1.0 MPi CNG citigo/Up
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Jo a jak jste se tu jednou bavili ohledně teploty oleje, tak tady jsem našel jednu fotku u nového faceliftovaného Citigo 2018, který už má teploměr oleje. Fotky se nelekejte a podívejte se na budíky...
http://www.imagehosting.cz/?v=3797848818.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=3797848818.jpg
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ten olejový filtr tam byl od samého začátku mimo jiné proto,aby zachytil také mikročástice vznikající při otěru mezi pístem,válcem a dalšími pohyblivými částmi motoru.A to že se dnes dělají ty součástky přesnější(mnohdy cíleně s většími vůlemi)vůbec neznamená,že tam ten bordel není.Navíc vždy nějaký olej v tom filtru zůstane,takže při výměně oleje vždy nový filtr.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Třeba kovový (tím myslím néjen ocel,ale hlavně slitiny hliníku a vzácné kovy) otěr (šponky,piliny,blátíčko) se tvoří nezávisle na tom,jaký druh paliva máme ...
A další nemalou věcí pro výměnu filtru je to,že ve starém filtru zůstane vždy olej,kterým si kontaminuji ihned novou náplň. Jasně,vždycky v motoru zůstane starý olej,ale proč si to zhoršovat o 0,1 až 0,5 litrů (záleží na motoru a filtru)
Nemám nic proti výměnu filtru ob,ale za stavů,že najezdím za rok málo km a na oleji je najeto třeba jen 2000 km. Pak je škoda takový filtr vyhazovat ...
Pokud měním olej fakt často (třeba já po 7500 km,tak tady se dá taky s úspěchem provozovat výměna filtru ob výměnu oleje,bez negativních dopadů na motor
A další nemalou věcí pro výměnu filtru je to,že ve starém filtru zůstane vždy olej,kterým si kontaminuji ihned novou náplň. Jasně,vždycky v motoru zůstane starý olej,ale proč si to zhoršovat o 0,1 až 0,5 litrů (záleží na motoru a filtru)
Nemám nic proti výměnu filtru ob,ale za stavů,že najezdím za rok málo km a na oleji je najeto třeba jen 2000 km. Pak je škoda takový filtr vyhazovat ...
Pokud měním olej fakt často (třeba já po 7500 km,tak tady se dá taky s úspěchem provozovat výměna filtru ob výměnu oleje,bez negativních dopadů na motor
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
K tomuhle jsem se nechal ukecat při výměně oleje v manželčině C1,která měla najeto 2.500 km,ale nadšeně jsem se u toho 2 x netvářil,protože se jednalo o první výměnu oleje.Nicméně ve svém stroji jsem měnil na jaře po 3.500 a dal jsem filtr nový,protože jsem dával úplně jiný olej.Durex píše: Nemám nic proti výměnu filtru ob,ale za stavů,že najezdím za rok málo km a na oleji je najeto třeba jen 2000 km. Pak je škoda takový filtr vyhazovat ...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Tak 125 stupňů je už dost! A k jiným degradacím oleje tady přistupuje i hodně zvýšená a zrychlená oxidace olejefilip.díky píše:Jo a jak jste se tu jednou bavili ohledně teploty oleje....
A jsme zase a zas u jeho včasné výměny.... A jestli někdo tvrdí že olej stačí při provozu na LPG nebo CNG měnit v delších (kilometrových) intervalech, tak je VŮL
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
piesty pekne, trochu cierne okolo ventilov, ale to by mohlo byt sposobene aj tym ak by trocha zral olej.NOVON píše:https://audis.rajce.idnes.cz/AUDI_80_te ... _hlavou../
Pepoh: Tady mas motor 1.8 v Audi 80,najeto na lpg cca 250 tis.km (celkem 430 tis.km).Foto jeste pred očištěním.Zadny tvrdy karbon tam nebyl
myslim ze by benzinak mal uz cierny piest.
a preto sa snazim davat plnotucny olej s vyssim tbn, nech maka a neutralizuje kyseliny.Pitris píše:Je to o včasné výměně oleje.... Všechno
A "kyselý" olej není vidět....
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ten motor vypadá neskutečně čiště!
Jinak moje mondeo po 350 000 km převážně na LPG. Od 240 000 km byly prováděny výměny oleje po 7-8 000 km
ventilové víko
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BC95330
vršek
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BFD4A14
Jinak moje mondeo po 350 000 km převážně na LPG. Od 240 000 km byly prováděny výměny oleje po 7-8 000 km
ventilové víko
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BC95330
vršek
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BFD4A14
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Durex: Taky nádhera,při provozu na plyn to udela jen takovy žlutohnedy povlak..
Nicméně je to moje bejvalka a letos slaví 28 let a je bez koroze
Nicméně je to moje bejvalka a letos slaví 28 let a je bez koroze
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
chvalim fotky, je vidiet ze kam strieka cerstvy olej na viko - tam je cisto.
kde olej stoji, tam sa robi tmavy "smalt"
este by to chcelo boroskopicky fotak, strcit ho cez vyndane sviece.
videl som nejake srandy na ebay od cinana.
kde olej stoji, tam sa robi tmavy "smalt"
este by to chcelo boroskopicky fotak, strcit ho cez vyndane sviece.
videl som nejake srandy na ebay od cinana.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Já mám endoskopickou kamerku z Aliexpressu za asi 12 dolarů. Tentokrát jsem na to zapomněl a nestrčil jsem jí tam. Tak příště, nebo když se hecnu a budu si sám měnit svíce.
Btw. bacha, pokuď si to někdo objedná. Tak u toho byl papírek s QR kódem na nějakou stránku čínskou, kde šla stáhnout appka pro tu kamerku. Tak jsem to stáhnul a při instalaci to chtělo snad všecky oprávnění atp, tak to šlo do koše a z Play jsem nakonec stáhl nějakou jinou open source, který chtěla jen povolení na USB a pamět (aby mohla ukládat).
Děkuji za rady, budu tedy měnit i s filtrem.
P.S.: Expert z FB, který tam lije 0w-30 zatím neodpověděl, proč to dělá...
Btw. bacha, pokuď si to někdo objedná. Tak u toho byl papírek s QR kódem na nějakou stránku čínskou, kde šla stáhnout appka pro tu kamerku. Tak jsem to stáhnul a při instalaci to chtělo snad všecky oprávnění atp, tak to šlo do koše a z Play jsem nakonec stáhl nějakou jinou open source, který chtěla jen povolení na USB a pamět (aby mohla ukládat).
Děkuji za rady, budu tedy měnit i s filtrem.
P.S.: Expert z FB, který tam lije 0w-30 zatím neodpověděl, proč to dělá...
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj všem, mám Citigo CNG které původně jezdilo v Praze u dámejídlo. Rok 2015, Najeto 172tis
Auto jezdí velice pěkně, ve Vídni jsou Citiga které mají 300km+ a pořád jezdí! Takže zas taková močka to nebude.
Auto mám jako doplněk k Opel Frontera B... Protože jezdit za 8litru nafty nebo 3kg CNG je sakra velký rozdíl
Auto jezdí velice pěkně, ve Vídni jsou Citiga které mají 300km+ a pořád jezdí! Takže zas taková močka to nebude.
Auto mám jako doplněk k Opel Frontera B... Protože jezdit za 8litru nafty nebo 3kg CNG je sakra velký rozdíl
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Je fakt že možná líp než po důchodci, kterej s tím nepřelezl 2.000 otáček a jezdil "na spotřebu". Ale po dámejídlo koupit auto? No nevím
Olej bych ale v motoru nenechával víc jak 10tkm.
Olej bych ale v motoru nenechával víc jak 10tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Za cenu jakou sem ho koupil se vůbec ničeho nebojím.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
mozes prosim dat link na konkretnu kamerku? Ono na cinskych weboch je vselico ale clovek nevie ze co sa osvedcilo a co nie ...Já mám endoskopickou kamerku z Aliexpressu za asi 12 dolarů.
ano,a preto tuzim si dat na Matiza LPG ktore mi tiez znizi spotrebuProtože jezdit za 8litru nafty nebo 3kg CNG je sakra velký rozdíl
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ale LPG spotřebu nesnižuje!