aky olej do skodovky pre kratke trate?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
@Matyzak

Příspěvek od @Matyzak »

A jinak, ještě existuje 10w40, ale API SD http://www.autoomega.sk/?id_tovar=19807&ukaz=detail
no prave takyto tam bol doteraz :-(((
C2H5OH

Příspěvek od C2H5OH »

No a? 1,3 OHV jede na všechno. To není žádná kapitalistická sračka.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

API SD je pro motory z roku 1968 - 1970. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.
Takže dávat to do auta, které má daleko větší nároky mi přijde jako prasárna. Výkonostně je to těsně nad M6AD.
Já bych dával API SJ 10W-40.
@Matyzak

Příspěvek od @Matyzak »

Takže dávat to do auta, které má daleko větší nároky mi přijde jako prasárna. Výkonostně je to těsně nad M6AD.
nemozem za predosleho majtela
ale potrebujem sa dostat na lepsi olej
bez toho aby som zadrel motor

vies poradit ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27510
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

C2H5OH píše:No a? 1,3 OHV jede na všechno. To není žádná kapitalistická sračka.
A co katalyzátor :?: :!: To 1.3 OHV je sice hezký, ale olej je potřeba pro celý motor včetně příslušenství......Ono olej nemá JENOM mazat.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27510
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

@Matyzak píše:.....ale potrebujem sa dostat na lepsi olej
bez toho aby som zadrel motor.....
API SF->API SH->SJ 10w40->SL 10(5)w40 - měnit po 5-8tkm i s filtrem. Ale vyplatí se Ti to?

Ještě je možnost olej API SF, a pak Sunoco Synturo 5w50 - to je API SH/CD
Hustota při 15°C -- 0,857
Viskozita při 100°C -- 19 cSt
při 40°C -- 118 cSt
Viskozitní index -- 182
Viskozita při -30°C -- <6600 cP
Bod vzplanutí -- 235°C
Bod tuhnutí -- -50°C
T. B. N. -- 9 mg KOH / g
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Nejlepší by bylo motor rozdělat a vyčistit :wink:
Rozhodně nedávat žádné čističe, prostě jenom o stupeň výkonnější olej jak psal Pitris. Sundej alespoň víko ventilů, abys měl alespoň ponětí jak to tam vypadá. Je celkem možné, že to bude katastrofa a v tom případě bych to dojezdil, pokud se ti to nechce rozdělávat.
FF

Příspěvek od FF »

@Matyzak píše:nemozem za predosleho majtela
ale potrebujem sa dostat na lepsi olej
bez toho aby som zadrel motor

vies poradit ?
...môj postup po kúpe auta bez servisnej knižky bol (6 ročná Škoda Felicia r. 1999, tach. cca 103000km, motor 1.3 OHV 40kW, 5 rokov LPG) - zásadne som nechcel žiadne rozoberanie a preplachovanie a už vôbec nie zadieranie :shock: :

-MADIT SUPER 2000 10W-40 ACEA A3 API SJ VW500.00 cca 9000km
(pri výmene bol pomerne dosť tmavý)

-MOGUL GX-FE PRO 10W-40 ACEA A3 API SL VW500.00 cca 8000km
(pri výmene bol totálne tmavý)

-MADIT PRIMA 5W-40 ACEA A3 API SL VW502.00 cca 7000km
(pri výmene bol veľmi tmavý a pri nastavovaní ventilovej vôle sa dalo pod krytom ventilov vidieť pár "zgelovatených" kúskov karbónu)

-LIQUI MOLY LEICHTLAUF 10W-40 ACEA A3 API SL VW501.01 cca 8000km
(pri výmene poriadne tmavý)

-VALVOLINE DURABLEND 10W-40 ACEA A3 API SL VW501.01 cca 7000km
(pri výmene normálne tmavý)

-GULF FORMULA G 5W-40 ACEA A3 API SL VW502.00 cca 8000km
(pri výmene normálne tmavý)

-AGIP EXTRA HTS 5W-40 ACEA A3 API SL VW502.00 cca 10000km
(pri výmene normálne tmavý)

-GULF FORMULA G 5W-40 ACEA A3 API SM VW502.00 cca 10000km
(pri výmene normálne tmavý)

-GULF FORMULA G 5W-40 ACEA A3 API SM VW502.00 cca 10000km
(ten je tam teraz čerstvo naliatý)


Pri nastavovaní ventilovaj vôle je motor pod krytom ventilov čistý a spotreba oleja rovnaká ako pri kúpe (teda v priebehu 10000km dolievam cca 1 liter). Filtre vždy menené s olejom a iba značkové - 2x BOSCH, 1x PURFLUX a teraz už iba CHAMPION. :wink:
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

.. FF no tak pekne si to rozpísal až mi je to divné od teba ale klobuk dole..no z teho vyplíva že to čo ste povedali s Pitrisom platí a je to najoptimalnejšie metoda,aj ked to bude trocha trvať kym najazdí tolko km.. :wink:
C2H5OH

Příspěvek od C2H5OH »

Líbí se mi,jak u staré plečky řešíte olej a ještě katalyzátor :lol: Ve Favu jsem měl kat. původní a emise po 170000 na úrovni Euro 4 :wink: Mimochodem když naleju E 85 3:2 tak projdu i s kusem trubky místo katu. Já měl motor vevnitř tak čistý,že se z něho dalo žrát. A žádné olejové orgie jsem nedělal.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Nejsem si jistý, ale řekl bych, že favority s karburátorem nemají katalyzátor :?:
Mám známého, co lije do feldy jakýsi olej z šachty (asi hydraulický na vrtačky) a pořád jezdí.
E85 bych raději nedával, protože nevím co by to udělalo s čerpadlem a hadicema.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

To ja taky na Scorpiu z 94 roku mel emise na urovni EU4.... Aspon na tom papire to bylo ;)
C2H5OH

Příspěvek od C2H5OH »

Kdo píše o karburátorovém Favoritu?? Já měl BMM. Na E 50 až 90 jsem ujel 70000km. A nakonec i karburátorové Favority měly katalyzátory(některé) a dokonce i řízené. LSe s elektronicky říz. karburátorem Pieburg
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

C2H5OH píše:Kdo píše o karburátorovém Favoritu?? Já měl BMM. Na E 50 až 90 jsem ujel 70000km. A nakonec i karburátorové Favority měly katalyzátory(některé) a dokonce i řízené. LSe s elektronicky říz. karburátorem Pieburg


..ale to fávo bolo u nás skor vynimka tak by som to nebral ako pravidlo že každy...

..a ty nemusiš riešiť olej u tvojej plečky ale su ludia pre ktorých je servis a staranie o auto záluba tak ako u mna a vyskušať treba všetko,je to isto profesionálnejší prístup ako ten tvoj :wink:
C2H5OH

Příspěvek od C2H5OH »

Já už nemám plečku :wink: Favo už je dávno mrtvé. Tedy karoserie. Profesionale :lol: Bosch Monomotonic byl také vyjímka? Mojí zálibou je jezdit skoro zadarmo :wink: :wink:
Odpovědět