Tá nabíjačka je presne na to určená - aby si si akumulátor udržiaval vo vyššej úrovni nabitosti ako bez nej.Autoxxxrady píše:...Na dobíjení akumulátoru např. 60Ah když je vybita na 85% ti stačí i 3.8A
A nabíjet podchlazený akumulátor je celkem zbytečný. Teplotu při nabíjení zruba od 5°C do 25°C, když je to možný. Na skladování akumulátoru se uvádí 5°C až 15°C.
Práve som sa vrátil z chalupy a pred štartom som orientačne zmeral napätie jednoduchým LED-segmentovým voltmetrom, ktorý sa dáva do "zapaľovača", podľa ktorého som zistil, že aku má cca 80% stav nabitia. Po príchode na chalupu (cca 20 minút jazdy) som pripojil na svorky akumulátora automatickú nabíjačku Bosch Battmax Automatic (max. 6A) a tá akumulátor nabíjala možno 5 až 10s, dosiahla plynovacie napätie a odstavila. Potom čakala na pokles na 12,8V a takto sa to dookola opakovalo každú cca minútu až dve. Vonku bolo okolo -5°C a ten akumulátor sa krátkou jazdou dostatočne neohrial a teda ani nenabil, preto sa to občas snažím "pripumpovať" externe. V zápätí som pripojil tú "Lidlacku" nabíjačku a tá tiež po cca 5 až 10s dosiahla napätie cca 14,0V a prepla do režimu 0,8A a až v tomto režime sa do akumulátora skutočne plynule dodávala energia. Takže z toho vyplýva, že môžete mať aj 100A nabíjačku - pri podchladenom akumulátore je to na ... - iná káva by bola, keby sme mohli zvýšiť napätie, ale to v prípade napojenia na palubnú sieť nie je možné, resp. je, ale s rizikom poškodenia niektorých komponentov.
P. S.: na tú nabíjačku s vyšším prúdom (ten Bosch 6A) mám takú fintu, že počas nabíjania (resp. ešte tesne pred ním) nechám rozsvietené parkovačky - vtedy sa prúd rozdelí a do akumulátora tečie také množstvo, že sa nabíjanie len tak rýchlo neodstaví - akurát tá nabíjačka ide stále na "plné gule", pretože živí aj tie parkovačky a tak je po nabíjaní celkom teplá, ale je to ešte stará škola s trafom a elektronikou a má aj dostatočné chladiace otvory. To tá z Lidlu je presne na toto absolútne skvelá a je aj dostatočne malá, aby som pri nabíjaní mohol aj privreť haubňu (keď sneži, prší je to bez diskusie) a privretá haubňa drží teplo z motora a tak sa akumulátor drží teplejší!