic. Novinka s označením SBC na majetných zákazníkov nového „Éčka“ zapôsobila ako magnet. Pocit technologického náskoku pred konkurenciou bol nepopierateľný.
Podstatou ich fungovania bol vysokotlakový zásobník, ktorý držal brzdový okruh pod stálym vysokým tlakom. Tlak sa potom na základe pokynov riadiacej jednotky dostával k jednotlivým brzdám, pričom dokázal každé koleso brzdiť rozdielne a podľa aktuálnych pokynov riadiacej jednotky ESP pribrzďoval jednotlivé kolesá rôznou silou. Zložitosť celého systému však brzdám SBC podkopala nohy. Strácali tlak, padali do núdzového režimu (počas neho je brzdná sila prenášaná výlučne na predné kolesá) a spôsobovali vodičom infarktové situácie. Problémom bola aj ich životnosť daná určitým počtom zabrzdení.
Aj keď mali brzdy SBC bezkonkurenčný účinok, kvôli problémom s garančnými výmenami a stúpajúcimi nákladmi na opravy ich v roku 2006 Mercedes-Benz potichu opäť nahradil konvenčnými brzdami
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Automatická převodovka. Jakou?
A cos nám tím chtěl vlastně sdělit?
Re: Automatická převodovka. Jakou?
super podla mna je to vtedy ked nevies kedy to auto preradi ze nemas paru an aku rychlost ides vobec necitis preradovanie . na to aby to bolo super tak je potreba (si myslim ja) dostatok tociveho momentu .Misojogi píše:nejake konkretne auta kde je to super? nejake odporucania?
Jasne ze casom zistis kedy presne zaraduje . ale ak niekoho zvezes nemusel by vediet kedy auto preradi.
a to je jedna vec na automatoch co sa mi paci. Mozno som ujety ale nehambim sa zato . Momentalne mam auto v popise a naozaj radi ako hodinky a pekne zvezenie . Chevrolet orlando krasne zvezenie ale to radenie nic moc bola to 1,8 bez turba benzin 103kw . priznam sa uz by som ho naspat nechcel .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Když tu o automatu: https://www.autozive.cz/automaticka-pre ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Akorát že to týká výhradně automatu s HDM. Navíc je tam jeden naprostý nesmysl, totiž zahřívání motoru, které s převodovkou samozřejmě nemá vůbec nic společného. Studená převodovka prostě neumožní rozjezd, nic víc, nic míň.
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Tak on ten automat je menší zlo než jen samotný rádce řazení.Ten pouze ''mrká'' nahoru dolů,kdežto ta převodovka si rovnou přeřadí.A dělá to podle toho,jak se tlačí na plynový pedál,když to šolícháš,tak holt řadí jak zběsilá nahoru dolů. Pokud přitlačíš,tak si podřadí a drží si rozumné otáčky.Není to bůhví co,ale furt lepší,než když nějaký doveda jede přes celé město na 5-ku. Bývaly doby,kdy automatická převodovka měla volbu rychlostních režimů,takže mimo D tam byly pozice 1,2 a 3.Takže po navolení např.pozice 2 řadila pouze 2 rychlosti. A jak jsem psal,totálně zakorbonované motory jsem viděl i v provedení nepřímého vstřiku a bez turba,po ujetí pár desítek tisíc km.Durex píše:Žádný olej s žádným chemickým prvkem nemá na LSPI takový vliv, jako vyrobce maloobjemového motoru foukaného turbem dolujicí max krouťák už od 1500 ot a jeho rádce řazení případně nastavení automatu ve spojení s uživatelem,ktery podle toho jezdí... Veškeré oleje bojující proti LSPI neřeší totiž příčinu a hlavní důvod tohoto jevu. To jen automobilky a olejářské firmy vyprodulovali něco, co by v podstatě nebylo potřeba...kdyby ... Každý ať si doplní
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Ano. Ty automaty to tak měly. Akorát si myslím, že to bylo třeba pro tažení těžkého přívěsu do táhlého kopce, kde by logika převodovky a její přeřazení bylo na škodu. Řazení těchto voleb na rovné silnici třeba na projetí obce si nedokážu představit.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Pozice 1 se používala třeba při jízdě terénem(rozuměj polňačkou k lesu) na 3 se dalo úplně v pohodě v městském provozu.Hlavně bylo fajn,že jsi je potáhl a by v tom kterém režimu.Druhá věc je fakt,že většina na to stejně sr..a.Durex píše:Ano. Ty automaty to tak měly. Akorát si myslím, že to bylo třeba pro tažení těžkého přívěsu do táhlého kopce, kde by logika převodovky a její přeřazení bylo na škodu. Řazení těchto voleb na rovné silnici třeba na projetí obce si nedokážu představit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Já vím. Jedeš městem a zařazeno za 3. Město končí a ty chceš dát D protože se povalí. Jak se to provede? Já jen, že u mého automatu když pominu řazení sekvencí, na které jsem jezdil 95% a která podle mě byla geniální (myslim moznost volby kdykoliv), tak jákýkoliv pohyb voliče byl možný jen se šlápnutím brzdy... Ale to je jedno at nejsme moc off ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Automatická převodovka. Jakou?
Dovolím si to rozvést:lengy60 píše:...Bývaly doby,kdy automatická převodovka měla volbu rychlostních režimů,takže mimo D tam byly pozice 1,2 a 3.Takže po navolení např.pozice 2 řadila pouze 2 rychlosti.
- Tohle tu je stále, ovšem platí to výhradně pro "pravé automaty", tedy ty s HDM, kde v zásadě neexistuje mechanická vazba mezi klikovkou motoru a hnacími koly vozu (to je z hlediska škodlivosti podtáčení velmi důležité ). DSG, CVT a podobné paskvily nejsou "automatickými převodovkami" v pravém slova smyslu.
- Pozice 1, 2 a 3 platily pouze pro čtyřstupňové automaty.
- Možnost navolení nějaké specifické (kromě D) pozice nesloužila k tomu nepodtáčet anebo mít možnost prudce zrychlit (k tomu je tam funkce kick-down), ale pro jízdu v horách, konkrétně za účelem brzdění motorem a jako prevence zařazení vyššího stupně při povolení plynu kvůli zpomalení před průjezdem serpentýnou do kopce.
- K dalším možnostem obvykle patřil i tzv. zimní program (W), což nebylo nic jiného, než vyřazení jedničky ze škály automaticky volených možností s tím, že automat řadil až od dvojky nahoru, tedy i včetně rozjezdu na dvojku.
- Některé automaty mívaly také program sport (S), často volitelný tlačítkem na hlavici voliče či vedle něho, který pro změnu okamžitě zvyšoval otáčky motoru o 1000 - 1500 min., aniž by bez pohybu pedálu plynu došlo ke změně rychlosti vozu.
- 99% uživatelů stejně nechápalo, k čemu je co dobré (což zde ostatně dost názorně dokládá lengy), a pokud už nějaké "řazení" využívali, tak obvykle špatně.