no prave takyto tam bol doteraz ((A jinak, ještě existuje 10w40, ale API SD http://www.autoomega.sk/?id_tovar=19807&ukaz=detail
aky olej do skodovky pre kratke trate?
Moderátor: Colommbo
A co katalyzátor To 1.3 OHV je sice hezký, ale olej je potřeba pro celý motor včetně příslušenství......Ono olej nemá JENOM mazat.....C2H5OH píše:No a? 1,3 OHV jede na všechno. To není žádná kapitalistická sračka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
API SF->API SH->SJ 10w40->SL 10(5)w40 - měnit po 5-8tkm i s filtrem. Ale vyplatí se Ti to?@Matyzak píše:.....ale potrebujem sa dostat na lepsi olej
bez toho aby som zadrel motor.....
Ještě je možnost olej API SF, a pak Sunoco Synturo 5w50 - to je API SH/CD
Hustota při 15°C -- 0,857
Viskozita při 100°C -- 19 cSt
při 40°C -- 118 cSt
Viskozitní index -- 182
Viskozita při -30°C -- <6600 cP
Bod vzplanutí -- 235°C
Bod tuhnutí -- -50°C
T. B. N. -- 9 mg KOH / g
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Nejlepší by bylo motor rozdělat a vyčistit
Rozhodně nedávat žádné čističe, prostě jenom o stupeň výkonnější olej jak psal Pitris. Sundej alespoň víko ventilů, abys měl alespoň ponětí jak to tam vypadá. Je celkem možné, že to bude katastrofa a v tom případě bych to dojezdil, pokud se ti to nechce rozdělávat.
Rozhodně nedávat žádné čističe, prostě jenom o stupeň výkonnější olej jak psal Pitris. Sundej alespoň víko ventilů, abys měl alespoň ponětí jak to tam vypadá. Je celkem možné, že to bude katastrofa a v tom případě bych to dojezdil, pokud se ti to nechce rozdělávat.
...môj postup po kúpe auta bez servisnej knižky bol (6 ročná Škoda Felicia r. 1999, tach. cca 103000km, motor 1.3 OHV 40kW, 5 rokov LPG) - zásadne som nechcel žiadne rozoberanie a preplachovanie a už vôbec nie zadieranie :@Matyzak píše:nemozem za predosleho majtela
ale potrebujem sa dostat na lepsi olej
bez toho aby som zadrel motor
vies poradit ?
-MADIT SUPER 2000 10W-40 ACEA A3 API SJ VW500.00 cca 9000km
(pri výmene bol pomerne dosť tmavý)
-MOGUL GX-FE PRO 10W-40 ACEA A3 API SL VW500.00 cca 8000km
(pri výmene bol totálne tmavý)
-MADIT PRIMA 5W-40 ACEA A3 API SL VW502.00 cca 7000km
(pri výmene bol veľmi tmavý a pri nastavovaní ventilovej vôle sa dalo pod krytom ventilov vidieť pár "zgelovatených" kúskov karbónu)
-LIQUI MOLY LEICHTLAUF 10W-40 ACEA A3 API SL VW501.01 cca 8000km
(pri výmene poriadne tmavý)
-VALVOLINE DURABLEND 10W-40 ACEA A3 API SL VW501.01 cca 7000km
(pri výmene normálne tmavý)
-GULF FORMULA G 5W-40 ACEA A3 API SL VW502.00 cca 8000km
(pri výmene normálne tmavý)
-AGIP EXTRA HTS 5W-40 ACEA A3 API SL VW502.00 cca 10000km
(pri výmene normálne tmavý)
-GULF FORMULA G 5W-40 ACEA A3 API SM VW502.00 cca 10000km
(pri výmene normálne tmavý)
-GULF FORMULA G 5W-40 ACEA A3 API SM VW502.00 cca 10000km
(ten je tam teraz čerstvo naliatý)
Pri nastavovaní ventilovaj vôle je motor pod krytom ventilov čistý a spotreba oleja rovnaká ako pri kúpe (teda v priebehu 10000km dolievam cca 1 liter). Filtre vždy menené s olejom a iba značkové - 2x BOSCH, 1x PURFLUX a teraz už iba CHAMPION.
C2H5OH píše:Kdo píše o karburátorovém Favoritu?? Já měl BMM. Na E 50 až 90 jsem ujel 70000km. A nakonec i karburátorové Favority měly katalyzátory(některé) a dokonce i řízené. LSe s elektronicky říz. karburátorem Pieburg
..ale to fávo bolo u nás skor vynimka tak by som to nebral ako pravidlo že každy...
..a ty nemusiš riešiť olej u tvojej plečky ale su ludia pre ktorých je servis a staranie o auto záluba tak ako u mna a vyskušať treba všetko,je to isto profesionálnejší prístup ako ten tvoj