10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Moderátor: Colommbo
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Ostrekovace reflektorov musia mat povinne auta vybavene xenonovymi reflektormi. Na vacsine aut je to v dnesnej dobe na vysuvnom mechanizme, teda je to schovane v narazniku. Stierace som na novych autach uz nezaregistroval. Mavali ich Volva, Lady, Saaby,...
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Důvodem jsou bezpečnostní požadavky na ochranu chodců. Ze stejných příčin jsou ostřikovače světlometů schované v náraznících a výsuvné jen v době použití.javier píše:... Stierace som na novych autach uz nezaregistroval. ...
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Colommbo píše:Ano, při vnějších teplotách od cca +5°C méně kompresor klimy nespíná. Celý systém se rozeběhne a topí, ale na kompresoru se točí pouze řemenice, vnitřek zůstává odpojený...
chlapi, fakt neviem ako to je. Faktom je , ze bez ohladu na teplotu po zapnuti klimy mi za prve ( pri volnobehu krasne vidiet - za jazdy uz nie) ihned reaguje motor zvysenim otacok - teda myslim ze daco sa iste deje , ale hlavne to odmlžuje a to je pre mna podstatne . Ze ako to robi, to necham na inych.
A s tymi stieracmi ste mi masadili chrobaka do hlavy riadneho. Kedze tu par dni prsi, nejdem sa tam vrtat, ale len co bude moznost tak to presetrim - uz len zo zvedavosti.
ps:neporadite ako sem nakopirovat PDF? nasiel som to v prirucke k autu - ide o citujem:
"Odmrazování steraču predniho skla"
nechce sa mi to cele prepisovat, len taky vycuc:
system se automaticky vypne po uplynuti cca.15minut....jakmile jsou lišty steracu zbaveny snehu a ledu , stisknete tlacitko a odmrazovani vypnete...na nekterych modelech pracuje odmrazovani steracu soucasne s odmrazovanim vnejsich zrcatek....
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Tohle svědčí pouze o funkčnosti kompenzace volnoběžných otáček motoru, jako reakci na sepnutí spínače (kompresoru) klimatizace, nikoli o tom, že skutečně došlo k připojení/aktivaci kompresoru.jarson píše:...po zapnuti klimy mi za prve ( pri volnobehu krasne vidiet - za jazdy uz nie) ihned reaguje motor zvysenim otacok - teda myslim ze daco sa iste deje ...
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
co takto link na cele PDF ?neporadite ako sem nakopirovat PDF?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
toto mi poslal znamy
Odporúčam kúpiť:
1. adaptivny tempomat aj s prednarazovym systemom
2. aktivny asistent jazdy v jazdnych pruhoch
3. asistent dialkovych aj dennych svetiel
4. ked nie parovaci system tak aspon parkovacie senzory
5. hlavne zabudovanu hands-free sadu ovladanu z volantu a pripajajucu sa cez bluetooth
6. Internet ma vyznam vtedy ked mate zabudovanu on-line navigaciu najlepšie premietanu pred vozidlo a vtedy mozete vyuzit aj dalsie on-line sluzby.
Podsvietenie casti auta, ktore obykle podsvecovane nie su moze mat esteticky, ale aj prakticky vyznam. Podsvietenie priestoru na nohy je mimoriadne prakticke ked ti spadne nejaka drobnost . Podsvietenie prahov moze byt napomocne aby si potme neslapol do niecoho nechceneho.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Colommbo píše:Teď jsem akorát zjistil, že tlačítko (a s ním o ofuk) funguje i toliko při zapnutém zapalování, kdy (klasický mechanický) kompresor klimy stojí...Návštěvník píše: ...Zajímavé. Můžeš to ještě ověřit?
Na Vectre tiež,točia sa len ventilátory,kompresor vypnutý,spustí sa až po naštartovaní motora,takže nemusím klímu zapínat vypínat. A funguje i na volnobehu,čo sa na Fobiach nekoná,na volnobehu totiž nestíha,a tak sa v kolonach uvaríte.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Nějak jsem nepochopil, jak to souvisí s probíranou otázkou "makro" tlačítka. Kompresor totiž může pracovat pouze v případě, že pracuje motor, jinak nemá odkud brát energii.Brembo píše:...kompresor vypnutý,spustí sa až po naštartovaní motora,takže nemusím klímu zapínat vypínat...
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
To s tou Fabiou je blbosť, niečo tam máš asi pokazené. Mne funguje klimatizácia aj keď stojím. To už by bola aká blbosť že by ju motor na voľnobeh neutiahol. Ak by ten motor bol tak slabý, tak by si sa s ním ani nerozbehol.Brembo píše:Na Vectre tiež,točia sa len ventilátory,kompresor vypnutý,spustí sa až po naštartovaní motora,takže nemusím klímu zapínat vypínat. A funguje i na volnobehu,čo sa na Fobiach nekoná,na volnobehu totiž nestíha,a tak sa v kolonach uvaríte.
Naposledy upravil(a) e1H dne čtv črc 03, 2014 5:58, celkem upraveno 1 x.
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Instalaci klimatizací do aut s malými motory o nízkém výkonu umožnil až příchod kompresorů s proměnlivým, resp. regulovatelným výkonem, a tedy i příkonem. Připojení "normálního" kompresoru staršího typu by totiž znamenalo chcípnutí takového motoru na volnoběh. Praktickým projevem práce kompresoru nového typu je permanentní připojení mechaniky a vcelku plynulá regulace příkonu s minimem někde na úrovni 2% nominálu, což mj. znamená, že takový kompresor napojený na slabý motor dokáže omezit svůj výkon tak, aby slabý motor byl ještě použitelný i k rozjezdu, bohužel za tu cenu, že v režimu volnoběhu málo chladí.
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Nějakou zkušenost s malými motory a klimou mám. U Fábie II 1,2 HTP i Suzuki Splash 1,0 "neautomatická" klima funguje i za volnoběhu, což je asi samozřejmé. U Fábie je klima výkonnější, řekl bych, ale zase více zatěžuje motor, což by asi odpovídalo. Jednou jsem měl problém s Fábií se zapnutou klimou se rozjet z křižovatky, motor se zadusil. Je-li provoz a máte dát někomu přednost a rychle zmizet, je to docela problém, který může skončit i dost špatně. Bylo potřeba znova zaspojkovat, protočit 3hrnky a teprve se dalo odjet. Nemilé.
U Splashe se v návodu píše, že spojka klimy se střídavě připojuje a odpojuje. Na výkonu motoru je chod klimy znát, ale neobtěžuje tolik, jako u Fábie HTP. Klima také nedává tak chladný vzduch, což mi vůbec nevadí, stejně ji většinou reguluji (mírním). Řešení u Splashe mi přijde uživatelsky vhodnější. Zátěž motoru se pozná při nějakém popojíždění v nízkých otáčkách (otáčení), tam motor není rád, i zaklepe. Je potřeba více plynu. Kritická situace jako s Fábií se mi však nestala, zas mi to přijde lépe řešeno, přitom motor je ještě menší, než HTP.
U Splashe se v návodu píše, že spojka klimy se střídavě připojuje a odpojuje. Na výkonu motoru je chod klimy znát, ale neobtěžuje tolik, jako u Fábie HTP. Klima také nedává tak chladný vzduch, což mi vůbec nevadí, stejně ji většinou reguluji (mírním). Řešení u Splashe mi přijde uživatelsky vhodnější. Zátěž motoru se pozná při nějakém popojíždění v nízkých otáčkách (otáčení), tam motor není rád, i zaklepe. Je potřeba více plynu. Kritická situace jako s Fábií se mi však nestala, zas mi to přijde lépe řešeno, přitom motor je ještě menší, než HTP.
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Moje bývalá Almera 1,4 16 V 64 kW měla klimatizaci také a tyto situace jsem řešil bleskovým vypnutím tlačítka A/C. Lepší, než se trápit a nadávat. A to byl čtyřválec se slušným výkonem.Itall píše: Jednou jsem měl problém s Fábií se zapnutou klimou se rozjet z křižovatky, motor se zadusil. Je-li provoz a máte dát někomu přednost a rychle zmizet, je to docela problém, který může skončit i dost špatně. Bylo potřeba znova zaspojkovat, protočit 3hrnky a teprve se dalo odjet. Nemilé.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Ano, je to samozřejmé. Ovšem s "neautomatičností" či "automatičností" to nemá vůbec nic společného.Itall píše:... "neautomatická" klima funguje i za volnoběhu, což je asi samozřejmé.
V praxi to tedy znamená, že Splash má ještě klasický typ kompresoru, tedy bez plynulé regulace výkonu, a aby ho malý motor utáhl, tak má prostě malý výkon.Itall píše:... U Splashe se v návodu píše, že spojka klimy se střídavě připojuje a odpojuje. Na výkonu motoru je chod klimy znát, ale neobtěžuje tolik, jako u Fábie HTP. Klima také nedává tak chladný vzduch ...
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Konstruktérský úzus říká, že příkon klasického kompresoru klimy by neměl přesahovat 10% max. výkonu motoru. Schválně si spočítejte, jakou zátěž to představuje pro motor na volnoběh.Jezevcik píše:Moje bývalá Almera 1,4 16 V 64 kW měla klimatizaci také a tyto situace jsem řešil bleskovým vypnutím tlačítka A/C. Lepší, než se trápit a nadávat. A to byl čtyřválec se slušným výkonem.
P.S.: A k tomu je nutno připočítat ještě i zvýšenou zátěž motoru od zatíženějšího alternátoru, když běží všechny větráky.
Re: 10 prvků příplatkové výbavy, které si do auta nekupujte
Mě se to stalo jednou (poprvé) a v první vteřině mě nenapadlo, co je. Ve druhé vteřině už jsem to musel nějak řešit a ve třetí už jsem jel. Přemýšlel jsem o tom potom . Takže až příště, děkuji za radu .Jezevcik píše:Moje bývalá Almera 1,4 16 V 64 kW měla klimatizaci také a tyto situace jsem řešil bleskovým vypnutím tlačítka A/C. Lepší, než se trápit a nadávat. A to byl čtyřválec se slušným výkonem.Itall píše: Jednou jsem měl problém s Fábií se zapnutou klimou se rozjet z křižovatky, motor se zadusil. Je-li provoz a máte dát někomu přednost a rychle zmizet, je to docela problém, který může skončit i dost špatně. Bylo potřeba znova zaspojkovat, protočit 3hrnky a teprve se dalo odjet. Nemilé.